مهاجرت کاری ایتالیا

حقوق بازنشستگی در ایتالیا

حقوق بازنشستگی در ایتالیا

یکی از مهم ترین مسائل در هنگام مهاجرت برای افراد حقوق بازنشستگی در ایتالیا است. ایتالیا از کشورهای مهاجر پذیر است. بسیاری از مهاجران با رسیدن به سن بازنشستگی برای دریافت حقوق بازنشستگی اقدام می کنند. در ایتالیا جمعیت قابل توجهی مهاجر هستند و آن ها هم مانند شهروندان قانونی مزایا مهمی را دریافت می کنند. در این کشور بازنشستگی اهمیت بسیاری دارد و دولت هرساله برای این قشر مزایا خوبی در نظر دارد. اگر در این کشور کار کرده اید شرایط بازنشستگی شما راحت تر است . روند راحت تری را نیز طی می کنید. برای مهاجران در موارد ممکن است چالش هایی وجود داشته باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به ایتالیا و ویزای بازنشستگی به شما مشاوره ارائه می دهد.

شرایط حقوق بازنشستگی در ایتالیا

قانون بودجه 2019 ایتالیا برای افرادی که به ایتالیا مهاجرت می کنند، مالیات ثابت 7% بر درآمد خارجی وضع کرد. برای واجد شرایط بودن، شما نیاز دارید: دارای حقوق بازنشستگی دولتی یا خصوصی خارجی باشید در 5 سال قبل از نقل مکان خود به ایتالیا اقامت یک کشور خارجی را داشته باشید. اقامت خود را به شهرداری واجد شرایط در ایتالیا منتقل کنید. مزایای مالیاتی 10 سال طول می کشد. شما باید به هر شهرداری با جمعیت کمتر از 20000 ساکن در هر یک از مناطق زیر نقل مکان کنید: Abruzzo Molise Apulia Campania Basilicata Calabria Sicily Sardinia به علاوه، برخی از شهرداری‌های با جمعیت کمتر از 3000 ساکن در Le Marche، لاتزیو و Umbria واجد شرایط هستند. شما 7٪ مالیات ثابتی را برای هر درآمدی که منبع خارجی دارد، از جمله حقوق بازنشستگی، درآمد دارایی، سود سرمایه، بهره، سود سهام و منابع درآمد متفرقه پرداخت می کنید.

حقوق بازنشستگی دولتی بر اساس پرداخت مشارکت های اجباری به INPS توسط کارفرمایان و کارمندان است. در ایتالیا انواع مختلفی از حقوق بازنشستگی وجود دارد که مستقیماً توسط INPS ارائه می شود. مستمری سالمندی. این یک مزیت اقتصادی است که به کارمندانی پرداخت می شود که هم سن و هم حداقل شرایط سهم تعیین شده توسط قانون را برآورده کرده باشند. آنها باید حداقل سن 67 سال داشته باشند و حداقل شرط مشارکت 20 سال باشد حداقل سن و حداقل شرایط افزایش می یابد تا افزایش امید به زندگی در نظر گرفته شود. مشخص شده توسط موسسه ملی آمار، 3سال، و از سال 2019 به مدت 2 سال دیگر افزایش یافته است. آنها فقط در صورتی مستحق هستند که میزان مستمری حداقل برابر با 1.5 برابر مبلغ تعیین شده توسط قانون برای مستمری اجتماعی باشد.

میزان حقوق بازنشستگی در ایتالیا

با فرض اینکه از خارج از کشور به ایتالیا نقل مکان می کنید و حقوق بازنشستگی سالانه €20000 (یورو) دریافت می کنید در عین حال متوجه افزایش سرمایه در سهام خود 10000 یورو می شوید. اگر مالیات ثابت بازنشستگان را انتخاب کنید، بدهی مالیاتی شما €2100 (یورو) خواهد بود. هیچ سقفی برای درآمد شما وجود ندارد و می توانید بدون محدودیت درآمد را به ایتالیا واریز کنید. مالیات ثابت %7 هیچ درآمدی را که در ایتالیا ساخته شده است را پوشش نمی دهد. برای واجد شرایط بودن، باید هر سال اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنید. هر مقیم مالیاتی ایتالیا ملزم به افشای دارایی های نگهداری شده خارجی است، همچنین مالیات بر ثروت ایتالیایی به میزان 0.2% در رابطه با دارایی های مالی را بپردازد، در حالی که مالیات بر املاک خارجی ایتالیا 0.76% تعیین شده است.

در نمودار زیر شاهد افزایش حقوق بازنشستگی در ایتالیا در سال های اخیر می باشید:

افزایش حقوق بازنشستگی در ایتالیا 

مالیات حقوق بازنشستگی در ایتالیا

مالیات ثابت 7% نیز هرگونه مالیات بر ثروت را پوشش می دهد و مالیات دهنده ملزم به افشای دارایی های خارجی در حین زندگی در ایتالیا نیست. روش استفاده از این رژیم مالیاتی مطلوب تازه معرفی شده، با رعایت تمام معیارهای لازم توسط قانون، کاملاً ساده است. ثبت نام به عنوان ساکن در شهرداری واجد شرایط. اظهارنامه مالیاتی خود را با انتخاب رژیم مالیات ثابت 7% ثبت کنید. پرداخت بدهی مالیاتی خود را با ژوئن از هر سال است. عدم رعایت هر یک از مراحل ذکر شده در بالا شما را از این رژیم رد صلاحیت، به احتمال زیاد در یک بار مالیاتی برتر شود. ایتالیا به عنوان یک حوزه قضایی مالیاتی بالا شناخته می شود. در واقع نرخ مالیات بر درآمد ایتالیایی از حداقل 23% تا 43% متغیر است، علاوه بر آن، مالیات های منطقه ای و شهری اخذ می شود.

با این حال، برای بازنشستگی پیش از موعد قانونی قانونی ، برای سال 2021، باید موارد زیر را جمع آوری کرده باشید:

جنسیتحداقل سنمیزان مشارکت
مرد4210 ماه
زن4110 ماه

مدارک لازم برای حقوق بازنشستگی در ایتالیا

علاوه بر این، مالیات‌دهنده بر دارایی‌های خارجی که نگهداری می‌شود، مشمول مالیات می‌شود، این امر باعث ایجاد عوارضی به اظهارنامه مالیاتی می‌شود، زیرا مالیات‌دهنده مسئول افشای مالکیت دارایی است. رژیم تخت 7٪ یک راه حل عالی است. این رژیم به شما این امکان را می دهد که بر روی هر منبع درآمد خارجی مالیات ثابت 7٪ بپردازید و همچنین از پرداخت هرگونه مالیات بر ثروت خودداری کنید. به عنوان یک مقیم ثبت نام شده می توانید بدون هیچ هزینه اضافی از سیستم بهداشت جهانی ایتالیا بهره مند شوید. هر شهروند ایتالیایی یا اتحادیه اروپا می تواند بدون ویزا یا مجوز اقامت بگیرد. اتباع غیر اتحادیه اروپا برای ورود به ایتالیا و اقامت طولانی مدت ملزم به داشتن ویزا هستند. یک ویزای رایج برای بازنشستگان، ویزای اقامت انتخابی است. جاذبه های گردشگری ایتالیا یکی از دلایل افزایش اقامت و مهاجرت در این کشور است.

یک مستمری بگیر اتحادیه اروپا برای درخواست اقامت باید مدارک زیر را به کمون محلی ارائه دهد:

  • اجاره ملک با مدت حداقل 1 سال (یا اثبات مالکیت خانه)
  • حداقل €5000 (یورو) در حساب بانکی موجود است.
  • بیمه نامه درمانی خصوصی 1 ساله (بیمه مسافرتی کار نمی کند)

سیستم حقوق بازنشستگی در ایتالیا

سیستم حقوق بازنشستگی در ایتالیا

متقاضی باید حداقل €31000 (یورو) از منابع غیر مرتبط با شغل مانند حقوق بازنشستگی، درآمد مالی، سود سهام، درآمد املاک و مستغلات داشته باشد. اگر پول کافی برای برآوردن الزامات درآمد غیرفعال ندارید، می توانید از طریق سرمایه گذاری در املاک مسکونی نیز این کار را انجام دهید. اگر در این کشور ملکی خریداری کنید، می توانید واجد شرایط ویزای اقامت انتخابی شوید، اما بخشی از الزامات این است که خانه یک اقامتگاه دائمی (اعم از مالکیت یا اجاره ای) باشد. سیستم بازنشستگی ایتالیا بر اساس قانون اساسی، قوانین دولتی و پارلمانی و مقررات اداری اداره می شود. مرجع اصلی نظارت و نظارت بر سیستم، وزارت کار و تامین اجتماعی است که بر سازمان بازنشستگی ملی، موسسه ملی بازنشستگی ایتالیا نظارت دارد. ویزای بازنشستگی ایتالیا در این روند به شما کمک خواهد کرد.

سیستم تامین اجتماعی ایتالیا با وجود نهادهای مختلف تامین اجتماعی اجباری مشخص می شود که هر یک از آنها دارای بخش خاصی هستند. مهمترین مؤسسه تأمین اجتماعی مؤسسه ملی بازنشستگی ایتالیا ( Istituto Nazionale di Previdenza Sociale ) (INPS) است. به طور کلی، همه کارمندان بخش خصوصی، صنعتگران، تجار، صاحبان شرکت های کشاورزی و کارگران نیمه تابعه در INPS ثبت نام می کنند. علاوه بر این، بسیاری از نهادهای بازنشستگی دیگر نیز وجود دارند که به متخصصانی که در رجیستری های مختلف به عنوان وکلا، معمار و مهندس ثبت نام کرده اند، خدمات رسانی می کنند. اخیراً هر 2 مؤسسه ملی تأمین اجتماعی و کمک به کارکنان اداره دولتی (موسسه ملی تامین اجتماعی و کمک به کارکنان ادارات دولتی INPDAP و آژانس ملی تامین اجتماعی و کمک به کارگران سرگرمی و ورزش های حرفه ای ENPALS با INPS ادغام شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به ایتالیا شما مشاوره ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *