مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد به بررسی تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد برای متقاضیان بپردازند. امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در اکثر کشورها در بسیاری از رشته ها میسر می باشد. از بزرگ ترین کشورهای اروپایی که در زمینه اختراعات و ثبت آن ها دارای رتبه است، کشور سوئد می باشد. به طوری که در چند سال گذشته، هزاران اختراع جهانی در این کشور به ثبت رسیده است. کارشناسان ما با کسب تجربه های مختلف در خصوص اعزام دانشجو در این کشور

این کشور در زمینه آموزشی و علمی مبالغ بسیاری را هزینه کرده است. بنابراین به یقین می توان گفت این کشور از دانشگاه های معتبر و عالی رتبه ای را در سطح اروپا دارا است. ناگفته نماند دانشگاه های این کشور در دوره هایی موفق به اخذ جایزه نوبل شده اند. تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی به بهترین نحو برای دانشجویان میسر است. زبان تحصیلی اکثریت مقاطع تحصیلی در کشور سوئد، زبان انگلیسی است. دانشجویان فارغ التحصیل می توانند سریعا در راستای یافتن شغل متناسب با رشته خود اقدام نمایند.

دانشگاه ها و تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد

در موضوع تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی لازم است بدانید موسسات آموزش عالی در این کشور اروپایی به 2 نوع تقسیم می‌ گردند:

  • دانشگاه
  • کالج دانشگاهی

ارائه مدرک مقطع تحصیلی دکترا تفاوت میان این 2 نوع است. بدین صورت که در دانشگاه ها دوره های تحصیلی دکترا ارائه می گردد. اما کالج ها فاقد مقطع آموزشی دکترا هستند. کشور سوئد بالغ بر 53 مرکز آموزش عالی را در خود جای داده است. از لحاظ کیفیت آموزشی جزء بهترین ها هستند. جهت تحصیل قانونی در این کشور ابتدا ویزای تحصیلی سوئد را دریافت بفرمائید.

جدول ذیل لیست دانشگاه های معتبر این کشور بر اساس اولویت رتبه بندی در سطح جهانی را آورده است:

نام دانشگاهرتبه دانشگاهیشهر
دانشگاه لوند78لوند
موسسه سلطنتی فناوری95استکهلم
دانشگاه اوپسالا128اوپسالا
دانشگاه فناوری چالمرز125یوتبوری
دانشگاه استکهلم153استکهلم
دانشگاه گوتنبرگ185گوتنبرگ
دانشگاه لینشوپینگ320لینشوپینگ
دانشگاه اومئو369اومئو

مقطع کارشناسی در سوئد

ناگفته نمانن کشور جزء کشورهای معدودی است که با توجه به غیرانگلیسی بودن آن، دوره های انگلیسی بسیاری برگزار می‌ نماید. هزینه های تحصیلی در مقطع کارشناسی در این کشور مبلغی بین 10000€ الی €12000 (یورو) می باشد. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند. مجاز به فعالیت شغلی به مدت 10 ساعت در طول هفته هستند. این فعالیت شغلی برای دانشجویان به صورت پاره وقت خواهد بود.دستمزد دانشجو برای هر ساعت کاری بین €8 الی €10 (یورو) است. این مبلغ در مجموع ماهیانه قادر به پوشش هزینه های زندگی خواهد بود. مدت زمان تحصیلی مقطع کارشناسی مانند سایر کشورهای اروپایی، به مدت 3 الی 4 سال خواهد بود. دانشجویان در این مدت می باید 180 واحد درسی را جهت اخذ مدرک کارشناسی پشت سر بگذارند.

شرایط تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی صرفا به زبان تحصیلی سوئدی است. بنابراین دانشجویان می باید این زبان را یاد گرفته و تسلط کافی داشته باشند. در مقطع کارشناسی هر سال تحصیلی، شامل 2 نیمسال است. هر نیمسال نیز به 2 ترم تقسیم می شود. بنابراین هر سال تحصیلی شامل 4 ترم می گردد. در سایر کشورها هر سال تحصیلی دارای 2 ترم تحصیلی است.

مزایای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد

مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

شرایط تحصیل در این مقطع آموزشی بدین شرح می باشد:

  • مدت دوره تحصیلی در دوره های کارشناسی ارشد بین یک تا 2 سال طول می کشد.
  • هزینه های تحصیلی در این مقطع مبلغی بین €10000 الی 12000€ (یورو) را شامل می گردد.
  • کشور سوئد کمک هزینه و بورسیه هایی را برای دانشجویان این مقطع اعطاء می نماید. مشروط بر این که دانشجو واجد شرایط باشد.

شرایطی که منجر به اعطاء بورسیه به دانشجو می گردد عبارتند از:

  1. نگارش و دارا بودن مقاله در سطح بین الملل
  2. کسب معدل بالا در بهترین رشته های دانشگاهی
  3. مهارت و تخصص در سطح عالی

کار ضمن تحصیل برای این مقطع نیز امکان پذیر خواهد بود. دانشجویان به صورت همزمان می توانند به مدت 20 ساعت کار در طول هفته انجام دهند. میزان دستمزد دریافتی نیز معادل €7 الی €8 (یورو) برای هر ساعت است. این مبلغ در مجموع ماهانه می تواند هزینه تحصیل و زندگی در سوئد یک دانشجو را تامین نماید.

 مقطع دکترا در سوئد

در این کشور تحصیل در مقطع دکترا به منزله فعالیت شغلی است. به طوری که به دانشجویان مشغول تحصیل در این مقطع حقوق و دستمزد اعطاء می گردد. دستمزد در نظر گرفته برای این مقطع مبلغی معادل $2300 (دلار) در ماه است. دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع دکترا می باید واجد شرایط ذیل جهت دریافت بورسیه باشند:

  • دریافت مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  • دارای مدرک زبان انگلیسی سطح آیلتس نمره 6.5
  • دارا بودن تالیفات مانند مقاله،‌ کتاب و

دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع دکترا مجاز به کار ضمن تحصیل نیز هستند. میزان ساعات کاری تعیین شده در این مقطع 30 ساعت کار در طول هفته است. بابت هر ساعت کار مبلغ €8 الی €10 (یورو) اعطاء می گردد. این مبلغ در طول ماهیانه می تواند هزینه های تحصیل و زندگی متقاضی را تامین کند. شرایط اعزام دانشجو به سوئد به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مزایای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد

تحصیل در این کشور از مزایایی برخوردار می باشد که در لیست زیر بیان شده است:

  • دانشجویان امکان تحصیل به صورت پاره وقت و تمام وقت بدون هیچ گونه محدودیتی را دارند.
  • این امکان برای آنها وجود دارد که پس از پایان تحصیلات، در راستای اخذ اقامت کاری اقدام کنند.
  • نهایتا پس از گذشت 3 الی 5 سال موفق به اخذ اقامت سوئد گردند.
  • فرزندان دانشجویان می توانند از تحصیل به صورت رایگان در این کشور در سطح یک شهروند سوئدی بهره ببرند.
  • همسر یک دانشجو می تواند از ترم دوم تحصیلی به صورت رایگان ادامه تحصیل دهد.
  • بورسیه های مختلف تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط اعطاء می گردد.

موضوع تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می نماید برای انجام مراحل قانونی از یک وکیل خبره و ماهر کمک بگیرید. این وکلا در اختیار موسسه بوده و مناسب ترین گزینه تحصیلی را مطابق با شرایط شما ارائه می نمایند. کسب مشاوره تخصصی از طریق تماس تلفنی رایگان و مراجعه حضوری امکان پذیر خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *