مهاجرت تحصیلی ژاپن

مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن

مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن

مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن انتخاب بسیاری از متقاضیان تحصیل در آسیا می باشد. این کشور دارای زیرساخت های آموزشی فراوان است. از این رو متقاضیان می توانند به پشتوانه آن از تحصیل با کیفیت مطلوب بهره مند شوند. مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن مستلزم دارا بودن ریز نمرات مطلوبی است. لذا دانشجویان بایستی با سطح بالای نمرات پذیرش خود را اخذ نمایند. همچنین بایستی در طول دوره تحصیل در این کشور، سطح تحصیلی خود را حفظ نمایند. تحصیل در ژاپن امکان بهره مندی از زیر ساخت های شغلی را نیز فراهم می کند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه و محتوای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن را بررسی خواهیم کرد.

پیش نیازهای مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن

پیش نیازها زمینه ساز تحصیل در ژاپن می باشند. از این رو بررسی آن ها اهمیت خواهد داشت. چرا که بدون زمینه سازی لازم، تلاش متقاضیان نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. شناسایی و بررسی پیش نیازهای مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن به متقاضیان در شروع مسیر تحصیل در ژاپن یاری می رساند. لذا بایستی به پیش نیازها توجه داشت. پیش نیاز تحصیل در این مقطع برای دانشجویان خارجی، شامل اخذ پذیرش و دارا بودن شرایط مالی می باشد. همچنین سایر پیش نیاز های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن عبارتند از:

  • ریز نمرات مطلوب
  • تکمیل فرم
  • قبولی در آزمون های ورودی
  • تمکن مالی مورد نیاز
  • تسلط به زبان انگلیسی یا ژاپنی

متقاضیان قادر اند تا با آماده سازی پیش نیازها برای تحصیل در ژاپن با شروع قدرتمند اقدام نمایند. ریز نمرات دانشجویان حاصل سال ها تلاش آن ها می باشد. اما قبولی در آزمون ورودی به تلاش و مهارت دانشجو در زمان آزمون بستگی دارد. از این رو برخی از پیش نیازهای مورد نیاز، حاصل تلاش مستمر دانشجویان در دوره های پیشین می باشند. لذا تحصیل کارشناسی در ژاپن بر اساس فعالیت لحظه ای دانشجویان نیز نخواهد بود و مستلزم تلاش از دوره های پیشین می باشد. شایان ذکر است سوابق دانشجویان در اقصی نقاط جهان اهمیت بالایی برای پذیرش تحصیلی دارد و این قوانین تنها مختص به ژاپن نمی باشد.

بررسی مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن

مقطع کارشناسی ارشد یکی از مقاطع تحصیلی محبوب برای مهاجران تحصیلی به آسیا می باشد. تحصیل این دوره در ژاپن دستاوردهای گوناگونی را به ارمغان می آورد. دستاوردهای تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور می تواند به دانشجویان فارغ التحصیل برای اقامت در ژاپن یاری رساند. چرا که تحصیل این دوره و مدرک تحصیلی آن در این کشور و کشورهای متعددی معتبر می باشد. این به معنی امکان کار در کشورهای مختلف برای دوران پس از تحصیل می باشد.

برخی از دستاوردهای مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن عبارتند از:

شرح تحصیل کارشناسی ارشد در کشور ژاپن

دوره کارشناسی ارشد در این کشور به صورت میانگین با هزینه ای بالغ بر حدود 5000$ (دلار) قابل تحصیل است. از این رو می توان گفت هزینه تحصیل در این کشور برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، نسبتا مناسب است. دانشجویان قادر خواهند بود تا هزینه های تحصیلی خود را بر اساس منابع در دسترس مدیریت نمایند. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در ژاپن برای متقاضیان حدود 2 سال به طول می انجامد. دانشجویان می توانند طی این 2 سال به کار ضمن تحصیل در ژاپن بپردازند.

کار پس از مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن

کار پس از تحصیل در این کشور برای بسیاری از متقاضیان دلیل مهاجرت تحصیلی آن ها می باشد. چرا که منجر به تمدید اقامت آن ها در این کشور می شود. همچنین به پشتوانه کار در این کشور، فارغ التحصیلان این مقطع درآمد مطلوبی را به دست آورند. کار پس از تحصیل در این کشور و برنامه ریزی برای آن مستلزم بررسی عوامل مهم می باشد. این عوامل و بررسی آن ها به دانشجویان کمک می کنند تا تکلیف آینده خود را بدانند و طبق برنامه منظم برای ترقی در این کشور اقدام کنند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • میزان درآمد
  • نرخ بیکاری
  • جمعیت کل و میزان رشد آن

بررسی میزان درآمد در این کشور به متقاضیان در بررسی آینده شغلی آن ها یاری می رساند. همچنین بررسی میزان جمعیت به متقاضیان اجازه مقایسه آن را با نرخ بیکاری می دهد.

مدارک مورد نیاز مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن

تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور دارای مراحل مختلفی می باشد. هر کدام از این مراحل نیز مستلزم دارا بودن مدارک خاصی هستند. از این رو بررسی این مراحل به متقاضیان کمک می کند تا آمادگی لازم را برای تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور داشته باشند. تحصیل در این مقطع و اعزام دانشجو، شامل مراحل زیر می باشد:

  1. اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر
  2. اخذ ویزا و اجازه اقامت تحصیلی در این کشور

در مرحله اول متقاضی بایستی برای اخذ پذیرش از دانشگاه مدارک مورد نیاز را با رعایت شرایط مربوطه ارسال نماید. اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم فراهم نمودن مدارک و شرایط زیر می باشد:

  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • دارا بودن ریز نمرات مطلوب
  • مدارک هویتی
  • سوابق تحصیلی
  • عدم سوء پیشینه
  • گواهی های معتبر علمی
  • رزومه تحصیلی و کاری

اخذ ویزا برای مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن

اخذ ویزا برای مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن

تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد، مستلزم اخذ ویزای تحصیلی کشور ژاپن می باشد. متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در کشور ژاپن بایستی ویزای تحصیلی این کشور را از سفارت آن اخذ نمایند. ویزای تحصیلی این کشور تنها به متقاضیانی ارائه می شود که از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفته باشند. از این رو بایستی در ابتدا برای مرحله اول تلاش نمود. متقاضیان قادر خواهند بود تا به پشتوانه تحصیلات خود در این کشور از تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه بهره مند شوند. مدارک و شرایط مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی ژاپن عبارتند از:

  • مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه تحصیلی
  • گواهی های معتبر علمی
  • ریز نمرات و مدارک تحصیلی
  • بلیط سفر

متقاضیان پس از اخذ ویزا و سفر به ژاپن با اخذ اجازه کار در این کشور می توانند به موسسات کاریابی ژاپن برای کار ضمن تحصیل در ژاپن مراجعه نمایند. تحصیل در این کشور دارای مسائل حقوقی متعددی می باشد. از این رو توصیه می شود متقاضیان اقدام به همکاری با وکلای مجرب مهاجرت نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به پشتوانه کادر مجرب خود می تواند به متقاضیان در امور مهاجرتی به خوبی یاری رساند. متقاضیان از طریق تماس و یا فرم آنلاین قادر به همکاری با موسسه خواهند بود.

Rate this post

4 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن

  1. مونا گفت:

    سلام من مدرک کارشناسی دارم. آیا برای ادامه تحصیل باید حتما رشته قبلی رو ادامه بدیم؟ یا نه میتونیم رشته جدیدی انتخاب کنیم؟
    و اینکه تسلط کافی رو زبان انگلیسی ندارم آیا دوره های فشرده مکالمه انگلیسی کارساز خواهد بود برام؟
    خیلی ممنون

    1. صادقی گفت:

      با سلام. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید. برای تحصیل در ژاپن پیشنهاد میشه محتوا مذکور را مطالعه کنی.

  2. علی گفت:

    سلام من لیسانس از دانشگاه آزاد دارم میخوانم و ترم آخرم . برای مقطع کارشناسی ارشد:
    1- من مدرک زبان انگلیسی یا ژاپنی ندارم اما به هر دو ی این زبان ها مسلط هستم و انگلیسی و ژاپنی می توانم حرف بزنم و بخوانم و بنویسیم آیا می توانم اقدام کنم؟
    2- برای گرفتن پذیرش کارشناسی ارشد از دانشگاه های ژاپن آیا مدرک لیسانس لازم است یا ریز نمرات کفایت می کند؟ (دانشگاه فقط با کارت پایان خدمات یا معافیت تحصیلی مدرک را آزاد می کند که در این مرحله معافیت برای تحصیلی در خارج هنوز ندارم چون برای معافیت ابتدا پذیرش از دانشگاه کشور مربوطه نیاز است).؟
    3 – امکان مراجعه حضوری هست؟
    ممنون

    1. صادقی گفت:

      یسلام. لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *