مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان

اگر به دنبال تحصیل رایگان در انگلستان هستید در ابتدا بهتر است از قوانین و شرایط تحصیل در این کشور آگاه شده تا متوجه این امر گردید. در برخی کشورها از جمله کشورهای اتحادیه اروپا به جهت وجود تحصیل رایگان حتی برای شهروندان خارجی تقاضا بیشتر است. شما به عنوان یک دانشجوی خارجی بایستی در انگلستان جهت تحصیل شهریه پرداخت نمایید و تحصیل به طور نرمال در این کشور رایگان نمی باشد؟

  • آیا امکان تحصیل رایگان در انگلستان وجود دارد؟
  • شرایط تحصیل در دانشگاه های کم هزینه انگلستان چیست؟
  • چگونه می توان برای تحصیل در انگلستان اقدام کرد؟
  • آیا امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی انگلستان برای شهروند خارجی وجود دارد؟

این مقاله در باب بررسی تحصیل در انگلستان بدون هزینه برای شما همراهان همیشگی سایت موسسه سفیران سروش سعادت نگارش شده و به کلیه سوالات شما در زمینه تحصیل در انگلستان پاسخ می دهد.

شرایط تحصیل رایگان در انگلستان

انگلستان یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. با دانشگاه های برتر، تحقیقات پیشگام و فرهنگ تاریخی، جای تعجب نیست که چرا بیش از 485000 دانشجوی بین المللی آمده اند، بریتانیا را خانه دانشگاهی خود کرده اند. در حالی که انگلستان به عنوان یکی از گران ‌ترین کشورها برای تحصیل شهرت پیدا کرده است، راهی برای شما وجود دارد که بدون پرداخت هزینه ‌ای به عنوان یک دانشجوی بین ‌المللی، تحصیلات در سطح جهانی را دریافت کنید. روند تحصیل رایگان در انگلستان به شرح زیر است:

  • درخواست تحصیل خود را زودتر ارسال کنید:

هر دوره ای که می خواهید در انگلستان بگذرانید، بهتر است که زودتر اقدام کنید. برای دانشجویان مقطع کارشناسی، درخواست ها را می توان به راحتی از طریق پورتال خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج ها یا UCAS ارسال کرد.  به طور کلی، این موسسات از شما می خواهند مدارک، بیانیه شخصی و نامه های مرجع خود را ارسال کنید.

  • دریافت کمک مالی در بریتانیا:

دانشگاه های انگلستان انواع بورسیه ها را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که بهترین راه برای تحصیل رایگان در انگلستان است. اینها شامل بورسیه تحصیلی GREAT، بورس تحصیلی Chevening و بورسیه مشترک المنافع است.

  • برای دانشگاه های مقرون به صرفه اقدام کنید:

اگرچه دانشگاه های انگلستان می توانند تا 38000£ (پوند) در سال برای شما هزینه داشته باشند، مدارس با کیفیتی وجود دارند که هزینه های کمتری را دریافت می کنند. یک مثال خوب دانشگاه باکینگهام شایر نیو است که شهریه سالانه آن £9500 (پوند) است.

نظام آموزشی رایگان در انگلستان

بریتانیا بیش از 3200 مدرسه خصوصی دارد، که شامل مدارس بین المللی است که اغلب دانش آموزان بین المللی در این مدارس تحصیل می کنند. اکثریت دانش آموزان پس از سن 16 سالگی علاقمند به تحصیل در آموزشگاه های عالی هستند. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که تقریبا 32000 دانش آموز پس از پایان 16 سالگی علاقمند به ادامه تحصیل هستند. بیشتر مدارس دولتی و مدارس روزانه در بریتانیا مختلط هستند. به استثنای چند مدرسه متوسطه که به صورت تک جنسیتی هستند. مدارس خصوصی شامل مدارس روزانه و مدارس شبانه روزی و شامل تک جنسیتی و موسسات آموزش مختلط هستند.

ورود به یک مدرسه دولتی برای کودکان خارجی به نوع و مدت اجازه اقامت آنها بستگی دارد. در واقع می توان گفت برای اشخاصی که خارج از انگلستان درخواست تحصیل در مدارس انگلستان تا سن 16 سالگی را دارند امکان تحصیل رایگان وجود ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله اعزام دانشجو به انگلستان را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر میزان درآمد فارغ التحصیلان در کشور انگلستان را مشاهده خواهید کرد:

نمودار میانگین درامد فارغ التحصیلان مقاطع مختلف در کشور انگلستان

کار دانشجویی در حین تحصیل رایگان در کشور انگلستان

از آن جایی که هزینه تحصیل و زندگی در کشور انگلیس بالاست و تحصیل رایگان در این کشور مختص به دانشجویان بین المللی که ویزای تحصیلی انگلستان را دارند نمی باشد، پیدا کردن یک کار دانشجویی در حین تحصیل حائز اهمیت است. ساعت کار دانشجویی در این کشور برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 20 ساعت و برای دانشجویان مقطع دکتری 30 ساعت می باشد.همچنین لازم به ذکر است دانشجویانی که طول دوره تحصیلی آنها در کشور انگلستان کمتر از 6 ماه است، اجازه کار ندارند و در دوره هایی که طول مدت آن بین 6 تا 12 ماه است، دانشجویان 10 ساعت در هفته اجازه کار دارند.باید بدانید که تخلف از ساعات کار مشخص شده در کشور انگلستان ضمانت اجرای قانونی دارد.

متقاضیان کار دانشجویی در انگلستان برای پیدا کردن کار در این کشور علاوه بر کارآفرینی و جست و جوی کار از طریق اینترنت، اساتید و دوستان، می توانند از وبسایت دانشگاه و سایت کاریابی دولتی کشور انگلستان کمک بگیرند.

سایت های معتبر کاریابی در کشور این کشور عبارتند از:

وب سایت های کاریابی در بریتانیا

مدارس و تحصیل رایگان در انگلستان

مدارس بریتانیا دارای شهرت جهانی هستند. در انگلستان کیفیت آموزش و پرورش مدارس و دانشگاه های دولتی به طور گسترده ای متفاوت است. دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی شهرت بین المللی بسیار عالی دارند. آموزش 10000 نفر از دانشجویان خارجی در یک سال از تمام گوشه و کنار جهان درانگلیس انجام می شود. آموزش تمام وقت اجباری در انگلستان برای همه کودکان بین سنین 5 و (4 سال در ایرلند شمالی) است تا 16 سال، این قانون شامل حال کودکان اتباع خارجی دائمی و یا موقت که در بریتانیا برای یک سال یا بیشتراقامت دارند نیز می شود. در مدارس دولتی، که بیش از 90% از دانش آموزان حضور دارند تحصیل تقریبا رایگان است. به طور کلی جهت اطلاع از شرایط تحصیل در انگلستان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارس و تحصیل رایگان در انگلستان

بررسی شرایط تحصیل در مدرسه خصوصی یا دولتی انگلیس

یکی از مهمترین تصمیماتی که تازه واردان به انگلستان با آن مواجه می شوند این است که آیا کودکان خود را به مدرسه دولتی بفرستند یا خصوصی؟ در برخی مناطق، مدارس دولتی انگلیس برابر با بهترین مدارس خصوصی است. بسیاری از والدین ترجیح می دهند فرزندان خود را به یک مدرسه خصوصی بفرستند. یک افزایش شدید در تعداد فرزندانی که در مدارس خصوصی تحصیل می کنند در سال های اخیر وجود دارد.

کیفیت مدارس دولتی، به طور قابل توجهی از منطقه ای به منطقه، LEA به LEA، و از مدرسه به مدرسه متفاوت است. رقابت برای وارد شدن به بهترین مدارس متوسطه در انگلستان می تواند بسیار سخت باشد. به عنوان مثال پذیرش تا حد زیادی به خانواده و پدر و مادر و شغل آنها بستگی دارد. اولویت تحصیل در مدارس دولتی خاص با کودکانی است که خانواده آنها امکان پرداخت هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی را ندارند.

تحصیل در مقطع کارشناسی کشور انگلستان

در مقطع کارشناسی، دانشجویان بین المللی باید حداقل 9500£ (پوند) برای تحصیل در انگلیس پرداخت کنند که می توان گفت به طور متوسط پایین ترین هزینه سالانه تحصیل است. اما آیا این محصلین و متقاضیان می توانند تحصیل رایگان در انگلستان داشته باشند؟ به عنوان مثال از طریق گرفتن بورس های تحصیلی انگلستان و یا کمک هزینه های تحصیلی ، هزینه های تحصیلی خود را در انگلستان کاهش دهند؟ بورسیه تحصیلی در انگلستان انگلستان در تمامی رشته ها و در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کمبریج ارائه می شود که می تواند به عنوان یکی از راه های تحصیل رایگان در انگلستان به حساب آید. افرادی که قصد تحصیل رایگان در انگلستان را دارند، در صورت داشتن شرایط خاص می توانند از این دانشگاه درخواست بورس تحصیلی دهند.

با دریافت مبلغ سالیانه 35000£ (پوند) به صورت کامل از تحصیل رایگان برخوردار شوند. در واقع دانشجویان نخبه به داشتن معدل بالا و نمره آیلتس خوب این بورس های تحصیلی را از دانشگاه های درجه یک انگلیس دریافت کنند. در این مقاله به بررسی نظام آموزشی انگلستان و امکان تحصیل رایگان در انگلستان پرداختیم. چنانچه علاقمند به ادامه تحصیل در انگلستان هستید توصیه می شود قبل از هر گونه اقدام و پرداخت های یورویی و پوندی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. از مشاوره رایگان تلفنی و راهنمایی کارشناسان این موسسه بهره مند شوید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *