مهاجرت کاری فنلاند

حقوق بازنشستگی در فنلاند

حقوق بازنشستگی در فنلاند

یکی از مقدمات مورد نیاز در امر مهاجرت اطلاع از مزایا و حقوق بازنشستگی در فنلاند بوده که می تواند به بازنشستگان کمک کند. این کشور، یک کشور شمال اروپا در شمال اروپا است. این کشور از غرب با سوئد، از شرق با روسیه، از شمال با نروژ مرز مشترک دارد و از غرب با خلیج بوتنیا و از جنوب با خلیج فنلاند در دریای بالتیک در سراسر استونی در جنوب مرز مشترک دارد. مساحت این کشور 338455 (کیلومتر مربع) با جمعیت 5.5 میلیون نفر است. هلسینکی پایتخت و بزرگترین شهر کشور است، اما همراه با شهرهای همسایه اسپو، کاونیاینن و وانتا، یک منطقه شهری بزرگتر را تشکیل می دهد. فنلاندی، زبان مادری مردم این کشور، از معدود زبان های فنلاندی در جهان است.

آب و هوا نسبت به عرض جغرافیایی، از آب و هوای مرطوب قاره ای جنوبی تا آب و هوای شمالی شمالی متفاوت است. پوشش زمین عمدتا یک بیوم جنگلی است که بیش از 180000 دریاچه ثبت شده دارد. مردم این کشور در حدود 9000 سال قبل از میلاد پس از آخرین دوره یخبندان مسکونی بود. عصر برنز و عصر آهن با تماس های گسترده با فرهنگ های دیگر در فنوسکاندیا و منطقه بالتیک مشخص شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ذکر جزییات درباره حقوق بازنشستگی در فنلاند در این نگارش قصد اطلاع رسانی به شما عزیزان را دارد.

بازنشستگی در فنلاند

سیستم بازنشستگی این کشور شامل حقوق بازنشستگی در فنلاند مرتبط با درآمد است که با کار در این کشور به دست می‌آید و حقوق بازنشستگی ملی که براساس اقامت در این کشور است. مستمری های مرتبط با درآمد و مستمری های ملی به عنوان مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مزایای نقدی توانبخشی و مستمری بازماندگان پرداخت می شود. از سال 2017 همچنین امکان دریافت مستمری های مربوط به درآمد به عنوان مستمری جزئی کهولت و مستمری سنوات خدمت نیز وجود داشت. کارفرمایان باید کارکنان خود را بیمه کنند و افراد خوداشتغال باید خود را نزد یک ارائه دهنده بازنشستگی بیمه کنند. ارائه دهندگان بازنشستگی شامل ارائه دهندگان بیمه بازنشستگی، صندوق های بازنشستگی، بنیادهای بازنشستگی و در برخی بخش ها ارائه دهندگان بازنشستگی ویژه هستند.

هم کارفرمایان و هم کارمندان حق بازنشستگی را پرداخت می کنند. کارفرمایان سهم بازنشستگی کارکنان را از حقوق آن ها کسر کرده و به ارائه دهنده بازنشستگی می پردازند. افراد خوداشتغال حق بازنشستگی خود را خودشان پرداخت می کنند. گروه های مختلف براساس قوانین فنلاند درباره بازنشستگی مختلف بیمه می شوند. مستمری بگیران تمام مستمری مربوط به درآمد خود را از همان ارائه دهنده مستمری دریافت می کنند، حتی اگر در بخش های مختلف کار کرده باشند و در طول دوران کاری خود در ارائه دهندگان مختلف مستمری مختلف بیمه شده باشند.

سن بازنشستگی در فنلاند

سن بازنشستگی در فنلاند

سن بازنشستگی عمومی برای بازنشستگی کشوری 65 سال است. شما می توانید از سن 63 سالگی مطالبه بازنشستگی ملی خود را شروع کنید که به آن مستمری زودرس پیری گفته می شود. در این کشور میزان بازنشستگی ملی بستگی به مدت زندگی شما بین 16 تا 65 سالگی در این کشور دارد. علاوه بر این، میزان مستمری دریافتی شما تحت تأثیر روابط خانوادگی و سایر درآمدهای مستمری مستمری شما قرار می گیرد. برای بازنشستگی ملی می توان با همان درخواست مستمری مربوط به درآمد، به صورت الکترونیکی یا با فرم کاغذی درخواست داد. در شرایط خاص، کاربرد شفاهی نیز امکان پذیر است.

بازنشستگی تضمینی حداقل مستمری است که از درآمد افرادی که 65 ساله شده اند (یا 63 ساله برای کسانی که مدعی بازنشستگی زودرس پیری هستند) و فقط مستمری کمی دریافت می کنند محافظت می کند. فقط به افرادی که اقامت فنلاند را دارند، پرداخت می شود. در صورتی که سایر درآمدهای بازنشستگی کمتر از حداقل سطح باقی بماند، مابقی به عنوان مستمری تضمینی پرداخت خواهد شد. برای دریافت مستمری تضمینی، متقاضی باید تمام حقوق بازنشستگی دیگری را که حق مطالبه آن را دارد مطالبه کند.

بررسی حقوق بازنشستگی در فنلاند

مستمری ملی و مستمری مربوط به درآمد در یک مستمری کل ادغام می شوند. هر یورو از مستمری مربوط به درآمد، مستمری کامل ملی را 50 سنت کاهش می دهد، تا زمانی که حقوق بازنشستگی در فنلاند مربوط به درآمد به حدی برسد که دیگر مستمری ملی اعطاء نشود.

نمودار زیر مستمری کامل کشوری را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

مستمری کامل ماهانه کشوری برای بازنشستگان در فنلاند مستمری مرتبط با درآمد که شامل مستمری ملی نمی شود در جدول زیر آمده است:

پارامترمستمری ماهانه به یورو
بازنشسته مجرد1373.30€
بازنشسته متاهل1230.63€

هنگام محاسبه بازنشستگی کشوری، درآمد بازنشستگی زیر نیز در نظر گرفته می شود:

  • یک قرارداد بازنشستگی داوطلبانه که توسط کارفرما پرداخت می شود.
  • کاهش بازنشستگی پیش از موعد بازنشستگی پیری از طرح بازنشستگی مرتبط با درآمد
  • کاهش جزیی برای بازنشستگی پیش از موعد مستمری مربوط به درآمد
  • جزء MYEL که در کمک های بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان گنجانده شده است.
  • غرامت براساس قانون بیمه غرامت کارگران، قانون بیمه مسئولیت اتومبیل و قانون بیمه جراحات نظامی، اما هیچ افزایش مقطوع مرتبطی ندارد.

مزایا و حقوق بازنشستگی در فنلاند

بازنشستگی کشوری و مستمری تضمینی درآمد مستمری بگیر را تضمین می کند. اگر مستمری مربوط به درآمد آن ها اندک باشد یا اصلا مستمری مربوط به درآمد را دریافت نکرده باشند.

مزایای حقوق بازنشستگی کشوری عبارتند از:

مزایای حقوق بازنشستگی در فنلاند همچنین در صورتی که مستمری بگیران کل مستمری کمتر از مستمری کامل تضمینی باشند مستمری تضمینی دریافت خواهند کرد. همچنین ممکن است یک مستمری بگیر کمک هزینه مسکن، کمک هزینه مراقبت بازنشستگان و افزایش فرزند دریافت کند. همسر بازمانده ممکن است علاوه بر حقوق بازنشستگی همسر، کمک هزینه مسکن نیز دریافت کند. کهنه سربازان دارای نشان خدمت ممکن است یک مکمل دیگر برای کهنه سربازان عادی و اضافی دریافت کنند.

موسسه بیمه اجتماعی مستمری کشوری و مستمری تضمینی را پرداخت می کند. تقریبا 50% از کل بازنشستگان مستمری ملی دریافت می کنند. سطح مستمری کامل ملی و تضمینی تقریبا 25% متوسط ​​درآمد حقوق بگیران این کشور است. تعداد مستمری بگیرانی که مستمری بگیر کشوری هستند در نتیجه اصلاحات قانونی و افزایش سطح مستمری مربوط به درآمد کاهش یافته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادر مجرب و وکلای مهاجرتی می توانند به شما عزیزان در پروسه مهاجرت به فنلاند کمک کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *