مهاجرت تحصیلی نیوزلند

مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند

مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند

مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند یکی از بهترین گزینه های تحصیل در خارج از کشور است. نیوزیلند یک مقصد محبوب گردشگری مشهور است. اما دانشجویان بین المللی فقط برای دیدن مناظر طبیعی، حیوانات وحشی و فعالیت های ورزشی به نیوزلند سفر نمی کنند. بلکه این دانشجویان برای بهره مند شدن از بهترین برنامه های تحصیلی در سطح جهانی اقدام به کسب پذیرش در دانشگاه های نیوزلند می کنند.

البته دانشجویان می توانند هم از جاذبه های گردشگری و هم از برنامه های آموزشی سطح بالا تحصیل کارشناسی ارشد در نیوزیلند بهره مند شوند. اما باید در نظر داشته باشید که در دانشگاه های معتبر این کشور دانشجویان خارجی و داخلی به طیف گسترده ای از مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز دسترسی خواهید داشت. در این نوشتار هموطنان عزیز می توانند با کمک کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بفهمند که شرایط مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند در سال 2023 و همچنین سایر امور آموزشی در این کشور چگونه است.

مزایای مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند

دلایل بسیار زیادی برای مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند وجود دارد. از برجسته ترین دلایل مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارامترشرح
دانشگاه های مشهور بین المللیاگرچه فقط 8 دانشگاه در نیوزیلند وجود دارد، اما 4 دانشگاه از 8 دانشگاه این کشور در بین 350 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند و سطح بسیار بالایی در زمینه های تحصیلی دارند.
سیستم آموزشی مدرن و مشابه با سیستم آموزشی انگلستانمدرک دانشگاهی نیوزلند نیز در سراسر جهان شناخته می شود و اکثر برنامه های تحصیلی و دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور با برنامه های تحصیلی و دوره های تحصیلی در دانشگاه های انگلستان مشابه هستند.
کیفیت زندگی دانشجویی بالا کیفیت زندگی در نیوزلند برای دانشجویان و همچنین مهاجران این کشور بسیار بالا می باشد و این کشور به عنوان یکی از کم فسادترین و آرام ترین کشورهای دنیا برای زندگی و اقامت به شمار می رود.
استقبال از دانشجویان بین المللیحدود 25% از جمعیت نیوزلند در خارج از این کشور متولد شده اند و این کشور به دلیل تنوع ملیتی و همچنین استقبال از افراد خارجی شناخته شده است.

بررسی مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند

با توجه به جدول زیر می توانید اطلاعات کلی از شرایط مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند کسب کنید:

آیتمشرح
تعداد دانشگاه های نیوزلند8 دانشگاه
قدیمی ترین دانشگاه نیوزلنددانشگاه اوتاگو (1869)
تعداد دانشجویان بین المللی نیوزلند52.678
طول دوره مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند1 تا 2 سال تحصیلی
میانگین هزینه مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلندNZD26000 الی NZD37000 (دلار نیوزلند)
سال تحصیلی در نیوزلندفوریه تا نوامبر

به یاد داشته باشید که هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف کشور نیوزلند در دوره کارشناسی به برنامه تحصیلی و شرایط تحصیل دانشجو بستگی دارد و این مورد در تمامی دانشگاه ها یکسان نیست. برخی از عوامل موثر بر هزینه تحصیل در این کشور عبارتند از:

عوامل موثر بر هزینه تحصیل در نیوزلند

دانشگاه های معتبر نیوزلند

کشور نیوزلند تنها دارای 8 دانشگاه است و به عنوان بزرگترین سیستم آموزشی جهان شناخته نمی شود، اما باید در نظر داشته باشید که مدرک هایی که در دانشگاه های این کشور به دانشجویان و متقاضیان بین المللی اعطا می شود در سطح بین المللی شناخته شده هستند. همه دانشگاه های نیوزلند موسساتی با بودجه عمومی هستند که طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهند.

آنها تقریباً به طور مساوی بین دو جزیره اصلی که نیوزیلند را تشکیل می دهند تقسیم شده اند:

منطقهجزایر
دانشگاه های نیوزلند (جزیره شمالی)دانشگاه AUT، دانشگاه اوکلند، دانشگاه مسی، دانشگاه ویکتوریا ولینگتون و دانشگاه وایکاتو در جزیره شمالی قرار دارند.
دانشگاه های نیوزلند (جزیره جنوبی)دانشگاه کانتربری، دانشگاه اوتاگو و دانشگاه لینکلن در جزیره جنوبی قرار دارند.

لازم به ذکر است که همه این دانشگاه ها دارای برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد هستند و شما می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در هر یک از آنها تحصیل کنید. علاوه بر دانشگاه ها، مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند در موسسات فناوری و پلی تکنیک امکان پذیر است.

سیستم آموزش عالی نیوزلند همچنین شامل چندین مؤسسه فناوری و پلی تکنیک است. این مراکز تحصیلی در دوره های حرفه ای و سایر مدارک تحصیلات تکمیلی در موضوعاتی چون موارد زیر تخصص دارند:

  • پرستاری
  • مامایی
  • هنر و طراحی
  • و سایر موارد

بنابراین تحصیل در موسسات فناوری و پلی تکنیک نیوزلند می تواند یک انتخاب عالی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشد که به دنبال کسب مدرک حرفه ای در سطح کارشناسی ارشد در نیوزیلند هستند.

برنامه های مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند

دوره های تحصیلات تکمیلی در نیوزیلند متناسب با اهداف مختلف شغلی هستند. دانشجویان به جای اینکه فقط یک برنامه کارشناسی ارشد را در یک موضوع دانشگاهی مرتبط با مدرک لیسانس خود انتخاب کنند، آنها می توانند از تحصیلات و آموزش های کارشناسی ارشد نیز برای به دست آوردن یا توسعه مهارت های حرفه ای استفاده کنند.

این امر می تواند به ویژه مفید باشد اگر دانشجویان بخواهند در رشته هایی مانند زیر مشغول به تحصیل شوند:

  • آموزش
  • علوم اجتماعی
  • علوم ورزشی
  • فیزیوتراپی

به طور کلی 4 نوع برنامه تحصیلی اصلی کارشناسی ارشد در نیوزلند وجود دارد:

دوره مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند

برنامه های سنتی و تغییر جهت در نیوزلند

برنامه های کارشناسی ارشد سنتی دوره های آکادمیک هستند که بر پایه یک برنامه کارشناسی مرتبط است. این دوره ها موجب کسب مدارک MSc و MA می شوند. دانشجویان می توانند از این دوره ها برای توسعه دانش موضوعی موجود خود استفاده کرده و از آموزش های تخصصی دانشگاهی در دانشگاه های نیوزلند بهره مند شوند.

تغییر جهت مدارک کارشناسی ارشد به متقاضیان کمک می کند تا مسیرهای دانشگاهی یا شغلی را تغییر دهند و در زمینه ای که قبلاً مطالعه نکرده اند، مشغول به تحصیل شوند. دانشجویان می توانند از این دوره ها برای تغییز مشاغل استفاده کنند یا از یک دانشگاه به یک کانون حرفه ای منتقل شوند.

دوره تحصیلی حرفه ای در نیوزلند

مدارک تحصیلی حرفه ای فارغ التحصیلان به نامزدها امکان می دهد مهارت های حرفه ای پیشرفته را در مقطع تحصیلات تکمیلی کسب کنند یا برای مشاغل حرفه ای مانند تدریس یا کار اجتماعی واجد شرایط باشند. دانشجویان می توانند از این دوره ها برای ورود به زمینه های خاص استفاده کنند (مانند تدریس) اما این افراد باید اطمینان حاصل کنند که صلاحیت های آنها در کشوری که درنهایت قصد دارند در آن کار کنند شناخته شده و معتبر شناخته می شوند.

مدارک تحصیلی حرفه ای بر خلاف دوره های ورود به برنامه های فارغ التحصیلی، برای داوطلبانی که دارای تجربه کاری مرتبط هستند طراحی شده است. این دوره های می توانند مهارت ها و آموزش های دیگری را برای بهبود یا اصلاح یک مسیر شغلی موجود فراهم کنند. دانشجویان می توانند از این دوره ها برای به دست آوردن آموزش پیشرفته کارشناسی ارشد در رشته حرفه ای خود استفاده کنند.

به عنوان مثال:

  • متقاضیان ممکن است یک متخصص بازاریابی باشند که به دنبال کسب تخصص در ارتباطات دیجیتال هستند.
  • یا معلمی که به دنبال توسعه مهارت های مدیریت مدرسه است.سال تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند

سال تحصیلی برای تحصیل در نیوزلند به شرح زیر است:

  • درست مثل بقیه کشورهای نیمکره جنوبی، در کشور نیوزلند نیز سال تحصیلی از ماه فوریه آغاز می شود.
  • تقویم دانشگاهی در این کشور به 2 ترم تقسیم می شود.
  • از فوریه تا ژوئن و از ژوئیه تا نوامبر اجرا می شود.
  • برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور نیوزلند معمولاً برای شروع یا در ماه های فوریه یا ژوئیه در دسترس هستند
  • اگرچه برخی برنامه های حرفه ای فقط برای شروع در ترم 1 (فوریه) در دسترس هستند.

به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور نیوزلند، شما به طور بالقوه می توانید برنامه تحصیلی خود را در نیمسال دلخواه شروع کنید. زندگی در نیوزلند به عنوان دانشجوی خارجی نیاز به داشتن توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های مختلف در سال های تحصیل در این کشور دارد. برای کسب اطلاعات دقیق تر از شرایط کسب ویزای تحصیلی نیوزلند و یا کسب پذیرش در دانشگاه های مختلف این کشور می توانید به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات متداول در باب تحصیل فوق لیسانس در نیوزلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  •  دانشگاه های معتبر نیوزلند کدام اند؟ دانشگاه AUT، دانشگاه اوکلند، دانشگاه مسی، دانشگاه ویکتوریا ولینگتون و دانشگاه وایکاتو در جزیره شمالی قرار دارند. دانشگاه کانتربری، دانشگاه اوتاگو و دانشگاه لینکلن در جزیره جنوبی قرار دارند.
  • مزایای مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند چیست؟ دانشگاه های مشهور بین المللی، سیستم آموزشی مدرن و مشابه با سیستم آموزشی انگلستان، کیفیت زندگی دانشجویی بالا و استقبال از دانشجویان بین المللی
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *