مهاجرت سرمایه گذاری در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا گزینه ای ایده آل در خصوص امر مهاجرت برای سرمایه گذاران خارجی می باشد که سالانه روند روبه رشدی را به خود اختصاص داده است. اما قبل از ثبت شرکت در استرالیا، متقاضیان بایستی از شرایط این امر اطلاعات کافی کسب کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان و هموطنان را در این نوشتار از شرایط ثبت شرکت در استرالیا، مزایای ثبت شرکت در استرالیا، انتخاب نام شرکت در کشور استرالیا، تصمیم گیری در مورد اداره شرکت در کشور استرالیا و سایر موارد مرتبط به صورت کامل آگاه خواهند ساخت.

پیش از آنکه این کشور را برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت انتخاب نمایید، بهتر است ابتدا در رابطه با مهاجرت به استرالیا موارد زیر را بررسی بفرمائید:

در رابطه با مهاجرت به استرالیا

شرایط ثبت شرکت در استرالیا

متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در استرالیا و تاسیس کمپانی در این کشور را دارند، باید برای شرکت خود نام مناسبی انتخاب کنند، ساختار حاکمیتی درست را تنظیم کرده و سپس شرکت را به طور رسمی ثبت کنند. ثبت شرکت در استرالیا همانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا نیاز به داشتن سرمایه و توان مالی کافی و همچنین دانش بالا جهت مدیریت آن شرکت دارد.

یک کمپانی و یا یک شرکت یک واحد تجاری می باشد که صاحبان آن حقوق مختلف در شرکت دارند. در اکثر موارد صاحبان شرکت به عنوان اعضا یا سهامداران شناخته می شوند. وضعیت حقوقی آن به یک شرکت حقوقی برابر با یک شخص حقیقی می دهد، به این معنی که یک شرکت می تواند بدهی، شکایت و شاکی داشته باشد. شرکت ها توسط افسران شرکت که مدیر و دبیر شرکت نامیده می شوند اداره می شوند.

صاحبان بیزنس های کوچک غالباً از نوعی ساختار شرکت به نام یک شرکت محدود اختصاصی استفاده می کنند. این نوع شرکت سهام خود را به عموم نمی فروشد و دارای مسئولیت محدود می باشد. شرکت های بزرگتر که سهام خود را به مردم می فروشند، هنوز هم می توانند مسئولیت خود را محدود کنند و غالباً نام اختصاری “Ltd” را بعد از نام خود خواهند داشت. برای تصمیم گیری در زمینه ساختار شرکت، توصیه می کنیم در مورد شرایط خود از مشاوره حرفه ای استفاده کنید. به طور کلی شرایط سرمایه گذاری در استرالیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مراحل ثبت شرکت در استرالیا

قبل از ثبت یک شرکت جدید، مهم است که بدانید راه های زیادی برای ساختار یک کسب و کار وجود دارد. هر کدام حقوق و تعهدات متفاوتی را به همراه دارند. یکی از انواع ساختار کسب و کار، ثبت شرکت است. شرکت یک شخصیت حقوقی است که از اشخاصی که آن را اداره می کنند جدا است. شما باید یک شرکت را در کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) ثبت کنید و به کسانی که پشت این شرکت هستند این امکان را می دهید تا بدون نیاز به ثبت نام در هر ایالت و قلمرو استرالیا، تجارت خود را در سراسر استرالیا انجام دهند. شما همچنین باید یک شماره تجاری استرالیایی (ABN) ثبت کنید. این فرآیند ثبت شرکت را می توان به صورت آنلاین انجام داد.

با فرض اینکه یک شرکت را به عنوان ساختار کسب و کار خود انتخاب کرده اید، مراحل راه اندازی یک شرکت در زیر آمده است:

مراحل راه اندازی یک شرکت در استرالیا

افراد غیر مقیم می توانند یک شرکت در استرالیا راه اندازی کنند، اما نمی توانند به تنهایی این کار را انجام دهند. در استرالیا، حداقل 1 مدیر هر شرکتی باید مقیم استرالیا باشد، 2 نفر از حداقل 3 مدیر یک شرکت دولتی باید ساکن استرالیا باشند. این بدان معناست که افراد غیر مقیم نمی توانند به تنهایی شرکتی را افتتاح کنند. با این حال آنها می توانند این کار را با مشارکت یک مقیم استرالیا انجام دهند.

پس از ثبت شرکت، مطمئن شوید:

  • نام شرکت به درستی نمایش داده می شود و برای عموم آزاد است.
  • ACN/ABNشرکت روی هر سندی که شرکت منتشر می کند نمایش داده می شود.
  • جزئیات شرکت به روز نگه داشته می شود.

مزایای ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا دارای یکسری مزایا مختص به خود می باشد که در این نگارش به این موارد نیز پرداخته می گردد. این مزایای به صورت زیر می باشد:

  • مسئولیت محدود: شرکت دارای حقوق خاص خود می باشد. بنابراین مسئولیت اعضا یا سهامداران محدود است و به طور کلی آنها مسئولیت بدهی های شرکت را به عهده نمی گیرند. (با این حال، صاحبان و سهامداران هنوز هم می توانند در قبال بدهی های یک شرکت، مانند زمانی که تضمین های شخصی برای وام گرفتن پول ارائه داده اند، مسئول باشند)
  • نرخ مالیات پایین: میزان درآمد یک شرکت نرخ مالیات آن را مشخص می کند. این همچنین ممکن است یک ضرر به شمار بیاید زیرا نرخ مالیات شرکت از اولین دلار درآمد حاصل از آن اعمال می شود. با این حال، تعهدات قانونی دیگری وجود دارد که موسسان شرکت طبق قانون شرکت ها باید از آن ها رعایت کنند. اگر آنها قانون را رعایت نکنند و به نفع شرکت عمل کنند، دولت کشور استرالیا به کمک قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

همچنین شرایط اخذ اقامت استرالیا در مقاله لینک شده به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

انتخاب نام شرکت در کشور استرالیا

نام شرکت متقاضی باید وضعیت قانونی خود را نشان دهد (به عنوان مثال اگر یک شرکت اختصاصی باشد کلمه انگلیسی اختصاصی یا Pty را در کنار نام شرکت باید درج شود). نام یک شرکت و یا یک کمپانی نمی تواند نامی باشد که قبلاً در یک شرکت یا تجارت ثبت شده باشد و نمی تواند شامل کلمات یا عبارات خاصی باشد. همچنین ممکن است لازم باشد که متقاضیان بررسی کنند آیا نام پیشنهادی آنها با هر علائم تجاری ثبت شده یا در انتظار است یا می توانید از شماره شرکت استرالیا به عنوان نام شرکت خود استفاده کنید.

ثبت نام تجاری همانند ثبت شرکت نمی باشد. ثبت نام تجاری یک شخص حقوقی مجزا ایجاد نمی کند و یا دسترسی به امتیازات خاصی که به شرکت هایی مانند جذب نرخ مالیات شرکت یا مسئولیت محدود دسترسی دارند، فراهم نمی کند. قبل از ماه مه سال 2012 میلادی، اگر نام کمپانی های مشابه در ایالت ها و قلمروهای مختلف ثبت می شد، انتخاب نام مشابه و یکسان در کشور استرالیا امکان پذیر بود. اما امروزه این کار دیگر در ثبت ملی ASIC امکان پذیر نیست. اگر شما آماده ثبت شرکت خود نیستید اما می خواهید مطمئن شوید که نام مورد نظر خود در دسترس خواهد بود، می توانید برای رزرو آن اقدام کنید. در صورت تأیید درخواست شما، این نام را برای 2 ماه ذخیره خواهیم شد. اگر مایل به تمدید این دوره هستید، باید مجدداً نام مورد نظر خود را رزرو کنید.

تصمیم گیری در مورد اداره شرکت در کشور استرالیا

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه اداره شرکت در داخل، باید تصمیم بگیرید که آیا تحت قوانین قابل تعویض ، اساسنامه خاص خود یا ترکیبی از هر 2 فعالیت خواهد کرد. قوانین قابل تعویض قوانین اساسی برای مدیریت داخلی یک شرکت در قانون شرکت ها است. در صورت استفاده از آنها، این شرکت نیازی به تهیه قانون اساسی کتبی خود ندارد. شرکت های خصوصی با یک سهامدار منفرد که تنها مدیرعامل نیز هستند، نیازی به داشتن هیچ مجموعه رسمی از قوانین برای اداره روابط داخلی خود ندارند. اگر مدیر یا دبیر یک شرکت هستید، باید وظایف قانونی خود را به عنوان “صاحب دفتر” درک کنید. این دارندگان دفاتر هستند که در نهایت مسئولیت تضمین شرکت از قانون را بر عهده دارند.

قبل از ثبت نام برای ثبت شرکت در استرالیا، شما همچنین باید از افرادی که موافقت خود را به عنوان مدیر (بالای 18 سال)، دبیر (باید بیش از 18 سال) و عضو داشته باشد، رضایت کتبی دریافت کنید که معمولاً به عنوان سهامدار شرکت شناخته می شوند (هر شرکت باید حداقل یک عضو داشته باشد) که باید پس از ثبت نام به عنوان بخشی از سوابق شرکت نگهداری کنید. شرکت های خصوصی باید حداقل یک مدیر داشته باشند (که معمولاً در استرالیا اقامت می کند) اما نیازی به دبیر ندارد.

هزینه ثبت شرکت در کشور استرالیا

برای ثبت شرکت خود در ASIC، باید هزینه ثبت نام اولیه را بپردازید. شرکت ها موظفند هر سال هزینه بازپرداخت سالانه را بپردازند. در زمان ثبت یک شرکت و یا یک کمپانی استرالیایی، این شرکت می تواند بدون نیاز به ثبت نام در سازمان های ایالت ها و قلمروهای خاص، تجارت در سراسر استرالیا را انجام دهد. قبل از ثبت نام، باید تصمیم بگیرید که شرکت شما چگونه اداره می شود.

شرکت شما می تواند توسط شرایط زیر اداره شود:

  • قوانین قابل تعویض
  • قانون اساسی خود
  • ترکیبی از هر 2

ثبت نام دامنه‌ وب سایت در استرالیا

آدرس وبسایت شما در اینترنت، نام دامنه شما است و یک هویت آنلاین و مجازی برای شما می‌باشد. بهتر است نامی برای ثبت شرکت در کشور استرالیا انتخاب کنید که نشانگر کسب و کار شما باشد. همچنین تلفظ کردن و به خاطر سپردن این نام آسان باشد. اگر شما بخواهید یک آدرس وبسایت بخرید باید کد اقتصادی استرالیا را در اختیار داشته باشید. از طریق وبسایت اداره دامنه اِی یو (au) شما می ‌توانید برای ثبت دامنه اقدام کنید. در این وبسایت شما می ‌توانید فروشندگان، ثبت کننده‌ ها و تأیید هزینه‌ ها را پیدا کنید. همچنین شرایط کار در استرالیا به صورت جامع در مقاله مذکور شرح داده است.

قوانین قابل تعویض ثبت شرکت در استرالیا

قوانین قابل تعویض ثبت شرکت در استرالیا

قوانین قابل تعویض در قانون شرکت ها و مجموعه اصلی قوانین برای مدیریت شرکت شما است. اگر شرکتی نمی خواهد قانون اساسی داشته باشد، می تواند به جای آن از قوانین قابل تعویض استفاده کند. استفاده از قوانین قابل تعویض بدان معنی است که شرکت شما به قانون اساسی کتبی احتیاج ندارد. این بدان معناست که با تغییر قانون هزینه ای برای به روز کردن آن ندارید.

قانون اساسي ثبت شرکت در استرالیا

همچنین یک شرکت می تواند به جای استفاده از قوانین قابل تعویض، دارای قانون اساسی مکتوب باشد. شرکت ها باید کپی از اساسنامه خود را با سوابق شرکت خود نگه دارند. مقررات ویژه برای مدیر یا عضو اختصاصی شرکت های خصوصی: اگر یک شرکت اختصاصی فقط یک مدیر داشته باشد، آنها نیازی به پیروی از قوانین قابل تعویض و یا قانون اساسی ندارند. اگر مدیر و یا عضو دیگری نیز منصوب شود، پس از آن قوانین قابل تعویض به طور خودکار برای شرکت اعمال می شود. این می تواند بعداً به قانون اساسی تغییر یابد.

ساختار اشتراکی در ثبت شرکت در استرالیا

یک شرکت اختصاصی باید بیش از 50 سهامدار غیر کارمند داشته باشد و یا شرایط زیر را داشته باشد:

  • محدود شده توسط سهام
  • یک شرکت نامحدود است دارای سرمایه سهم

یک شرکت اختصاصی نباید فعالیتی را انجام دهد که نیاز به افشای سرمایه گذاران داشته باشد. آنها فقط ممکن است سهام را به اعضای شرکت یا کارمندان شرکت های تابعه شرکت ارائه دهند. شرکتی که دارای سرمایه سهامی است باید کلیه سهامی را که صادر می کند، ثبت کند. این پرونده ثبت نام اعضا یا ثبت نام سهم نامیده می شود. به طور کلی، ثبت باید حاوی اطلاعاتی در مورد اعضای (همچنین به عنوان سهامداران) شرکت، هرگونه تغییر در مشخصات شخصی یک عضو و یا دارایی و اطلاعات مربوط به سهام شرکت باشد.

پرداخت به موقع مالیات بعد از ثبت شرکت را حتما در نظر داشته باشید و این کار را انجام دهید. هر 3 ماه یک ‌بار باید به اداره مالیات، 27.5% از سود 1 سال خود را به عنوان مالیات پرداخت کنید. اداره مالیات بر هزینه‌ های شرکت و درآمدها، نظارت دقیقی دارد. هموطنان عزیز و گرامی اگر به فکر اخذ تابعیت استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری و اقامت کاری در استرالیا هستید، می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص ثبت شرکت در استرالیا

در این بخش از مقاله شاهد سوالات پرتکرار در خصوص ثبت شرکت در استرالیا به همراه پاسخ کوتاه و خلاصه می باشید:

شرایط مهم ثبت شرکت در استرالیا چیست؟ از شرایط ثبت شرکت در استرالیا می توان به سرمایه کافی و اساس نامه و مدارک معتبر اشاره کرد.

مراحل ثبت شرکت در استرالیا چیست؟ انتخاب نام- اساس نامه-انتخاب مدیر-تعیین ساختار-انتخاب منطقه-ارائه مدارک.

مزایا ثبت شرکت در استرالیا چیست؟ منطقه بین المللی- اقتصاد با ثبات و رو به صعود- نرخ مالیات کم.

5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در استرالیا

  1. مریم احدی گفت:

    سلام بهترین شهر برآب ثبت شرکت در استرالیا کدومشونه؟ هزینه ثبت شرکت و هزینه های جانبی هم میشه بگین.

    1. صادقی گفت:

      در خصوص مشاوره برای سرمایه گذاری استرالیا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *