مهاجرت سرمایه گذاری در بلاروس

مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک

مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک

مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک در سال 2023 از سایر موضوعاتی می باشد که مورد استقبال اشخاص متقاضی در باب اخذ اقامت قرار گرفته است. خرید ملک، نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود که از دیگر زیر شاخه های سرمایه گذاری، ثبت شرکت در بلاروس است. در مارس 2014 میلادی، قانون اعطای اقامت دائم به افراد خارجی از طریق خرید ملک در بلاروس تصویب شد و به واسطه آن بسیاری از خارجیان موفق به خرید ملک مورد نظر خود در این کشور و در نهایت اخذ اقامت دائم شدند. چنانچه تمایل به دانستن اطلاعات و جزئیات بیشتری در این زمینه دارید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می نماید مقاله ذیل را به دقت مطالعه و بررسی نماید تا از جزئیات شرایط آگاهی یابید.

شرایط خرید ملک در بلاروس

برای مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک شرایط خاصی وجود دارد که یکی از آنها مراجعه به وزارت دادگستری بلاروس و اخذ مجوز از این وزارتخانه است. یکی از مهم ترین شرایط موجود در خرید ملک در بلاروس این است که فرد متقاضی می بایست این موضوع را به اثبات برساند که در صورت خرید ملک در بلاروس، قصد دارد در این ملک زندگی و اقامت کند. این موضوع باید از سوی دادگستری بلاروس نیز مورد تایید قرار گیرد.

ممکن است چندین ماه طول بکشد تا پروسه خرید ملک در بلاروس به پایان برسد. برای این که بتوانید پس از گذشت 7 سال، اقامت دائمی بلاروس را به دست آورید، باید ملکی به ارزش 150000€ (یورو) خریداری نمایید. در واقع، ابتدا یک اقامت 2 ساله برای فرد خارجی صادر می شود و وی در صورت داشتن شرایط لازم، پس از گذشت 5 سال می تواند به اقامت دائم در بلاروس دست یابد. یک شرط اصلی در این مورد وجود دارد و آن هم زندگی در بلاروس، حداقل 3 الی 5 ماه در هر سال می باشد تا منجر به اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک گردد.

واجدین شرایط مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک

در کشور بلاروس هیچ گونه محدودیتی برای به منظور مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک وجود نداشته و کلیه اتباع خارجی و همچنین اشخاص حقوقی می توانند برای اقامت بلاروس به صورت دائم، از این روش بهره مند گردند. مشروط بر این که سرمایه لازم و کافی برای این منظور را داشته باشند. افراد خارجی این اجازه را دارند که علاوه بر مالکیت املاک مسکونی، صاحب املاک تجاری نیز شوند. طبق ماده 11 قانون اساسی کشور بلاروس، حقوق اتباع خارجی و شهروندان بلاروسی در زمینه خرید ملک به صورت یکسان است. استفاده از ویزای توریستی کوتاه مدت، بهترین گزینه برای ورود به بلاروس محسوب می شود. چراکه برای مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک لازم است ملک مورد نظر را از نزدیک مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید تا در نهایت تصمیم درستی اتخاذ کنید.

مراحل قانونی مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک

شرایط مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک در این کشور هموار است و تنها با گذراندن مراحل قانونی کشور بلاروس می توان صاحب خانه شد. در حال حاضر بازار خرید و فروش مسکن از وضعیت خوبی برخوردار می باشد و شما به آسانی می تواند نسبت به خرید آپارتمان یا واحد تجاری اقدام کنید. قوانین جدید دیگری در این خصوص به تصویب رسیده است که بر جذابیت هدف خرید ملک در بلاروس می افزاید. دریافت اجازه رسمی از وزارت دادگستری بلاروس جهت خرید ملک الزامی است. اما دقت داشته باشید که پس از خرید ملک در بلاروس باید در هر سال، بین 3 الی 5 ماه در ملک خریداری شده اقامت داشته باشید و این موضوع باید به تایید وزارت دادگستری بلاروس نیز برسد.

مراحل قانونی مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک

تسریع در خرید ملک در بلاروس

تهیه و ارائه مدارک به شرح زیر می تواند در جهت مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک مثمر ثمر باشد و به این فرآیند سرعت ببخشد. شرح این مدارک به صورت زیر می باشد:

  • اسناد و مدارکی که دال بر تاهل یا تجرد شخص متقاضی باشد.
  • اگر در کشور بلاروس دارای فرزند هستید، خود یک امتیاز محسوب شده و می تواند فرآیند انجام کار را آسان تر نماید.
  • اگر فرزند شما دانشجو یا دانش آموز دانشگاه ها و مدارس بلاروسی است، گزینه مثبتی به شمار می رود.
  • ممکن است شغل دائمی یا پیشنهاد کاری در بلاروس داشته باشید. این مورد می تواند به فرآیند سرعت ببخشد.
  • تسلط کامل به زبان و فرهنگ بلاروس نیز از گزینه های مثبت در خرید ملک در بلاروس است.

فرآیند مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک

بلاروس کشوری نسبتا کوچک با جمعیت کل کمی بیش از 9 میلیون نفر است و سیاست فعلی مهاجرت این است که خارجی ها می توانند در صورت خرید ملک ویزای چند بار ورود 1 ساله و ویزا در بدو ورود برای مدت کوتاهی دریافت کنند. اگر می خواهید کارت اقامت دائم بگیرید، می توانید پس از 7 سال اقامت و حداقل 9 ماه در سال اقدام کنید. یکی از راه های ساده برای اقامت طولانی مدت در بلاروس از نظر قانونی، خرید ملک محلی است. این روند از نگاه یک مهاجر واقعی که ویزای اقامت دریافت می کند شامل فرآیند زیر است:

فرایند ویزای بلاروسپس از خرید یک خانه، از اداره املاک و مستغلات 3 سند، یک کپی از گواهی مالکیت اصلی، یک نقشه خانه و یک قرارداد دریافت خواهید کرد، این 3 سند باید ذخیره شوند. پس از بسته شدن قرارداد، معمولاً به صاحبخانه اصلی مدتی (حدود یک 1) فرصت داده می شود تا وارد خانه شود و همچنین خدمات، تلفن، وای ‌فای و سیستم امنیتی خود را قطع کند. پس از زمان مقرر، پس از تحویل کلید به صاحبخانه اصلی، می توانید به دفتر منطقه مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنید. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در جامعه، می توانید برگه ثبت نام مهر شده را به اداره مهاجرت ببرید و برای ویزای چند بار ورود و ویزای 1 ساله در بدو ورود اقدام کنید.

به اداره مهاجرت بروید، مجوز ملک را به افسر ویزا بدهید، قصد انجام ویزای مولتیپل 1 ساله و ویزا را در بدو ورود توضیح دهید، 2 فرم درخواست برای پر کردن می دهند. پس از پر کردن فرم درخواست و پرداخت هزینه ویزای شما صادر می شود.

مدارک لازم جهت مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک

در راستای مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک، اسناد و مدارکی لازم است که شرح آنها در زیر آورده شده است:

  • تکمیل فرم مربوطه
  • پاسپورت متقاضی به صورتی که به زبان روسی ترجمه شده باشد.
  • اخذ اقامت موقت یا اجازه اقامت موقت از سفارت بلاروس
  • ارائه پاسپورت و اطلاعات هویتی از شخص فروشنده ملک یا فروشندگان و همچنین در صورتی که نیاز باشد باید وکالتنامه قانونی ارائه گردد.
  • تنظیم قرارداد خرید یا فروش ملک در سه نسخه و امضای آن توسط فروشنده و خریدار الزامی است.
  • واریز مبلغ مورد نظر جهت ثبت نام رجیستری در بلاروس

اقامت دائم در بلاروس

همان طور که مطالعه نمودید یکی از روش های سرمایه گذاری در بلاروس، خرید ملک در این کشور است. گرفتن اقامت دائم بلاروس برای فرد خارجی و خانواده او، مشمول پرداخت هزینه های مربوطه است. برای مثال یک شخص خارجی برای این که بتواند اقامت دائم را برای خود و خانواده دریافت کند، بایستی هزینه ای به مبلغ 150000€ (یورو) بپردازد. شهر مینسک که عنوان پایتخت بلاروس را دارد، از شهرهای بزرگ و پرجمعیت بلاروس بوده و اکثریت مهاجران در تلاش هستند تا بتوانند در این شهر ملک خریداری نمایند.

در صورتی که بتوانید با این مبلغ در بلاروس ملک خریداری کنید، ویزای 3 الی 5 ساله به فرد داده می شود. از دیگر شرایط دریافت اقامت دائم بلاروس، نگهداری ملک تا زمان دریافت اقامت است. بنابراین اگر قصد اخذ اقامت دائم بلاروس را دارید، بایستی ملک خود را تا آن زمان حفظ کنید. بهره گیری از وکلای زبردست و ماهر که تعدادی از آنان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشغول فعالیت هستند، از راه های موفقیت در مسیر مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک می باشد.

سوالات متداول در باب مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک

در این بخش از مقاله در مورد مهاجرت به بلاروس مهم ترین و پرتکرار ترین سوالاتی که از سوی شما پرسیده شده است را پاسخ می دهیم:

  • آیا می توان از طریق خرید ملک در بلاروس مهاجرت کرد؟ بله. شرایط مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک در این کشور هموار است و تنها با گذراندن مراحل قانونی کشور بلاروس می توان صاحب خانه شد.
  • آیا برای خرید ملک در بلاروس شرایط خاصی وجود دارد؟ پس از خرید ملک در بلاروس باید در هر سال، بین 3 الی 5 ماه در ملک خریداری شده اقامت داشته باشید.
  • چگونه برای مهاجرت به بلاروس از طریق خرید ملک شانس خود را افزایش دهیم؟ داشتن شغل در بلاروس-دانشجو بودن در بلاروس- داشتن اقوام یا خانواده در بلاروس-تسلط به زبان بلاروسی یا روسی.
  • چگونه می توان اقامت بلاروس را اخذ کرد؟ اگر می خواهید کارت اقامت دائم بگیرید، می توانید پس از 7 سال اقامت و حداقل 9 ماه در سال اقدام کنید.
  • مدارک لازم برای خرید ملک در بلاروس چه می باشد؟ پاسپورت-ویزا-مبلغ مورد نظر-مدارک شناسایی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *