مهاجرت تحصیلی شیلی

تحصیل در دانشگاه های رایگان شیلی

تحصیل در دانشگاه های رایگان شیلی

امکان تحصیل در دانشگاه های رایگان شیلی با اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی مهیا می باشد که به آن می پردازیم. این مقاله جهت بررسی دانشگاه های این کشور توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی و تحقیقات دقیق قرار گرفته است. تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور با پرداختی شهریه دانشگاه امکان پذیر می باشد. طبق قوانین و مقررات وزارت آموزش و تحصیل در این کشور تحصیل در این کشور دارای هزینه می باشد.

در خصوص تحصیل در این کشور سوالاتی ذهن متقاضیان را به خود مشغول می سازد:

  • آیا تحصیل در این کشور رایگان است؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور به چه صورت می باشد؟

دانشگاه های ارزان شیلی برای دانشجویان بین المللی

کشور شیلی، کشوری پیشرفته با وجود دانشگاه های بسیار پیشرفته و دارای سطح علمی بالا می باشد. طبق آمار دقیق به دست آمده از سازمان بررسی رتبه دانشگاه های این کشور QS، رتبه ‌های زیر 800 را به خود اختصاص داده اند. کیفیت آموزشی دانشگاه های این کشور در 4 دهه اخیر تغییرات بسیاری داشته است. در این کشور 3 سیستم آموزشی وجود دارد که در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

۳ سیستم آموزشی شیلی

دانشگاه های رایگان بین المللی در شیلی

دانشگاه های این کشور به 2 گروه اصلی، دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. دانشگاه های دولتی این کشور قدیمی تر و بر گرفته از سیستم کمک های دولتی و بورسیه می باشند. دانشگاه های خصوصی از سال 1981 میلادی تاسیس شده اند و هزینه در این دانشگاه ها در مقایسه با دانشگاه های دولتی این کشور بسیار بالاتر خواهد بود. تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقایسه با دانشگاه های ایالات متحده امریکا و کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است. در این خصوص مقاله کار پس از تحصیل در شیلی را از طریق لینک مربوطه مطالعه فرمائید.

دانشگاه های ارزان در این کشور به ترتیب در جدول زیر بررسی شده است:

رتبهنام دانشگاه
 1university of chile
2Potificial catolica university of chile
3Austral university
4university of Talca
5Andres bello University
6University of Fronetra
7Central University of chile

بررسی نحوه پذیرش در دانشگاه های شیلی

برای تحصیل در شیلی در دانشگاه های به نسبت رایگان و سنتی می باید متقاضیان در آزمون انتخابی دانشگاه های این کشور PSU، که به زبان اسپانیایی است شرکت کنند. تعدادی از دانشگاه های خصوصی نیز در این کشور برای ورود دانشجویان سیستم و آزمون ورودی در نظر گرفته اند. برای پذیرش متقاضیان بین المللی روش های ورودی دیگری در نظر گرفته شده است. متقاضیان بین المللی با جمع آوری و ارائه مدارک مستند و معتبر هویتی و مالی می توانند از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های این کشور را در جدول زیر طبقه بندی شده است:

مراحلمدارک مورد نیاز
1ارائه ریز نمرات متقاضی
2ارائه مدرک دیپلم معتبر متقاضی
3ارائه نتیجه قبولی از دانشگاه معتبر در کشور اصلی متقاضی
4ارائه نامه پذیرش معتبر از دانشگاه

از مدارک اصلی برای ورود به دانشگاه های این کشور، اخذ ویزای تحصیلی شیلی و نامه پذیرش رسمی بر روی سر برگ دانشگاه این کشور می باشد. هزینه ویزای تحصیلی این کشور با توجه به ملیت متقاضی است که این هزینه هر سال تغییر محسوسی خواهد داشت. اکثر برنامه های آموزشی در دانشگاه های این کشور به زبان اسپانیایی می باشد. برای ورود به دانشگاه های این کشور می باید زبان رسمی این کشور را بیاموزید.

تحصیل در دانشگاه های رایگان سانتیاگو شیلی

تحصیل در دانشگاه های رایگان سانتیاگو شیلی

در بررسی دانشگاه های رایگان در این کشور، می توانیم به بررسی به دانشگاه های ارزان قیمت و با شهریه کم تر اشاره کنیم. با ویزای تحصیلی شیلی می توانید در این دانشگاه ها تحصیل کنید. یکی از دانشگاه های ارزان قیمت و با سطح تحصیلات عالی دانشگاه شیلی واقع در پایتخت این کشور می باشد. این دانشگاه در سال 1842 میلادی تاسیس گردید. طبق سازمان رسمی اعلام رتبه دانشگاه های جهانی QS، دومین دانشگاه برتر در این کشور و رتبه 189 در جهان را به خود اختصاص داده است.

دوره های آموزشی و مقاطع تحصیلی در دانشگاه های این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

پارامترشرح
تعداد برنامه های مقطع کارشناسی69
تعداد برنامه های مقطع کارشناسی ارشد116
تعداد برنامه های هنری38
شهریه دانشگاهی2000000CLP تا 6000000CLP (پزو شیلی)

هر ساله بیش از 40000 دانشجو از سراسر جهان در دانشگاه های این کشور پذیرفته می شوند. مدارک ارائه شده از دانشگاه های این کشور مورد پذیرش سایر دانشگاه های جهان می باشد و هم چنین پس از فارغ التحصیلی برای اشتغال زایی متقاضیان این دانشگاه موقعیت شغلی مناسبی وجود خواهد داشت. فرم درخواست پذیرش دانشگاه این کشور به صورت آنلاین می باشد. پس از ثبت اطلاعات و ارائه مدارک مورد نیاز برای این دانشگاه، متقاضیان می باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند و نمره مطلوبی را کسب نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله اعزام دانشجو به شیلی را مطالعه بفرمائید.

نحصیل رایگان در دانشگاه کاتولیک شیلی

نحصیل رایگان در دانشگاه کاتولیک شیلی از دانشگاه های ارزان شیلی نیز با بورسیه تحصیلی امکان پذیر است. دانشگاه کاتولیک شیلی (UC) یک دانشگاه سنتی و خصوصی است که در سال 1888 تأسیس شد. این دانشگاه بهترین دانشگاه خصوصی در شیلی است و به دلیل تحقیقات جامع خود در زمینه های مختلف متمایز است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، این دانشگاه از بهترین دانشگاه های شیلی و آمریکای لاتین است.  این دانشگاه در سانتیاگو دی شیلی واقع شده است و دارای 4 پردیس در سراسر شهر است. علاوه بر این، دارای یک پردیس منطقه ای به نام “پردیس ویلافرانکا” است.

این دانشگاه ارزان در شیلی دارای 18 دانشکده متشکل از 34 مدرسه و موسسه است که 104 برنامه کارشناسی، 97 برنامه کارشناسی ارشد و 35 برنامه دکترا را ارائه می دهند. از اینرو حدود 31200 دانشجو در اینجا تحصیل می کنند که 1400 نفر از آنها دانشجوی بین المللی هستند. اگر می خواهید برای UC درخواست دهید، باید از طریق آزمون انتخاب (PSU به زبان اسپانیایی) این کار را انجام دهید. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی باید به وزارت آموزش شیلی بروند تا تحصیلات متوسطه آنها در این کشور به رسمیت شناخته شود. هزینه تحصیل از CLP2400000 به CLP6800000 (پزو) می رسد.

بدین ترتیب انواع بورسیه تحصیلی در شیلی به شرح جزییات زیر خواهد بود:

انواع بورسیه تحصیلی در شیلی

شهریه انواع دانشگاه های شیلی

شهریه دانشگاه های این کشور با توجه به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و تعداد دوره های آموزشی این کشور متفاوت می باشد. در این بخش تعدادی از شهریه دانشگاه های این کشور را در نمودار زیر اشاره شده است:

هزینه تحصیل در دانشگاه های رایگان شیلی

هزینه تحصیل و زندگی در شیلی، به خصوص در پایتخت این کشور سانتیاگو از سایر شهرهای این کشور گران تر خواهد بود. ارز رایج این کشور CLP (پزو شیلی) است. هر 10000CLP (پزو شیلی) برابر با 15USD (دلار آمریکا) است. اجاره آپارتمان در مرکز شهر، سانتیاگو حدود 350000CLP (پزو شیلی) می باشد. هزینه دیگری که دانشجویان بین المللی می باید در نظر داشته باشند، هزینه حمل نقل است که به 3866598CLP (پزو شیلی) می رسد. خرید اقلام غذایی و گاهی اوقات مصرف مواد غذایی و رستوران با هزینه متفاوتی حدود 773300CLP تا 3479848CLP (پزو شیلی) است.

مقاله تحصیل در دانشگاه های رایگان شیلی توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعاتی در باب موضوع هزینه تحصیل و انواع دانشگاه ها را در اختیار دانشجویان جویای تحصیل در این کشور قرار داده است. جهت کسب راهنمایی های بیشتر می توانید از طریق مشاوره تلفنی و حضوری با مشاورین و وکلای متخصص ما تماس حاصل فرمائید. در این خصوص مطالعه مقاله هزینه تحصیل در شیلی برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد داده می شود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *