مهاجرت به کشور گرجستان

تبدیل اقامت به تابعیت در گرجستان

تبدیل اقامت به تابعیت در گرجستان

درصورتی که مهاجران اقامت طولانی مدت و بی وقفه در گرجستان را پشت سر بگذارند واجد شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در گرجستان خواهند بود. طبق شفافیت بین الملل، از سال 2018 این کشور، کمترین فساد در منطقه دریای سیاه است. از جمله می توان به تمام همسایگان بلافصل آن و همچنین کشورهای نزدیک اتحادیه اروپا اشاره کرد. این عضو شورای اروپا، سازمان امنیت و همکاری در اروپا و همچنین یورو کنترل است.

از سال 2014، این همچنین بخشی از منطقه تجارت آزاد اتحادیه اروپا است. گرچه این کشور، هرگز تقاضای عضویت در اتحادیه اروپا را نکرده است، در سال 2014 پارلمان اروپا با اکثریت قاطع به قطعنامه 2014/2717 (RSP) که ثابت می کند این کشور به همراه مولداوی و اوکراین واجد شرایط عضویت در اتحادیه در آینده هستند، رأی مثبت داد. به شرطی که استانداردهای لازم را داشته باشند. شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در گرجستان و مدارک مورد نیاز آن مباحثی می باشد که متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به آن پرداخته اند.

مهاجرت به گرجستان

سهام مهاجر بین المللی تعداد افراد متولد شده در کشوری غیر از کشور مبدا است که در آن زندگی می کنند. همچنین شامل پناهندگان می شود. داده های مورد استفاده برای تخمین میزان موجودی مهاجران بین المللی در یک زمان خاص عمدتا از سرشماری نفوس به دست می آیند. این تخمین مربوط به کسانی است که در این کشور اقامت داشته ولی متولد کشور دیگری می باشند. وقتی اطلاعات مربوط به جمعیت متولد خارجی در دسترس نباشد، داده های مربوط به جمعیت خارجی یعنی افرادی که شهروند کشوری غیر از کشوری هستند که در آن اقامت دارند، به عنوان برآورد استفاده می شود. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 افرادی که در یکی از کشورهای تازه استقلال یافته زندگی می کردند و در کشور دیگری متولد شدند در زمره مهاجران بین المللی قرار گرفتند.

در نمودار زیر نرخ مهاجران را به ازای هر 1000 نفر جمعیت از سال 2015 تا 2019 به گرجستان مشاهده می کنید:

نمودار نرخ مهاجران به ازای هر 1000 در گرجستان

برآورد سهام مهاجر در این کشور تازه استقلال یافته از سال 1990 به بعد بر اساس سرشماری سال 1989 اتحاد جماهیر شوروی است. برای کشورهایی که حداقل در 2 زمان از اطلاعات مربوط به سهام مهاجر بین المللی استفاده می کنند. برای برآورد سهام مهاجر بین المللی در اول ژانویه سال های مرجع از درون یابی یا برون یابی استفاده شده است. برای کشورهایی که فقط یک مشاهده داشته اند، برآورد سال های مرجع با استفاده از نرخ تغییر در سهام مهاجر در سال های قبل یا بعد از مشاهدات منفرد موجود بدست آمده است. برای برآورد مهاجران از یک مدل برای کشورهایی که هیچ داده ای ندارند استفاده شد.

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در گرجستان

هنگامی که مکانی برای زندگی در این کشور پیدا کردید، باید اقامت رسمی را شروع کنید. این به معنای انتقال تمام اطلاعات خود به این کشور و اقامت شما است. برای تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شما باید فردی در سن قانونی کامل باشید.
  • حداقل 5 سال قبل از تاریخ ارسال درخواست تابعیت این کشور به طور قانونی و بدون وقفه در این کشور اقامت داشته باشید.
  • زبان دولت را در حدود تعیین شده بدانید.
  • اصول تاریخ این کشور و اصول کلی قانون را در حدود تعیین شده بدانید.

به علاوه، شما باید در این کشور شغل داشته باشید و یا دارای املاک و مستغلات باشید. یا باید در این کشور به فعالیت های اقتصادی بپردازید. یا در یک شرکت در این کشور سهام داشته باشید. کمیسیون مسائل مربوط به تابعیت، انطباق دانش فرد با زبان دولتی، اصول تاریخ این کشور و اصول کلی قانون را با محدودیت های تعیین شده ارزیابی می کند.

مدارک مورد نیاز جهت تبدیل اقامت به تابعیت در گرجستان

برای تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور، طبق روال معمول، باید به سالن خدمات عمومی مراجعه کنید. اگر خارج از این کشور هستید، می توانید به نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولی مربوطه این کشور در خارج از کشور مراجعه کنید. مدارک مورد نیاز جهت دریافت تابعیت در زیر آمده است:

  • درخواست مطابق با فرم تعیین شده پر شده است.
  • عکس 3 × 4 در اندازه 3*4
  • رسید تأیید پرداخت هزینه خدمات
  • کپی شناسنامه
  • سندی که اقامت قانونی و بدون وقفه شما در قلمرو این کشور را اثبات کند (ویزا، اجازه اقامت یا کارت، تمبر حاوی تاریخ عبور از مرز ایالت جورجیا).
  • سندی جهت اثبات شغل یا املاک و مستغلات در این کشور، یا انجام فعالیت های کارآفرینی در قلمرو در این کشور، یا سهام شرکت در این کشور است.
  • ارائه تمکن مالی مناسب
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های مربوط

به یک فرد زیر سن قانونی که از بدو تولد تبعه این کشور نباشد طبق روال عادی اگر یکی از والدین وی تابعیت این کشور را داشته باشد تابعیت این کشور را دریافت می کند. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • سند تأیید تابعیت این کشور از والدین
  • کپی شناسنامه اگر فرد زیر سن قانونی در خارج از کشور متولد شده باشد.

اگر یک فرد زیر سن قانونی توسط یک شهروند این کشور به فرزندی پذیرفته شود، طبق روال عادی تابعیت این کشور اعطاء می شود. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • سندی که گواهی تابعیت گرجستانی یک فرزندخواند را دارد.
  • سندی که گواهی پذیرش فرد علاقه مند است.

درخواستی برای تابعیت خردسال 14 تا 18 ساله که توسط نماینده قانونی ارائه شده است. با موافقت کتبی یک صغیر و والدین دیگر ضمیمه می شود. اگر فرد خردسال فردی ناتوان باشد، مجبور به ارائه رضایت نیست. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله اخذ تابعیت گرجستان از طریق تولد مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت تبدیل اقامت به تابعیت در گرجستان

تابعیت مضاعف در گرجستان

در صورت اخذ تابعیت دوم، تابعیت این کشور فسخ نخواهد شد. در سپتامبر 2018، پارلمان این کشور اصلاحاتی را در قانون اساسی تصویب کرد. که براساس آن دارندگان گذرنامه این کشور در صورت کسب تابعیت کشور دیگری، از تابعیت محروم نخواهند شد. با این حال، شهروندان دو تابعیتی باید برخی از شرایط را داشته باشند. طبق قوانین موجود، حفظ تابعیت این کشور ممکن است. اگر قبل از اخذ تابعیت کشور دیگری، شهروند رضایت رسمی مقامات این کشور را تهیه کند. از 31 دسامبر سال 2020، محرومیت از تابعیت این کشور در هر صورت امکان پذیر نخواهد بود. در مورد کودکانی که از بدو تولد تابعیت کشور دیگری دریافت شده اند. آن ها می توانند تابعیت این کشور را تا 18 سالگی حفظ کنند. برای حفظ تابعیت این کشور، نمایندگان قانونی کودکان باید پیش از این به مقامات این کشور با یک درخواست خاص.

هزینه تبدیل اقامت به تابعیت در گرجستان

هزینه تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور از طریق راه معمول در جدول زیر آمده است:

تعداد روزهاهزینه به لاری
روز هشتادمGEL50
روز شصتمGEL100
روز چهلمGEL200
روز بیستمGEL300

هر $1 (دلار) 3.07GEL (لاری) می باشد. توجه داشته باشید که کل دوره اخذ تابعیت این کشور نباید بیش از 3 ماه باشد. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با تابعیت این کشور، پاسپورت این کشور و اقامت کشور گرجستان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مشاوره (رایگان) تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *