مهاجرت تحصیلی انگلستان

مدارس شبانه روزی انگلستان

مدارس شبانه روزی انگلستان

مدارس شبانه روزی انگلستان دارای سطح تحصیلی و امکانات رفاهی بسار بالا می باشند و به خوبی قادر به میزبانی از متقاضیان زیر 18 سال می باشد. اینگونه کالج ها می توانند ارائه دهنده مدارک با اعتبار بین المللی مانند ALEVEL, International Baccalureate و دوره ی راهنمایی باشند. طبق آمار مندرج در سال 2013 تعداد خردسالان و نوجوانانی که برای تحصیل به مدارس این کشور و حوزه بریتانیا ثبت نام کردند، بالای 24000 نفرتخمین زده شده است.مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این باب راهنمایی های لازم را در اختیار متقاضیان تحصیل در این کشور خواهند گذاشت.

مزایا تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

اولین مزیت تحصیل در مدارس این کشور اعتبار بالای مدارک ارائه شده از سوی این مدارس می باشد، به صورتی که این مدارک در تمام دانشگاه های دنیا مورد قبول می باشد. به صورتی که طبق امار مندرج در سال 2014، حدود 92% از دانش آموزانی که موفق به اخذ مدرک فارغ التحصیلی از این مدارس شدند توانستد به دانشگاه ها راه یابند. لازم به ذکر است که بسیاری از مدارس این کشور به صورت خصوصی و با استقلال کامل اداره می شوند. طبق آمار مندرج درسال 2012، 75% از دانش آموزانی که موفق به فارغ التحصیلی از مدارس خصوصی این کشور شدند توانستند پذیرش تحصیلی در بالاترین دنشگاه های کشور انگلستان را به دست آورند.

به طور کلی مزایای تحصیل در انگلستان در تصویر زیر شرح داده شده است:

مزایای تحصیل در انگلستان

آینده شغلی محصلان در مدارس شبانه روزی انگلستان

این مدارس، زمینه را برای افراد، جهت پرداختن به شغل ایده آل خود آماده می کنند. به این جهت که افرادی که دارای مدرک تحصیلی از این مدارس هستند، اعتبار فراوانی نزد کارفرمایان سراسر دنیا دارند. مطلب بیان شده، تنها به جهت مدرک نمی باشد و دانش آموز به دلیل آشنایی کامل با زبان انگلیسی و یافتن دوستان و آشنایان بین‌المللی، می تواند آمادگی کامل برای مشاغل بین المللی را داشته باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در انگلستان ابتدا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

سطح علمی و آموزشی مدارس شبانه روزی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی در نمودار زیر توصیف شده است:

سطح علمی و آموزشی مدارس شبانه روزی انگلستان

امکانات مدارس شبانه روزی انگلستان

در این مدارس امکانات بسار بالا از لحاظ سخت افزار و خدمات ارائه شده از سوی این دانشگاه می باشد، با این توضیح که بنا و ساختمان اکثر این مدارس تلفیق شده از طراحی سنتی به همراه مدرن بودن و ظاهر زیبا داشتن می باشد. به صورتی که قدمت بعضی از این بناها به چند قرن پیش می رسد همچنین خدمات و امکانات عالی این مدارس تجربه ای بی نظیر به دانش آموزان فارغ التحصیل از این مدارس می دهد.

اطمینان خاطر از اشتغال به شغل مورد علاقه دانش آموز می باشد. همین امر موجب گردیده است، اعتبار بالای مدارک ارائه شده از سوی این مدارس می باشد که مورد قبول بسیاری از موسسات و کارفرمایانی که در زمینه ایجاد اشتغال فعالیت دارند، می باشد. در کنار اخذ این مدارک که منجر به اشتغال به شغل مورد علاقه می شود. دانش آموز در این کشور به سر می برد موجب ارتقای سطح زبان متقاضی و گسترش ایجاد رابطه بین المللی می شود که می تواند زمینه ساز اشتغال برای این دانش آموز گردد.

آموزش زبان در مدارس انگلستان

در این مدارس آموزش زبان این کشور از سنین اندک و به صورت پایه ای می باشد. این مدارس در امر ارتقای دانش آموزانی که از سطح کیفی زبان برخوردارند دارای تخصص ویژه ای می باشند. دلیل این امر وجود کلاس های زبان با امکانات بسیار بالا تعداد دانش آموزان اندک و تدریس کنندگان حرفه ای می باشد، نکته مهم این است که کلاس های آموزش مهارت زبان مقارن با شروع دیگر کلاسها خواهد بود.

در این مدارس آموزش ها و برنامه های متفرقه سرگرم کننده می باشد. زیرا اجرای این برنامه های تفریحی در ارتقای سطح آموزش دانش آموزان هم بی تاثیر نمی باشد. این برنامه ها منجر به بالا بردن سطح نشاط و روحیه در میان دانش آموزان این گونه مدارس می شود. لازم به ذکر است که حضور در این برنامه ها کاملا به صورت اختیاری وداوطلبانه می باشد.

زمان اجرای این برنامه ها هیچ گونه اختلاطی با برنامه های آموزشی ندارد از جمله این برنامه ها را می توان به انواع آموزش های مختلف و هنرهای مختلف در زمینه رایانه اشاره نمود. آخرین مزیت تحصیل در این کشور کیفیت مطمئن و دارای ضمانت می باشد و دلیل این امر معیارها و فاکتورهای ارائه شده از سوی دولت انگلیس می باشد که به سختی بر این فاکتورها نظارت دارد. از جمله از مهمترین این معیارها می توان به امکانات رفاهی، مکان آموزش و سطح کیفی آموزش اشاره نمود.

سیستم کاری مدارس شبانه روزی انگلستان

تعداد مدارس شبانه روزی در بریتانیا حدود 500 مدرسه است و ساعت کاری این مدارس به صورت تمام وقت می باشد. لازم به این توضیح که دانش آموزان بومی و انگلیسی هم می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. اصطلاحا به دانش آموزانی که در این مدارس به تحصیل و زندگی می پردازند، Boarder می گویند. در این مدارس پس از اتمام ساعت های درسی دانش آموزان می توانند ادامه ساعت های روز را در کنار خانواده سپری کنند. اکثر این مدارس به صورت مختلط می باشند به صورتی در کلاس های آموزشی هر 2 نوع جنس حضور دارند البته خوابگاه ها به صورت تفکیک شده می باشند. لازم به ذکر است مدارسی هم وجود دارند که کلاس های آموزشی آنها از لحاظ جنسیت تفکیک شده می باشد.

انواع مدارس شبانه روزی انگلستان

انواع مدارس شبانه روزی انگلستان

همانطور که در بالا اشاره شد مدارس از لحاظ کلیت به 2 گونه مهم تفکیک می شوند که عبارتند از : مدارسی که به صورت دولتی اداره می شوند و مدارسی که به صورت خصوصی و با استقلال اداره خواهند شد.

انواع مدارس به شرح جدول زیر می باشد:

نوع مدرسه شرح
مدارس دولتیتعداد مدارس دولتی محدود می باشد. به طور کلی 38 مدرسه از مدارس شبانه روزی کشور انگلستان به صورت دولتی اداره می شوند، که این مدارس فقط پذیرای دانش آموزان بومی انگلیسی می باشد. تحصیل در این مدارس از لحاظ آموزشی کاملا رایگان می باشد.
مدارس خصوصیتعداد مدارس خصوصی و مستقل در این کشور به مراتب بیشتر از تعداد مدارس دولتی این کشور می باشد. تعداد مدارس خصوصی در این کشور چیزی حدود 465 می باشد و این گونه مدارس می توانند میزبان دانش آموزانی از سر تا سر دنیا باشند.

همانطور که توضیح داده شد تمامی این 2 گونه از مدارس هزینه خوابگاه و اقامت را از دانش آموزان دریافت می کنند. کلیه این مدارس از لحاظ اکادمیک دارای سطح بالایی از استاندارد می باشند. ولی مدارس خصوصی که به صورت مستقل اداره می شوند، اکثرا از امکانات و وضیعت اقتصادی بهتری برخوردار می باشند و معمولا تعداد این دانش آموزان در این مدارس محدودتر خواهند بود.

مدارس شبانه روزی انگلستان و معرفی برترین مدارس

مدارس بریتانیا جزو برترین نظام های آموزشی است که در سرتا سر جهان تدریس می شود و مورد توجه است. لندن یک پایتخت بزرگ و دارای برترین مدارس بین المللی است و با وجود پراکنده بودن مدارس، با در نظر گرفتن مجهز ترین و پیشرفته ترین سیستم های حمل نقل دغدغه رفت و آمد را برطرف کرده است،ولیکن برخی از مدارس بین المللی در انگلستان دارای گزینه شبانه روزی هستند و علاوه بر سایر مزایا دغدغه رفت و امد به مدرسه را نیز از بین می برند، که به معرفی و مقایسه برترین آنها خواهیم پرداخت.

در جدول زیر به معرفی و شرح این موارد می پردازیم:

مدارس شرح
 Svenska Skolan مدرسه بین المللیSvenska Skolan یک مدرسه خصوصی و غیرانتفاعی است و آموزش سوئدی درجه یک را از پیش دبستانی تا کلاس ششم ارائه می دهد.
EIFA مدرسه بین المللی fifa یک مدرسه مستقل بین المللی که برای متقاضیان 2 تا 18 سال آموزش دو زبانه انگلیسی-فرانسوی ارائه می دهد.
مدرسه بین المللی stewartstewart مدرسه دو زبانه استوارت برای متقاضیان 2 تا 11 سال یک مهدکودک و مدرسه ابتدایی متعلق به خانواده است که با برنامه درسی دو زبانه فرانسوی و انگلیسی خود از سایر مدارس دو زبانه متمایز است.
مدرسه بین المللی لندناین مدرسه از طریق برنامه درسی بین المللی و به زبان انگلیسی برای متقاضیان 3 تا 18سال انتخاب مناسبی است.
مدرسه بین المللی ICSics یک مدرسه روزانه بین المللی واقع در دو مکان در مرکز لندن، نزدیک به پارک ریجنت برای متقاضیان 3 تا 18 سال برنامه آموزشی ارائه می نماید.
مدرسه آمریکایی tasistasis یک مدرسه آمریکایی مستقل و مشترک بین‌المللی برای دانش‌آموزان روزانه (سنین 3 تا 18 سال) و شبانه روزی (سنین 14 تا 18 سال) است.
مدرسه بین المللی Southbanksouthbank یک مدرسه بین المللی پیشرو در مقطع کارشناسی برای افراد 3 تا 18 ساله است و کمپس های این مدرسه واقع در وست مینستر، کنزینگتون و همپستد هستند.

یکی از روش های مقایسه مدارس شبانه روزی کشور انگلستان مقایسه شهریه این مدارس با یک دیگر می باشد که در نمودار زیر حداقل شهریه سالانه این مدارس را با یکدیگر مقایسه مشاهده می نمایید:

حداقل شهریه برترین مدارس شبانه روزی در کشور انگلیس

شرایط سنی برای تحصیل در انگلستان

شراط سنی برای تحصیل در انگلیس به شرح زیر می باشد:

  1. دانش آموزانی که به سن 7 سالگی نرسیده اند، حق تحصیل در مقطع شبانه را ندارند و الزاما باید در مقطع روزانه اقدام به تحصیل نمایند. ولی پس از 7 سالگی می توانند به دلخواه در هر 2 مقطع شبانه و روزانه اقدام به تحصیل نمایند. نکته قابل ذکر این می باشد که الزامی برای حد اقل سن در زمان ثبت نام وجود ندارد و دانش آموز می تواند تا سن 16 سالگی اقدام به ثبت نام در این مدارس کنند در ذیل به شرح شرایط مقاطع تحصیلی در این کشور اشاره شده است.
  2. حداقل سن برای شروع به تحصیل در این مقطع بین 4 یا 5 سال می باشد و حداکثر سن بین 11 تا 13 سال تمام می باشد.
  3. حداقل سن برای شروع به تحصیل در این مقطع بین 11 یا 13 سال می باشد و حداکثر سن 16 سال تمام می باشد در 2 سال آخر این مقطع اکثر دانش آموزان برای اخذ مدرک GCSE به تحصیلات می پردازند.
  4.  مختص دانش آموزان سنین 16 تا 18 سال می باشد. در پایان این دوره معمولاً دانش آموزان آزمون A-Level یا آزمون های جایگزینی نظیر IB را می دهند. حداقل سن برای شروع در این مقطع بین 16 تا 18 سال است. پس از اتمام این مقطع اکثر دانش آموزان در آزمون A-Level یا آزمون های دیگری که می تواند جایگزین این آزمون مثل ازمونIB شرکت نمایند .

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

والدین تصمیم می گیرند فرزندان خود را برای زندگی در مدارس شبانه روزی در این کشور بفرستند تا در مورد فرهنگ، زبان، تفریحات، سنت های آشپزی و فضا بیاموزند. به طوری که تا زمان ورود به دانشگاه، انگلیسی را روان صحبت می کنند و از آشنایی کامل با تحصیل و زندگی در بریتانیا لذت می برند. هزینه تحصیل در این مدارس می تواند بالا باشد. اما باتوجه به امکانات و استانداردهای آکادمیک این مدارس، هزینه اولیه را توجیه می کند. به علاوه، نگاهی گذرا به نتایج سطح A اکثر مدارس شبانه روزی توضیح می دهد که چرا این موسسات بریتانیایی پایگاه مشتریان جهانی را جذب می کنند.

مدارس شبانه روزی بریتانیا محیط ‌های امن و منظمی برای دانشجویان بین‌ المللی هستند که برخی از بهترین کادر آموزشی این کشور را در کنار امکانات موسیقی، هنری و ورزشی درجه یک دارند. دانش آموزان با تسلط کامل به زبان انگلیسی و کاملا در خانه در یک محیط انگلیسی زبان برای تحصیل و کار در هر نقطه از جهان ظاهر می شوند. هزینه مدارس شبانه روزی در این کشور از 20000£ پوند تا 30000£ (پوند) در سال برای هر کودک متغیر است. هزینه ممکن است برای دانش آموزان روزانه که با والدین و سرپرست خود یا در محل اقامت خود زندگی می کنند تا 12000£ (پوند) باشد، و بسیاری از مدارس عالی وجود دارند که دانش آموزان بین المللی را بر این اساس می پذیرند.

شرایط زندگی در مدارس شبانه روزی انگلستان

در این کشور هر مدرسه به صورت خود مختار زمان شروع و انتهای هر ترم از سال تحصیلی خود را مشخص می کند و هر سال تحصیلی در این کشور حاوی 3 ترم می باشد.میزان تعطیلات در تقویم مدارس شبانه روزی انگلیس، همانند کشور ما می باشد. به صورتی که در این مدارس هم ابتدای سال جدید و همچنین کل فصل تابستان دانش آموزان در تعطیلات به سر می برند البته به صورت اختیاری می توانند در کلاس زبان شرکت نمایند.

ولی برای تعطیلات میان ترم که مدت زمان کمی دارد برخی از مدارس به فعالیت خود ادامه می دهند البته به امر آموزش نمی پردازند ولی می توانند در امور دیگر فعالیت کنند. مدارسی که در زمان میان ترم تعطیل باشند و دانش آموزان قادر به رفتن به خانه های خود نباشند. الزاما باید به همراه 1 قیم زندگی کنند در صورت نداشتن قیم دانشگاه می تواند در این زمینه به دانش آموزان کمک کنند.

خوابگاه های مدارس شبانه روزی انگلستان

در خوابگاه هر مدرسه از 1 تا چند مسئول وجود دارد که نگهداری از دانش آموزان و بر طرف نمون نیازهای دانش آموزان از جمله وظایف اصلی مسولین خوابگاه می باشد. مکان اقامت دانش آموزان با سن پایین به صورت عمومی و در خوابگاه های عمومی می باشد، که در این خوابگاه ها هم هر دانش آموز دارای فضای مجزا و کمد مختص به خود برای نگهداری وسایل خود می باشد.

مکان دانش آموزانی که سن بیشتری دارند اتاق های مستقلی می باشد که به 1 یا 2 دانش آموز می دهند و برخی از این اتاق ها ممکن است دارای امکانات شست و شو حمام های اختصاصی باشند. اکثر خوابگاه ها از فضای عمومی و سالن اجتماعات بر خوردار هستند به صورتی که در این فضاها امکان صحبت کردن و تلوزیون نگاه کردن و پر کردن اوقات فراغت برای دانش آموزان وجود دارد.

بهترین مدارس شبانه روزی انگلستان

Bedales یک مدرسه شبانه روزی در بریتانیا است که GCSE، “دوره های ارزیابی شده Bedales” (BACs) و مدرک A Level را ارائه می دهد. دانش ‌آموزان می ‌توانند بین انبوهی از مدارک ارائه شده، از جمله «دوره ‌های ارزیابی شده Bedales» (BACs) منحصربه‌ فرد مدرسه که به اعتقاد آنها فراتر از محدوده امتحانات GCSE است، یکی را انتخاب کنند. علاوه بر این، دانش آموزان می توانند برای شرکت در آموزش از نهادهای حرفه ای مانند LAMDA و RADA انتخاب کنند. حرفه بازیگری خود را در مدرسه Bedales شروع کنید. کالج کلیفتون برای همه دانش‌ آموزان باز است، چه دانش ‌آموزان برای امتحانات آن را مطالعه کنند، چه از هنر اجرا لذت ببرند. تئاتر ردگریو 320 صندلی آن به نام شاگرد سابق سر مایکل ردگریو بازیگر نامزد جایزه اسکار و بفتا نامگذاری شده و افتتاح شد.

تئاتر کالج کلیفتون اولین تئاتر مدرسه ای هدفمند در بریتانیا بود و یک سالن تئاتر محبوب در بریستول است. این مدرسه با تعدادی از تئاترهای معتبر مانند Bristol Old Vic، Bath Theatre Royal، RADA و Shakespeare’s Globe در لندن مشارکت دارد. کالج کلیفتون یک مدرسه شبانه روزی در بریتانیا است که مدارک GCSE، A Level و BTEC را ارائه می دهد. کالج ایستبورن به دلیل ارائه آموزش کامل و جامع از جمله هنرهای نمایشی شهرت دارد. درام در ایستبورن بسیار محبوب است، به طوری که اکثر تولیدات نمایشی شامل دانش آموزانی از هر سال گروه و پانسیون است. امکانات اجرا در ایستبورن عالی است و شامل سه فضای نمایشی سرپوشیده و همچنین تئاتر در فضای باز آنها با ظرفیت 90 نفر است. در سال‌ های گذشته، کالج ایستبورن تولیدات دانش ‌آموزی را به جشنواره فرینج ادینبورگ برده است. اعتماد به نفس خود را در کالج ایستبورن افزایش دهید.

کیفیت تغذیه در مدارس شبانه روزی انگلستان

همانطور که می دانید غذای سالم و مفید می تواند علت مهمی برای سلامت و بالا بردن سطح هوشی دانش آموزان باشد پس به این علت مدارس شبانه روزی سعی در بالا بردن سطح خوراک دانش آموزان دارند. اگر در میان دانش آموزان اشخاصی وجود داشته باشند که بنا به دین و مذهب نیاز به غذای حلال دارند یا بر اساس آلرژی و بیماری نیاز به خوراک های جداگانه دارند و رژیم های مخصوص دارند خوابگاه ها قادر به تامین این غذا های مخصوص می باشند. اگر شما هم با خواندن این مقاله تصمیم به تحصیل در انگلستان برای فرزندان در مدارس شبانه روزی کشور انگلستان را دارید می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره با وکلا و مشاورین مجرب این موسسه از شرایط تحصیلی در مدارس شبانه روزی کشور انگلستان و مهاجرت به انگلستان از اطلاعات بیشتری بهره ببرید.

سوالات پرتکرار در باب مدارس شبانه روزی انگلستان 2023

در این قسمت به سوالات پرتکرار در باب مدارس شبانه روزی در انگلستان در سال 2023 پاسخ داده می شود:

  • مزایا تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان چیست؟ اخذ مدارک تحصیلی معتبر، امکان اخذ پذیرش در معتبرترین دانشگاه های انگلستان
  • انواع مدارس شبانه روزی در انگلستان کدام اند؟ 2 نوع مدارس شبانه روزی در انگلستان وجود دارد که یک نوع مدارس دولتی بوده و نوع دیگر مدارس خصوصی می باشد.
  • هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان چه میزان می باشد؟ هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان بین £20000 تا £30000 (پوند) متغییر خواهد بود
  • انواع مدارس شبانه روزی در انگلستان کدام اند؟ Svenska Skolan مدرسه بین المللی، مدرسه بین المللی لندن، مدرسه آمریکایی tasis
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *