مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا برای خواندن زبان

تحصیل در کانادا برای خواندن زبان

کانادا در همسایگی آمریکا قرار دارد و مردم این کشور به زبان های انگلیسی و فرانسوی صحبت می نمایند. برخی از افراد جهت تحصیل در کانادا برای خواندن زبان به این کشور مهاجرت می­ نمایند. دوره های مختلف زبان در مراکز آموزشی بسیاری برگزار می گردد. از آنجائیکه زبان تحصیل در دانشگاه ها و موسسات عالی این کشور به زبان انگلیسی و فرانسوی است. دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان های ذکر شده هستند. اما شرایط تحصیل زبان و تقویت زبان انگلیسی و فرانسوی در این کشور فراهم است. دانشجویان امکان گذراندن دوره های زبان و پس از آن اقدام به پذیرش در دانشگاه ها و موسسات تحصیلات عالی کانادا را دارند.

به تازگی تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. در زاین زمینه می­ توانند اطلاعات مفیدی را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید. دوره های زبان انگلیسی در کانادا به صورت فشرده و عادی برگزار می­ گردد. آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در کانادا برای خواندن زبان به صورت فشرده را دارند. تنها با اخذ ویزای توریستی این کشور می ­توانند این دوره های زبان را به اتمام برسانند. زیرا این دوره ها به مدت 6 ماه طول خواهد کشید. لازم به ذکر است تحصیل در دوره های زبانی که بیش از 6 ماه طول می ­کشد نیازمند اخذ ویزای تحصیلی کانادا است.

شرایط تحصیل در کانادا برای خواندن زبان

دوره های متنوع زبان انگلیسی و فرانسوی به صورت فشرده و عادی در کانادا برگزار می­ گردد. دانشگاه های این کشور امکان تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا را برای آن دسته از دانشجویانی که از مدرک و یا مهارت زبان های تدریس این کشور برخوردار نیستند، فراهم آورده است. بدین طریق که دانشجویان ابتدا قبل از ورود به کلاس های درسی رشته مورد نظر خود باید در دوره های زبان دانشگاه مورد نظر شرکت نموده است. پس از اخذ نمره و مهارت لازم می ­توانند به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند. بسیاری از افراد جهت تحصیل در کانادا برای خواندن زبان اقدام می­ نمایند. زیرا مردم این کشور به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می­ کنند. امکان یادگیری زبان در ارتباط با جامعه ای انگلیسی زبان دوچندان می­ گردد.

در کشور کانادا جمعیت فرانسوی زبان این کشور در مناطق غربی و در شهرهای کبک، نیوبرانزویک، منیتوبا زندگی می­ کنند. از آنجاییکه بیشترین تراکم فرانسوی زبانان در کبک مستقر هستند. این شهر به فرانسه کوچک معروف است. اما مردم دیگر شهرهای کانادا اگر چه به زبان فرانسوی نیز مهارت دارند. اما زبان انگلیسی را زبان اول خود قرار داده است. از این رو به این زبان صحبت می ­نمایند. شهرهای بریتیش کلمبیا، تورنتو، نیوفاندلند و لابرادور بیشترین جمعیت انگلیسی زبان را در خود جای داده است. از همین اکثر افرادی که قصد تحصیل در کانادا برای خواندن زبان انگلیسی را دارند به شهرهای فوق مراجعه می­ نمایند.

تحصیل در کانادا برای خواندن زبان در کالج

دانشجویان جهت تحصیل در دوره های زبان بلند مدت، نیازمند اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستند. بدین منظور باید موافقتنامه تحصیلی از کالج های زبان در کانادا را دریافت نمایند. کالج های کانادا دوره های زبان مختلف را برگزار می نمایند. با توجه به سطح دانش زبان دانشجویان می­ باشد. ژانویه، مارس، ژوئیه، سپتامبر و نوامبر ماه های آغازین دوره های زبان در کانادا هستند. معمولا دوره های فشرده زبان در کالج های کانادا به مدت 7 الی 14 هفته زمان می ­برد. برخی از کالج های زبان در کانادا اقامتگاه هایی را برای دانشجویان بین المللی ایجاد نموده اند. دانشجویان علاوه بر پرداخت دوره های زبان بایستی هزینه ای جهت اقامت خود پرداخت نمایند.

تحصیل در کانادا برای خواندن زبان در کالج

شرایط اخذ ویزای کانادا برای خواندن زبان

دانشجویان امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا را برای تحصیل در دوره های زبان این کشور را دارند. دانشجویانی که برای تحصیل در کشور کانادا بایستی ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایند. با اخذ ویزای توریستی کانادا با 6 ماه اعتبار می توانند دوره های زبان خود را به پایان برسانند. اما تحصیل در دوره های زبان بلند مدت نیازمند اخذ ویزای تحصیلی کانادا است. لازم است بدانید صدور ویزای کانادا طبق سیستم امتیازدهی است. مهارت زبان انگلیسی یکی از پارامترهای اخذ ویزای کانادا می باشد.

در این صورت افرادی که قصد تحصیل در کانادا برای خواندن زبان را دارند، نمی­ توانند این امتیاز را کسب نمایند. دانشجویان کشورهای اروپایی برای تحصیل در دوره های زبان در کشور کانادا نیازی به اخذ ویزای کوتاه مدت کانادا نداشته است. بدون اخذ ویزا امکان تحصیل در دوره های زبان فشرده را خواهند داشت. اما برای تحصیل در دوره های بلند مدت بایستی ویزای این کشور را دریافت نمایند.

تحصیل در دانشگاه های کانادا

بیش از 500 دانشگاه در کشور کانادا موقعیت دارد که تمامی آنها از اعتبار بالایی در جهان برخوردار هستند. اگرچه پذیرش در دانشگاه های کانادا با شرایطی همراه است. اما این دانشگاه ها امکانات آموزشی و رفاهی بسیار مناسبی را برای دانشجویان بومی و بین المللی ایجاد نموده است. از مهمترین شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی مهارت در زبان انگلیسی و فرانسوی می ­باشد. این دانشجویان با شرکت در آزمون های بین المللی و اخذ مدارک آیلتس و تافل می ­توانند این ادعا را اثبات نمایند. برخی از دانشگاه های کانادا تحصیل در کانادا برای خواندن زبان قبل از ورود به رشته تحصیلی را امکان پذیر نموده است. این دوره ها جهت تقویت و بهبود زبان دانشجویان برگزار می­ گردد.

اکثر دانشگاه های کانادا موارد زیر را از الزامات پذیرش خود قرار داده اند:

هزینه های تحصیل در کانادا

تدریس در کانادا به زبان های فرانسوی و انگلیسی صورت می­ گیرد. دانشجویان امکان تحصیل در کاناد برای خواندن زبان را نیز دارند. بدین ترتیب دانشجویانی که از مهارت زبان دانشگاه های کانادا برخوردار نیستند. علاوه بر پرداخت شهریه های تحصیلی در رشته مورد نظر باید هزینه هایی را برای شرکت در دوره های زبان پرداخت نمایند. هزینه دوره های زبان در موسسات و کالج های این کشور با توجه به فشرده و عادی بودن این دوره ها متفاوت است.

هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های کانادا در جدول زیر نمایش داده شده است:

رشته تحصیلیشهریه تحصیلی کارشناسی به دلارشهریه تحصیلی کارشناسی ارشد به دلار
پزشکی33100$
دندانپزشکی53200$20600$
داروسازی33000$10600$
معماری22200$20200$
علوم انسانی22300$13500$
مدیریت23600$20600$

جهت آگاهی از سایر رشته ها و مقایسه هزینه تحصیل در کانادا و دیگر کشورها می ­توانید با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *