مهاجرت تحصیلی رومانی

تحصیل در مقاطع مختلف رومانی

تحصیل در مقاطع مختلف رومانی

سیستم آموزشی رومانی از سال 1989 پیشرفت چشمگیری داشته. موفقیت و عملکرد تحصیل در مقاطع مختلف رومانی به شدت تحت تأثیر این پیشرفت قرار گرفت. قوانینی مانند پیشینه دانش آموز و سطح یادگیری برای مسئولان آموزشی این کشور بسیار مهم شده است. پایین آوردن هزینه های تحصیل، آزمون های ورودی آسان، قرار دادن دانش آموزان در مسیرهای مختلف آموزشی با کیفیت بالا، قراردادن فراگیری دانش آموزان در مرکز ارزیابی رومانیایی می تواند کمک به تمرکز سیستم بر روی افزایش استانداردها برای همه متقاضیان بین المللی تحصیل در رومانی باشد.

در این راستا رعایت قوانین دانشگاه ها و سفارت منجر به اخذ ویزا از این کشور خواهد شد که در این راستا کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

اینفوگرافیک تحصیل در مقاطع مختلف رومانی

شرح تحصیل در مقاطع مختلف رومانی

رومانی یکی از سریع ترین اقتصادهای اروپا است. پیشرفت این کشور در دهه های اخیر در تحکیم روندهای دموکراتیک و بهبود آن، شفافیت سازی در بخش های دولتی و خصوصی و همچنین در مدرن سازی سیستم آموزش و پرورش و افزایش سطح یادگیری دانش آموزان بسیار بالا بوده است. این پیشرفت ها در این کشور به این دلیل اتفاق افتاد که دانشجویان رومانیایی به و صورت بلقوه به این اهداف دست پیدا نمی کردند، زیرا آن ها تحصیلات خود را زودهنگام و بدون تسلط بر مقدمات شروع دوره تحصیلی ادامه می دهند. صلاحیت های زندگی و کار سیستم ارزشیابی می تواند کمک کند با تمرکز بر توجه، بخش آموزش را به سمت بهبود کیفیت و عدالت سوق دهید و عواملی که بیشترین کمک را به یادگیری بهتر در سیستم آموزشی این کشور کرده تدوین سیاست ها و روش های موثرتر این کشور تا به امروز بوده است.

سیستم آموزشی تحصیل در مقاطع مختلف رومانی

سیستم آموزشی رومانی به صورت افقی و عمودی متمرکز است. مسئولیت تمامی بخش های استراتژی آموزش، سیاست گذاری و ارائه خدمات در این کشور برعهده وزارت آموزش ملی و تحقیقات علمی (MNESR) می باشد، در نتیجه مقامات منتخب محلی نقش بسیار کمی در طراحی و ارائه آموزش دارند. سیاست های (MNESR) اجرای ملی را مستقیماً هدایت و نظارت می کند و سیاست های محلی از طریق سازمان بازرسی مدارس شهرستان (CSIs) بررسی می شود.

شاخصهشرح
پایتخت کشوربخارست
زبان تحصیلرومانیایی، ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی
مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی4 سال
مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدحدودا 2 سال
مدت زمان تحصیل در مقطع دکتراحدودا 5 سال
مدت زمان تحصیل در مقطع رشته های پزشکیبین 5 تا 6 سال
سال تحصیلیاکتبر تا ژانویه
تعداد دانشجویان بین المللی17000
قدیمی ترین دانشگاهدانشگاه علوم کشاورزی و دامپزشکی بخارست 1852
تعداد دانشگاه های معتبر14
برترین دانشگاهدانشگاه باس-بولیایی

تحصیل در مدارس رومانی

دانش آموزان در رومانی از سن 6 سالگی باید وارد مدرسه شوند و دانش آموزانی که در این کشور مشغول تحصیل می باشند طبق قانون اساسی رومانی ملزم به تحصیل اجباری هستند، نکته مثبت قابل توجه در زمینه تحصیل در مدارس رومانی هزینه های پایین مدارس حتی برای افراد بین المللی می باشد و حتی مدارسی در این کشور به زبان های آلمانی، ترکی و مجارستانی وجود دارد.

گاهی بعضی از افراد وارد دوره های هنرستان می شوند و دیپلم 11 ساله دریافت می کنند که مورد تایید دانشگاه های رومانی نمی باشد این افراد به جای دوره های دانشگاهی می توانند وارد دوره های یک ساله ورود به بازار کار شوند، تا در آینده نیروی کاری مورد نیاز را تامین کرده و آمورش های لازم را داشته باشند. در سال های اخیر کشور هایی مانند انگلستان و آمریکا در شهر بخارست اقدام به تاسیس مدارس بین المللی نیز کرده اند.

تحصیل در مقاطع مختلف رومانی دوره کارشناسی

تحصیل در مقاطع مختلف رومانی دوره کارشناسی

افراد قبل از ورود به سفارت رومانی و اخذ اقامت رومانی باید دانشگاه مورد نظر خود را در رشته مدنظر پیدا کرده و اقدام به پذیرش کنند برای اخذ پذیرش در این دوره فرد حتما باید نمره آیلتس 6 و دیپلم دوازده ساله را ارائه دهند البته افراد با شرکت در دوره زبان رومانیایی با هزینه بالغ بر2000€ (یورو) پرداخت شهریه اول در این دوره ها شرکت کرده سپس پذیرش دانشگاه به زبان رومانیایی را بگیرند. هزینه تحصیل در این مقطع سالانه 2000€ تا 4000€ (یورو) می باشد و امکان کار دانشجویی نیز به مدت 15 ساعت در هفته برای دانشجویان مقطع کارشناسی وجود دارد.

تحصیل در مقاطع مختلف رومانی دوره کارشناسی ارشد

اگر فردی مقطع کارشناسی خود را در رومانی بگذراند راحت تر می تواند از دانشگاه های کارشناسی ارشد کشور رومانی پذیرش بگیرد، از نکات مهم اخذ پذیرش در این مقطع ارائه آیلتس 6.5 و ترجمه اصل دانش نامه مقطع کارشناسی همراه با ریز نمرات می باشد، البته افراد با شرکت در دوره زبان رومانیایی با هزینه بالغ بر2000€ (یورو) پرداخت شهریه اول در این دوره ها شرکت کرده سپس پذیرش دانشگاه به زبان رومانیایی را بگیرند. هزینه تحصیل در این مقطع بین 2100€ الی 3600€ (یورو) می باشد و اجازه کار 20 ساعت درهفته برای دانشجویان وجود دارد.

تحصیل در مقاطع مختلف رومانی دوره کارشناسی ارشد

تحصیل دکترا در رومانی

تحصیل در رومانی در مقطع دکترا با مقاطع قبلی متفاوت است و دارای نکات قابل توجهی می باشد، برای اخذ پذیرش دکترا در گام اول دانشجو باید با یک استاد در این کشور مکاتبه کند و با ارسال رزومه خود از اساتید رشته خود تایید داشته باشد که برای اخذ تاییدیه به سوابق علمی و پژوهشی دانشجو بسیار توجه می شود.

از نکات قابل توجه ارائه آیلتس 7 به همراه ترجمه مدارک مدارک کارشناسی و کارشنای ارشد می باشد، البته ذکر این نکته هم واجب است که امکان اخذ بورسیه تحصیلی و یا فاند تحصیلی در این مقطع بسیار بالا است، نکته جالب این است که گاهی پوزیشن های دکترا به صورت تمام وقت اجازه کار با استاد را دارند که نوعی ویزای کار برای اخذ اقامت برای افراد حساب می شود. قطعا مقطع دکترا در رومانی یک پیشنهاد ویژه برای مهاجرت به رومانی می باشد که برای این امر کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما هستند.

سوالات متداول در باب مقاطع مختلف تحصیلی در رومانی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مقاطع مختلف تحصیلی در رومانی می باشیم:

  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در رومانی به چه صورت است؟ متوسط هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در رومانی در حدود 2000$ تا 5000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.
  • شرایط پذیرش کارشناسی در رومانی چیست؟ برای اخذ پذیرش رومانی در مقاطع مختلف فرد حتما باید نمره آیلتس 6 و دیپلم 12 ساله را ارائه دهند.
  • محبوب ترین دوره ها برای تحصیل در مقاطع مختلف در رومانی کدامند؟ دوره های پزشکی و دندانپزشکی، مهندسی، علوم طبیعی و علوم انسانی از محبوب ترین دوره ها برای تحصیل در مقاطع مختلف در رومانی هستند.
4.7/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در مقاطع مختلف رومانی

  1. فرشته خالقی گفت:

    سلام من تعریف کشور رومانی رو برای تحصیل خیلی شنیدم و میخواستم برای پسرم که مقطع راهنمایی هست برای دبیرستانش برنامه ریزی کنیم. مدرسه های بین المللی بخارست به زبان انگلیسی تدریس می کنن؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله تدریس میشه در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *