مهاجرت تحصیلی اسلواکی

مقطع دکترا در اسلواکی

مقطع دکترا در اسلواکی

مقطع دکترا در اسلواکی با توجه به برنامه های تحصیلی دانشگاه های این کشور یک گزینه عالی برای تکمیل تحصیلات عالی به شمار می رود. اسلواکی با پیوستن به اتحادیه اروپا شاهد رشد چشمگیر اقتصادی شد و این موضوع یکی از دلایل اصلی پیشرفت سیستم آموزش و پرورش کشور اسلواکی شد. علاوه بر این، هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا انتهای این نوشتار اطلاعات بسیار مفیدی درباره شرایط مقطع دکترا در اسلواکی به شما عزیزان ارائه دهند.

شرایط مقطع دکترا در اسلواکی

شرایط تحصیل دکترا بسته به موسسه و کشوری که در آن اعطاء می شود می تواند متفاوت باشد. اکثر محققان به دلیل انگیزه قوی برای مشارکت در جامعه دانشگاهی و همچنین کنجکاوی واقعی در مورد رشته تحصیلی انتخاب شده خود، مشغول به تحصیل در دوره دکترا می شوند. دانشجویانی که در یک برنامه کارشناسی ارشد شرکت می کنند، عموماً 1 یا 2 سال را صرف مطالعه پیشرفته رشته انتخابی خود می کنند. برنامه های تحصیل دوره کارشناسی پس از دریافت مدرک دوره کارشناسی گرفته می شود و برخی از برجسته ترین زمینه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد شامل علوم، حقوق، فناوری، امور مالی، علوم اجتماعی و هنر می شوند. بعد از اینکه یک دانشجو دوره کارشناسی ارشد را با موفقیت به پایان برساند، می تواند مشغول به مقطع دکترا در اسلواکی شود. میزان هزینه تحصیل در این کشور نیز ذیلا بیان شده است:

میانگین شهریه تحصیل دکترا در اسلواکی

بهترین دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل دکترا عبارتند از:

نام دانشگاهتعداد برنامه های تحصیل دکترا
دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا11
دانشگاه صنعتی اسلواکی در براتیسلاوا32

تحصیلات دکتری در جمهوری اسلواکی بالاترین سطح تحصیلات دانشگاهی است. برنامه های تحصیل در این مقطع برای به دست آوردن دانش عمیق نظری و مهارت های عملی لازم برای تحقیقات علمی مستقل و اجرای خلاق در واقعیت به دانشجویان ارائه می شوند.

برنامه تحصیل دکترا در دانشگاه های اسلواکی

برنامه دکترا شامل دو بخش اساسی متقابل است.

این دو بخش عبارتند از:

  • برنامه مطالعاتی
  • برنامه تحقیقاتی

دانشجو با اتمام برنامه تحصیلی، دانش و مهارت های لازم را برای حل مشکلات معاصر در یک تخصص انتخابی بدست می آورد. برنامه تحقیقاتی شامل وظیفه ای برای حل مسئله معین است که می تواند بخشی از یک پروژه تحقیقاتی باشد. در طی مطالعه، یک دانشجوی دکترا با روش های تحقیق علمی آشنا می شود و دانش نظری وی در زمینه مدیریت و دوره های ویژه گسترده تر می شود. دانشجو یک موضوع تحقیقاتی را حل می کند و نتایج را در پایان نامه گزارش می دهد. دانشجویان مطابق برنامه مطالعاتی در سخنرانی ها شرکت می کنند. آنها به صورت مستقل مطالعه می کنند و طبق برنامه تحقیقاتی توسط استاد ناظر خود تحقیق انجام می دهند.

اشکال اصلی ارزیابی دانشجویان دکترا عبارتند از:

  • ارزیابی سالانه دانشجوی دکترا
  • آزمون پایان نامه
  • ارائه پایان نامه

دانشجویان تمام وقت دوره دکترا حداقل 18 ماه و دانشجویان نیمه وقت 3 سال پس از شروع مطالعه، برای آزمون پایان نامه اقدام می کنند. یک دانشجوی تمام وقت دکترا باید در هر سال تحصیلی حداقل 45 (credit) و دانشجوی پاره وقت 30 (credit) اعتبار کسب کند. دانشجویان دکترا که مشغول به تحصیل در اسلواکی هستند مجاز می باشند تنها پس از کسب 90 (credit) اعتبار برای آزمون پایان نامه اقدام کند. آزمون پایان نامه دارای دو بخش کتبی و شفاهی است. یک دانشجوی دکترا باید حداکثر 6 سال پس از گذراندن آزمون پایان نامه، درخواست ارائه پایان نامه را ارائه دهد. دانشجوی دکترا مجاز است پس از کسب 150 اعتبار، پایان نامه را ارسال کند. به یاد داشته باشید که ارائه پایان نامه برای عموم آزاد است. نتایج با توجه به آراء فردی اعضای کمیته در جلسه غیر عمومی تصمیم گیری می شود.

مراحل و شرایط پذیرش برای تحصیل دکترا در کشور اسلواکی

برای مقطع دکترا در اسلواکی، متقاضیان باید با مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود، برنامه دکترا مورد علاقه و موضوع پایان نامه دکتری خود را انتخاب کنند. پس از انتخاب برنامه و مبحث مطالعه، دانشجویان باید برای پذیرش رسمی اقدام کنند. به عنوان یک قاعده کلی، داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای کسب پذیرش با هدف مقطع دکترا در اسلواکی الزامی می باشد. علاوه بر این، دانشجویان و متقاضیان باید فرم درخواست کسب پذیرش تحصیلی خود را به صورت کامل و با اطلاعات دقیق و کاملا صحیح تکمیل کنند. پس از پذیرش، مرحله بعدی ثبت نام است. برای ثبت نام که معمولاً در ماه سپتامبر برگزار می شود، دانشجویان به طور رسمی مطلع و دعوت می شوند. شایان ذکر است که هر متقاضی باید در مصاحبه پذیرش تحصیلی برای مقطع دکترا در اسلواکی شرکت کند.

توصیه می شود قبل از اعزام دانشجو به اسلواکی، متقاضیان حتما از هزینه های تحصیل در این کشور مطلع شوند.

مدارک لازم برای درخواست پذیرش و مقطع دکترا در اسلواکی

مدارک لازم برای درخواست پذیرش و مقطع دکترا در اسلواکی

مهاجرت تحصیلی به اسلواکی و تحصیل دکترا در دانشگاه های این کشور نیاز به جمع آوری دقیق و کامل مدارک و اسناد مورد نیاز برای کسب پذیرش تحصیلی دارد.

مدارک مورد نیاز برای کسب پذیرش تحصیلی جهت تحصیل دکترا در دانشگاه های کشور اسلواکی عبارتند از:

  • تحصیلات دانشگاهی معتبر (حداقل مدرک کارشناسی ارشد)
  • تسلط بر زبان انگلیسی
  • تکمیل فرم های درخواست برای تحصیل دکترا
  • رزومه
  • مدارک معتبر تحصیلی (دیپلم، گواهی آزمون دولتی)
  • در صورت عدم ارائه گواهی امتحان دولتی و دیپلم، متقاضی باید گواهی صادر شده توسط گروه مطالعاتی را که در آن پایان تحصیلات دانشگاهی ذکر شده باشد، ارائه دهد.
  • لیستی از انتشارات (در صورت انتشار)
  • تأیید مشارکت (گواهی حضور) در فعالیت های پژوهشی دانشجویی (در صورت حضور)
  • سایر مدارک آموزش (مهارت های زبانی، گواهینامه ها و توصیه نامه ها)
  • علاوه بر این، دانشجو باید پیشنهاد تحقیق دکترا ارائه دهد که موارد خاصی را شامل شود.

این موارد عبارتند از:

  • موضوعات تحقیق پیشنهادی خود را در زمینه کار قبلی مشخص کند.
  • آگاهی دانشجو را از مباحث جاری در این زمینه برجسته می کند.
  • سطح مناسبی از تحلیل را نشان دهد.
  • شکاف های مربوط به دانش فعلی را مشخص کند.
  • یک فرضیه تحقیقاتی مربوطه را برای پر کردن برخی از این شکاف ها پیشنهاد کند.
  • روش تحقیق مورد نظر خود را با جزئیات کافی توضیح دهد.

سال تحصیلی از سپتامبر تا ژوئیه با تعطیلات برگزار می شود که به طور گسترده از تقویم میلادی پیروی می کند، اگرچه به عنوان دانشجوی دکترا از متقاضیان انتظار می رود که در طول سال کار کنند. هموطنان گرامی می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره شرایط و هزینه های تحصیل در سایر مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کشور اسلواکی اطلاعات دقیق و مفید کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مقطع دکترا در اسلواکی

  1. سلام.
    برای تحصیل در مقطع دکتری در رشته شهرسازی قصد اقدام دارم. لطفا راهنمایی فرمایید.

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. تحصیل دکترا در خارج مبنی بر یک سیستم کاملا رقابتی می باشد. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *