مهاجرت تحصیلی اوکراین

دوره پادفک اوکراین

دوره پادفک اوکراین

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به اوکراین را دارند، حتما باید دوره پادفک اوکراین را در نظر داشته باشند و درباره این دوره اطلاعات کافی کسب کنند. دوره پادفک برای آماده سازی دانشجویان بین المللی در کشورهایی مانند اوکراین جهت تحصیل به زبان روسی و اوکراینی و یا شرکت در برنامه های تحصیلی پزشکی خاص ارائه می شود. برای کسب اطلاعات کامل تر، هموطنان عزیز می توانند کارشناسات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا انتهای این نوشتار همراهی کنند. درباره دوره پادفک در کشور اوکراین، هزینه های شرکت در این دوره و سایر موارد اطلاعات مفیدی کسب کنند.

درباره دوره پادفک اوکراین

دوره پادفک در کشور اوکراین برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است. بعضی اوقات به عنوان دوره آمادگی زبان شناخته می شود. این دوره یک دوره آکادمیک است که قبل از ثبت نام در برنامه اصلی دانشگاه دانشجویان باید در آن شرکت کنند. در طی برنامه های تحصیل پادفک، یک دانشجوی بین المللی تحت فرآیند یادگیری فشرده و عمدتا جهت تسلط به زبان محلی و همچنین موضوعات اساسی مربوط به دوره و برنامه تحصیلی آینده خود قرار می گیرد. در تمام دانشگاه های اوکراین معمولا دوره پادفک توسط دانشکده اختصاصی و بخش مخصوص اداره می شود. دانشجویان می توانند برای با موفقیت به پایان رساندن دوره پادفک اوکراین در دپارتمان های مخصوص از کارکنان آموزش دیده و باتجربه ای بهره مند شوند. پس از اتمام دوره پادفک، دانشجویان تحت معاینه ارزیابی قرار می گیرند.

دانشجویانی که با موفقیت دوره پادفک اوکراین را به پایان می رسانند. مدرک این دوره را کسب می کنند که به آنها این اجازه را می دهد تا با توجه به علایق و رشته مورد علاقه خود وارد معتبرترین مراکز آموزش عالی و بهترین دانشگاه ها شوند. به زبان محلی یعنی زبان روسی و یا اوکراینی مشغول به تحصیل شوند. زیرا اکثر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های کشور اوکراین به زبان های روسی و اوکراین تدریس می شوند.

تحصیل در دوره podfac اوکراین و انواع آن

اساسا 2 نوع اساسی در دوره پادفک اوکراین برای دانشجویان بین المللی وجود دارد:

  • برنامه آماده سازی برای دانشگاه: این برنامه دوره ای مقدماتی است. در درجه اول به منظور آماده سازی دانشجوی بین المللی برای ثبت نام در برنامه اصلی دانشگاه است. این دوره پادفک یک برنامه درسی گسترده است که دانشجویان را در زمینه زبان آموزش دانشگاه و همچنین برای سایر موضوعات مورد نیاز برای ثبت نام در برنامه اصلی آماده سازی می کند.
  • برنامه آماده سازی برای اهداف خاص: این نوع از برنامه پادفک معمولا یک برنامه فشرده است. عمدتا به جنبه زبان یا هر هدف خاص دیگری که توسط نامزد مورد نیاز است متمرکز می شود. نامزدها معمولا متخصصان بین المللی، سرمایه گذاران مشاغل و یا نامزدهای تحصیلات تکمیلی هستند. بیشتر به جنبه زبان برنامه آمادگی برای یک هدف یا کار خاص مانند سرمایه گذاری در اوکراین علاقه دارند.

مدت زمان دوره پادفک اوکراین

به طور معمول، دوره پادفک اوکراین برای دانشجویان بین المللی بیشتر از 10 ماه طول نمی کشد. این 10 ماه آموزشی معادل 1 سال تحصیلی کامل است. با این حال، بعضی اوقات در برنامه های فشرده، زمانی که دانشجویان دیر وارد دوره می شوند. دوره پادفک به صورت فشرده برای آنها برگزار می شود. لازم به ذکر است که مدت زمان تحصیل در دوره های فشرده پادفک (حداقل) 5 ماه است. برای کاندیداها، مانند سرمایه گذاران، گردشگران و بازرگانانی که تنها برای آموزش های زبان قصد دارند در این دوره شرک کنند. مدت زمان تحصیل آنها معمولا بیشتر از 6 ماه نیست. حتی این افراد می توانند در دوره فشرده 3 یا 4 ماهه شرکت کنند. برای این دسته از نامزدها، این مدت برای یادگیری اصول لازم برای اهداف خاص آنها کافی است.

لازم به ذکر است که با تحصیل در یک ترم تحصیلی کامل، دانشجو در موقعیت بهتری برای یادگیری با یک مزایا و شرایط بهتر و بیشتر در برنامه های درسی مختلف قرار دارد. این امر به ویژه برای دانشجویان بین المللی که قصد ثبت نام و مطالعه بیشتر دارند، بسیار مهم است. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله ویزای کار اوکراین را بررسی بفرمائید.

مدت زمان دوره پادفک اوکراین

ثبت نام برای تحصیل در دوره های دانشگاهی کشور اوکراین

تا سال 2015، دوره پذیرش در برنامه پادفک با تقویم پذیرش و ثبت نام دانشگاه عمومی برای دانشجویان بین المللی هماهنگ بود. طبق این تقویم، پذیرش ها معمولا از مارس یا آوریل شروع می شود. در حدود ماه نوامبر به پایان می رسد. ورود و ثبت نام دانشجویان بین المللی از اوت تا نوامبر آغاز می شود. بعضی اوقات تا دسامبر تمدید می شود. از سال 2015، آیین نامه جدید امکان پذیرش دانشگاه را برای برنامه پادفک در تمام طول سال فراهم کرد. در عمل، ثبت نام دانشگاه ها بعد از ماه مارس، فرصت های بسیار کمی را برای برنامه های دانشگاهی ارائه می دهد. بیشتر دانشگاه ها ثبت نام های جدید را بعد از ماه مارس نمی پذیرند.

بنابراین مهم است که برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر در کشور اوکراین دانشجویان بین المللی حداقل 1 ماه قبل از تاریخ مشخص شده اقدام کنند. از این رو تا بتوانند فعالیت های کامل ویزای خود را انجام دهند. در در ماه مارس ثبت نام کنند. دانشجویان برای کسب پذیرش برای دوره پادفک اوکراین دیرتر از اول فوریه اقدام کنند. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اوکراین خالی از لطف نخواهد بود.

برای ورود به دوره پادفک، دانشجویان باید الزامات دانشگاهی زیر را رعایت کنند:

  • گذرنامه بین المللی با اعتبار حداقل کمتر از 1 سال (ترجیحا 2 سال یا بیشتر)
  • ارائه مدرک معتبر دوره متوسطه (دبیرستان)

اهمیت دوره تحصیلی آمادگی زبان

دوره مقدماتی برای اتباع خارجی مفید است که ممکن است متقاضی تحصیل در دانشگاه های این کشور، بازرگانان، افراد حرفه ای و خاصی باشند. قصد دارند تحصیل یا مشغول انجام هرگونه فعالیت حرفه ای دیگری در اوکراین باشند. به دانش زبان محلی اوکراینی یا روسی احتیاج دارند تا بتوانند به هدف تعیین شده خود دست یابند. به طور کلی، دوره پادفک برای افراد زیر مفید است:

  • دانشجویان بین المللی که دوره تحصیلی مورد علاقه آنها فقط به زبان اوکراینی یا روسی در دانشگاه های اوکراین ارائه می شوند. آنها قصد دارند مهارت های زبان خود را ارتقاء دهند
  • بازرگانان، روزنامه نگاران بین المللی، مدیران پروژه و سایر متخصصان که برای تحقق هدف خود در اوکراین به دانش زبان محلی یا روسی نیاز دارند
  • محققان دانشگاهی، کارورزان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که همچنین نیاز به آشنایی با اصطلاحات اصلی در زبان محلی دارند. تا بتوانند کارهای پروژه خود را با موفقیت انجام دهند
  • دانشجویان پزشکی که ممکن است در پایان به تحصیل به زبان انگلیسی بپردازند. اما از دانش خوبی در زبان محلی اوکراینی یا روسی بهره مند می شوند تا بتوانند در کلاس های عملی بالینی خود ارتباط بهتری با بیماران برقرار کنند

هزینه آموزش podfac در اوکراین

هزینه دوره پادفک اوکراین در اکثر دانشگاه های کشور اوکراین از $1200 الی 1700$ (دلار) است. با این وجود، هزینه شرکت در دوره پادفک در برخی از دانشگاه های کشور اوکراین می تواند متغیر باشد برای مثال، هزینه تحصیل در دوره پادفک در اوکراین می تواند پایین ترین میزان آن یعنی 1000$ (دلار) باشد و یا به بالاترین میزان آن یعنی 2000$ (دلار) برسد. به طور کلی، هزینه تحصیل در دوره پادفک در دانشگاه های کشور اوکراین به صورت زیر است:

مرجع دورهعنوان دورهشهریه به دلارهزینه اسکان به دلار
PF1دوره مقدماتی پادفک1200$800$
PF2دوره مقدماتی پادفک1700$800$

هموطنان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل در کشور اوکراین و مهاجرت به اوکراین برای ورود به دانشگاه های این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *