مهاجرت تحصیلی ایسلند

تحصیل در مقاطع مختلف ایسلند

تحصیل در مقاطع مختلف ایسلند

تحصیل در مقاطع مختلف ایسلند برای شهروندان خارجی با رعایت شرایط اعلام شده امکان پذیر است. تحصیل و آموزش در ایسلند یک مسئله مهم است. این کشور تلاش زیادی را برای ارتقا دانش مردم خود انجام داده است. به طوری که تقریبا همه مردم ایسلند دارای سواد و تحصیلات هستند. این کشور در سال های اخیر از نظر اقتصادی بسیار رشد داشته و به یک کشور پیشرفته در منطقه نوردیک و شمال اروپا تبدیل شده است. تحصیل در ایسلند امروز به زبان های ایسلندی و انگلیسی و بعضا دانمارکی قابل انجام است. برای شناخت بیشتر مقاطع مختلف در ایسلند این مقاله به تلاش تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

تحصیل در مدارس ایسلند

در ایسلند، تحصیلات مقدماتی و متوسطه در یک فرم واحد آموزش تحصیلات اجباری که 10 سال به طول می انجامد (گروه سنی 6 تا 16 سال) ادغام شده اند. به دنبال آن آموزش متوسطه ارشد که 3 تا 4 سال به طول می انجامد می باشد. با به پایان رسیدن تحصیلات اجباری، دانش آموزان (در سن 16 سالگی) ممکن است در امتحانات هماهنگ شده ملی شرکت کنند. اما مشارکت اجباری نیست. دانش آموزانی که در این امتحانات شرکت می کنند برای تعیین میزان آزمودنی ها آزاد هستند. تحصیلات اجباری منجر به اخذ گواهینامه می شود و نتایج آزمون های سراسری و سایر دروس تکمیل شده در سال تحصیلی آخر را ذکر می کند. ایسلند اخیرا یک سری اصلاحات آموزشی را آغاز کرد.

این اقدامات مربوط به مدت و ساختار آموزش متوسطه است و در طول سال 2015 به طور كامل اجرا شد. با توجه به این واقعیت كه سیستم آموزشی هم اكنون در مرحله انتقالی است، این ماژول هر دو مورد قدیمی و سیستم جدید را توصیف می کند. سیستم فعلی حول یک دوره 4 ساله دبیرستان است. همچنین یک نسخه سریع با مدت زمان 3 سال وجود دارد که برای دانش آموزان برجسته ای که می خواهند کل برنامه درسی دوره متوسطه را در 3 سال تکمیل کنند، در نظر گرفته شده است. 4 نوع آموزش متوسطه وجود دارد:

پارامترشرح
Menntaskólarآموزش عمومی
Fjölbrautaskólarآموزش عمومی و آموزش حرفه ای با موضوعات نظری و عملی
Iðnskólarآموزش حرفه ای با موضوعات نظری و عملی
Sérskólarآموزش حرفه ای تخصصی

تحصیل در مقطع متوسطه در ایسلند

تحصیلات عمومی 4 سال طول می کشد و با یک آزمون، Stúdentspróf به پایان می رسد. این آزمون برای کلیه تحصیلات عالی ایسلند به عنوان شرط ورود اعمال می شود. 3 برنامه آموزش عمومی وجود دارد که منجر به تحصیل می شود:

  • زبان های خارجی
  • علوم طبیعی
  • علوم اجتماعی

دروس امتحانی در هر برنامه به 3 گروه تقسیم می شوند: دروس عمومی اجباری برای همه دانش آموزان در آن برنامه، موضوعات تخصصی منحصر به فرد برای پروفایل های خاص و دروس انتخابی. آموزش حرفه ای متوسطه در مدارس ارائه دهنده آموزش متوسطه عمومی (Fjölbrautaskólar) آموزش حرفه ای صنعتی و آموزش حرفه ای تخصصی (Iðnskólar و Sérskólar) ارائه می شود. مدت زمان این برنامه ها متفاوت است، اما به طور کلی 4 سال است. دانش آموزانی که دارای مشخصات فنی حرفه ای یا هنری هستند، می توانند دروس عمومی تکمیلی را به منظور صلاحیت در آزمون دوره تحصیلی بگذرانند.

دانش آموزانی که به جای ادامه تحصیل تصمیم به تجارت می گیرند، باید در یک تست تجاری شرکت کنند. این معاینات تجاری تحت مسئولیت بخش حرفه ای مربوطه (تجارت) است. انجمن های مختلف حرفه ای پیشنهادهایی را در مورد این امتحانات آموزش حرفه ای ارائه می دهند. به دانش آموزانی که با موفقیت یک آزمون تجاری را گذرانده اند، گواهی Sveinpróf اعطا می شود. دانش آموزان در همه مدارس متوسطه دوره اول در هر ترم یا سال تحصیلی امتحان می دهند. این آزمون های پایان ترم یا سال انجام می شود.

تحصیل در مقاطع مختلف ایسلند و آموزش عالی

تحصیل در مقاطع مختلف ایسلند و آموزش عالی

فقط چند دانشگاه در ایسلند برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان محلی وجود دارد، بنابراین اگر شما در حال تحصیل برای گرفتن مدرک در این کشور هستید، خوب است بدانید که 7 دانشگاه ایسلند برای دانشجویان بین المللی و همه موسسات آموزش عالی وجود دارد توسط دولت ایالتی یا ارگانهای خصوصی با حمایت دولتی اداره می شوند. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی ایسلند را برای دانشجویان بین المللی به صورت رایگان دارید، باید بدانید که همه موسسات دولتی و دانشگاه های ایسلند تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و هزینه های کم ثبت نام در موسسات آموزش عالی بین موسسات متفاوت است، مبلغ می تواند بستگی به این موسسه دولتی یا خصوصی باشد. لطفا اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تحصیل در ایسلند را در مقاله ارائه شده مطالعه کنید.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف ایسلند در جدول و نمودار زیر ارائه شده است:

سطحمدرک ارائه شدهمدت زمان تحصیلاعتبار
اولکارشناسی3 الی 4 سال180 – 240 ECTS
دومکارشناسی ارشد2 سال90 – 120 ECTS
سومدکترا3 الی 4 سال180 – 240 ECTS

زمان تحصیل در ایسلند در مقاطع مختلف

تاریخچه آموزش در مقاطع مختلف ایسلند

ریشه نظام آموزشی ایسلند از دو سنت شکل گرفته است:

  • سنت کاتولیک از یک طرف
  • سنت ادبیات ایسلندی از سوی دیگر

یکی از اولین مدارس صومعه در سال 1056 در اسکلوهت (جایی که محل اقامت اسقف است) تاسیس شد، در آنجا قرائت، نوشتن، الهیات، آواز و شعر تدریس می شد. در این مدت، کلیسای کاتولیک (نه تنها در ایسلند) یک مالک زمین بسیار ثروتمند با قدرت اجتماعی فوق العاده زیاد بود، به این معنی که پایه اقتصادی مدارس آنها در آن زمان بسیار پایدار بود. آغاز سنت ادبی را می توان در قرون وسطی نیز یافت. از آن زمان، این بخشی از فرهنگ ایسلندی است که کودکان باید یاد بگیرند که چگونه درست بخوانند. پس از اصلاح، این سنت نهادینه شد. در پایان قرن هجدهم، ایسلند یکی از معدود کشورهایی بود که تقریباً کل مردم می توانستند آن را بخوانند.

اولین مدارس ابتدایی ایسلند در سال 1745 در ساحل جنوبی و 1830 در ریکیاویک ساخته شد. در سال 1880، این امر به والدین متعهد شد که آنها مسئولیت آموزش فرزندان خود در زمینه خواندن، نوشتن و ریاضیات را بر عهده دارند.تأسیس مدارس به دلیل جمعیت بسیار ضعیف خصوصا در حومه ایسلند بسیار دشوار بود. این بدان معنی است که سنت آموزش کودکان در خانه تحت کنترل کشیش تا قرن 20 ادامه داشت. فقط 5416 از 12030 بچه ها بین سن 7 و 14 سال به طور منظم به مدرسه رفتند. اساس سیستم آموزشی واقعی ایسلند با قوانین آموزشی 1926، 1936 و 1946 محقق شد. کودکان موظف شدند از 7 سالگی تا 15 سالگی به مدرسه بروند، که در سال 1991 به 6 تا 16 سال افزایش یافت، به این معنی که بازدید از کل دبستان اکنون اجباری است.

پذیرش برای تحصیل در مقاطع مختلف ایسلند

به منظور اخذ پذیرش در موسسات و دانشگاه های آموزش عالی در ایسلند، دانشجویان باید در امتحانات تحصیلات تکمیلی قبول شده و دارای مدرک معتبر تحصیلات قبلی باشند. بسیاری از موسسات آموزش عالی علاوه بر رزومه تحصیلی تجربه کاری را در نظر می گیرند. برای برنامه کارشناسی ارشد، متقاضیان باید مدرک لیسانس یا معادل آن را داشته باشند. و برای دوره دکترا، متقاضیان باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. پیش نیازهای خاص پذیرش بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت است. دانشجویانی که در مقطع دکترا ثبت نام می کنند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند و با یک استاد راهنما درباره موضوع تز به توافق برسند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعزام دانشجو به ایسلند و اخذ ویزای دانشجویی ایسلند می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید و از مشاوره و راهنمایی وکلای با سابقه این مجموعه استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *