مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان

تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان

تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان برای دانش آموزان خارجی نیز ممکن است و می توان برای این اقدام مهم در ابتدا باید از قوانین سال 2023 آگاه بود. کودکان در سن 5 سالگی مشغول به تحصیل در مقطع دبستان در این کشور می شوند که تا 11 سالگی در مدارس ابتدایی ادامه تحصیل می ‌دهند. ولی در بعضی از مقامات مدارس را در مقطع دبستان برای دانش آموزان بین 5 تا 8 ساله و حتی 9 یا 10 ساله و نیز مدارس متوسطه با شرایط سنی 8 تا 14 سال را مشخص نموده اند. حال سوالاتی در این زمینه در ذهن خانواده ها به وجود می آید که در ادامه این نوشتار به بررسی کامل این موضوع از سوی تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پرداخته ایم.

  • شرایط تحصیل فرزندان اتباع ایرانی در کشور انگلیس در مقاطع دبستان به چه صورت خواهد بود؟
  • از چه مقطعی می توان برای تحصیل در دبستان های این کشور اقدام نمود؟

معمولا در شرایط کنونی همواره خانواده دغدغه آموزش فرزندان را دارند که عموما در میان کشورهای برتر دنیا بریتانیا یکی از بهترین گزینه ها برای این هدف انتخاب شده است. این کشور در سیستم آموزش پایه دارای یکی از بهترین نظام های آموزشی است.

شرایط تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان

تحصیل در مقطع دبستان در در این کشور به این صورت می ‌باشد که برای آموزش و تحصیل دانش آموزان در این کشور در مرتبه اول به نحوه سنتی در مقطع دبستان به دانش آموزان که در شروع رده سنی 5 تا 7 سال هستنند آموزش داده می شود. شایان ذکر است گفته ‌های فوق تا سن 11 تا 13 سالگی ادامه دارد. در برخی از کشورها و هم چنین این کشور به جای مقطع ابتدایی اصطلاح اولیه را به کار می‌ برند که در ایالات متحده معمولا اصطلاح اولیه همان 3 سال اول تحصیلات ابتدایی می باشد. موارد ذکر شده به این معنی است که آموزش اولیه که همان پیش دبستانی می باشد برای کودکان 3 الی 5 ساله است.

گروه و دوره های سنی در انگلستان

آموزش مقطع دبستان در انگلستان

علاوه بر اختلافاتی که میان ملت ها از نظر سیاست و فرهنگ می باشد، اما حداقل از نظر تحصیلات و اهداف درسی در مقطع دبستان مانند هم هستند. از نظر تحصیلات معمولا تمامی، ملت‌ها متحد به آموزش و تحصیلات جمعی می باشند که سرانجام دارای تدریس ابتدایی برای همگان می شود. سیستم آموزشی و تحصیلی در مقطع دبستان در بریتانیا شامل مراحل زیر خواهد بود:

معمولا در دوران ابتدایی در اکثر دوره های آموزشی دانش آموزان دروسی از این قبیل را آموزش می بینند:

  • مهارت خواندن و نوشتن
  • مهارت هایی مثل ریاضی
  • اطلاعات اساسی
  • علم و علوم اجتماعی

در مجموع تحصیل در مقطع کودکستان و تحصیل در مقطع دبستان در بریتانیا را با هم یکپارچه کرده ‌اند. دوره کودکستان در این کشور به مدت 1 تا 2 سال طول می کشد. معمولا دانش آموزان بومی برای تحصیل از سیستم آموزشی دولتی و خصوصی می توانند استفاده نمایند.

تحصیل در دبستان انگلستان برای ایرانیان

معمولا شهروندان خارجی در 2 دسته بندی کلی برای تحصیل در دبستان های کشور انگلیس اقدام می نماید. دسته اول شامل افرادی است که در این کشور دارای اقامت هستند و فرزندان این افراد تا قبل از 18 سال می توانند در مدارس دولتی این کشور که تحصیل کنند، از مزایای تحصیل در این کشور برای این افراد کم هزینه بودن خواهد بود. دسته دوم شامل حال افرادی است که مخصوصا این نوشتار نیز برای آگاهی آنها جمع آوری گردیده است. آن هم افرادی که در ایران هستند و در کشور انگلیس اقامتی ندارند ولی هدف آنها این است که فرزندانشان را برای تحصیل در مقطع دبستان به این کشور بفرستند.

بررسی تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان

پذیرش تحصیل در مقطع دبستان در این کشور یکی از انتخاب ‌های ایده‌ آل برای اشخاصی است که با فرزندان خود به کشور انگلیس سفر می‌کنند. تحصیل در مدارس و کالج های این کشور یکی از اولویت ها می باشد. ثبت نام در مدرسه ایده آل نقش به سزایی در موفقیت و ضمانت یادگیری در آینده کودکان دارد. اقدامات و تاثیراتی که برای انتخاب مدرسه برای کودکانی که به این کشور مهاجرت کرده اند شامل توانایی در زبان انگلیسی و توانایی در تحصیل، تجربیاتی که کودک قبلاً در تحصیل به دست آورده است می شود‌.

والدین Expat باید به این موضوع که اغلب تامین مالی در کشور انگلیس برای مدرسه های دولتی و همچنین برخی مدرسه های خصوصی تنها در مناطق نزدیک به خود دانش آموز می پردازد. به همین جهت اول مدرسه را قبل از اینکه تصمیم بگیرید که در کدام منطقه از شهر زندگی کنید، انتخاب نمایید. همچنین انعطاف‌ پذیری و امکانات مدارس خصوصی و مدرسه های بین المللی از نظر دستیابی به دانشجویان بهتر از مدارس دولتی می باشد. سیستم آموزشی در بریتانیا به این صورت می‌ باشد که در این کشور برای کودکان 5 تا 17 سال آموزش و تحصیل الزامی می باشد. اغلب کودکان در آغاز 5 سالگی شروع به تحصیل می کنند. دانش آموزانی که در سن 16 یا 17 سالگی می باشند می توانند مدرسه را بعد از به پایان رساندن GCSEs خود تکمیل و تمام کنند.

شروع تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان

بنا به نوع مدارس آغاز دوره های تحصیلی در این کشور در ماه های زیر می باشد:

  • سپتامبر
  • ژوئیه
  • دسامبر
  • مارس
  • آوریل
  • اوت

نظام آموزش پرورش این کشور دارای 4 سطح علمی است که عبارتند از:

مقطعسن تحصیل
اولیه3 الی 4
دبستان4 الی 11
متوسطه11 الی 18
کارشناسی18

مدارس دولتی State school، مدارس خانگی و همچنین مدرسه ‌های خصوصی Private Schools جزء انواع مدرسه ‌ها در کشور انگلیس می‌‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توضیحاتی برای شما در ادامه ارائه می‌گردد. شرایط تحصیل در انگلستان را در این نوشتار می توانید، بیشتر مطالعه فرمائید.

شروع تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان

انواع مدارس مقطع دبستان در بریتانیا

در این بخش به معرفی مدارس این کشور پرداخته ایم، انواع مدارس در این کشور عبارتند از:

مدارس دولتی یا State Schools: کودکان دارای سن 5 تا 16 سال این امکان را دارند که به تحصیل در مقطع دبستان در کشور انگلیس به صورت رایگان در مدارس دولتی تحصیل کنند. پشتیبانی این مدارس توسط مراجع آموزشی و دولت می ‌باشد. شایان ذکر است دانش آموزان بین‌ ا‌لمللی نمی‌ توانند در این مدارس دولتی به تحصیل بپرداززند، در صورتی این امکان وجود دارد که به همراه مادر و پدر خود در این کشور اقامت داشته ‎باشند.

تحصیل خانگی یا Home school: معدود افرادی هستتند که به وسیله والدین و یا معلم خصوصی در خانه به تحصیل می ‌پردازنند، که دارای سن 4 تا 16 سال می ‌باشد. مدارس مستقل و یا خصوصی: در این کشور تقریبا تعداد 2600 مدرسه خصوصی وجود دارد. تامین مالی بیشتر این مدارس خصوصی به وسیله شهریه‌‌‌‌‌ های پرداخت شده از جانب والدین دانش آموزان می‌ باشد. برخی از این مدارس نیز کیفیت بالاتری از مدارس دولتی در بریتانیا دارا هستند.

شرایط تحصیل فرزندان مقطع دبستان در انگلستان

یک خانواده ایرانی می تواند فرزندش را در انواع این مدارس که نام برده شد که به صورت بین المللی هستند ثبت نام نمایند. معمولا نکته بسیار هم این است که فرزند زیر 18 سال برای تحصیل در این کشور نیاز به یک قیم دارد. معمولا خانواده ها به دنبال این هستند تا یکی از والدین را به عنوان قیم کنار فرزند داشته باشند. البته یادآور می شویم که در این صورت که خانواده در این کشور اقامت ندارد تمامی هزینه ها بایستی از سوی خانواده قابل تامین باشد که بریتانیا از باب هزینه های تحصیل و زندگی کشور ارزانی نیست. پس بهترین و کم هزینه ترین حالت برای تحصیل فرزندان در این کشور این است که خود شما در کشور فوق نوعی از اقامت بلند مدت را دارا باشید.

ویزای تحصیلی برای مدارس انگلستان

بریتانیا دارای چند نوع ویزای تحصیلی است و بر اساس قانون افرادی که زیر سن 17 سال هستند، معمولا با ویزای Tier4 Child visa اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور می نمایند. در این حالت چون فرزند به سن قانونی نرسیده است بایستی یک قیم کنار او باشد. در این حالت 2 انتخاب وجود دارد یا تحصیل مدارس روزانه و یا تحصیل در مدارس شبانه روزی که معمولا برای اینکه یکی از والدین کنار فرزند باشد تحصیل در مدارس روزانه باید اقدام شود که با شرایط کنونی شانس دریافت ویزا برای این نوع مدارس برای فرزند و والدین به مراتب خاص تر و دشوارتر از مدارس شبانه روزی است. چرا که والدین ایرانی با اقدامات نا مطلوب در این سالها شرایط را بسیار سخت نموده اند.

ویزای والدین برای تحصیل فرزندان در انگلستان

امکان اخذ ویزا برای والدین مادامی ممکن است که در ابتدا قیمت آن را بپذیرند و سپس والدین آدرس ثابتی از خود را در این کشور اعلام نمایند. همچنین به دلیل درخواست پناهندگی از این طریق در این سالها از سوی والدین ارائه ویزا در این شرایط به والدین بسیار سخت گردیده است. داشتن پارامتر های از سوی والدین می تواند کمک به بالا بردن شانس ویزا نماید که عبارتند از:

  • داشتن رزومه سفر مخصوصا به حوزه شنگن
  • داشتن تمکن مالی مناسب
  • سابقه سفر قبلی به خاک بریتانیا
  • داشتن موقعیت کاری خوب در ایران و داشتن وابستگی اقتصادی به ایران
  • نشان دادن وابستگی خانوادگی به ایران

والدین عزیز اگر مایل هستید در حیطه تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌ توانید به مقاله مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل مراجعه کنید و همچنین با وکلا و کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

4.9/5 - (14 امتیاز)

15 دیدگاه برای “تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان

  1. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از سایت به روزتون

  2. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب خوبتون

  3. قراری گفت:

    لطفا در مورد تحصیل لیسانس در انگلستان و مدارک و پیش نیازهای لازمه توضیح بدین.

  4. هانا گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

  5. لیدا بهرامی گفت:

    برای مقطع دکترا هم اقدام دارید شما

  6. ارشاد گفت:

    دبستان های این کشور از چه سنی شروع میشه ؟ چون ظاهرا اونا یکسال از ما زودتر شروع به تحصیل می کنن

  7. فرامرز گفت:

    انگلستان هزینه هاش بالاست کانادا بهتره

  8. هزاره گفت:

    تشکر از مطالب خوبتون.

  9. هزاره گفت:

    آیا در کشور انگلستان هم تحصیل کودکان بصورت اجباری است؟

  10. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد مدارس شبانه روزی انگلستان هم مطلب بذارید

  11. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.

  12. امید گفت:

    آیا تحصیل در مقطع دبستان برای کودکان داشتن زبان الزامیست؟

  13. عرشیا گفت:

    آیا با تحصیل فرزندان در انگلستان میشه اقامت والدین هم تضمین بشه

  14. nirvan گفت:

    سلام و تشکر
    از مقاله بسیار خوبتون ممنونم

  15. احسان حق شناس گفت:

    معمولا تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان سالی چقدر هزنیه در بر داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *