مهاجرت تحصیلی ژاپن

مقطع دکترا در ژاپن

مقطع دکترا در ژاپن در تمام رشته ها برای دانشجویان محلی و بین المللی امکان پذیر بوده و دولت از دانشجویان خارجی استقبال خواهد کرد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا در این مقاله درباره ساختار، ارائه بورسیه تحصیلی و هزینه تحصیل دکترا در این کشور اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهد.

این کشور هر ساله از هزاران دانشجوی بین المللی استقبال می کند بسیاری از آن ها دانشجوی دکترا هستند که توسط شهرت کلاس جهانی این کشور در زمینه فناوری و نوآوری و همچنین میراث استثنایی آن جذب شده اند. تحصیل دکترا در این کشور فرصتی عالی برای تقویت مهارت های تحقیقاتی خود در یک جامعه امن و پایدار است که برای آموزش بسیار ارزش قائل است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره ساختار تحصیل دکترا و هزینه تحصیل در مقطع دکترا در این کشور و مدارک لازم جهت تحصیل در مقطع دکترا این نگارش را آماده کرده اند.

مقطع دکترا در ژاپن در سال 2024

این کشور برای جذب دانشجویان کنجکاو دکترا بسیار زیاد است، به طوری که، به دنبال مقصدی کاملا بی نظیر برای ادامه تحصیل دکترا هستند. دولت این کشور برای افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور تعهد دیرینه دارد و اهداف بلند پروازانه ای را برای رسیدن به آن ها تعیین می کند. این پیشرانه همزمان با دانشگاه های عالی این کشور همراه است که بسیاری از آن ها در میان بهترین های آسیا قرار دارند.

مجموعه ای از دانشگاه های این کشور در 100 رتبه بندی مختلف دانشگاه های جهانی وجود دارد و این کشور در معیارهای منطقه ای نیز عملکرد خوبی دارد. این کشور به دلیل کیفیت بالای زندگی خود مشهور است و محیطی ایمن و کارآمد را برای دانشجویان دکترا فراهم می کند. دولت این کشور همراه با اهداف بلند پروازانه خود برای تعداد دانشجویان بین المللی، پروژه دانشگاه جهانی برتر را معرفی کرده است که بودجه بیشتری را به 37 دانشگاه برای کمک به توسعه ارتباط با سایر دانشگاه های برتر از سراسر جهان می دهد. این کشور مدت هاست که از این فناوری استقبال می کند و آن را مکانی ایده آل برای دانشجویان مقطع دکترا می کند که می خواهند در هر تعداد زمینه علمی علمی نوآوری داشته باشند.

در جدول زیر اطلاعات کلی درباره مقطع دکترا در این کشور آمده است:

پارامترشرح
تعداد دانشگاه ها777
جوایز نوبل27
قدیمی ترین دانشگاهدانشگاه کیو (1858)
تعداد دانشجویان بین المللی182748
طول تحصیل مقطع دکترابین 3 تا 4 سال
هزینه4735$ (دلار)
سال تحصیلیاز آپریل تا مارس

ساختار مقطع دکترا در ژاپن

مقطع دکترا در ژاپن معمولا در یک مدرسه تحصیلات تکمیلی متخصص مرتبط با یک دانشگاه برگزار می شود. دکترای ژاپنی دقیقا مانند سایر نقاط جهان یک صلاحیت تحقیق پیشرفته است. دکترا در این کشور اغلب به دو مرحله تقسیم می شود:

  • مرحله اول برای فارغ التحصیلان است و شامل مدرک کارشناسی ارشد به عنوان بخشی از برنامه است.
  • مرحله دوم برای دانش آموزانی طراحی شده است که قبلاً دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. اگر شما به عنوان بخشی از دکترا کارشناسی ارشد بخوانید، در مجموع 30 اعتبار کسب خواهید کرد.

سال تحصیلی در این کشور در آپریل آغاز می شود و ترم اول آن تا سپتامبر ادامه دارد. ترم دوم در اکتبر آغاز می شود و در مارس پایان می یابد. برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد، دکترا حداقل 3 سال به طول می انجامد. در برخی از موسسات، دانشجویان همچنین می توانند پس از مدرک کارشناسی 4 ساله خود، مستقیما برای یک دکترا تحصیل کنند، اگرچه مدت زمان دکترا 5 سال است. در 2 سال اول تحصیل نیز الزامات اضافی وجود دارد که شامل دوره های تدریس شده، یک پیشنهاد پروژه و یک آزمون است.

برای تحصیل دکترا در این کشور به طور معمول براساس کیفیت پایان نامه دکترا و همچنین یک معاینه شفاهی عمومی مشابه viva ارزیابی می شود. بعضی اوقات ممکن است مجبور شوید در مورد پایان نامه خود یک سخنرانی رسمی ارائه دهید.

هزینه مقطع دکترا در ژاپن

هزینه مقطع دکترا در ژاپن نسبتا مقرون به صرفه است و گزینه های زیادی برای دانشجویان دکترا بین المللی در نظر گرفته شده است. در دانشگاه های ملی، شهریه دکترا برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در این کشور توسط وزارتخانه یا مقامات محلی برای دانشگاه های دولتی تعیین می شود. در نمودار زیر هزینه تحصیل در مقطع دکترا را در انواع دانشگاه های این کشور مشاهده می کنید:

هزینه تحصیل دکترا در دانشگاه های ژاپن

هزینه پذیرش دکترا در دانشگاه های مختلف در جدول زیر آمده است:

نوع دانشگاههزینه به دلار
دانشگاه ملی2692$
دانشگاه محلی3673$
دانشگاه خصوصی6678$

درخواست برای تحصیل مقطع PhD ژاپن

برای مقطع دکترا در ژاپن متقاضی باید مدرک کارشناسی ارشد یا معادل بین المللی داشته باشد. متناوبا، اگر دانشگاه وی این گزینه را ارائه می دهد، متقاضی می تواند پس از 4 سال دوره کارشناسی، مستقیما وارد یک دوره دکترای 5 ساله شوید. متقاضی ممکن است مجبور شود در رشته مورد نظر خود یک آزمون ورودی بگذارد یا یک نمره آزمون ورودی فارغ التحصیلان مانند GRE ارائه دهد. بعضی از دانشگاه ها سیاست حداقل سن را اعمال می کنند. با این حال، اگر متقاضی فکر می کند مدارک لازم را دارید اما خیلی جوان است، لازم است با دفتر بین المللی یا ارگان مسئول پذیرش در دانشگاه خود صحبت کنید. به طور کلی متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • گواهی پزشکی
  • 3 عکس مانند گذرنامه
  • فتوکپی گذرنامه معتبر
  • گواهی ثبت نام غیر ژاپنی، اگر قبلا در این کشور زندگی کرده است.

بورسیه تحصیل PhD ژاپن

چندین بورسیه تحصیلی ژاپن برای دانشجویان بین المللی دکترا در دسترس است. برخی از این موارد را بای قبل از ورود به این درخواست کنید. در حالی که پس از ورود می توانید برای دیگران درخواست دهید. معتبرترین بورسیه های تحصیلی پژوهشی آن هایی است که توسط MEXT اعطاء می شود. بورسیه های تحصیلات تکمیلی دولت ژاپن (MEXT) یک بورسیه تحصیلی بسیار سفارشی از طریق سفارت این کشور در کشور مبدا درخواست می شوند. کرایه هوایی برگشتی، هزینه های دانشگاه، کمک هزینه ماهانه 1300$ (دلار)، یک دوره اختیاری 6 ماهه به زبان ژاپنی را ارائه می دهند. کمک به یافتن محل اقامت بورسیه تحصیلی در تمام زمینه های در دسترس است.

بورسیه تحصیلی Monbukagakusho توسط سازمان خدمات دانشجویی ژاپن (JASSO) اعطاء می شود، برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که بورسیه ندارند، ماهیانه 435$ (دلار) کمک هزینه تحصیلی در نظر می گیرد. اگر شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ندارید، نگران نباشید، زیرا می توانید با کار ضمن تحصیل در ژاپن برخی از هزینه های خود را پوشش دهید. جهت تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور به خصوص تحصیل دکترا در این کشور می توانید سایر مقاله هایی که در آرشیو سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *