مهاجرت کاری اتریش

حقوق بازنشستگی در اتریش

حقوق بازنشستگی در اتریش

یکی از مزایا و امتیازات زندگی در اتریش دریافت حقوق بازنشستگی در اتریش است. این کشور از مدرن ترین کشورها جهان محسوب می شود. این کشور جمعیت مهاجران مختلفی را دارد. در اتریش مهاجران قانونی با ملیت مختلف در حال زندگی هستند و قطعا در میان این اشخاص کسانی هستند که به سنین50 و یا 60 سال رسیده اند و مزایا قانونی یک شهورند اتریشی بهره مند می شوند. شما نیز می توانید با مهاجرت به این کشور و کسب اطلاعات در خصوص شرایط حقوق بازنشستگی برای خود برنامه مدون بچینید. در این کشور بازنشستگی یکی از مهم ترین و محترم ترین ارکان جامعه است و اتریش به این اشخاص بسیار احترام قائل است. لذا برای این افراد مزایای ویژه ای در نظر گرفته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز مشاور شما در مسیر ویزای اتریش می باشد.

مزایای بازنشستگی در اتریش

در این کشور می توانید با نزدیک به سن بازنشستگی مقدمات را حاضر کنید و اماده اخذ حقوق و مزایا باشید. در صورت رسیدن به سن لازم و در صورت گذراندن تعداد لازم از دوره های بیمه، ممکن است از مزایای سالمندی برخوردار شوید. در اصل، مستمری استاندارد سالمندی و اشکال مختلف مستمری بازنشستگی پیش از موعد در دسترس است. مستمری استاندارد پیری یک پرداخت نقدی مستمر است که برای تامین امنیت مالی در دوران سالمندی، یعنی در پایان عمر کاری عادی در نظر گرفته شده است. در حال حاضر سن بازنشستگی در اتریش برای زنان 60 سال و برای مردان 65 سال است. مستمری بازنشستگی پیش از موعد یک پرداخت نقدی مداوم است که قبل از سن عادی بازنشستگی ارائه می شود.

در جدول زیر شاهد برخی از مزایا مشترک و متفاوت برای زنان و مردان بازنشسته در اتریش هستید:

جنسیتنوع بازنشستگیمزایا
زن
زن
بازنشستگی عادیحقوق- مزایا درمانی- بیمه تکمیلی-حق فرزند
بازنشستگی ویژهحقوق- مزایا درمانی
مردبازنشستگی عادیحقوق- مزایا درمانی- بیمه تکمیلی
بازنشستگی ویژهحقوق- مزایا درمانی

مزایایی که می توانید در اتریش با رسیدن به سن بازنشستگی دریافت کنید شامل موارد زیر است:

  • مستمری استاندارد پیری
  • مستمری بازنشستگی پیش از موعد

شرایط حقوق بازنشستگی در اتریش

زمانی که 62 سالگی خود را به پایان رساندید، می توانید حقوق بازنشستگی را پس از سال ها کار در کشور اتریش درخواست کنید. فقط در صورتی می توانید بازنشسته شوید که تعداد ماه های مربوطه را بسته به تاریخ مرجع جمع آوری کرده باشید (480 ماه سهم یا 40 سال حق بیمه). برای برخورداری از مستمری استاندارد پیری، باید حداقل دوره بیمه بازنشستگی معینی را در اتریش بگذرانید. افرادی که تا 1 ژانویه 2005 به سن 50 سالگی نرسیده اند و دوره بیمه ای نداشته اند باید 180 ماه بیمه را تکمیل کنند که حداقل 84 ماه آن باید به دلیل یک فعالیت شغلی جمع شود. افرادی که تا اول ژانویه 2005 به سن 50 سالگی نرسیده باشند، اما حداقل یک ماه بیمه انباشته شده باشند، از مطلوب ترین ترتیب بهره مند خواهند شد. دوره های معینی که برای آنها کمک های مالی عمومی پرداخت می شود نیز به عنوان دوره های مشارکت شناسایی می شوند.

این موارد در کشور اتریش که در بالا ذکر شد عبارتند از:

  • دوره های تربیت کودک حداکثر به مدت 4 سال برای هر کودک (5 سال برای دوقلوها)
  • دوره های خدمت سربازی یا جنگ و دوره های مشابه (مثلاً خدمات غیرنظامی)،
  • دوره های مرخصی زایمان با مزایای زایمان دریافت می شود.
  • دوره هایی که مزایای بیکاری یا کمک هزینه نقدی بیماری دریافت می شود.

در نمودار زیر شاهد میزان بازنشسته ها براساس جنسیت در کشور اتریش هستید:

شاهد میزان بازنشسته ها براساس جنسیت در اتریش

حقوق بازنشستگی پیش از موعد در اتریش

بازنشستگی پیش از موعد نیز متصور است. در واقع، به دلیل پایین بودن سن بازنشستگی زنان، این فقط در مورد مردان صدق می کند. مستمری کار سنگین برای بیمه شدگانی اعمال می شود که حداقل 120 ماه کار سنگین (10 سال) در 240 ماه تقویمی گذشته (20 سال) قبل از تاریخ مرجع مشارکت داشته باشند. زمانی که شصتمین سال خود را به پایان رساندید و حداقل 540 ماه مشارکت (45 سال) جمع آوری کردید، می توانید آن را مطالبه کنید. علاوه بر این، اشکال دیگری از مستمری بازنشستگی پیش از موعد برای افراد متولد شده در سال‌های خاص وجود دارد، اما این موارد در حال حذف شدن هستند و اکنون اهمیت کمی دارند. اگر فردی دوباره شروع به کار کند، مستمری بازنشستگی پیش از موعد تعلیق می شود. هر 2 مستمری استاندارد پیری و مستمری بازنشستگی پیش از موعد مشمول مالیات هستند.

مستمری در 14 قسط سالانه پرداخت می شود. اقساط بازنشستگی آوریل و اکتبر شما شامل یک مکمل است. در صورت بازنشستگی پیش از موعد، مستمری شما %4.2 در سال کاهش می یابد. کاهش بازنشستگی راهرو %5.1 درصد و برای مستمری کار سنگین %1.8 است. با این حال، حقوق بازنشستگی شما بیش از %15 کاهش نمی یابد. در صورت تعویق بازنشستگی، حقوق بازنشستگی به میزان %4.2 در هر سال تقویمی حداکثر تا سقف %12 درصد افزایش می یابد. اگر مستمری (بازنشستگی) ماهانه شما، همراه با سایر درآمدها، کمتر از سطوح مرجع معین باشد ، یک مکمل غرامت به میزان تفاوت بین درآمد شما و سطح مرجع پرداخت می شود. سایر درآمدها شامل درآمد حاصل از همسری است که در همان خانواده زندگی می کند. این مکمل ممکن است در مورد کودکان وابسته افزایش یابد. اگر به مراقبت نیاز دارید، مزایای مراقبت طولانی مدت نیز ممکن است ارائه شود.

حقوق بازنشستگی برای مهاجران در اتریش

اگر دوره‌های بیمه را از طریق طرح‌های بازنشستگی در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا تکمیل کرده‌اید، نیازی نیست بازنشستگی خود را در هر ایالت جداگانه مطالبه کنید. شما باید هنگام درخواست خود در اتریش نشان دهید که دوره های بیمه خارجی را نیز تکمیل کرده اید. ارائه‌دهنده بیمه شما با دفتر ذیصلاح در کشور مربوطه تماس گرفته و فرآیند تأیید بازنشستگی بین ایالتی را آغاز می‌کند. قبل از اینکه بتوانید مزایای تامین اجتماعی اتریش را مطالبه کنید، شرایط خاصی را رعایت کنید، مقامات همچنین دوره های بیمه ای را که در کشورهای دیگر سپری کرده اید، در نظر می گیرند. این امر در مورد کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس، لیختن اشتاین، نروژ، ایسلند و بریتانیا اعمال می شود. اگر در یکی از این کشورها کار کنید یا بیمه شده باشید، هیچ دوره بیمه ای که در اتریش گذرانده اید تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

فرآیند تأیید بازنشستگی هرکسی که دوره های بیمه بازنشستگی را در بیش از یک کشور عضو گذرانده باشد، اغلب با مشکل درخواست بازنشستگی در هر کشور به طور جداگانه مواجه می شود. در هر کشور عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا، دوره‌های بیمه بازنشستگی و حق بیمه تا زمانی که مدعی به سن بازنشستگی مقرر در قوانین اتریش برسد، حفظ می‌شود. اصل تجمیع دوره های بیمه اعمال می شود. هر ایالت این دوره‌ها و دوره‌های مربوطه تکمیل شده در سیستم خود را در نظر می‌گیرد. هر ایالت همچنین تأیید می کند که دوره های بیمه جمع آوری شده برای استحقاق بازنشستگی طبق قوانین خود کافی است. اگر استحقاق تحت این شرایط وجود داشته باشد، هر یک از ایالت ها مستمری جداگانه ای را تنها با در نظر گرفتن دوره های تکمیل شده در سیستم خود پرداخت می کند.

حقوق بازنشستگی برای مهاجران در اتریش

میزان حقوق بازنشستگی در اتریش

با توجه به مشکلات زندگی در اتریش میزان مستمری استاندارد سالمندی با در نظر گرفتن سن، مدت بیمه و میزان حق بیمه پرداختی مدعی محاسبه می شود. برای افراد زیر 50 سال یک سیستم حساب بازنشستگی تعریف شده با مزایا بر اساس تامین مالی با درآمد جاری (“پرداخت در صورت تمایل”) اجرا می شود. بر اساس این سیستم، حقوق بازنشستگی کسب شده هر سال محاسبه می شود. مبنای محاسبه، میانگین درآمد در یک سال تقویمی، مشروط به سقف (حداکثر مبنای سهم) است. برای هر سال %1.78 از این مبلغ به حساب بازنشستگی واریز می شود. مبنای محاسبه مستمری، میانگین درآمد 26 سال بیمه برتر است. این مدت تا سال 2028 به تدریج به 40 سال بیمه افزایش می یابد و به ازای هر سال بیمه ای 1.78% از مبنای محاسبه به حساب بازنشستگی واریز می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه راه های مهاجرت به اتریش مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *