مهاجرت تحصیلی آرژانتین

تحصیل در مقاطع مختلف آرژانتین

تحصیل در مقاطع مختلف آرژانتین

قبل از تحصیل در آرژانتین، آشنایی با شرایط تحصیل در مقاطع مختلف آرژانتین الزامی است. در این کشور شرایط تحصیل در مقاطع متفاوت است. شما عزیزان می توانید برای مطلع شدن از شرایط تحصیل در مقاطع مختلف آرژانتین کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا پایان این نوشتار همراهی کنید. در این نوشتار به بررسی دقیق تحصیل در مقاطع مختلف آرژانتین و همچنین سیستم آموزشی این کشور پرداخته شده است. در کشور آرژانتین دانشجویان بین المللی زیادی وجود دارند که برای تحصیل در مقاطع مختلف آرژانتین به این کشور مهاجرت کرده اند.

آشنایی با سیستم آموزش آرژانتین

سیستم آموزشی آرژانتین یکی از پیشرفته ترین و شناخته شده ترین سیستم ها در آمریکای لاتین است. لازم به یادآوری است که اولین جنبش دانشجویی برای اصلاح ساختاری آموزش عالی( مانیفست کوردوبا) در شهر کوردوبا آرژانتین در سال 1918 اتفاق افتاد. اولویت های یادگیری اصلی در آرژانتین NAP می باشد که یک پایگاه مشترک برای آموزش در سراسر کشور است و در نتیجه توافق نامه های به دست آمده در شورای آموزش و پرورش فدرال بین وزارت ملی، استان های آرژانتین و شهر خودمختار یوئنوس آیرس ایجاد شد.

اولویت های یادگیری اصلی NAP آرژانتین عبارتند از:

در آرژانتین، تحصیلات تا سن 18 سالگی اجباری است و در مراکز عمومی در همه مقاطع تا سطح دانشگاه رایگان است. آموزش اوایل کودکی در آرژانتین برای کودکان از سنین 45 روز تا 5 سال است. آموزش ابتدایی در این کشور از 6 سالگی آغاز می شود و با توجه به هر مرکز آموزشی 6 تا 7 سال طول می کشد. آموزش متوسطه در آرژانتین بسته به هر مرکز آموزشی 5 یا 6 سال طول می کشد. این سطح تحصیلی به 2 چرخه تقسیم می شود.

این چرخه ها عبارتند از:

  • چرخه اساسی 2 تا 3 ساله آموزش عمومی
  • چرخه یادگیری تخصصی 3 ساله

در چرخه یادگیری تخصصی 3 ساله دانش آموزان می توانند روش های مختلف را با توجه به مسیرهای آموزشی که می خواهند طی کنند انتخاب کنند. این آخرین مرحله آموزش اجباری است. آموزش عالی در آرژانتین اجباری نیست و شامل دانشگاه ها، موسسات دانشگاهی و غیره می شود که توسط دولت یا به طور خصوصی اداره می شوند. مدت زمان تحصیل در این موسسات به دوره تحصیلی بستگی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه های آرژانتین

دانشگاه های در آرژانتین بسیاری از دانشجویان بین المللی را از اروپا، آسیا و آمریکای لاتین به ویژه برزیل هم به دلیل کیفیت بالای تحصیل و هزینه های مناسب و هم به دلیل نداشتن آزمون ورودی به سیستم دانشگاهی، مانند آزمون پذیرش دانشگاهی (vestibular) در برزیل را جذب می کنند.

سیستم آموزش عالی در آرژانتین شامل موارد زیر است:

  1. دانشگاه ها و موسسات مجاز دانشگاهی، ایالتی یا خصوصی
  2. موسسات آموزش عالی دولتی، استانی یا خودمختار بوئنوس آیرس (که توسط دولت یا به طور خصوصی اداره می شوند.)

طبق گفته یونیورسیا، سیستم آموزش عالی آرژانتین از 130 موسسه دانشگاهی تشکیل شده است که بیش از 1.5 میلیون دانشجو در آن حضور دارند. این موسسات عبارتند از:

نوع موسسات آموزشیتعداد
دانشگاه های دولتی53
دانشگاه های خصوصی49
موسسات دانشگاهی ایالتی (دولتی)7
موسسات دانشگاهی خصوصی14
دانشگاه های استانی6
دانشگاه های خارجی1
دانشگاه های بین المللی1

تفاوت بین دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی این است که موسسات دانشگاهی دوره های تحصیلی را متمرکز بر یک حوزه دانش ارائه می دهد، در حالی که دانشگاه ها به دپارتمان ها یا دانشکده هایی تقسیم می شوند که به آنها اجازه می دهد رشته های مختلف به دانشجویان بین المللی آموزش دهند.

آشنایی با شرایط تحصیل در مقاطع مختلف آرژانتین

آشنایی با شرایط تحصیل در مقاطع مختلف آرژانتین

همانطور که می دانید، تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی آرژانتین با اکثر کشورهای دنیا شرایط مشابه ای دارد. تحصیلات دانشگاهی به 3 سطح مختلف تقسیم می شود. این 3 سطح عبارتند از:

سطوح تحصیلینام انگلیسیمعادل فارسی
1Diploma or Professional Certificationگواهی حرفه ای
2Undergraduate (Bachelor’s) Degreeکارشناسی
3Postgraduateتحصیلات تکمیلی

به طور کلی، با تحصیل در دوره نخست، متقاضیان می توانند در زمینه فنی یا آموزشی مدرک یا گواهی حرفه ای کسب کنند. این دوره یک دوره کوتاه مدت 2 تا 3 ساله می باشد که قبل از دوره کارشناسی برگزار می شود. پس از آن، دانشجویان واجد شرایط می توانند در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل شوند. این شامل مدرک کارشناسی و همچنین عناوین شغلی حرفه ای است، برنامه هایی که فارغ التحصیلان را قادر می سازد تا در زمینه های حرفه ای مانند پزشکی، وکالت، معماری، حقوق و غیر مشغول به کار شوند. برنامه های تحصیل در آرژانتین در مقطع کارشناسی از 4 تا 6 سال طول می کشد و شامل یک مولفه تحقیقاتی است که به آنها معادل برنامه های کارشناسی ارشد اروپا می باشد.

همچنین سطح سوم تحصیلات دانشگاهی در آرژانتین سطحی مبتنی بر تحقیق است که می تواند موجب دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا شود.

هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف آرژانتین

آرژانتین هم آموزش عالی مقرون به صرفه و هم هزینه های زندگی نسبتاً کمی را ارائه می دهد. خصوصاً وقتی با اکثر مقاصد تحصیلی آمریکای شمالی و اروپا مقایسه شود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی آرژانتین بالاتر است و بین دوره ها بسیار متفاوت است، اما همچنان در مقایسه با سایر کشورها، نسبتاً کم است. این هزینه ها می تواند از 8.000ARS تا 24.000ARS (پزوی آرژانتین) در سال باشد و دانشجویان با ترکیب هزینه تحصیل و هزینه زندگی در آرژانتین می توانند انتظار داشته باشند که هر ساله 16.000ARS تا 32.000ARS (پزوی آرژانتین) هزینه کنند.

دانشجویان خارجی می توانند مشغول به کار ضمن تحصیل در آرژانتین شوند، مشروط بر اینکه کلیه شرایط قانونی مربوط به اخذ مجوز کار و اعطای اقامت قانونی در کشور را برآورده کنند. کار ضمن تحصیل کمک زیادی به دانشجویان برای پرداخت هزینه های مختلف تحصیلی و زندگی در آرژانتین می کند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات بیشتر به هموطنان عزیز درباره شرایط تحصیل در مقاطع مختلف آرژانتین و همچنین بهترین مقاصد تحصیلی دنیا مانند انگلستان، استرالیا، سوئد، سوئیس، آلمان، نیوزلند، کانادا، آمریکا و سایر کشورهای دنیا می باشند

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *