مهاجرت تحصیلی آذربایجان

تحصیل داروسازی در آذربایجان

تحصیل داروسازی در آذربایجان

از رشته های جذاب و آینده دار دانشگاه های آذربایجان، تحصیل داروسازی در آذربایجان می باشد که متقاضیان فراوانی در بین دانشجویان خارجی دارد. تحصیل رشته داروسازی در کشور آذربایجان معمولا 4 سال طول می کشد. به دانشجویان در آخر دوره مدرک تحصیلی معتبر کارشناسی داروسازی اعطاء می شود. از مزایای تحصیل داروسازی در آذربایجان همچنین می توان به تحصیل به 3 زبان انگلیسی، روسی و ترکی اشاره کرد.

امروزه نظام آموزش عالی آذربایجان از طریق انطباق با بهترین سیستم ها و استانداردهای اروپایی و بین المللی، توانسته است جایگاه مناسبی در دنیا کسب کند. دانشجویان از کشورهای مختلف مخصوصا از کشورهای مجاور مثل ترکیه، ایران، عراق و روسیه برای ادامه تحصیل به آذربایجان سفر می کنند. شرکت در دوره آمادگی 1 ساله جهت اخذ پذیرش آذربایجان الزامی است. اگر دانشجوی خارجی آزمون زبان انگلیسی یا آذربایجانی را بگذارند، او نیازی به گذراندن دروس آمادگی ندارد. این امر بستگی به دانشگاه نیز دارد. دانشگاه های علوم پزشکی مختلفی در آذربایجان وجود دارند که برنامه داروسازی را به متقاضیان ارائه می دهند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش آمادگی پاسخگویی به سوالات هموطنان عزیز در این باره هستند.

بررسی رشته داروسازی در آذربایجان

تحصیل داروسازی در دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان (AMU)، دانشگاه دولتی خزر و دانشگاه دولتی باکو و غیره در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است. اصولا مدت تحصیل دوره پزشکی MD در آذربایجان 6 سال، دوره دندانپزشکی 5 سال و دوره داروسازی در حدود 4 سال به طول می انجامد. از شرایط دیگر تحصیل در رشته داروسازی در کشور آذربایجان این است که سال تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی از 15 سپتامبر شروع و برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از 1 اکتبر شروع می شود.

از شرایط اصلی تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های آذربایجان ارائه مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی و شرکت در دوره آمادگی 1 ساله می باشد. از شرایط دیگر تحصیل داروسازی در آذربایجان برای دانشجویان ایرانی این است که دانشجویان ایرانی می باید حداقل نمره 15 را در بخش علوم طبیعی آزمون نهایی دوره متوسطه کسب نمایند تا بتوانند متقاضی تحصیل رشته داروسازی در آذربایجان باشند.

ویزای تحصیلی جهت تحصیل داروسازی در آذربایجان

دانشجویان خارجی مایل به تحصیل در این کشور برای مدت بیش از 90 روز و در یک برنامه تحصیلی فول تایم، جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشند. پس از اتمام فرآیند درخواست پذیرش تحصیلی و به محض دریافت نامه پذیرش از طرف دانشگاه مربوطه، دانشجویان خارجی بایستی نسبت به تحویل درخواست ویزای تحصیلی خود به سفارت این کشور اقدام نمایند.

دریافت ویزای کوتاه مدت این کشور درحدود 100$ (دلار) و دریافت ویزای دانشجویی بلند مدت در حدود 200$ (دلار) هزینه دارد. از شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توان به ارائه دعوت نامه از موسسه آموزش عالی و نیز مدرک اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و اقامت در این کشور اشاره نمود. همچنین برای درخواست این نوع ویزا، مدارک زیر لازم است:

  • یک قطعه عکس رنگی
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • کپی پاسپورت معتبر
  • هزینه رسیدگی به درخواست در حدود $20 (دلار)
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • بیمه سلامت بین المللی

ویزای تحصیلی جهت تحصیل داروسازی در آذربایجان

شرایط و مدارک پذیرش داروسازی در آذربایجان

همانند دیگر رشته ها و گرایش های پزشکی، تحصیل داروسازی در این کشور نیز از جمله رشته های پر متقاضی محسوب می شود. متقاضیان تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های علوم پزشکی این کشور بایستی برای اخذ پذیرش تحصیلی دارای شرایطی جهت احراز صلاحیت باشند. متقاضیان، جهت درخواست پذیرش بایستی مدارک زیر را به دانشگاه تحویل دهند:

  • پاسپورت
  • کپی برابر اصل دیپلم دبیرستان یا مدرک کارشناسی دانشگاهی
  • ترجمه رسمی مدرک متوسطه و یا مدرک کارشناسی و ریزنمرات مربوطه به زبان آذری
  • 8 قطعه عکس 3×4 با پس زمینه قرمز مات
  • ارائه نمرات مدرک آزمون های IELTS یا TOEFL

نمراه زبان مورد نیاز در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به شرح زیر است:

آزمون زبانمقطع کارشناسیمقطع کارشناسی ارشد و دکتری
نمره IELTS5.05.5
نمره TOEFL4050

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور آذربایجان

شهریه های تحصیل داروسازی در آذربایجان نسبتا مقرون به صرفه و ارزان است. مخصوصا زمانی که بدانیم دانشجویان در این کشور می توانند از گزینه های بورسیه تحصیلی و کار ضمن تحصیل در این کشور بهره گیرند. بدین ترتیب، پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در کشور آذربایجان آسان است. شهریه های دانشجویان داروسازی در مقاطع مختلف تحصیلی در آذربایجان 2023 به شرح زیر می باشد:

آیتمهزینه ها به دلار
دوره آمادگی3500$
مقطع کارشناسی4500$
مقطع کارشناسی ارشد4800$
سطح (اقامت) کارشناسی ارشد5500$
برنامه های دکتری5500$

هزینه زندگی در آذربایجان نیز همانند شهریه های این کشور ارزان و مقرون به صرفه است. اما باید بدانید که هزینه زندگی در آذربایجان به محل زندگی و سبک زندگانی دانشجو بستگی دارد. دانشجویان برای ادامه تحصیل و زندگی در آذربایجان به مبلغی در حدود 1855$ (دلار) در ماه نیاز دارند. از امتیازات تحصیل داروسازی در آذربایجان همچنین تهیه منزل برای دانشجویان توسط دانشگاه می باشد. همچنین دانشگاه ها در این کشور آپارتمان خصوصی با هزینه 250$ الی 150$ (دلار) را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند.

مزایا و امتیازات تحصیل داروسازی در آذربایجان

تحصیل داروسازی در کلیه کشورهای جهان از جمله این کشور جزء رشته های کاربردی و دارای آینده شغلی مناسب محسوب می شود. یکی از مزیت های تحصیل داروسازی در این کشور تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور می باشد. دانشجویان خارجی می توانند با تحصیل در رشته داروسازی علاوه بر اخذ مدرک معتبر، به سرعت در هر کشوری از جهان استخدام شده و مشغول کار شوند. از دیگر مزایای تحصیل در این کشور برای دانشجویان داروسازی می توان به تحصیل ارزان در این کشور اشاره نمود. شرایط پذیرش آسان و فرآیند اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیز جزء امتیازات تحصیلی این کشور به شمار می رود.

شما می توانید از فرصت اخذ بورسیه های تحصیلی ویژه رشته داروسازی در این کشور استفاده نمایید. همچنین این کشور به دلیل عضویت در برنامه های نقل و انتقال دانشجویی می تواند پله ترقی شما جهت تحصیل در بهترین دانشگاههای انگلستان، آلمان، فرانسه و غیره باشد. کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اتکاء بر دانش و تجربه چندین ساله خود در عرصه مهاجرتی کشور، می توانند در کلیه مراحل پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای دانشجویی کشورهای مختلف همانند ویزای دانشجویی آلمان، فرانسه، کانادا و سایر هموطنان عزیز را همراهی نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *