مهاجرت تحصیلی سنت کیتس

تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس

تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس

امکان تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی در صورت کسب اقامت این کشور فراهم است. تمامی دوره های آموزشی در کشور سنت کیتس از پیش دبستانی گرفته تا دانشگاهی به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانش آموزان و دانشجویان با تحصیل به زبان انگلیسی می توانند سطح علمی خود را بالا برده و برای ورود به بازار کار این کشور آماده شوند. تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس برای شهروندان خارجی با استفاده از ویزای تحصیلی این کشور امکان پذیر است. با توجه به میزان جمعیت این کشور میزان مدارس و موسسات آموزش به اندازه کافی در این کشور وجود دارد. برای بررسی بیشتر تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس به این مقاله توجه کنید. همچنین مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

درباره تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس

جزایر سنت کیتس و نویس در غرب هند و در منطقه کارائیب واقع شده اند. سرانه درآمد این کشور $8000 (دلار آمریکا) است. علیرغم درآمد متوسط ملت تلاش کرده است که آموزش و پرورش را در اولویت این سال ها قرار دهد. سیستم آموزشی این کشور نسبتا پایدار است اما برخی از نگرانی ها در مورد کیفیت آموزش وجود دارد. برخی از معلمان فاقد صلاحیت هستند. لذا در حال حاضر تمرینات توسعه حرفه ای، نظارت بالینی و ارزیابی برای معلمان در حال انجام است. میزان سواد جمعیت این کشور تقریبا %98 است. تحصیل در سنت کیتس و نویس برای 12 سال اول رایگان و اجباری است.

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، دختران مانند پسران در مدرسه تحصیل نمی کنند. با این حال، تحصیلات در سنت کیتس و نویس برای دختران و پسران به همان اندازه امکان پذیر است. بر اساس گزارش یونسکو، در سیستم آموزش و پرورش برابری جنسیتی وجود دارد که پسران 83% و دختران 84.5% ثبت نام کرده اند. نسبت دانش آموز به معلم 14 به 1 است که باعث حواس پرتی کمتری می شود زیرا کلاس ها شلوغ نیستند. مدارس دولتی در کشور از منابع کافی برخوردار هستند. آزمایشگاه های کامپیوتری، کتابخانه ها، کتاب های درسی رایگان و کلینیک های مطالعه وجود دارد. کودکان دبستانی نیز هر روز به ناهار دسترسی دارند.

تحصیل در مدارس سنت کیتس

میزان سواد مردم این کشور بیش از 98% است. تحصیلات به مدت 12 سال رایگان و اجباری است. آموزش مقدماتی به مدت هفت سال است که 1 سال آن مربوط به پیش دبستانی است و به دنبال آن 4 سال آموزش متوسطه در سطح اول و 2 سال در سطح دوم ادامه دارد. کمیته ملی آموزش در سال 1991 تاسیس شد تا کلیه جنبه های سیستم آموزشی را در سطح ابتدایی و متوسطه بررسی کند. موارد مورد بررسی شامل سطح آموزش و آموزش فنی و حرفه ای، روندهای اقتصادی و سیستم آموزشی، اداره و مدیریت سیستم آموزشی و معلمان و شرایط کار آنها بود. سال گذشته در این کشور بیش از 7000 دانش آموز در سطح ابتدایی ثبت نام کرده اند.

با توجه به انگلیسی بودن زبان آموزش در مدارس سنت کیتس دانشجویان خارجی در صورت داشتن اقامت سنت کیتس می تواند در مدارس سنت کیتس مشغول به تحصیل شوند. در جدول زیر می توانید شرایط تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس در مدارس این کشور را ببینید.

مقطع تحصیلیمدت زماننوع
پیش دبستانی1 سالاختیاری
دبستان6 سالاجباری
متوسطه سطح اول2 سالاجباری
متوسطه سطح دوم2 سالاجباری

تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس و مقطع ابتدایی

تحصیل در سنت کیتس در مقطع ابتدایی به زبان انگلیسی است و برای کلیه افرادی که واجد شرایط هستند از ابتدای دوره تا ششم (کلاس های 13 و 14) رایگان است. دولت همچنین كتاب های درسی و هزینه های امتحان را نیز تضمین می كند. سال تحصیلی شامل 3 ترم 13 هفته ای است و از اوایل سپتامبر تا اواسط ژوئن ادامه دارد. علاوه بر تعطیلات دو ماهه بین سال های مدرسه، تعطیلات سه هفته ای در کریسمس و تعطیلات دو هفته ای در عید پاک وجود دارد. روز مدرسه برای تحصیلات ابتدایی و متوسطه از ساعت 8:30 صبح تا ظهر و از ساعت 1:15 تا 3:30 بعد از ظهر است. دوره های آموزشی از 30 تا 35 دقیقه در سطح ابتدایی، 30 تا 45 دقیقه در سطح متوسطه و تا یک ساعت در سطح دانشگاهی متفاوت است.

تحصیلات ابتدایی برای افراد 5 تا 12 سال شامل یک سال مهد کودک و یک دوره ابتدایی 6 ساله است. در 7 مورد از 29 مدرسه ابتدایی دولتی، یک دوره چهار ساله آموزش مقدماتی به کسانی که جایی در مدارس متوسطه پیدا نمی کنند ارائه می شود. 19 مدرسه ابتدایی در سنت کیتس و 9 مدرسه در نویس وجود دارد. تعداد دانش آموزان سطح ابتدایی در سنت کیتس و نویس بیش از 7000 است و برای هر معلم حدود 14 دانش آموز وجود دارد.

تاریخچه آموزش در سنت کیتس

همانطور که مستعمرات هند غربی و منطقه کارائیب پس از جنگ جهانی دوم به سمت دولت مستقل حرکت کردند، هر کدام برنامه هایی را برای مدرن سازی سیستم آموزشی خود تدوین کردند. گام اولیه در جهت تمرکز بر برنامه درسی در حوزه کارائیب با معرفی دوره آزمون متوسطه شورای امتحانات کارائیب (CXC) بود، که سنت کیتس و نویس، همراه با سایر اعضای کارائیب کشورهای مشترک المنافع، در سال 1983 تصویب کردند. این برنامه از آزمونها با برنامه درسی متمرکز بر کارائیب، در نهایت جایگزین آزمونهای گواهی عمومی آموزش (GCE) شد که در انگلستان تهیه می شد. با این حال، تا زمان معرفی آزمون مهارت پیشرفته کارائیب (CAPE) در سال 2000، امتحانات سطح پیشرفته ای که توسط دانش آموزان پایه 14 انجام می شد توسط هیئت G.C.E. انجام می شد. از طرف دیگر، CAPE توسط CXC اداره می شود.

کلارنس فیتزروی برایانت، وزیر سابق آموزش و پرورش، نقش مهمی در آوردن آموزش متوسطه جهانی به سنت کیتس و نویس در دهه 1970 داشت. این نقطه عطف به سنت کیتس و نویس کمک کرده است تا به میزان بالای سواد (98%) امروز دست پیدا کنند. هدف سیستم آموزشی سنت کیتس و نویس توسعه منابع انسانی آن است.

مزایای تحصیل در مقاطع مختلف در سنت کیتس

مزایای تحصیل در مقاطع مختلف در سنت کیتس

کشور سنت کیتس که از دو جزیره سنت کیتس و نویس تشکیل شده به بهشت گرمسیری و بهشت کارائیب مشهور است. این کشور یکی از مناطق مشهور کارائیب برای گردشگری و توریسم است. جاذبه های طبیعی و آب و هوای این کشور هر سال تعداد زیادی از شهروندان کشورهای خارجی را به این کشور جذب می کند لذا محیط این کشور توریستی است و تحصیل و زندگی در این محیط بسیار جذاب است. علاوه بر این دولت این کشور طبق قوانین به افرادی که به بازار کار این کشور ورود پیدا کنند پس از مدتی اقامت دائم را ارائه می دهد. لذا با تحصیل در سنت کیتس در مقطع مختلف می توانید علاوه بر دریافت مدرک معتبر هم از زندگی در این کشور لذت برده و هم برنامه ریزی برای دریافت اقامت سنت کیتس داشته باشید. همچنین از مزایای زیر می توانید بهره مند شوید:

  • تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس به زبان انگلیسی
  • امکان دریافت تابعیت دوگانه و پاسپورت سنت کیتس
  • مهاجرت به همراه اعضای خانواده
  • دریافت اقامت بعد از تحصیل در سنت کیتس
  • زندگی در کشور زیبای سنت کیتس

کیفیت آموزش در سنت کیتس

بحران مالی جهانی سال 2008 سرانجام منجر به کاهش بودجه آموزش و پرورش شد. گرچه این سالها پیش بود، اما می تواند منجر به کاهش کیفیت آموزش در سنت کیتس و نویس شود. طبق اعلام یونسکو، هرگونه فعالیت در آینده در زمینه توسعه برنامه درسی در سنت کیتس و نویس باید در جهت نیازهای یادگیری دانش آموزان در کانون توجه باشد. کیفیت آموزش طی سالهای گذشته پیشرفتهای چشمگیری داشته است، اما می تواند بهتر از این نیز باشد و در جهت بین المللی حرکت کند. در حال حاضر 13% هزینه ها صرف آموزش در سنت کیتس و نویس می شود که این رقم برای کشورهای کارائیب شرقی بالاتر از حد متوسط ​​است.

سیستم اطلاعات مدیریت آموزش (EMIS) در سنت کیتس و نویس بخشی از برنامه ریزی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش است. این برنامه با همکاری مدیر ارشد آموزش و سایر افسران آموزش کار می کند. چهار هدف اصلی آن:

  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های آموزشی
  • سیاست گذاری مناسب
  • برآورد بودجه لازم
  • روند و برنامه آموزش

تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس در سطح عالی

در راستای رشد و پیشرفت آموزش در این کشور نیز دانشگاه های مختلفی در سنت کیتس تاسیس گشته اند که امکان تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس در مسطح عالی را فراهم کرده اند. اولین سطح عالی در دانشگاه های کشور سنت کیتس منجر به اعطای مدرک لیسانس می شود. این مقطع بیشترین دوره های آموزشی ارائه می شود که تماما به زبان انگلیسی می باشد. پس از آن مقاطع کارشناسی ارشد و مقطع دکترا است که تعداد کمی از برنامه ها در این دو سطح ارائه می شوند. دانشگاه های سنت کیتس و نویس در حال توسعه و گسترش برنامه های آموزش خود در مقاطع بالاتر هستند. همچنین آنها در صدد همکاری با سایر دانشگاه های منطقه کارائیب هستند. در نمودار زیر شرایط تحصیل در مقاطع مختلف سنت کیتس در سطح عالی نمایان است.

شایان ذکر است برای مهاجرت تحصیلی به سنت کیتس نیاز به دریافت ویزای دانشجویی این کشور را دارید. برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف جهان می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک گرفته و شرایط کار را جویا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *