مهاجرت تحصیلی رومانی

تحصیل رایگان در رومانی

تحصیل رایگان در رومانی

رومانی انتخابی مناسب برای شهروندان کشورهای اروپایی یا غیراروپایی برای تحصیل است. در این مقاله به مقوله تحصیل رایگان در رومانی می پردازیم. انتخاب برای تحصیل در اتحادیه اروپا به ویژه در رومانی جزء بهترین انتخاب هایی است که یک فرد می تواند انجام دهد. تحصیلات عالیه در رومانی به عنوان یک مرکز برتری در یادگیری، آموزش و عمل، شهرت جهانی دارد. دانشگاه ها و کالج های رومانی در سال 2023 از هزاران و هزاران دانشجو از سراسر جهان به ویژه از کشورهای در حال توسعه پذیرایی می کنند. امروزه اکثر دانشگاههای رومانی با هزاران دانشگاه شناخته شده در سراسر جهان در حال مبادله دانشجو هستند.

این کشور از نظر سطح علمی و آموزشی در سطح مطلوب و والایی قرار دارد و دانشگاه های این کشور مدارک موجه و قابل اعتباری را در سطح جهان ارائه می دهند . دانشگاه برتر این کشور در پایتخت قرار دارند. این کشور اروپایی در سال گذشته از نظر اقتصادی و صنایع مختلف پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. یکی از بهترین راه های مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل است که دانشجویان می توانند با داشتن سوابق تحصیلی خوب برای این کشور اقدام نمایند . با توجه به اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپاست مدرک دانشگاهی آن مورد پذیرش در سایر کشورهای اروپایی است. رومانی به یکی از کشورهایی تبدیل شده است که از امکانات پیشرفته و فرصت های پیشرفته تحقیقاتی تبدیل شده است. در این مقاله که توسط تیم حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است به صورت جامع به تحصیل در کشور رومانی پرداخته است.

معرفی کشور رومانی

از نظر جغرافیایی رومانی کشوری است که در جنوب شرق اروپا واقع شده است و پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان همسایه است و همچنین از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان هم مرز است. بلغارستان نیز دیگر همسایه این کشور در جنوب آن است.

پس از یک دهه مشکلات اقتصادی بعد از انقلاب سال 1989 و کاهش استانداردهای زندگی، اصلاحات گسترده توسط دولت این کشور انجام شد که پی آمد آن بهبود اقتصادی را به دنبال داشت. تمامی این اقدامات باعث شد در سال 2010 کشور رومانی یک کشور با درآمد متوسط رو به بالا با شاخص توسعه انسانی بالا شود. رومانی در 29 مارس 2004 به ناتو، و در 1 ژانویه 2007 به اتحادیه اروپا پیوست. این کشور اروپایی از نظر سطح علمی هم در مدارج بالایی قرار دارد و اکثریت مهاجران برای تحصیل به این کشور مراجعه می کنند.

تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی فرصت های شغلی را افزایش می دهد زیرا تحصیل در اروپا به دانشجو یک فرصت عالی می دهد که در سراسر جهان مدرک مورد نظر دانشجو مورد تائید خواهد بود. در طول دوره تحصیل دانشجویان برای فعالیتهای عملی خود در موسسات تخصصی شروع به کار آموزی می کنند که پس از فارغ التحصیلی از دانشکده بهترین چشم انداز استخدام را دارند.

  • تنوع فرهنگی گسترده
  • دسترسی به همه کشورهای اروپایی
  • وجود مرکز تحقیقات و کنفرانس ها و امکان راحتی مشارکت در جامعه
  • ملاقات با اساتید علمی پژوهشی این کشور

تحصیل در این کشور به منزله تحصیل در اتحادیه اروپاست و تمامی مدارک تحصیلی صادر شده در این کشور مورد تایید در کل اتحادیه اروپا است. تحصیلات عالی در کشور رومانی و همچنین از نظر هزینه زندگی ارزانترین در کل اتحادیه اروپا است. استانداردهای عالی تحصیلی با هزینه های معقول تحصیل و هزینه های روزانه با تحصیل در رومانی حاصل می شود. در حالی که بخش آموزشی از اولویت های اصلی رقابت کشورها در اروپا است این کشور در باب هزینه های ارزانش زبانزد است.

بررسی تحصیل رایگان در رومانی

بررسی تحصیل رایگان در رومانی

در این کشور مهد کودک برای کودکان زیر 6 سال اختیاری است. تحصیلات اجباری معمولا از 6 سالگی و با سال تحصیلی مقدماتی که معادل پیش دبستانی است آغاز می شود که برای ورود به کلاس اول اجباری است. تحصیل تا کلاس دهم اجباری است (که با سن 16 یا 17 سالگی مطابقت دارد). چرخه آموزشی مدرسه در کلاس دوازدهم به پایان می رسد، زمانی که دانش آموزان در مقطع لیسانس فارغ التحصیل می شوند مدرک آموزش عالی آنها با منطقه آموزش عالی اروپا همسو است.

در این کشور تحصیلات تا قبل از 18 سالگی رایگان است و بعد از آن هم به شرطی که دانشجو در دانشگاه های دولتی به زبان رومانیایی تحصیل کند این تحصیل رایگان خواهد بود. دولت رومانی نوعی بورسیه هم به دانشجویان اعطاء می کند که این بورسیه به منظور ترویج فرهنگ و زبان رومانیایی در بین دانشجویان بین المللی، برای دانشجوهای پذیرفته شده در بورسیه یک سال دوره زبان رومانیایی را به صورت رایگان برگزار میکند.

رشته هایی که بورس به آنها تعلق می گیرد، عبارتند از:

  • علوم سیاسی
  • فرهنگ و نمدن رومانیایی
  • علوم آموزشی
  • روزنامه نگاری
  • دامپزشکی
  • نفت و گاز
  • معماری
  • هنرهای تصوری
  • علوم کشاورزی و مطالعات فنی

همه دانشگاه های رومانی برنامه های مختلفی را برای مدرک تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا) به زبان های مختلف (رومانیایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، مجاری) ارائه می دهند. از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو گرفته تا کالج های کوچک به نظر می رسد برنامه تحصیلی یا انتخاب رشته به خصوص در زبان ملی این کشور نامحدود باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب اعزام دانشجو به رومانی می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

رشته های تحصیل رایگان در دانشگاه های رومانی

دانشگاه های رومانیایی رشته های کارشناسی ارشد را به زبان های رومانیایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی می توانند رشته های فنی یا مهندسی (علوم کامپیوتر، مهندس عمران، الکترونیک، ارتباطات، ناوبری هوایی، هوش مصنوعی، مهندسی مواد، شیمی و مهندسی مواد شیمیایی آلی، شیمی نفت و زغال سنگ، مهندسی نرم افزار و سایر)، پزشکی (پزشکی و دندانپزشکی) را انتخاب کنند. مدارک دانشگاهی رومانیایی در اروپا و فراتر از آن بسیار قدردانی و شناخته شده است، کمترین هزینه تحصیل و هزینه زندگی در اروپا، فرآیند پذیرش دانشگاه ساده و شفاف و درخواست ویزا، پذیرش دانشجویان انتقال اعتبار، محیط اجتماعی چند فرهنگی و سایر هزاران هزار دانشجوی بین المللی را به خود جذب می کند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر در رومانی می باشید:

نام دانشگاهرتبه در رومانیرتبه در جهان
دانشگاه بیبز-بولیایی1675
دانشگاه غربی تیمیشوآرا2738
دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف3760

دانشگاه های خصوصی رومانی

برنامه های چند زبانه، قیمت های مقرون به صرفه، اعتبارات قابل انتقال و جامعه چند فرهنگی تنها تعدادی از ویژگی ها هستند. اگر می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، رومانی یکی از کشورهایی است که باید حتما در نظر بگیرید زیرا موسسات آموزش عالی با ارائه مزایای بسیاری از دانشجویان بین المللی از جمله کشورهایی که از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نمی آیند، استقبال می کنند. علاوه بر این، شما همچنین این فرصت را خواهید داشت که یک یا دو ترم در کشور دیگری تحصیل کنید یا در طول تعطیلات خود از یکی از همسایگان رومانی دیدن کنید.

در نمودار زیر شاهد تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی در رومانی می باشید:

تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی در رومانی

تحصیل رایگان در دانشگاه های رومانی

تحصیل در رومانی یک تجربه منحصر به فرد فرهنگی را در یک محیط پویا و چند ملیتی ارائه می دهد. علاوه بر کسب مدرک جهانی، دانشجویان بین المللی در رومانی این فرصت را دارند که زبان های جدیدی یاد بگیرند، مهارت های بین المللی بین المللی را بدست آورند که برای کارفرمایان آینده بسیار ارزشمند است و در دنیای پویای تکنولوژی از مزایای اساسی برخوردار شوند، ایجاد دوستی های بین المللی و تشکیل شبکه حرفه ای با دانشجویان دیگر، انجام تمرین یا تبادل مطالعات در کشورهای دیگر از جمله مزیت هایی است که دانشجویان را ترغیب به تحصیل در رومانی می کند.

طبق اعتبارسنجی دانشگاه های رومانی بر اساس درجه بندی QS که در سال 2023 انجام شده است، اکثر دانشگاه ها رتبه 800-1000 را به دست آورده اند. بنابراین تحصیلات عالی در رومانی باعث می شود که دانشجویان بین المللی به لطف تجربه چند فرهنگی ، رشد و پیشرفت زیادی داشته باشند. تحصیل در زیر گروه های مختلف رشته های پزشکی در رومانی هزینه ای در حدود 5000€ تا 8000€ (یورو) را برای متقاضیان تحصیل در طول 2 ترم یا یک سال تحصیلی به همراه خواهد داشت که به نسبت خیلی از کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. بنابر اطلاعات داده شده در صورتی که متقاضی تحصیل با تمامی مزایای ذکر شده در کشور رومانی هستید می توانید با کارشناسان زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا راهنمایی های لازمه را کسب کنید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “تحصیل رایگان در رومانی

  1. احسان گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای تحصیل رایگانش راهنمایی کنین

    من ۲۵ سالمه یه لیسانس دارم تو ایران ولی میخواستم برای لیسانس دوباره برم شانسم چقدره واس پذیرش اگه ویزا نگیرم میتونم با ارشد برم و بعد اونجا بعد گذراندن دوره زبان لیسانس بخونم؟
    یا میتونم با ۲۵ سال سن پذیرش بگیرم
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. در صورت داشتن مدرک زبان رومانیایی این امکان برای شما وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *