مهاجرت تحصیلی اوکراین

مقطع کارشناسی در اوکراین

مقطع کارشناسی در اوکراین

به دلیل بالا بودن کیفیت آموزش در دانشگاه های اوکراین، در دهه اخیر متقاضیان زیادی برای مقطع کارشناسی در اوکراین اقدام به مهاجرت تحصیلی در این مقطع را به این کشور کرده اند. شرایط تحصیل کارشناسی در کشور اوکراین با اکثرهای اروپایی مشابه می باشد. اما عوامل خاصی موجب جذب دانشجویان بین المللی به دانشگاه های این کشور شده اند و کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند. در این نوشتار علاوه بر این موضوع، به سایر موضوعات مانند شرایط تحصیل کارشناسی در کشور اوکراین، هزینه ها و الزامات و سایر موارد مرتبط اشاره کنند.

درباره مقطع کارشناسی در اوکراین

تحصیل در دانشگاه های اوکراین براساس فرآیند بولونیا انجام می شود. دانشجویان بین المللی می توانند به راحتی برای ورود به برنامه های تحصیلی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های اوکراین اقدام کنند. به طور کلی، در تمام دانشگاه های اوکراین سال تحصیلی از ماه سپتامبر آغاز می شود. در ماه ژوئن به پایان می رسد. اوکراینی زبان اصلی آموزش در دانشگاه های اوکراین است. اما دانشجویان می توانند علاوه بر زبان اوکراینی، به زبان های روسی و همچنین انگلیسی نیز در این کشور مشغول به تحصیل شوند.

برای اثبات توانایی های زبان جهت مقطع کارشناسی در اوکراین متقاضیان می توانند مدارک زیر را ارائه دهند:

زبان تحصیلمدرک مورد نیاز
اوکراینیTOUFL
روسیTORFL
انگلیسیIELTS

متقاضیان می توانند برای اثبات توانایی های خود در آزمون تعیین سطح دانشگاه نیز شرکت کنند. پس از پذیرش، تمام دانشگاه ها برای تمامی دانشجویان کلاس های زبان برگزار می کنند. دانشجویان می توانند مهارت ها و توانایی های زبان خود را در این کلاس ها ارتقا دهند. جهت مقطع کارشناسی در اوکراین متقاضیان می توانند در رشته های تحصیلی مختلفی مانند اقتصاد، ریاضیات و محاسبات، روانشناسی، حقوق، زبانشناسی، روابط بین الملل، حسابداری، اداره امور تجاری، ریاضیات کاربردی، جامعه شناسی، روزنامه نگاری، معماری، داروسازی، پزشکی و غیره مشغول به تحصیل شوند. البته باید در نظر داشته باشید که ارائه مدرک دیپلم یا مدرک معتبر دوره متوسطه برای شرکت در یک برنامه تحصیلی در دوره کارشناسی الزامی می باشد. متقاضیان حتما باید مدرک خود را به زبان انگلیسی، روسی یا اوکراینی به صورت رسمی ترجمه کنند.

چرا مقطع کارشناسی در اوکراین؟

دلایل زیادی موجب جذب متقاضیان بین المللی برای مقطع کارشناسی در اوکراین می شوند. از برجسته ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر برنامه های تحصیلی
  • یافتن شغل مناسب بعد از کسب مدرک از بهترین دانشگاه های اوکراین
  • پذیرش دانشگاهی آسان
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی مقرون به صرفه
  • بهره مند شدن از کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی
  • امکان اشتغال در زمان تحصیل برای کاهش هزینه های تحصیلی و اقامت

افرادی که از دانشگاه های اوکراین فارغ التحصیل می شوند می توانند از فرصت های کاری مختلفی بهره مند شوند. زیرا مدرک کسب شده از دانشگاه های این کشور در اکثر نقاط دنیا معتبر و شناخته شده است. علاوه بر این، هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور اوکراین و همچنین هزینه های زندگی و اقامت دانشجویی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین می باشند. دانشجویان می توانند برای کاهش هزینه های خود کمک هزینه های تحصیلی کسب کنند. به صورت پارت تایم (معمولا 20 ساعت در هفته) مشغول به کار شوند. دانشجویانی که قصد مقطع کارشناسی در اوکراین به زبان روسی یا اوکراینی را دارند می باید قبل از شروع برنامه های تحصیلی خود در دوره پادفک شرکت کنند.

چرا مقطع کارشناسی در اوکراین؟

شرایط تحصیل لیسانس در اوکراین

به طور کلی مقطع کارشناسی در اوکراین از 3 تا 4 سال به طول می انجامد. دانشجویانی که با موفقیت این دوره تحصیلی را به پایان می رسانند می توانند وارد دوره های تحصیلی بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکترا شوند. دانشجویان می توانند برای شرکت در برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اوکراین از ماه آوریل تا نوامبر اقدام کنند. زیرا همانطور که گفته شده کلاس ها در دانشگاه های اوکراین از ماه سپتامبر شروع می شوند. دانشجویان باید برای ورود به دوره کارشناسی فرم های پذیرش را تکمیل کنند. به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. علاوه بر این، تمامی متقاضیان بین المللی باید پاسپورت معتبر داشته باشند. ریز نمرات دوره متوسطه را به همراه دیپلم ارائه دهند. جهت پذیرش، دانشجویان باید هزینه های مربوطه را پرداخت کنند. مدارک شناسایی و پزشکی خود را نیز تحویل دهند.

هزینه تحصیل کارشناسی در کشور اوکراین به رشته تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که به طور کلی هزینه های تحصیل در دوره های پزشکی یا رشته های خاص بسیار بالاتر از سایر رشته می باشد. میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های اوکراین در دوره کارشناسی برای دانشجویان بین المللی از $1500 الی 5000$ (دلار) در سال می باشد. علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان باید هزینه اقامت دانشجویی در اوکراین را نیز پرداخت کنند. هزینه های دانشجویی به مواردی چون محل اقامت دانشجویان، تغذیه، پوشاک و عادات آنها بستگی دارد و متغیر می باشد. جهت اطلاع از شرایط زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اوکراین را بررسی بفرمائید.

اخذ ویزا برای تحصیلات در اوکراین

مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل نیاز به کسب ویزای تحصیلی این کشور دارد. در صورتی که دانشجویان بخواهند بیش از 3 ماه در کشور اوکراین اقامت داشته باشند. از این رو می باید ویزای اقامت بلند مدت این کشور که به عنوان ویزای نوع D شناخته می شود را کسب کنند. این ویزا در صورتی قابل اخذ می باشد. دانشجویان خارجی بتوانند با موفقیت وارد دانشگاه مورد نظر خود در کشور اوکراین شوند. نامه پذیرش خود را به سفارت اوکراین ارائه دهند.

مهمترین مدارک و اسناد برای کسب ویزای تحصیلی اوکراین عبارتند از:
فرم های تکمیل شده

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدارکی برای اثبات داشتن توان مالی کافی
  • پاسپورت معتبر به همراه 4 قطعه عکس
  • مدارک تحصیلی، شناسایی و ازدواج (در صورت نیاز)
  • مدارک پزشکی برای اثبات داشتن سلامت روحی و ذهنی
  • رسید پرداخت هزینه های درخواست و پذیرش

هموطنان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل در کشور اوکراین و همچنین اخذ تابعیت و اقامت در اوکراین از طریق تحصیل به سایر مقاله های تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *