مهاجرت تحصیلی ایسلند

معرفی دانشگاه های ایسلند

معرفی دانشگاه های ایسلند

در معرفی دانشگاه های ایسلند امکانات بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار می ­دهند و با کیفیت ترین آموزش ها را در اختیار متقاضیان قرار داده اند. دانشجویان عزیز بهتر است قبل از هر گونه مهاجرت تحصیلی به دیگر کشورها با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از تجارب آنان در این زمینه بهره ­مند گردند. تحصیلات عالی در ایسلند توسط دانشگاه ها، دانشگاه های علم و صنعت، دانشگاه های کشاورزی و آکادمی های هنر به دانشجویان ارائه داده می­ شود.

به طور کلی در ایسلند 7 دانشگاه وجود دارد که از این میان 3 دانشگاه به صورت خصوصی و 4 دانشگاه دیگر به صورت دولتی مشغول به فعالیت می ­باشند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های ایسلند مناسب است و تدریس در این دانشگاه ها معمولاً به زبان ایسلندی صورت می­ گیرد. البته برخی از رشته ها به زبان های اوکراینی و انگلیسی نیز امکان پذیر است. با معرفی دانشگاه های ایسلند باید بیان نمود، دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6 می ­باشند.

مزایای تحصیل در ایسلند

دانشجویان به دلایل مختلف تحصیل در دانشگاه های ایسلند را بر می­ گزینند. از جمله مهمترین دلایل انتخاب کشور ایسلند برای ادامه تحصیل عبارتند از:

  • مشاهده مستقیم یخچال ها و آتشفشان ها
  • روزهای بسیار طولانی و لذت بخش در تابستان
  • شب های پر جنب و جوش
  • دانشگاه های کشور ایسلند استقبال گرمی از دانشجویان بین المللی می­ نماید.

تحصیل در دانشگاه های ایسلند

کشور ایسلند دارای 7 دانشگاه می­ باشد. کیفیت های آموزشی در این دانشگاه ها با یکدیگر برابر است. اما هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور همانند سایر کشورها بیشتر از دانشگاه های دولتی در ایسلند می ­باشد. اسامی چند دانشگاه دولتی و خصوصی در جدول زیر آورده شده است:

دانشگاه خصوصیدانشگاه دولتی
دانشگاه های بیفروستدانشگاه اکوریری
آکادمی هنر ایسلنددانشگاه کشاورزی
دانشگاه ریکاویکدانشگاه هولار

ناگفته نماند تحصیل و اعزام دانشجو به ایسلند به گونه ای است که ابتدا بایستی دانشجویان تقاضاء پذیرش خود را به یکی از دانشگاه های این کشور ارسال نمایند. قدیمی ترین دانشگاه این کشور دانشگاه ایسلند است که در سال 1911 تاسیس گردید. تمامی دانشگاه های ایسلند علاقمند به جذب دانشجویان بین المللی می­ باشند. از همین رو سالانه دانشجویان زیادی با ارسال درخواست پذیرش خود تقاضای تحصیل در دانشگاه های این کشور را می­ نمایند. در ادامه ما به معرفی برخی از دانشگاه های ایسلند خواهیم پرداخت.

بررسی دانشگاه ایسلند

قدیمی ترین دانشگاه در کشور ایسلند، دانشگاه ایسلند است که در سال 1911 در شهر ایسلند تاسیس گردید. این دانشگاه با 13000 دانشجو یکی از برترین و معتبرترین دانشگاه های جهان معرفی گردید. حضور دانشجویان بین المللی و رضایت آنان نقش موثری در رنکینگ دانشگاه های جهان دارد. از همین رو بسیاری از دانشگاه های علاقمند به جذب دانشجویان خارجی دارد. دانشگاه ایسلند نیز سالانه پذیرای بسیاری از دانشجویان خارجی می ­باشد. این دانشگاه رشته های متعددی را به دانشجویان ارائه می­ نماید. همچنین دانشجویان می­ توانند از برنامه های تبادل دانشجو در این دانشگاه استفاده نموده و همزمان تجربه تحصیل در دو دانشگاه را کسب نمایند. ناگفته نماند امکان تحصیل در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان وجود دارد.

معرفی دانشگاه های ایسلند و دانشگاه کشاورزی

با معرفی دانشگاه های ایسلند بایستی بیان نمود که دانشگاه کشاورزی ایسلند نیز یکی از دانشگاه های دولتی در این کشور است که دارای 3 دانشکده علوم محیطی، منابع زمینی و حیوانات، تحصیل شغلی و مستمر. بیشترین تمرکز دانشجویان در این دانشگاه بر روی مباحث کشاورزی، جنگلداری، مدیریت زمین و دام و توسعه روستایی می­ باشد. در این دانشگاه دانشجویان دوره های حرفه ای و تخصصی را سپری خواهند نمود.

معرفی دانشگاه های ایسلند و دانشگاه کشاورزی

دانشگاه آکوریری در معرفی دانشگاه های ایسلند

با معرفی دانشگاه های ایسلند، دانشگاه آکوریری نیز در لیست دانشگاه های این کشور قرار دارد. این دانشگاه نقش بسزایی در رشد و اقتصاد ایسلند داشته است. این دانشگاه از 3 دانشکده بهداشت، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی و دانشکده بازرگانی تشکیل شده است. دانشجویان در این دانشگاه به تحصیل دروس به صورت کاربردی و حرفه ای می پردازند. در حال حاضر 1500 دانشجو در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه بیفروست کشور ایسلند

این دانشگاه نیز یکی از معروفترین دانشگاه های ایسلند است که در پایتخت کشور ایسلند واقع شده است. این دانشگاه در ابتدا با هدف پرورش رهبران آینده و ارائه آموزش های تخصصی و حرفه ای در زمینه های حقوق و علوم اجتماعی پایه گذاری شد. از مهمترین مزایای تحصیل در این دانشگاه می ­توان به اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی ایسلند اشاره نمود. این دانشگاه به دانشجویانی که دارای شرایط لازم برای اخذ بورسیه هستند، کمک هزینه ها و بورسیه هایی را اعطاء می­ نماید.

زندگی دانشجویی و معرفی دانشگاه های ایسلند

متوسط هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور ایسلند 660£ (پوند) در ماه تخمین زده شده است. ناگفته نماند هزینه های زندگی افراد با توجه به محل اقامت و دانشگاهی که در آن به تحصیل پرداخته است با یکدیگر متفاوت است. دانشگاه های ایسلند خوابگاه هایی را جهت اقامت دانشجویان در نظر گرفته است که دانشجویان باید جهت اقامت در این خوابگاه ها اجاره پرداخت نمایند.

خوابگاه های دانشگاه خصوصی ریکیاویک نسبت به سایر دانشگاه های دیگر دارای اجاره های بالاتری می ­باشد. همچنین دانشجویان جهت تحصیل در مراکز تحصیلات عالی خصوصی بایستی شهریه پرداخت نمایند. شهریه دانشگاه های خصوصی در این کشور بطور میانگین 4500£ الی 8000£ (پوند) تخمین زده شده است. البته این هزینه بسته به نوع رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت می ­باشد.

اخذ پذیرش در دانشگاه های ایسلند

ما با معرفی دانشگاه های ایسلند سعی بر آن داریم تا دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه های ایسلند را برگزیده اند، یاری و راهنمایی نمائیم. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند، باید فرم درخواست پذیرش خود را به همراه سایر مدارک تحصیلی به دانشگاه های ایسلند ارائه نمایند. این دانشگاه ها نیز پس از بررسی و ارزیابی مدارک دانشجویی دعوتنامه تحصیلی ارسال می ­نمایند. پس از آن دانشجویان می­ توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی ایسلند اقدام نموده و به این کشور مراجعت نمایند. ارائه مدارک زیر به هنگام درخواست پذیرش به دانشگاه ایسلند لازم و ضروری است:

  • یک نسخه کپی از مدارک هویتی دانشگاه
  • عکس
  • رزومه تحصیلی
  • مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • گواهی قبولی در آزمون ورودی

همکاران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده راهنمایی و یاری رساندن به دانشجویان و دوستان عزیز در زمینه های مختلف مهاجرتی هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *