مهاجرت تحصیلی اوکراین

مقطع دکتری در اوکراین

مقطع دکتری در اوکراین

برای مقطع دکتری در اوکراین دانشجویان و متقاضیان بین المللی باید دارای شرایط و مدارک لازم را داشته باشند و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش را به دانشگاه خود تحویل دهند. علاوه بر این، شهروندان برخی از کشورهای دنیا مانند شهروندان ایرانی می باید برای مهاجرت تحصیلی به کشور اوکراین اقدام به کسب ویزای تحصیلی این کشور کنند. در کشور اوکراین شرایط و الزامات تحصیل دکتری با اکثر کشورهای اروپایی مشابه می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند به طور دقیقتر به شرایط تحصیل دکتری، مدارک مورد نیاز برای ورود به برنامه های تحصیل در این دوره و همچنین هزینه های دانشجویی اشاره کنند.

درباره مقطع دکتری در اوکراین

دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستند می باید قبل از شروع برنامه های تحصیلی (ماه سپتامبر) با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند. از شرایط مربوطه آگاه شوند. دانشجویان بین المللی می توانند برای کسب ویزا جهت تحصیل دکتری در کشور اوکراین مدارک خود را در اسرع وقت به سفارت این کشور تحویل دهند. مدت زمان مقطع دکتری در اوکراین 3 تا 4 سال می باشد. دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی این مقطع باید مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد معتبر داشته باشند. کسب مدرک دکترا حداقل به 3 سال زمان نیاز دارد. نکته مهم این است که در این مدت، دانشجو باید مقاله های مختلفی تهیه کند. این مقالات باید در رابطه با پایان نامه دانشجو و حوزه تحصیل باشد. باید دانش مربوط به موضوع را توسعه دهد.

دانشجویان برنامه باید پایان نامه را به زبان های اوکراینی، روسی یا انگلیسی ارائه کنند. پایان نامه خود به صورت شفاهی دفاع کنند. اکثر برنامه های مقطع دکتری در اوکراین مبتنی بر نتایج تحقیقات علمی می باشند. یک داوطلب مقطع دکتری در اوکراین باید پروژه یا پایان نامه متشکل از تحقیقات علمی اصلی را ارائه دهد که ارزش انتشار آن در یک ژورنال بررسی شده را دارد.

اخذ پذیرش در مقطع PHD اوکراین

دانشجویانی که قصد دارند بعد از کسب مدرک کارشناسی ارشد در یک دانشگاه خارجی اقدام به ادامه تحصیل در کشور اوکراین کنند. از این رو می باید مدارک و اسناد زیر را برای ارائه به دانشگاه مورد نظر تهیه کنند:

  • نام و نام خانوادگی
  • تابعیت و کشور محل اقامت
  • تاریخ و محل تولد و جنسیت
  • شماره پاسپورت و اعتبار (تاریخ صدور و انقضا)
  • آدرس دائمی که در 6 ماه گذشته در آن اقامت داشته اند
  • شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی
  • نام کشور مبدا
  • کپی گذرنامه بین المللی (صفحات دارای عکس، تاریخ تولد و اعتبار گذرنامه)
  • مدارک تحصیلی کسب شده
  • کپی شناسنامه که توسط دفتر اسناد رسمی امضاء شده باشد.
  • گواهی پزشکی که اثبات کند فرد هیچ مشکلی برای سلامتی یا بیماری های عفونی ندارد.

رشته های تحصیلی در اوکراین

شبکه گسترده دوره های تحصیلات تکمیلی و دکترا در رشته های مختلف، نیازهای متخصصان بسیار ماهر را برای شاخه های مختلف صنعت، اقتصاد، علم، فرهنگ و آموزش و پرورش برآورده می کند. متقاضیان بین المللی برای مقطع دکتری در اوکراین می توانند در بیش از 20 شاخه علمی و 366 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل شوند. لازم به ذکر است که با تحصیل این رشته های تحصیلی افراد می توانند مدرک معتبری کسب کنند. به یاد داشته باشید که بیش از 16000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در بهترین دانشگاه های اوکراین مشغول به تحصیل هستند. تمامی دانشجویان دکترا می توانند از برنامه های تحصیلی که شامل فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی و همچنین سخنرانی ها و کنفرانس ها می شوند بهره مند شوند.

از محبوب ترین رشته های مقطع دکتری در اوکراین می توان به رشته های بوم شناسی، کسب و کار، علوم شیمی، داروسازی، روابط بین الملل، ساخت و ساز، باستان شناسی، فرهنگ شناسی، علوم سیاسی، حمل و نقل، هنر، کشاورزی، تربیت بدنی، بازاریابی، علوم انسانی، امر مالی و بانکی، مدیریت، فیزیک، بیولوژیکی، حسابداری، ریاضیات، فلسفه، فناوری، روانشناسی، علوم کامپیوتر، مهندسی، حقوق، مدیریت، اقتصاد، دندانپزشکی، روزنامه نگاری، پزشکی، علوم نظامی، پرستاری، علوم و حرفه های کاربردی، مطالعات محیطی و بهداشت حرفه ای اشاره کرد. همانطور که گفته شد، دانشجویانی که بعد از کسب مدرک کارشناسی ارشد قصد شرکت در یک برنامه دکترا در اوکراین را دارند. باید 3 امتحان را پشت سر بگذارند. حداقل 3 مقاله علمی را منتشر کنند. پایان نامه بنویسند و از آن دفاع کنند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل تخصص در اوکراین

دانشگاه های برتر برای تحصیل تخصص در اوکراین

در کشور اوکراین دانشگاه های معتبری برای تحصیل در دوره ها و مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارند. متقاضیان بین المللی برای ورود به هر یک از دانشگاه های این کشور در مقاطع تحصیلی مختلف می باید الزامات خاصی را رعایت کنند. در جدول زیر به برخی از بهترین دانشگاه های کشور اوکراین برای ادامه تحصیل اشاره شده است:

دانشگاه های علوم پزشکیدانشگاه های اقتصاددانشگاه های هوانوردی
دانشگاه ملی خارکیف (پزشکی)دانشگاه ملی خارکیف (اقتصاد)دانشگاه ملی خارکیف (هوافضا)
آکادمی دندانپزشکی و پزشکیدانشگاه ملی کیف (اقتصاد)دانشگاه ملی هوانوردی اوکراین (کیف)
دانشگاه پزشکی اودساموسسه مدیریت خارکیفآکادمی پرواز اوکراین
دانشگاه پزشکی کریمهدانشگاه اقتصاد اودساموسسه فلایینگ کرمنچوک
دانشگاه ملی کیف (پزشکی)دانشگاه اروپایی (اقتصاد)

علاوه بر رشته های ذکر شده در جدول، دانشجویان می توانند در برنامه های تحصیلی مهندسی، کشاورزی و سایر رشته هایی که در بخش های قبلی این مقاله ذکر شده است مشغول به تحصیل شوند. در دانشگاه های اوکراین برنامه های تحصیلی با بالاترین سطح و استاندارد جهانی به دانشجویان ارائه می شوند. دانشجویان می توانند در کنار برنامه های تحصیلی خود در سایر فعالیت ها را وارد کنند‌. در فعالیت های ورزشی، تفریحی، آموزشی و غیره شرکت کنند. جهت اطلاع از شرایط ویزای تحصیلی اوکراین مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شهریه مقاطع فوق تخصصی در اوکراین

برای زندگی راحت در اوکراین، یک دانشجو دوره دکتری در این کشور علاوه بر شهریه و هزینه های اقامت، به طور متوسط سالانه به 1200$ الی 1500$ (دلار) نیز نیاز دارد. با در نظر گرفتن سبک زندگی دانشجویان، هزینه زندگی آنها متفاوت باشد. اما در این بخش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به متوسط هزینه های زندگی در کشور اوکراین اشاره کنند. هزینه لوازم التحریر، کتاب ها، پوشاک، حمل و نقل و مواد عذایی مهمترین هزینه ها برای یک دانشجوی در کشور اوکراین می باشند. کتاب ها، لوازم التحریر و نوشتاری هزینه های بسیار کمی به همراه دارند. دانشجویان می توانند در هر ترم با تنها پرداخت $15 الی 20$ (دلار) موارد مورد نیاز را خریداری کنند.

هزینه خرید یک شلوار جین و تی شرت به طور متوسط به ترتیب $20 الی 12$ (دلار) است. موارد غذایی در کشور اوکراین بسیار ارزان می باشد. هزینه خوراک دانشجویان در یک ماه ممکن است به 70$ (دلار) هم نرسد. اما برای حمل و نقل، دانشجویان اوکراین می توانند با پرداخت 20$ (دلار) در ماه، کارت حمل و نقل عمومی دریافت کنند. متقاضیان عزیزی که قصد دارند برای تحصیل اقدام به مهاجرت به اوکراین کنند. اقامت این کشور را کسب کنند. همچنین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایر مقالات و راهنماهای تهیه شده توسط همکاران ما مراجعه کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *