مهاجرت تحصیلی اسلواکی

تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی

تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی

تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی با شرایط و هزینه های مختلفی همراه می باشد. سیستم آموزش و پرورش اسلواکی پس از ورود به اتحادیه اروپا توسعه یافت. این سیستم آموزشی موجب جذب دانشجویان خارجی زیادی شد. به طور کلی، اعزام دانشجو یا دانش آموز برای تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی با شرایط خاصی انجام می شود و برخی از متقاضیان ممکن است نیاز به کسب ویزا داشته باشند.

در کشور اسلواکی، فرصت های مختلفی برای تحصیل دانشجویان و دانش آموزان بین المللی وجود دارد. در دانشگاه های این کشور طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی در زمینه های مختلف به دانشجویان ارائه می شود. همچنین شایان ذکر است که هزینه های تحصیل در اسلواکی و اقامت در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر است. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی آشنا شوید.

اینفوگرافی تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در اسلواکی

آموزش در اسلواکی شامل یک سیستم آموزش رایگان است که بر اساس 10 سال حضور اجباری در مدارس تشکیل شده است. بیشتر مراکز تحصیلی، به ویژه دانشگاه ها، متعلق به دولت هستند، اگرچه لازم به ذکر است که از دهه 1990 مدارس متعلق به کلیسا و مدارس خصوصی نیز در این کشور تاسیس شده اند. دانش آموزان 5 روز در هفته، از دوشنبه تا جمعه، به مدرسه می روند. استراحت تابستانی از 1 ژوئیه (July) تا پایان اوت (August) (در دانشگاه ها نیز در ماه ژوئن (June)) می باشد. 1 سال تحصیلی شامل 2 ترم است. ترم 1 در پایان ماه ژانویه (January) و ترم 2 قبل از شروع تعطیلات تابستانی در کلیه مدارس به پایان می رسد. دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه معمولاً روزانه حدود 6 کلاس دارند. کلاس ها 45 دقیقه طول می کشد. به طور کلی، تحصیلات زیر سطح دانشگاه برای همه دانش آموزان (بجز مدارس خصوصی) رایگان است.

سیستم تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی به صورت زیر است:

دوره تحصیلیسن
مهد کودک4 تا 6
کلاس 1 تا 5 دبستان6 تا 11
کلاس 6 تا 9 دبستان11 تا 15
سال 1 تا 4 دبیرستان15 تا 19
تحصیلات بعد از متوسطهپس از 19

موضوعات تحصیل در مقطع دبستان در مدارس مختلف اسلواکی عبارتند از:

  • زبان و ادبیات اسلواکی (شامل ادبیات اسلواکی و گرامر اسلواکی)
  • زبان های خارجی (معمولاً انگلیسی و آلمانی یا اسپانیایی)
  • ریاضیات (شامل هندسه)
  • جغرافیا (معمولاً 2 کلاس در هفته)
  • زیست شناسی (شامل گیاه شناسی، زیست شناسی حیوانات، زیست شناسی انسان، زمین شناسی و مطالعات زیست محیطی)
  • شیمی (معمولاً 2 کلاس در هفته)
  • فیزیک (معمولاً 2 کلاس در هفته)
  • تاریخ (معمولاً 2 کلاس در هفته)
  • دین یا اخلاق (معمولاً 1 کلاس در هفته)
  • موسیقی (معمولاً 1 کلاس در هفته)
  • نقاشی (معمولاً 1 کلاس در هفته)
  • آموزش فنی (معمولاً 1 کلاس در هفته)

تحصیلات تکمیلی در اسلواکی

هر ساله تعداد بیشتری از دانش آموزانی که قبلاً مدرک لیسانس را در کشور خود دریافت کرده اند اما می خواهند زندگی و تحصیل در اروپا را امتحان کنند به ما مراجعه می کنند. دلیل اغلب یکسان است: یک تحصیلات عالی معتبر دریافت شده در خارج از کشور به طور قابل توجهی سطح رزومه و همچنین شانس استخدام را در هر کشوری در جهان افزایش می دهد. با این حال، بسیاری از آنها به اشتباه فکر می کنند که برای تحصیل در خارج از کشور باید تمام مراحل تحصیلات عالی را دوباره طی کنند. خبر خوب این است که مدرک کارشناسی ارشد در اسلواکی به دانشجویان دارای مدرک لیسانس از هر کشور دیگری در جهان اجازه می دهد بدون نیاز به درخواست مجدد برای مدرک لیسانس به تحصیلات تکمیلی خود ادامه دهند.

پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه اسلواکی، یک متخصص جوان می تواند در هر شرکت بزرگی در اروپا، کانادا یا ایالات متحده حساب کند. به رسمیت شناختن بین المللی دیپلم و طیف گسترده ای از تخصص ها برای آموزش به افراد دیگر کشورها این امکان را می دهد که در زمینه حرفه ای انتخاب شده تقاضای بیشتری داشته باشند. ارتباطات و افراد جالب متخصصان جوان با معرفی به اسلواکی ها و سایر دانشجویان خارجی، تماس های مفیدی برقرار خواهند کرد. در آینده آنها می توانند در کار خود کمک کنند و فارغ التحصیلان روابط گرم و دوستانه ای را با بسیاری از همکلاسی های خود حفظ می کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش دانشگاه های اسلواکی هستید:

نرخ پذیرش دانشگاه های اسلواکی

آموزش متوسطه در اسلواکی

متقاضیان قبل از ورود به هر مدرسه آموزش متوسطه که تعداد متقاضیان آنها بیشتر از سایر مدارس باشد، باید امتحانات ورودی را بگذرانند. به طور معمول، تحصیل در اسلواکی در مدارس متوسطه 4 سال طول می کشد. (از سن 16 سالگی تا 19 سالگی). لازم به ذکر است که 4 نوع مدرسه متوسطه در اسلواکی وجود دارد.

این مدارس عبارتند از:

  • General Education
  • Gymnázium (Grammar School)
  • Various Vocational Schools
  • Secondary Professional School

دانش آموزان بعد از اتمام دوره متوسطه معمولاً باید در آزمون اتمام دوره متوسطه شرکت کنند که به عنوان یک پیش نیاز برای ورود به کالج ها و دانشگاه ها به شمار می رود. قبل از سال 1990 این شامل امتحانات واجب در ریاضیات (کتبی در سطح استاندارد ملی و شفاهی)، ادبیات (مکتوب در سطح ملی استاندارد و شفاهی) و روسی و در یک موضوع از انتخاب دانشجویان بود. پس از سال 1990، این سیستم تغییر یافت، به طوری که هر مدرسه تست ها و سؤالات خود را تهیه کرد.

آموزش عالی و تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی

در اسلواکی انواع دانشگاه ها و سایر مراکز آموزش عالی وجود دارد که دانشجویان خارجی می توانند با کسب پذیرش تحصیلی در آنها اقامت اسلواکی را از طریق تحصیل بدست آورند. بزرگترین دانشگاه در کشور اسلواکی دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا است. این دانشگاه همچنین دارای بیشترین تعداد دانشکده در این کشور می ‌باشد. دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا در سال 1919 اندکی پس از تشکیل کشور اسلواکی ساخته شد. دانشگاه کومنیوس در سال 1919 با کمک دانشگاه قدیمی پراگ تأسیس شد. هدف از تشکیل این دانشگاه، جایگزینی آن با دانشگاه الیزابت براتیسلاوا بود که در سال 1919 تعطیل شده بود. براساس مصوبه 2002 در مورد مدارس آموزش عالی اسلواکی، آموزش عالی در این کشور در دانشگاه های دولتی یا عمومی، ایالتی و در مراکز آموزش عالی خصوصی (کالج ها) انجام می شود.

تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی در دانشگاه های این کشور در 3 دوره اصلی انجام می شود. این 3 دوره عبارتند از:

دوره تحصیلطول دوره
Bachelor یا کارشناسی3 تا 4 سال
Master یا کارشناسی ارشد1 تا 3 سال
Doctorate یا دکترا3 تا 4 سال

تحصیل در دانشگاه های دولتی و ایالتی برای شهروندان اسلواکی و شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا به صورت رایگان در دسترس است. اما دانشجویان و متقاضیان خارجی قصد دارند با مهاجرت تحصیلی به اسلواکی وارد دانشگاه های این کشور شوند، باید از 2.500 الی 6.500€ (یورو) شهریه پرداخت کنند.

اخذ ویزا برای تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی

اخذ ویزا برای تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی

آیا به فکر مهاجرت تحصیلی به کشور اسلواکی هستید و قصد دارید در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوید؟ پس بهتر است قبل از انجام هر کاری، با مراحل و شرایط دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی آگاه شوید. به طور کلی، شهروندان کشورهای خارجی (کشورهای ثالث) برای ورود به دانشگاه های اسلواکی علاوه بر برآورده کردن الزامات ورود به دانشگاه مورد نظر خود باید ویزای تحصیلی این کشور را کسب کنند. دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی نیاز به کسب پذیرش تحصیلی در یک دانشگاه معتبر در کشور اسلواکی دارد. علاوه بر این، دانشجویان باید مدارک و اسناد مورد نیاز را برای درخواست ویزای خود جمع آوری کنند.

این مدارک و اسناد عبارتند از:

  • فرم های تکمیل و امضاء شده درخواست ویزا
  • 4 قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • پاسپورت معتبر به همراه نسخه کپی
  • مدارک شناسایی، مدارک پزشکی و بیمه نامه
  • پرونده سوابق تحصیلی
  • دعوت نامه تحصیلی
  • مدرک زبان معتبر (انگلیسی)
  • ارائه مدارک بانکی برای اثبات توان مالی کافی و همچنین محل اقامت مناسب (خانه شخصی یا خوابگاه دانشجویی)
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

اخذ ویزا برای تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی

هزینه تحصیل در اسلواکی

برای تحصیل در مقاطع مختلف در اسلواکی بررسی هزینه ها امری واجب است. اسلواکی کشوری متوسط از نظر هزینه ها در اروپا شناخته می شود و می توان با هزینه معقول در این کشور به تحصیل پرداخت. نکته جالب اینجاست که می توانید به صورت رایگان در اسلواکی تحصیل کنید در صورتی که در دوره های به زبان اسلواک پذیرش بگیرید. البته باید به این زبان تسلط داشته باشید و مدرک ارائه کنید. همچنین می توانید در این کشور زبان اسلواکیایی را با شرکت در دوره های زبان یاد بگیرید که البته هزینه این دوره ها حدود 9000€ (یورو) خواهد بود. برای تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های مختلف باید هزینه ای حدود 3000€ تا 5000€ (یورو) را برای شهریه در نظر داشته باشید. البته برخی از رشته ها مانند تحصیل پزشکی در اسلواکی هزینه بیشتری دارند و حدود 8000€ الی 11000€ (یورو) بودجه لازم خواهید داشت.

هموطنان عزیز می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از تمامی شرایط، روش ها و هزینه های مهاجرت به کشورهای خارجی مطلع شوید.

سوالات مهم در باب مقاطع مختلف تحصیلی در اسلواکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب مقاطع مختلف تحصیلی در اسلواکی می باشیم:

  • مقاطع مختلف تحصیلی در اسلواکی به چه صورت هستند؟ شامل 6 تا 15 سالگی دوران ابتدایی و 15 تا 19 سالگی دوره دبیرستان است. پس از آن نیز دوره عالی همانند سایر کشورها می باشد.
  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در اسلواکی به چه صورت است؟ متوسط هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در اسلواکی در حدود 4500$ تا 7000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.
  • شرایط پذیرش برای تحصیل در مقاطع مختلف در اسلواکی کدامند؟ ارائه مدرک زبان، رزومه تحصیلی خوب، مدرک با معدل مناسب، شرایط سنی متناسب و سایر شروط مربوط به رشته
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی

  1. سپاسی گفت:

    اخذ ویزا برای تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی چقدر زمان میبره با توجه به اینکه مراحل زیادی رو باید گذروند و اینکه فرم های تکمیل و امضاء شده درخواست ویزای اسلواکی رو از کجا باید تهیه کرد؟ بعد از اخذ ویزای تحصیلی امکان گرفتن ویزای دائمی در این کشور هست؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص بررسی مراحل ویزای تحصیلی اسلواکی باید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *