مهاجرت به کشور کلمبیا

اقامت کلمبیا

اقامت کلمبیا

کلمبیا کشوری زیبا با جاذبه های گردشگری بسیار جذاب می­ باشد و افراد از راه های مختلفی می ­توانند اقامت کلمبیا را اخذ نمایند. کلمبیا دارای اقتصاد در حال رشدی است که میزان بیکاری در این کشور 9% می ­باشد. امروزه افراد زیادی بدنبال اخذ ویزای کاری این کشور هستند. اما اخذ ویزای کاری کلمبیا یکی از دشوارترین ویزاهای این کشور محسوب می شود. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمندان مهاجرت کاری به این کشور را یاری و راهنمایی می نمایند. همانطور که بیان نمودیم کلمبیا از اقتصاد بسیار مناسبی برخوردار است. سرمایه گذران با اخذ ویزای تجاری این کشور می­ توانند به کلمبیا مهاجرت نمایند. ناگفته نماند افراد با اخذ ویزای کاری و تجاری این کشور می ­توانند بهمراه همسر و فرزندان خود به کلمبیا مراجعت نمایند.

راه های مهاجرت و اخذ اقامت کلمبیا

افراد از راه های مختلفی می­ توانند به کشور کلمبیا مهاجرت نمایند. از طریق روش های مذکور امکان اخذ اقامت این کشور وجود خواهد داشت:

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت تجاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • سرمایه گذاری

جهت اخذ ویزاهای کشور کلمبیا افراد نیاز به دعوتنامه داشته و برای اخذ ویزای تجاری و ویزای کاری متقاضیان می ­باید با مسئولین مربوطه در این کشور مصاحبه نمایند. اما صدور ویزای توریستی کلمبیا بدون مصاحبه با متقاضیان انجام می پذیرد.

تبدیل اقامت به تابعیت در کلمبیا در سال 2023

برای درخواست تابعیت این کشور، شما باید در این کشور متولد شده باشید یا حداقل از یک پدر و مادر که یک شهروند کلمبیا است به دنیا آمده باشید. همچنین اگر حداقل 5 سال در این کشور اقامت دائم داشته باشید، می توانید تقاضای تابعیت کنید. همچنین تبدیل اقامت به تابعیت در کلمبیا از طریق زیر امکان پذیر می باشد:

  • سرمایه گذاری
  • ازدواج
  • کار

در نمودار زیر تعداد سال های اقامت آمده است:

سال های اقامت در کلمبیا جهت دریافت تابعیت

اقامت کلمبیا از طریق کار

همانطور که بیان نمودیم کلمبیا از جمله کشورهایی است که از اقتصاد رو به رشدی برخوردار می ­باشد. نرخ بیکاری دراین کشور 9% است. سالانه افراد زیادی جهت انجام کار در این کشور نسبت به اخذ ویزای کاری کلمبیا اقدام می­ نمایند. افرادی ک قصد انجام کار در این کشور را دارند می­ باید ابتدا رزومه تحصیلی و کاری خود را به کشور کملبیا ارائه نمایند. این کشور پس از بررسی رزومه متقاضیان، اجازه صدور ویزا به آنان خواهد داد.افراد می ­تواننند تمامی مدارک خود را به صورت اینترنتی ارسال نمایند.

اما پس از اینکه مدارک مورد تأیید دولت کلمبیا قرار گرفت می­ باید برای مصاحبه حضوری و اخذ ویزای کاری این کشور به پایتخت این کشور بوگوتا مراجعت نمایند. ویزای کاری این کشور که هم اکنون با نام ویزای M-5 شناخته می ­شود.در ابتدا دارای یک سال اعتبار می­ باشد. پس از پایان اعتبار در صورت تمایل فرد برای انجام کار در این کشور تا 5 سال قابلیت تمدید خواهد داشت. همچنان پس از پایان اعتبار 5 ساله فرد می­ تواند برای دریافت تابعیت کشور کلمبیا اقدام نماید. ناگفته نماند متقاضیان انجام کار در کلمبیا توانند به همراه اعضاء خانواده خود به این کشور سفر نمایند.

جهت شفاف سازی مبحث کار در این کشور نمودار نرخ بیکاری را بررسی بفرمائید:

نرخ بیکاری در کلمبیا

اخذ اقامت کلمبیا از طریق تحصیل

کلمبیا یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که دارای دانشگاه های معتبری می ­باشد. دانشجوان جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور می­ باید ابتدا درخواست پذیرش خود را به همراه رزومه و سایر مدارک تحصیلی به دانشگاه مورد نظر خود در این کشور ارسال نمایند. تحصیل در کلمبیا به 3 زبان انگلیسی، روسی و ترکی امکان پذیر است. علاقمندان به ادامه تحصیل در دیگر کشورها می ­توانند شرایط تحصیل در اتریش را نیز مطالعه نمایند. بدین ترتیب از مزایای تحصیل در این کشور نیز بهره ­مند گردند.

اقامت کلمبیا از طریق سرمایه گذاری

همانطور که می­ دانید یکی دیگر از روش های مهاجرت به کلمبیا از طریق سرمایه گذاری می ­باشد. دولت کلمبیا برای آن دسته از افرادی که قصد ارتباط تجاری با شرکت های کلمبیایی را دارند ویزای تجاری صادر می­ نماید. این دسته از افراد با اخذ ویزای تجاری این کشور اجازه انجام کار در کلمبیا را نخواهند داشت. همچنین مدت زمان اعتبار این ویزا 180 روز می باشد. سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در کلمبیا را دارند به نکات زیر را مورد توجه قرار دهند:

  • این کشور دارای اقتصاد رو به رشدی می ­باشد.
  • این کشور عضو سازمان جهانی تجارت نمی ­باشد.
  • تمامی استانداردهای سرمایه گذاری در معاهدات دوجانبه در این کشور رعایت می­ گردد.
  •  نرخ بیکاری در این کشور 9% می ­باشد.
  • کشور کلمبیا دارای سفارت در کشور ایران می­ باشد.

اقامت کلمبیا از طریق سرمایه گذاری

پناهندگی روش مهاجرت به کشور کلمبیا

پناهندگی موضوعی است که اکثر کشورها بدلیل خطرات جانی و مالی که برای پناهجویان در پی دارد، با آن مخالف هستند. با اعمال قوانین سخت گیرانه در تلاشند تا از آن جلوگیری نمایند. دولت کلمبیا نیز تنها با درخواست پناهجویانی موافقت می­ نماید که درخواست آنان مطابق با قوانین کنوانسیون ژنو می­ باشد. شما می­ توانید از قوانین پناهندگی در آلمان مطلع شوید. ما نیز به دلایل زیر پناهندگی و عبور از راه های سخت و طاقت فرسا را به دوستان پیشنهاد نخواهیم نمود:

  • اشخاصی که درخواست پناهندگی می­ نمایند، مشمول کنوانسیون ژنو نمی­ گردند.
  • پناهندگی دارای شرایط مبهمی می­ باشد.
  • پناهندگان دارای شرایط رفاهی مناسبی نمی ­باشند.
  • پناهندگان امکان بازگشت به کشور خود را نخواهند داشت.

مهاجرت به کلمبیا از طریق ازدواج

از دیگر راه های اخذ اقامت کلمبیا ازدواج در این کشور می ­باشد. هر کشور دارای قوانینی برای ازدواج با اتباع خارجی می باشد. کشور کلمبیا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قوانین و شرایطی را برای اتباع خارجی که قصد ازدواج با اتباع کلمبیایی را دارند قرار داده است. دولت کلمبیا به ان دسته از اتباع خارجی که با اتباع کلمبیایی ازدواج نموده اند. در ابتدا اقامت موقت اعطاء می نماید. این اقامت موقت در صورت ازدواج پایدار تبدیل به اقامت دائم کلمبیا و پس از آن اخذ تابعیت این کشور می­ گردد. اما در صورتیکه ازدواج اتباع خارجی با اتباع کلمبیایی به طلاق منجر گردد، دیگر اقامت موقت وی تمدید نخواهد شد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی عزیزان را در این زمینه یاری نموده و راهنمایی های مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *