مهاجرت سرمایه گذاری در عمان

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان یکی از برترین فرصت های ممکن است که افراد خارجی جویای سرمایه گذای و سودآوری در این کشور می باشد. از نظر اقتصادی، تحولاتی در زندگی خود ایجاد کنند. اقتصاد کشور عمان در مسیر صعودی قرار دارد. قدرت پول این کشور به خوبی نشان دهنده قدرت اقتصادی آن است. یکی از نگرانی های بزرگ دولت عمان در رابطه با شرایط اقتصادی این کشور تکیه بر اقتصاد نفتی است.

همین مسئله سبب شده است تا این کشور تلاش های مربوط به تحولات اقتصادی در این کشور را جدی بگیرد. امروزه شرکت های تکنولوژی در کشور عمان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. قدرت اقتصادی کشور عمان توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به این کشور جذب کرده است. مطالعه این مقاله که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است فرصت مناسبی است که اطلاعات کافی در رابطه با ثبت شرکت در عمان بدست آورید.

اقتصاد عمان

قبل از آن که به موضوع اصلی بپردازیم باید اطلاعاتی در رابطه با اقتصاد عمان در اختیار شما قرار دهیم. عمان یکی از با ثبات ترین اقتصاد های جهان را در اختیار دارد. دلیل آن را شاید بتوان در اختصاص فرصت های مناسب سرمایه گذاری در عمان بدست شهروندان خارجی جستجو کرد.

از جمله مهم ترین فرصت هایی که در اختیار شهروندان خارجی قرار می گیرد آن است که در صورت تمایل به احداث کارخانه، کلیه تجهیزات تولیدی، بدون نیاز به پرداخت مالیات قابلیت ورود به کشور عمان را دارند. عمان از نظر استراتژیک نیز یکی از کشور های جهان با موقعیت جغرافیایی مناسب است و به آب های آزاد نیز به خوبی دسترسی دارد و امکان تجارت دریایی را برای فعالان اقتصادی در این کشور در بهترین شرایط ممکن بوجود آمده است.

دولت عمان یا به عبارت دقیق تر سلطنت عمان در تلاش است تا خود از فعالیت های اقتصادی خارج شود و خصوصی سازی در این کشور در دستور کار قرار گرفته است. تحولات اقتصادی عمان از سال 1970 به گونه ای ایجاد شد که رشد گردشگری، توجه به مسکن چند برابر شده است. دولت عمان در تلاش کامل است تا بتواند سرمایه داران خارجی را به کشور خود جذب کرده تا بتواند پویایی اقتصاد خود را حفظ کند. بنابراین در صورتی که قصد ثبت شرکت در عمان را دارید، می توانید بدون تردید برای شروع کار خود اقدام کنید.

مراحل ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان دارای پروسه مشخصی است. همه کسانی که قصد دارند تا فعالیت های تجاری خود در این کشور را آغاز کنند، باید تمامی مراحل را به صورت کامل پشت سر بگذارند.

مراحل زیر، همه مراحل مشخص شده برای ثبت شرکت در عمان است:

  • رزرو نام شرکت
  • ثبت مدارک مربوط به ثبت شرکت
  • نام نویسی در اتاق بازرگانی و صنایع عمان (OCCI)
  • دریافت گواهی نامه ها و مجوز ها از سازمان های دولتی
  • طراحی مهر شرکت

جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در عمان و اطلاع از نرخ بیکاری در این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

نرخ بیکاری در امارات

رزرو نام و ثبت شرکت در عمان

اولین اقدام برای ثبت شرکت در عمان، انتخاب یک نام مناسب برای آن است. شما باید نامی را انتخاب کنید که بر خلاف قوانین کشور عمان نبوده است. همچنین تشابهی به شرکت های برجسته جهانی یا ثبت شده در کشور عمان نداشته باشد. در این مرحله وزارت صنعت و تجارت کشور عمان نسبت به بررسی مناسب بودن نام شرکت شما اقدامات قانونی را انجام خواهد داد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به پیشینه خود در زمینه فراهم آوردن فرصت ثبت شرکت در خارج از ایران برای موکلین خود، می توانند شما را در انتخاب یک نام قانونی یاری دهند. جهت اطلاع از شرایط اقامت عمان مطالعه مقاله لینک شده به شما پیشنهاد داده می شود.

رزرو نام و ثبت شرکت در عمان

ثبت مدارک مربوط به ثبت نام در عمان

پس از رزرو نام شرکت و دریافت تاییدیه در رابطه با یگانگی آن در کشور عمان، زمان آن فرا می رسد. تمام مدارک مربوط به سهامداران شرکت را در اختیار وزارت صنعت و تجارت عمان قرار دهید. شما همچنین باید تمامی قرارداد ها و توافقاتی که میان طرفین امضاء شده است را نیز به ثبت برسانید. در این توافقات باید میزان سهم هر فرد، مسئولیت ها و حوزه اختیارات او به صورت کامل مشخص شود. یکی دیگر از مهم ترین مدارک مورد نیاز شما گواهی بانکی معتبر است. میزان سرمایه شما را مشخص می کند. در حقیقت یک گواهی نامه بانکی یک ضمانت نامه به شمار می آید. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله ویزای کاری عمان را بررسی بفرمائید.

نام نویسی در اتاق بازرگانی و صنایع عمان (OCCI)

پس از آن که مجوز شروع کار خود را از وزرات صنعت و تجارت دریافت کردید. زمان آن فرا می رسد که خود را به اتاق بازرگانی و صنایع عمان معرفی کنید. در این زمانی تمامی قوانین کسب و کار و تجارت عمان در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین شرایط شرکت شما با قوانین و مقررات موجود در این کشور بررسی خواهد شد.

دریافت گواهی نامه و مجوز از سازمان های دولتی عمان

با توجه به اندازه، حوزه فعالیت و تجارت شرکتی که قصد ثبت آن را دارید. به مجوزهای دولتی در کشور عمان نیاز پیدا خواهید کرد. مهم ترین مواردی که به آن نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • ثبت شرکت در اداره مالیات
  • ثبت نام در پلیس رویال عمان
  • ثبت نام در وزارت نیروی انسانی برای شفافیت استخدام و صدور ویزا
  • مجوز های شهرداری
  • مجوزهای واردات یا صادارات (در صورت نیاز)
  • مجوز های صنعتی و زیست محیطی

پس از آنکه تمامی مجوز های مربوطه در مرحله قبل را دریافت کردید. از این رو باید نسبت به ثبت مهر شرکت خود اقدام کنید. نشان تجاری شما، تنها راه معاملات تجاری در کشور عمان است.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در این کشور به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • تکمیل فرم ثبت شرکت
  • کپی کارت شناسایی معتبر همه سهامداران و افرادی که حق امضا دارند
  • فرم تایید شده “حق امضاء” که امضاء و نام همه افرادی که حق امضاء دارند در آن ثبت شده باشد
  • گواهی مقررات داخلی شرکت
  • گواهی تاییدیه از طرف اتاق بازرگانی و صنعت
  • گواهی سپرده اولیه در بانک

بررسی ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان در سال های اخیر یکی از شیوه های مهم سرمایه گذاری در این کشور بوده است. شرایط مناسب اقتصادی، توجه دولت این کشور به سرمایه گذاران خارجی و همچنین سهولت افتتاح یک شرکت تجاری در این کشور از جمله دلایل عمده رونق این امر بوده است. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مطالعه مقاله تحصیل در عمان خالی از لطف نخواهد بود.

ما نیز به فراخور همین شرایط، در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آنچه که در رابطه با ثبت شرکت در این کشور، دارای اهمیت بیش تری بوده است را در اختیار شما قرار داده ایم. در صورتی که اطلاعات ارائه شده در این خصوص به پرسش های شما پاسخی نداده است. از این رو می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *