مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

تحصیل دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

تحصیل دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

در باب صنعت رشته پزشکی و دندانپزشکی که بسیار پرطرفدار است، تحصیل دندانپزشکی در آفریقای جنوبی نیز مورد توجه قرار گرفته است. مقاله حاضر توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. در این مقاله تحصیل دندانپزشکی در این کشور از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیان بسیاری هر ساله تمایل تحصیل در این رشته را در بسیاری از کشورها از جمله آفریقای جنوبی نشان می دهند. برای بسیاری از افراد ممکن است سوالات متعددی در باب تحصیل دندانپزشکی در این این کشور به وجود آید.

از جمله این سوالات پر تکرار عبارت است از:

  • دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی در این کشور چند سال طول می کشد؟
  • مدارک مورد نیاز تحصیل دندانپزشکی در این کشور چیست؟
  • دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در این کشور کدام است؟

بررسی تحصیل دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

یکی از دوره های پرطرفدار در این کشور دوره تحصیلی دندانپزشکی می باشد. در این دوره عموما دندانپزشکی و جراحی دندانپزشکی پذیرش انجام می گیرد، که جز دوره های محبوب در این کشور است. دندانپزشکان هر ساله دانشگاه های معتبر این کشور فارغ التحصیل می شوند. درآمد یک دندانپزشک در این کشور حدود 34600ZAR (رند آفریقا) می باشد.

تعدادی از دانشگاه های دندانپزشکی معتبر در این کشور به شرح زیر می باشند:

  • University of western cape
  • University of the Witwatersrand
  • University of Pretoria

تحصیل کارشناسی دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

دوره دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور پیشرفت به سزایی داشته است. دوره کارشناسی در این کشور به دوره (BDS) شناخته شده می باشد. طول دوره تحصیلی کارشناسی در این رشته حدود 5 سال می باشد. در دوره سال اول تحصیلی در این رشته متقاضی بر دروسی مانند اخلاق حرفه ای در کار،  قوانین سلامت دهان و دندان و علوم دندانپزشکی در این رشته تمرکز خوهند داشت. در سال های چهارم و پنجم این دوره تحصیلی متقاضی در دوره های آموزشی مانند پزشکی، دندانپزشکی، نحوه برخورد در محیط کاری و اجتماعی آشناییت پیدا می کنند. پس از پایان دوره کارشناسی رشته دندانپزشکی در این کشور، متقاضی به مدت 1 سال می باید در دوره کاروزی و خدمات اجتماعی به منظور بهره گیری از سرویس خدمات در قبال بیمار شرکت کند.

 

طول دوره تحصیلی یکی از دوره های BDS در دانشگاه علوم پزشکی این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

پارامترشرح
نام دوره تحصیلیکارشناسی BDS
نام دانشگاهعلوم بهداشت دهان و دندان
طول دوره تحصیلی5 سال
زمان دورهتمام وقت

مدارک مورد نیاز تحصیل دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

متقاضی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور می باید برای درخواست پذیرش تحصیلی خود مدارکی مستندی را دانشگاه مورد نظر ارائه دهد. در مقطع کارشناسی جراحی دندانپزشکی BCHD یا دوره علوم دندانپزشکی BDS طبق برنامه دانشگاه مورد نظر مدارکی از متقاضی جهت پذیرش دریافت خواهد کرد. هر 2 دوره تحصیلی دندانپزشکی در این حدود 5 سال می باشد.

برای این رشته 4 درس اساسی مانند ریاضیات، علوم فیزیک، علوم انسانی و زبان انگلیسی مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی آفریقای جنوبی

دوره های پر طرفدار دندانپزشکی در کیپ تاون

در کیپ تاون 3 دوره پر طرفدار برای دانشجویان بین المللی در رشته تحصیلی دندانپزشکی امکان پذیر می باشد. این 3 دوره شامل بهداشت دهان و دندان، جراحی دندان و داروی خوراکی است. این 3 دوره تحصیلی در دانشگاه Western capeبرگزار می شود. در این دوره ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. متقاضیان می باید دانش زبان انگلیسی در حد کافی داشته باشند. مدارک زبان انگلیسی زیر مورد قبول می باشد:

  • ارائه مدرک معتبرTOFE L
  • ارائه مدرک معتبر PTE
  • ارائه مدرک پیشرفته CAE
  • ارائه مدرک IELTS

تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

بسیاری از دانشگاه های دندانپزشکی در این کشور در شهرهای بزرگ مانند Western cape، KwaZulu-Natal، Gauteng واقع شده اند. سطح علمی و آموزش دانشگاه های این کشور بالا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله معرفی دانشگاه کیپ تاون از طریق لینک مربوطه در سایت ما می باشد.

در این بخش دانشگاه های مهم دندانپزشکی در این 3 شهر مهم این کشور، در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

Western capeKwaZulu-NatalGauteng
Cape peninsula university of technologyDurban university of technologySefako Makgatho health sciences university
University of the western capeFaculty of health scienceUniversity of Pretoria
Faculty of health and wellness ScienceDoctor of technology in dental technologyUniversity of Witwatersrand

تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

بررسی رشته جراحی دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

این رشته تحصیلی مورد توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی می باشد. این دوره تحصیلی در دانشگاه Western cape  که مورد تایید سازمان جهتنب پزشکی (WHO) است. دوره تحصیلی به زبان انگلیسی برای متقاضیان امکان پذیر خواهد بود. برای ثبت نام در این رشته تحصیلی متقاضیان می باید شرایط واجدالشرایطی زیر را داشته باشند.

در این بخش مدارک مورد نیاز برای این رشته تحصیلی در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک فارغ التحصیلی معتبر (مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی)
  • ارائه یک کپی از گذرنامه معتبر متقاضی
  • ارائه نامه تایید صلاحیت تحصیل در دانشگاه این کشور

اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی نیز یکی از الزامات تحصیل رشته دندان پزشکی در این کشور است. شرایط کلی رشته جراحی دندانپزشکی در این کشور در جدول زیر در اختیار شما قرار داده شده است:

پارامترشرح
نام دانشگاهUniversity of the western cape
طول دوره4  سال
شهریه دوره (سالیانه)4643€ (یورو)
آخرین مهلت ارسال درخواست20 ماه سپتامبر (September) سال 2023 میلادی
زبان دوره تحصیلیانگلیسی

مقاله تحصیل دندانپزشکی در آفریقای جنوبی توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی و تحلیل شد. در این مقاله این رشته تحصیلی از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. رشته دندانپزشکی در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی در کشور هایی نظیر گرجستان، ارمنستان، آرژانتین، استرالیا، چین و غیره قرار گرفته است. علاوه بر رشته دندانپزشکی پذیرش رشته های دیگر در این کشور امکان پذیر خواهد بود. در رابطه با موضوع تحصیلی در رشته های مختلف در این کشور می توانید سایر مقالات ما را در سایت مرجع مطالعه فرمایید. در این باب پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در بخش مشاوره تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *