مهاجرت تحصیلی قبرس

مقطع کارشناسی ارشد در قبرس

مقطع کارشناسی ارشد در قبرس نیز همانند سایر کشورهای جهان دومین مقطع تحصیلی است. در این مقاله مفتخر به راهنمایی شما می باشیم. قبرس به دلیل موقعیت خود در دریای مدیترانه و عضویت در اتحادیه اروپا از سال 2004 به عنوان یکی از کشورهای محبوب برای دانشجویان مختلف از کشورهایی مانند هندوستان، ایران، ترکیه و یونان قرار گرفته و این کشور امروز میزبان دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف است. مقطع کارشناسی ارشد در قبرس کوتاه ترین دوره آموزشی در عالی است و امکان اخذ مدرک در زمان کوتاه یعنی دو سال را فراهم می آورد. برای پاسخ به سوالات درباره مقطع کارشناسی ارشد در قبرس به نوشته همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

  • مقطع کارشناسی ارشد در قبرس چه مدت زمان می برد؟
  • شرایط مقطع کارشناسی ارشد در قبرس چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های قبرس برای تحصیل کارشناسی ارشد کدامند؟

تحصیل در قبرس

سیاست دولت قبرس در مورد آموزش عالی تأمین نیازهای محلی آموزش عالی و ایجاد قبرس به عنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه ای است، مرکزی برای دانش پژوهان بین المللی و دانشجویان نیز می باشد. سیستم آموزش عالی در قبرس توسط منطقه آموزش عالی اروپا شکل گرفته است، همانطور که توسط روند بولونیا شرح داده شده است. موسسات آموزش عالی قبرس از دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی، موسسات دولتی آموزش عالی و موسسات خصوصی آموزش عالی تشکیل شده است. آموزش عالی از طریق طیف وسیعی از روش ها و برنامه ها در موسسات دولتی یا خصوصی، از طریق دوره های تمام وقت، نیمه وقت، از راه دور و حضوری ارائه می شود. قصد اتحادیه اروپا برای ترویج یادگیری مادام العمر نقش آموزش عالی را ایجاد کرده و دانشگاه های قبرس نیز در این راستا فعالیت می کنند.

سیاست دولت برای افزایش قابل توجه هزینه های تحقیق و تأسیس قبرس به عنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه ای، چشم اندازهای جدیدی برای توسعه آموزش عالی ایجاد می کند و نشان می دهد که فرصت های زیادی برای کمک به آموزش عالی وجود دارد.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در قبرس

برنامه های دوره دوم (کارشناسی ارشد) توسط دانشگاه های دولتی و خصوصی و همچنین موسسات آموزش عالی خصوصی در سطح غیر دانشگاهی ارائه می شود. برنامه های کارشناسی ارشد (مستر) را می توان توسط یک بخش دانشگاهی یا موسسه به صورت جداگانه، توسط دو یا چند بخش یا با همکاری سایر دانشگاه ها یا موسسات ارائه داد. دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت یا نیمه وقت تحصیل کنند. دانشجوی تمام وقت کسی است که حداقل 21 ECTS در هر ترم را پاس می کند (1 واحد اعتباری مربوط به 25 الی 30 ساعت کاری دوره در هر ترم است). شرایط لازم برای اتمام دوره کارشناسی ارشد معمولا شامل موارد زیر است:

  • حضور تمام وقت و تحصیل در قبرس برای حداقل 3 ترم (حداکثر مدت حضور در 8 ترم تعیین شده است.)
  • اتمام موفقیت آمیز 90-120 ECTS در دروس ارائه شده
  • درصورتی که برنامه به پایان نامه نیاز داشته باشد، تعداد ECTS اختصاص داده شده برای تکمیل آن نباید بیش از ½ تعداد کل ECTS مورد نیاز کل برنامه باشد.

برنامه های کارشناسی ارشد در تمام زمینه های تحصیلی تحت پوشش برنامه های کارشناسی ارائه می شوند که شامل تحصیل پزشکی، تحصیل دندانپزشکی در قبرس، رشته های مهندسی، علوم، فیزیک، حقوق، هنر و غیره است.

پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در قبرس

هر 3 دانشگاه دولتی از سیاست تعداد محدود برای پذیرش پیروی می کنند که سالانه توسط شورای دانشگاه تعیین می شود و با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش توسط شورای وزیران تأیید می شود. تحصیلات در سطح دانشگاهی و اخذ مدرک لیسانس پیش شرط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد است. معیارهای اضافی توسط دانشگاه های دولتی تعیین می شود، مانند:

  • رتبه بندی علمی
  • توصیه نامه ها
  • مصاحبه شخصی به صلاحدید هر گروه و معیارهای اضافی احتمالی که یک گروه ممکن است اتخاذ کند.

معیارهای پذیرش تعیین شده توسط دانشگاه آزاد قبرس نیز شامل سال هایی است که از زمان اخذ درجه اول و تجربه کاری مربوط به دوره گذشته است. انتخاب دانشجویان توسط خود موسسات انجام می شود. تحصیلات تکمیلی در سطح دانشگاه تابع مقررات تحصیلات تکمیلی هر دانشگاه است. برنامه های تحصیلات کارشناسی ارشد هر بخش تحت نظارت یک کمیته برنامه تحصیلات تکمیلی 3 نفره منصوب شده توسط هیئت دپارتمان برای یک دوره 2 ساله انجام می شود. این گروه برای هر دانشجو در برنامه تحصیلات تکمیلی یک ناظر علمی تعیین می کند، که در طول دوره تحصیل به دانشجو راهنمایی می دهد. درصورتی که برنامه مطالعاتی به نوشتن پایان نامه نیاز داشته باشد، برای هر دانشجو یک مشاور پژوهش تعیین می شود.

 

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی قبرس

به صورت کلی 4 نوع موسسه آموزش عالی در قبرس وجود دارد:

  • دانشگاه های دولتی
  • دانشگاه های خصوصی
  • موسسات دولتی در سطح غیر دانشگاهی
  • و موسسات خصوصی غیر دانشگاهی

دانشگاه های دولتی به عنوان ارگان های عمومی تاسیس می شوند تا از نظر آکادمیک توسط شورای و سنا اداره شوند. بودجه آنها توسط دولت تأمین می شود، اما می تواند از منابع دیگر نیز پول جمع کند. هر 3 دانشگاه دولتی قبرس به تعالی آموزش و تحقیق اختصاص یافته اند. اهداف و مأموریت خاص هر دانشگاه در قانون تأسیس مربوطه بیان شده است. دانشگاه های دولتی موسسات چند دانشکده ای هستند که هر دانشکده توسط گروه ها تشکیل شده است. دانشکده ها و گروه ها به ترتیب توسط هیئت مدیره ای به ریاست رئیس اداره می شوند. آنها برنامه های دانشگاهی را در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. دانشگاه ها همچنین دوره های کوتاه مدت حرفه ای را نیز در زمینه آموزش مداوم ارائه می دهد.

زبان آموزش یونانی و ترکی در کنار زبان انگلیسی است. در مقطع کارشناسی ارشد زبان انگلیسی به صورت گسترده در دروس ارائه می شود. موسسات دولتی در سطح غیر دانشگاهی تحت سایر وزارتخانه های وزارت آموزش و فرهنگ فعالیت می کنند. هر وزارتخانه كاملا مسئول سازماندهی و تنظیم موسسه (های) تحت امر خود است، بنابراین مقررات مربوط به نوع و سطح دوره ها، شرایط پذیرش، برنامه های درسی و ثبت نام دانشجو را با همکاری هیئت مدیره و رئیس دانشكده تنظیم می كند.

دانشگاه های دولتی قبرس شامل:

  • دانشگاه قبرس
  • دانشگاه فنی قبرس
  • دانشگاه آزاد قبرس

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی قبرس

دانشگاه های خصوصی به عنوان سازمان های حقوقی خصوصی تأسیس می شوند که در وزارت آموزش و پرورش ثبت شده اند. همانطور که در قانون قبرس در مورد دانشگاه های خصوصی پیش بینی شده است، مأموریت هر دانشگاه خصوصی پیشرفت علم، دانش، یادگیری و آموزش از طریق تدریس و تحقیق برای منافع کل جامعه است. دانشگاه های خصوصی بودجه خود را از شهریه خصوصی تامین می کنند. موسسات آموزش عالی خصوصی غیر دانشگاهی طبق قوانین در وزارت آموزش و فرهنگ ثبت می شوند. هر نهادی اهداف و مقررات داخلی خود را با تأیید وزارت تنظیم می کند. آنها برنامه های حرفه ای و دانشگاهی را در مقاطع مختلف تحصیلی، مانند

  • گواهینامه (مدت یک سال)
  • سطح دیپلم (مدت 2 سال)
  • سطح دیپلم بالاتر (مدت 3 سال)
  • سطح کارشناسی (4 سال)
  • و سطح کارشناسی ارشد (مدت 1 سال یا 2 ساله) ارائه می دهند.

رشته های تحصیلی شامل مطالعات، مدیریت بازرگانی، بانکداری، حسابداری، مدیریت هتل، کامپیوتر و مهندسی است. برنامه های تحصیلی آنها توسط شورای ارزیابی و اعتبارسنجی آموزشی سکاپ (ΣΕΚΑΠ) معتبر است. در جدول زیر می توانید موسسات خصوصی برتر دانشگاهی در قبرس را مشاهده کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه اروپایی قبرس
2دانشگاه فردریک قبرس
3دانشگاه نیکوزیای قبرس
4دانشگاه ناپولیس پافوس
5دانشگاه لنکشیر مرکزی

درباره تحصیل فوق لیسانس در قبرس

در کشور قبرس روش های آموزشی توسط اعضای کادر علمی گروه ها، به صورت جداگانه یا با همکاری، تصمیم گیری می شود. کلاس ها معمولا به شکل یک سخنرانی، آموزشی یا کار آزمایشگاهی است، اما با توجه به ماهیت و الزامات برنامه های خاص تحصیل، ممکن است به صورت یک سمینار یا تمرین نیز برگزار شود. از فناوری جدید به طور گسترده ای استفاده می شود. دانشگاه ها همچنین از روش آموزش از راه دور با تکیه بر فناوری دیجیتال نیز استفاده می کنند. پیشرفت دانشجو از یک سال یا مرحله تحصیل به سال دیگر براساس آیین نامه داخلی هر موسسه است. دانشجویان با این شرط ارتقا می یابند که حداقل نمره قبولی (معمولا 50%) را در کلیه ارزیابی های تجویز شده بدست آورند و حداقل درصد مورد نیاز برنامه (از 75% تا 100% در موسسات مختلف) را شرکت کنند.

در دانشگاه های قبرس، اگر دانشجویی در یک درس نمره لازم را نگیرد، باید آن را تکرار کند تا زمانی که قبول شود. اگر دانشجو در یک درس انتخابی کوتاهی کند، می تواند یک بار موضوع را تکرار کند. اگر دانشجو برای بار دوم در رشته انتخابی کوتاهی کند، باید یک موضوع انتخابی جایگزین را انتخاب کند. لازم به ذکر است هزینه تحصیل در قبرس در حدود 4000$ الی 8000$ (دلار) می باشد. برای بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس به این مقاله مراجعه کنید. همچنین جهت مهاجرت می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *