مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته مهندسی در مجارستان

رشته مهندسی در مجارستان

برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، امروزه رشته مهندسی در مجارستان جذابیت پیدا کرده چرا که امکانات بسیاری برای دانشجویان فراهم می آورد. اگر به عنوان یک دانشجوی بین المللی قصد ادامه تحصیل در مجارستان را دارید باید ابتدا ویزای این کشور را اخذ کنید. همچنین اطلاعات تکمیلی زیر در زمینه بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مجارستان می تواند برای شما بسیار مفید باشد. مجارستان، کشوری در نزدیکی اروپای مرکزی و شرقی، جاذبه های هر 2 منطقه را در یک مکان جمع کرده است.

چنین هویت متمایزی بدون پیشینه نیست، اگر چه این کشور جزء کشورهای نسبتا کوچک است. مجارستان با آن معماری و فرهنگ بی نظیر شهر بوداپست، با تپه های پوشیده از تاکستان و قلعه های تاریخی شهرت جهانی دارد. این کشور همچنین مملو از جاذبه های طبیعی و انسانی همراه با هزینه های نسبتا پایین برای زندگی است. تمرکز قوی بر بین المللی سازی توسط دولت این کشور، به نظر می رسد محبوبیت مجارستان به عنوان یک محل تحصیل افزوده است. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

آینده رشته مهندسی در مجارستان

رشته مهندسی در مجارستان می تواند متقاضیان را به اهدافی چون کار در اروپا برساند. کار در این کشور نیز به متقاضیان امکان بهره مندی از رفاه موجود و منابع مالی مطلوب را می دهد. میزان درآمد مهندسان ذیلا بررسی شده است:

نمودار میزان درآمد مهندسان

تحصیل مهندسی در دانشگاه های مجارستان

کسب اطلاعات در زمینه دانشگاه های مجارستان و رشته مهندسی در مجارستان خالی از فایده نیست. مجارستان همواره متعهد به تبدیل شدن به یک مرکز آموزش عالی برتر بوده است. دانشگاه های مجارستان تعداد رو به رشد دانشجویان بین المللی را پذیرا هستند. این دانشگاه ها دوره هایی را به زبان های غیر مجارستانی، بیشتر انگلیسی ارائه می دهند. این امر بر اساس فرایند بولونیا طراحی شده است. هدف وجودی این فرایند ایجاد هماهنگی در نظام آموزش عالی در سراسر اروپا است.

دانشگاه ها در مجارستان 3 سطح تحصیلات: کارشناسی، کارشناسی ارشد و doktoriképzés (دکترا) ارائه می دهند. مسائل مهم در خصوص تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • برنامه های کارشناسی حدود 3 تا 4 سال به طول می انجامد.
  • در حالی که برنامه های کارشناسی ارشد یک یا 2 ساله هستند.
  • برنامه های دکتری 3 سال تقریبا طول می کشد.
  • در بعضی از موضوعات ممکن است یک دوره 5 یا 6 ساله تکمیلی نیز برگزار شود.
  • این دوره ها شامل سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.
  • 6 دانشگاه برتر مجارستان در رتبه بندی جهانی دانشگاه QS قرار گرفته اند.
  • در حالی که در مجموع رتبه بندی دانشگاه های EECA در سال 2019 رتبه هشتم قرار دارد.

تحصیل مهندسی در دانشگاه سگد مجارستان

برترین دانشگاه مجارستان در حال حاضر دانشگاه معروف سگد است. سگد در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در میان رتبه های 501-550 قرار دارد. در میان کشورهای در حال توسعه اروپا و آسیای مرکزی این دانشگاه رتبه 27 را کسب کرده است. این دانشگاه که برای رشته مهندسی در مجارستان نیز مناسب است پذیرای دانشجویان شاخص بین المللی نیز هست. این دانشگاه برجسته در برنامه تبادل اراسموس به مبادله دانشجو می پردازد. همچنین بورس تحصیلی برای دانش آموزان بین المللی در همه زمینه های موضوعی در این دانشگاه دسترس است. لازم به ذکر است اغلب دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شود.

همچنین برخی از دوره های کارشناسی شامل دوره آمادگی انگلیسی نیز ارائه می گردد. این دانشگاه دارای 450 رشته در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS است. شرایط اعزام دانشجو به مجارستان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

دانشگاه EötvösLoránd در مجارستان

برای رشته مهندسی در مجارستان دانشگاه اوتووش لوراند نیز گزینه بسیار مناسبی تلقی می شود. در مقیاس عظیم رتبه 651-700 در جهان را کسب کرده است. رتبه این دانشگاه در منطقه EECA نیز 30 شده است و در پایتخت بوداپست قرار دارد. همچنین دانشگاه اوتووش لورانددر میان عظیم ترین و معتبرترین دانشگاه هایاین کشور قرار گرفته است. اوتووش لوراند یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها است. سال تاسیس این دانشگاه به سال 1635 میلادی باز می گردد و فارغ التحصیلان EötvösLoránd شامل 4 برنده جایزه نوبل و بسیاری از دانشمندان مشهور جهان می شوند.

حدود 8000 دانشجو در 8 دانشکده دانشگاه EötvösLoránd در حال حاضر تحصیل می کنند. در این میان حدود 2000 دانشجوی بین المللی نیز حضور دارد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت از طریق تحصیل در مجارستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تحصیل مهندسی در دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه Debrecen در مجارستان

دانشگاه Debrecen در سال 2018 رتبه 651-700 در رتبه بندی جهان و 35 در منطقه EECA را کسب کرده است. دانشکده های اصلی این دانشگاه درون دومین شهر بزرگ مجارستان، دبرکن که در شرق کشور است تاسیس شده اند. تخصص این دانشگاه آموزش به دانشجویان بین المللی و برگزاری دوره های آموزشی بین المللی است. دوره های آموزشی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می گردد. این دانشگاه در میان موسسات برجسته در جهان در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS قرار دارد. رشته های کشاورزی و جنگلداری، پزشکی، و زبان های مدرن رتبه 300 را در میان رشته های برجسته جهان کسب کرده اند.

تحصیل مهندسی در دانشگاه کورینوس بوداپست مجارستان

دانشگاه Corvinus در بوداپست در رتبه 801-1000 در سطح جهان و 45 در EECA قرار دارد. حدود 11000 دانشجو در سال 2016 در این دانشگاه ثبت نام کرده بودند. از جمله بیش از 1400 دانش آموز از خارج از مجارستان به این دانشگاه می آیند. این دانشگاه برای رشته مهندسی در مجارستان بسیار مناسب است. طیف وسیعی از برنامه های تحصیل در زبان های مختلف، از جمله انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در این دانشگاه تدریس می شود. دانشگاه Corvinus در حال حاضر رتبه 250 در سطح جهانی برای کشاورزی و جنگلداری و 350 برای اقتصاد و کسب و کار را دارد. چنانچه پس از اتمام تحصیل در این کشور تمایل به اخذ اقامت دائم مجارستان داشته باشید می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

سایر دانشگاه های مهندسی مجارستان

سایر دانشگاه های پر مخاطب فنی و مهندسی به شرح زیر می باشند:

  1. Pécs یکی از قدیمی ترین دانشگاه هابا رتبه 63 در رتبه بندی EECA
  2. دانشگاه SzentIstván
  3. دانشگاه Kaposvár
  4. دانشگاه مجارستان غربی
  5. دانشگاه SzéchenyiIstván

مجارستان، کشوری در نزدیکی اروپای مرکزی و شرقی، جاذبه های هر 2 منطقه را در یک مکان جمع کرده است. مجارستان با آن معماری و فرهنگ بی نظیر شهربوداپست، با تپه های پوشیده از تاکستان و قلعه های تاریخی شهرت جهانی دارد. این کشور همچنین مملو از جاذبه های طبیعی و انسانی همراه با هزینه های نسبتا پایین برای زندگی است.

تمرکز قوی بر بین المللی سازی توسط دولت این کشور، به نظر می رسد محبوبیت مجارستان به عنوان یک محل تحصیل افزوده است. چنانچه در قصد خود برای ادامه تحصیل در مجارستان به ویژه رشته مهندسی در مجارستان پایدار و مصر هستید، به شما اطمینان می دهیم کارشناسان و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به خوبی به شما یاری رسانند زیرا اخذ ویزای تحصیلی مجارستان و تحصیل در رشته های مختلف مجارستان باید با علم و آگاهی بالا انتخاب شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *