مهاجرت تحصیلی اندونزی

مقطع کارشناسی ارشد در اندونزی

مقطع کارشناسی ارشد در اندونری

دانشجویان خارجی می توانند با مقطع کارشناسی ارشد در اندونزی مهارت های تحصیلی و تجربه کاری خود را در خصوص ورود به بازار کار ارتقاء دهند. کارشناسی ارشد یا همان مستر در اندونزی پس از اخذ مدرک کارشناسی با تحصیل به مدت حدود 2 سال صورت می گیرد. اندونزی کشور پر جمعیت و جوان است و دارای تعداد بالایی دانشجو در حال تحصیل در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد است. برای کسب اطلاعات کامل تر درباره مقطع کارشناسی ارشد در اندونزی به این مقاله که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده توجه فرمایید.

تحصیلات عالی در اندونزی

جمهوری اندونزی یک مجمع الجزایر با بیش از 17،400 جزیره در جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه است. بیش از 272 میلیون نفر در اندونزی زندگی می کنند، و این چهارمین کشور پرجمعیت جهان است. برای قرن ها، اندونزی یک مسیر مهم تجاری بوده است و منابع طبیعی غنی منطقه در طول تاریخ معاصر به تجارت خود ادامه داده اند. اندونزی به دلیل فرهنگ متمایز و متنوع خود، با صدها زبان و گروه قومی در سراسر جزایر شناخته شده است. این کشور همچنین دارای دومین سطح بالایی از تنوع زیستی در جهان و مناطق بیابانی و جنگلی زیادی است که آن را به مکانی زیبا برای بازدید تبدیل کرده است. اندونزی همچنین در زمینه آموزش عالی در سال های اخیر رشد پیدا کرده است و دارای دانشگاه های معتبر در سطح آسیا می باشد. تحصیل عالی در اندونزی در 3 مقطع اصلی زیر ارائه می شود:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

پذیرش جهت مقطع کارشناسی ارشد در اندونزی

در 5 سال گذشته، علیرغم افزایش مداوم در نرخ ثبت نام، دسترسی و مشارکت برای جمعیت روستایی و برخی از گروه های اقلیت در شرایط بحرانی بود و هنوز هم ادامه دارد. اگرچه اندونزی دارای تعداد زیادی دانشگاه خصوصی است، اما رقابت برای تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار فشرده است زیرا فقط مقادیر کمی غالب است. فقط 75000 صندلی در دسترس است، در حالی که تعداد دانشجویانی که در آزمون ورودی دانشگاه دولتی سراسری شرکت می کنند هر ساله به حدود 450.000 نفر می رسد. از آنجا که سیستم آزمون پذیرش دانشگاه دولتی در اندونزی بسیار رقابتی است، دانشجویان باید نمره بالاتری نسبت به رقبای خود کسب کنند. نظام استدلال می کند که دانش آموزان برای گذراندن آزمون نیاز به دسترسی به یک مدرسه متوسطه با کیفیت بالا و آموزش ویژه اضافی در یک مرکز مطالعه خصوصی دارند.

با این حال، این موسسات خاص در مناطق شهری واقع شده است و فقط دانش آموزانی از خانواده های متوسط ​​و پردرآمد هستند كه توانایی پرداخت هزینه های آموزش اضافی را دارند. که کسانی که در دانشگاه دولتی قبول نمی شوند، تحصیل در دانشگاه خصوصی را انتخاب می کنند و بیشتر آنها از سوابق اقتصادی اجتماعی پایین برخوردار هستند. برای مقطع کارشناسی ارشد در اندونزی دانشجویان باید:

در نمودار زیر می توانید مدت زمان حداقل و حداکثر تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف را مشاهده کنید:

زمان تحصیل در اندونزی در مقاطع مختلفشرایط مقطع کارشناسی ارشد در اندونزی

دانشگاه های متعددی چه خصوص و چه دولتی در کشور اندونزی وجود دارد و شرایط مقطع کارشناسی ارشد در اندونزی با توجه به رشته و نوع دانشگاه متفاوت است. دانشگاه های دولتی و معتبر در سطح آسیا مانند دانشگاه ملی اندونزی شرایط سخت تری برای ورود دارند. برای مثال این دانشگاه نیاز به مدرک معتبر زبان در سطح حداقل 6.5 آیلتس دارد و مدرک کارشناسی باید از موسسه ای معتبر اخذ شده باشد و مدت زمان زیادی از اخذ مدرک کارشناسی نگذشته باشد. در هر صورت داشتن مدرک لیسانس همراه با نمرات مناسب از دانشگاهی شناخته شده و ارائه مدرک زبان می تواند راه شما به دانشگاه های اندونزی را آسان تر کند. لازم به ذکر است برخی از دانشگاه ها همچنین ممکن است آزمون ورودی و یا مصاحبه اختصاصی برگزار کنند.

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های اندونزی

طبق قوانین اندونزی آموزش و پرورش حقوق اساسی انسانی است و همه از آن باید برخوردار باشند. با این وجود، شکاف ها در بخش آموزش و پرورش در مناطق اندونزی وجود دارد. از آنجا که آموزش و پرورش دارایی های جدیدی ایجاد می کند و رفاه کل جامعه را افزایش می دهد، توزیع عادلانه آموزش بیشتر از درآمد یا برابری دارایی ارجح است. از این رو، اطمینان از دستیابی به آموزش برای دولت این کشور بسیار مهم است. در حال حاضر در اندونزی بیش از 50 دانشگاه دولتی وجود دارد و تعداد بالایی دانشگاه خصوصی در حال فعالیت هستند. دانشگاه های دولتی در این کشور زیر نظر آموزش و پرورش هستند و بودجه اصلی آنها از دولت تامین می شود.

تمامی دانشگاه های دولتی در کشور اندونزی برنامه های مختلفی را در دوره کارشناسی ارشد هم به زبان انگلیسی هم به زبان اندونزیایی ارائه می کنند. در جدول زیر می توانید 6 دانشگاه برتر اندونزی را در سال 2023 مشاهده کنید:

رتبهنام دانشگاهرتبه دانشگاه های برتر در جهان
1دانشگاه گاجامادا254
2دانشگاه اندونزی305
3دانشگاه فنی باندونگ313
4دانشگاه آریلانگا521
5دانشگاه کشاورزی بگور531
6دانشگاه براویجایا

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه تارومانگارا اندونزی

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه تارومانگارا اندونزی

دانشگاه تاروماناگارا به عنوان یک موسسه دانشگاهی آماده برای انطباق با روند جدید در آموزش عالی و معرفی یک انتخاب هدفمند از برنامه های کارشناسی ارشد است. این دانشگاه با تمرکز بر زمینه هایی که در طی دهه ها ارائه دوره های دوره کارشناسی متناظر، مهارت های گسترده ای در آنها جمع کرده است، در حال حاضر مدرک کارشناسی ارشد در رشته های:

  • حقوق
  • مدیریت
  • حسابداری
  • روانشناسی

را ارائه می دهد. این دانشگاه به همان اندازه که به نیاز به منابع انسانی از صنعت پاسخ می دهد، همچنین مطالعات سطح تحصیلات تکمیلی را در زمینه مهندسی عمران و برنامه ریزی شهری در اختیار شما قرار می دهد تا منابع انسانی با کیفیت را برای بسیاری از پروژه های بزرگ زیربنایی و توسعه املاک در آینده نزدیک در اندونزی فراهم کند. برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه تارومانگارا به دلیل توجه اعضای هیئت علمی در همکاری نزدیک با دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشهور است. متمایز از سایر دانشگاههای بزرگ، تمام جلسات توسط سخنرانانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند و در مقابل دستیاران تدریس می شوند، برگزار می شود. بنابراین دانشجویان برای انجام پروژه های تحقیقاتی جاه طلبانه که به علامت تجاری دوره های پیشرفته دانشگاه تارومانگارا تبدیل شده اند، از پشتیبانی و راهنمایی لازم برخوردار می شوند.

تحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی در اندونزی

برنامه کارشناسی ارشد روانشناسی در اندونزی دو شاخه متمایز را ارائه می دهد.

  • علوم روانشناسی
  • و روانشناسی حرفه ای

این دو از نظر مسیرهای شغلی بعدی متفاوت هستند. کارشناسی ارشد در علوم روانشناسی یا M.Si، به سمت نامزدهای متقاضی اشتغال در صنایع به عنوان مشاور برای مدیریت موثر منابع انسانی یا بازاریابی و همچنین در موسسات دانشگاهی به عنوان یک محقق یا مدرس است. پیشنهادات دوره برای این به شرح زیر است:

  • روانشناسی صنعتی یا سازمانی
  • روانشناسی آموزشی
  • روانشناسی اجتماعی

روانشناسی حرفه ای بیشتر به داوطلبانی می خورد که می خواهند تحصیلات خود را در کلینیک ها، بیمارستان ها و مدارس اعمال کنند تا مستقیماً با بیماران نیازمند مشاوره و درمان کار کنند. دوره تحصیل طولانی تر است و کارشناسی ارشد روانشناسی حرفه ای 6 ترم فشرده را در بر می گیرد و شامل رشته های فرعی:

  • روانشناسی صنعتی یا سازمانی
  • روانشناسی بالینی بزرگسالان
  • روانشناسی بالینی رشد (کودکان)
  • روانشناسی آموزشی

از دانشجویان ثبت نام شده در برنامه روانشناسی حرفه ای نیز انتظار می رود قبل از فارغ التحصیلی خود آموزش عملی را برای تسهیل در تعامل با بیماران به پایان برسانند.

کار پس از تحصیل در اندونزی

با تسلط به زبان اندونزیایی طیف وسیعی از فرصت های شغلی را می توانید مهیا کنید. اندونزیایی با بیش از 23 میلیون زبان اندونزیایی زبان اول (140 میلیون نفر به زبان اندونزیایی به عنوان زبان دوم صحبت می كنند) به شما مزیت رقابتی می دهد كه به شما اجازه می دهد گزینه های شغلی خود را بسیار فراتر از سواحل استرالیا گسترش دهید. علاوه بر این، برنامه های زبان داخل کشور این امکان را برای شما فراهم می کند که به خارج از کشور سفر کنید و مهارت های زبان خود را با زبان مادری امتحان کنید. اندونزی مقصد جذابی برای تجارت غربی است و بسیاری از شرکت های بزرگ در آنجا فعالیت می کنند. اینها شامل شرکتهای استرالیایی مانند ANZ، ریو تینتو، بانک مشترک المنافع و IAG است. در نتیجه، تقاضا برای کاربران روان اندونزیایی زیاد است.

این زبان همچنان یکی از پرطرفدارترین آموزشگاه ها در مدارس ویکتوریا است و نیاز به معلمین اندونزیایی بسیار آموزش دیده وجود دارد. مشاغل پرتقاضا بری کار در اندونزی در این بخش:

  • سازمان های دولتی
  • سازمانهای بهداشت جامعه
  • صنعت ارتباطات
  • بخش آموزش
  • انجمن های امور قومی
  • ادارات امور خارجه
  • سازمانهای چند فرهنگی
  • انجمن های گردشگری
  • خدمات ترجمه

چنانچه نیاز به اخذ راهنمایی بابت مهاجرت و انجام امور مهاجرت دارید می توانید از تجربه و تخصص حرفه ای مشاورین و وکلای مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *