مهاجرت کاری اوکراین

حقوق بازنشستگی در اوکراین

حقوق بازنشستگی در اوکراین

حقوق بازنشستگی در اوکراین از حقوق الزامی و بدیهی یک فرد می باشد که هر فرد می تواند با داشتن مدارک لازم برای این روند قانونی اقدام کنند. در اوکراین بازنشستگان با رسیدن به سن بازنشستگی و ارائه خدمات و مدارک می توانید به صورت قانونی حقوق بازنشستگی خود را دریافت کنید. بدین منظور برای بازنشستگی در این کشور پروسه معنی را طی خواهید کرد که منجر به اخذ حقوق بازنشستگی و برخوداری از دیگر مزایا در این کشور می شود. برای مهاجرت به اوکراین باید ویزا اخذ کنید که اگر در سنین بازنشستگی هستید می توانید در زمینه ویزای بازنشستگی اوکراین نیز پیش بروید. در ادامه مقاله بیشتر در زمینه حقوق بازنشستگی در اوکراین بیشتر به شما توضیح می دهیم. موسسه حققوی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به اوکراین و بازنشستگی در این کشور مشاور شماست.

مزایا حقوق بازنشستگی در اوکراین

برای توضیح این واقعیت، باید درک کرد که ما طرح بازنشستگی پرداختی داریم. این بدان معناست که افرادی که در حال حاضر کار می کنند و به صندوق بازنشستگی کمک می کنند، بازنشستگان را تامین مالی می کنند. وضعیت جمعیتی در اوکراین به گونه‌ای است که تعداد شاغلان (16 میلیون نفر) و تعداد بازنشستگان (12 میلیون) تقریباً به هم نزدیک هستند، که نشان‌دهنده نسبت حدود 1 به 3 شاغل به ازای هر 1 مستمری بگیر است. اگر فقط آن‌هایی را که شاغل هستند در نظر بگیریم. بنابراین، برای مثال، یک فرد شاغل در حدود2000 UAH از حقوق 10000 UAH خود کمک می کند. علاوه بر آن، حقوق بازنشستگی بالاتری برای قضات، تحقیقات دانشگاهی و غیره داریم، همراه با تمایل به پرداخت کمترین میزان مالیات (یعنی نه از کل حقوق، بلکه صرفاً از حداقل مبلغ مورد نیاز).

انتقال به حساب‌های بازنشستگی انفرادی به شکل خالص آن امکان‌پذیر نیست، زیرا افراد مسن به دلیل اینکه معمولاً درآمد دائمی برای مشارکت ندارند، نمی‌توانند به این طرح تغییر کنند. آنها قبلاً در این دوره از زندگی زندگی کرده اند. بنابراین، نیاز به دوره گذار وجود دارد: زمانی که دولت تا حدی بازنشستگان را تامین مالی می کند، با این حال افرادی که در حال حاضر به صندوق بازنشستگی کمک می کنند، دیگر نمی توانند به این طرح دولتی تکیه کنند. آنها باید کار کنند و به حقوق بازنشستگی خود کمک کنند. حمایت از بازنشستگان فعلی می تواند غیرمستقیم از سایر مالیات ها باشد. این امر امروز تا حدی انجام می شود، زمانی که کسری صندوق بازنشستگی مستقیماً از بودجه تأمین می شود.

در نمودار زیر شاهد افزایش تعداد بازنشستگان در اوکراین در چند سال اخیر می باشید:

افزایش تعداد بازنشستگان در اوکراین

شرایط حقوق بازنشستگی در اوکراین

مستمری به معنای پس‌انداز فرد برای سنی است که به دلیل سن بالا یا سلامت ضعیف قادر به کسب درآمد نباشد. همه کشورها سن بازنشستگی را افزایش می دهند، زیرا به دلیل پیشرفت های علمی و پزشکی، دامنه سن کار فعال به طور مداوم در حال افزایش است. به همین دلیل است که افزایش سن بازنشستگی اساساً منعکس کننده این واقعیت است که فرد برای مدت طولانی تری بهره ور می ماند. از نظر مالی عوامل متعددی وجود دارد که موجودی صندوق بازنشستگی را در هر زمان مشخص می‌کند: تعداد شاغلان، دستمزد و نرخ‌ که درآمدهای صندوق را ایجاد می‌کنند. هزینه ها به تعداد مستمری بگیران و میزان کمک هزینه بازنشستگی بستگی دارد. افزایش سن بازنشستگی تعداد کسانی را که کمک می کنند افزایش می دهد و تعداد کسانی که دریافت می کنند کاهش می یابد. این اقدام امکان پرداخت حقوق بازنشستگی را در سطح کافی فراهم می کند.

جایگزینی برای افزایش سن بازنشستگی شامل رشد اقتصادی و نرخ دستمزد است که مستلزم بهره‌وری بیشتر نیروی کار است، برخلاف اینکه بدون هیچ دلیلی حقوق بیشتری دریافت می‌شود. جایگزین دیگر، سایه انداختن دستمزدها است که دستیابی به آن نیز آسان نیست. در حال حاضر 12 میلیون مستمری در اوکراین وجود دارد که 400 هزار نفر از آنها (تقریباً 3٪) مستمری ویژه دریافت می کنند. حتی اگر کمک هزینه بازنشستگان ممتاز را کنار بگذاریم، بازنشستگی رایج را به میزان قابل توجهی بهبود نمی بخشد، زیرا این تأثیر ناچیز است. این یک سوال انصاف در برابر کارایی است. بدون شک، افزایش حقوق بازنشستگی عادلانه خواهد بود، زیرا کمک هزینه های امروزی بسیار بد است. اما، برای ارائه چیزی، باید آن را به جایی برد. در اوکراین تعداد بازنشستگان افزایش می یابد، در حالی که تعداد شاغلان کاهش می یابد. این منجر به یک عدم تعادل مهم تر می شود.

تجربه زندگی در اوکراین را در این مقاله بخوانید.

دریافت حقوق بازنشستگی از طریق کارفرما

شما و کارفرمای شما به صندوق بازنشستگی حق بیمه پرداخت می کنید و این پول به نیاز بازنشستگان فعلی می رسد. نسل های بعدی بازنشستگی شما را تامین خواهند کرد. سیستم بازنشستگی همبستگی اینگونه عمل می کند. با این حال، این سیستم زمانی که کشور در حال پیر شدن است، یعنی زمانی که سهم بازنشستگان در حال افزایش است در حالی که درصد جمعیت شاغل رشد نمی کند، شکست می خورد. در حال حاضر، 11 میلیون بازنشسته در اوکراین وجود دارد. جمعیت شاغل کمتر از 16 میلیون نفر است که بیش از %20 آنها در مشاغل خارج از دفتر کار می کنند، یعنی صندوق بازنشستگی از آنها پولی دریافت نمی کند. به نظر می رسد که 11 کارگر شاغل قانونی برای 10 بازنشسته تأمین می کنند.اما این کافی نیست یا در هر سال، بیش از یک سوم از درآمد صندوق بازنشستگی هستند تحت پوشش توسط بودجه دولت است.

هنگام جمع آوری درخواست خود، به مدارک زیر نیاز دارید:

  • کارت شناسایی یا پاسپورت معتبر
  • مدارک پایان تحصیل (گواهی کارآموزی، گواهی پایان تحصیل، دیپلم، یا تاییدیه از مدرسه دوره تحصیل)
  • دفترچه خدمت سربازی (مدرک مدت خدمت سربازی)
  • گواهی تولد فرزندان شما یا تصمیم مقام صلاحیتدار مبنی بر اینکه کودک تحت حضانت شما قرار گرفته است.
  • تایید هر دوره ای که به عنوان بیکار ثبت نام کرده اید.
  • اسنادی که دوره های اشتغال و میزان درآمد ناخالص شما را اثبات می کند.
  • گواهی فوت (اگر برای بازنشستگی درخواست می کنید).
  • فرم غربالگری – بازرسی (برای برنامه های بازنشستگی از کارافتادگی).

در جدول زیر شاهد میزان افزایش حقوق بازنشستگی نسبت به سال قبل در کشور اوکراین در سال های اخیر هستید:

میزان افزایش حقوقسال
10%2019
13%2020
15%2021

سیستم حقوق بازنشستگی در اوکراین

سیستم حقوق بازنشستگی در اوکراین

سیستم بازنشستگی اوکراین، که امروز عمل می‌کند، مبتنی بر همبستگی نسل‌ها است، زمانی که نسل کنونی کارمندان حقوق بازنشستگی شهروندانی را که قبلاً کار خود را به پایان رسانده‌اند، تأمین مالی می‌کنند. این بدان معناست که کمک به صندوق بازنشستگی اوکراین به طور کامل برای پرداخت به بازنشستگان فعلی استفاده می شود. بنابراین در شرایط پیری جمعیت، همبستگی توانمندهای شاغل و مستمری بگیران تغییر می کند. در نتیجه کل کسر در صندوق بازنشستگی اوکراین برای حفظ سطح مناسب حقوق بازنشستگی کافی نیست. چنین سیستم بازنشستگی پاسخگوی نیازهای منابع بلند مدت نیست، هم مؤسسات مالی و هم اقتصاد اوکراین به طور کلی. با تصویب قانون اوکراین در مورد بیمه بازنشستگی اجباری دولتی و در مورد تامین حقوق بازنشستگی خصوصیاصلاحات بازنشستگی آغاز شد.

با ویزای بازنشستگی اوکراین بنابراین، یک مستمری بگیر فقط مقدار کمی از آن پول را دریافت می کند 2000 UAH اسمی حتی کمتر می شود. امروزه کشورهای اروپایی به ترتیبات بازنشستگی فردی روی می آورند، زمانی که هرکس شخصاً پولی را در حساب بازنشستگی آینده خود پس انداز می کند. براساس قوانین کشور اوکراین در صورت تغییر سریع به چنین طرح بازنشستگی، افراد زیر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت: کسانی که امروزه به هزینه کارگران مستمری دریافت می کنند. آنها دیگر پول نخواهند گرفت. کسانی که اکنون کار می کنند، برای سال های گذشته هیچ چیزی نخواهند گرفت. آنها کم می کردند، اما این پول قبلاً بین بازنشستگان فعلی توزیع شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به اوکراین به سوالات شما پاسخ می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *