شرایط تایلند

اقامت تایلند

اقامت تایلند

اقامت تایلند یکی از مهم ترین مسائل برای مهاجران و مقیم های تایلند محسوب می شود. در این مقاله به بررسی این مبحث می پردازیم. هزینه اقامت در تایلند شامل هزینه های متفاوتی می شود که برای هرشخصی می تواند میزان هزینه ها متفاوت باشد. اقامت تایلند بستگی به شرایط شما و سبک زندگی شما دارد. در کشور تایلند بنا بر گزارش های دانشجویان هزینه های تحصیلی و هزینه اقامت در تایلند به نسبت دیگر کشورهای اروپایی کمتر و مناسب تر است. لذا بسیاری از مهاجران برای زندگی و تحصیل و یا حتی عده ای برای سرمایه گذاری در تایلند و کار و بازنشستگی در تایلند این کشور را انتخاب می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات شما در این خصوص پاسخ می دهد.

بررسی اقامت تایلند

زندگی در تایلند به 2 چیز خلاصه می شود: هزینه های پایه که هزینه های ثابت ماهانه می باشد و سبک زندگی شخصی شما، که این هزینه ها را به شما می افزاید. هزینه های زندگی برای اشخاص کم هزینه حداقل 600$ (دلار) است. این هزینه زندگی در مکانی مانند چیانگ مای است و زندگی در جزیره تایلند، بانکوک یا نقاط بازنشسته هزینه بیشتری خواهد داشت. بازنشستگان حداقل درآمد تأمین اجتماعی خاص خود را دارند که باید قبل از دریافت ویزای بازنشسته ثابت کنند. این تعداد شامل خوردن مقدار مناسب غذای تایلندی، انتخاب آپارتمان کوچک تر، و مواردی از این قبیل می باشد. مهاجران بازنشسته هنگام حساب كردن برای روش های مختلف حمل و نقل، هزینه های مراقبت های بهداشتی، غذا حداقل هزینه های ماهانه بالای 1000$ (دلار) را گزارش می كنند.

انواع متفاوتی از هزینه های برای زندگی در تایلند وجود دارد. در نمودار زیر نسبت این هزینه ها را مشاهده می کنید:

هزینه های رایج اقامت در تایلند

هزینه پایه زندگی شما در تایلند 600$ (دلار) به عنوان حداقل پایه و حداقل و کم ترین هزینه برای مهاجران چیانگ مای و بیشتر از 750$ (دلار) برای زندگی در بانکوک است. هزینه ویزای تایلند و سبک زندگی خود را علاوه بر این تعداد می توانید محاسبه کنید. اول از همه، قیمت ها برای هر گروه هزینه ای فقط متوسط ​​قیمت است. علاوه بر این، بسیاری از فاکتورها مانند مکان هنگام محاسبه هزینه های وعده های غذایی و سایر هزینه ها نقش دارند. به عنوان مثال، یک بشقاب برنج سرخ شده خوک 45THB (بات) در Bang Na واقع در حومه بانکوک قیمت دارد. اما در مناطق معروف مانند سیلوم یا میدان سیام، همین وعده غذایی ممکن است 90THB (بات) باشد.

اجاره خانه و اقامت تایلند

در صورتی که محصل باشید به جز شهریه هزینه های اجاره خانه ممکن است بیشرین هزینه شما در تایلند باشد، به ویژه هنگامی که در یک شهر بزرگ مانند بانکوک یا مقاصد گردشگری مانند پوکت و پاتایا زندگی می کنید. در واقع، بسیاری از مهاجران بیش از 30% از درآمد ماهانه خود را فقط برای اجاره هزینه می کنند. وقتی از هموطنان خارجی می پرسید که چقدر برای اجاره خانه پرداخت می کنند، انتظار داشته باشید پاسخ های مختلفی بشنوید. برخی افراد بیش از 50000THB (بات) اجاره پرداخت می کنند، در حالی که برخی دیگر 30000THB (بات) پرداخت می کنند. همچنین برخی از آنها حدود 15000THB (بات) می پردازند. به عبارت دیگر، هزینه اجاره ماهانه بسیار متفاوت است و به عواملی مانند محل، نوع مسکن و امکانات ارائه شده بستگی دارد.

همه عوامل زیر بر قیمت اجاره تأثیر می گذارند. اگر می خواهید هزینه های اجاره خود را محدود کنید، باید به این سوالات پاسخ دهید:

  • می خواهید در کدام استان تایلند زندگی کنید؟
  • آیا می خواهید در بانکوک ، چیانگ مای یا هوآ هین زندگی کنید؟
  • آیا قصد دارید در مرکز شهر زندگی کنید؟
  • آیا می خواهید در حومه شهر پایتخت زندگی کنید؟
  • آیا شما ترجیح می دهید اقامت خود را در ایسارن یا استان دیگر مستقر کنید؟
  • آیا می خواهید با کسی به صورت مشارکتی زندگی کنید؟
  • آیا می خواهید در یک کانکس یا خانه شهری زندگی کنید؟
  • آیا شما یک استودیو یا خانه یک خوابه، دو خوابه یا چهار خوابه ترجیح می دهید؟
  • آیا یک واحد کاملاً مبله می خواهید یا اینکه مبلمان خود را خریداری می کنید؟
  • استخر یا سالن ورزشی وجود دارد؟
  • فاصله خانه تا خیابان های اصلی چقدر است؟

اقامت تایلند در بانکوک

اقامت تایلند در بانکوک

بانکوک از کیفیت اقامتی مشابه با چیانگ مای برخوردار است اما هزینه زندگی در این شهر بزرگ بیشتر است. یک خانواده 3 نفره برای زندگی در ای شهر ماهانه 2600$ (دلار) هزینه می کنند. از این پول، ماهیانه حدود 400$ (دلار) به یک آپارتمان به سبک غربی اختصاص دارد. با پرداخت 700$ (دلار) ، شما در محله های مهاجران زندگی نمی کنید. یک اتاق استودیویی با متراژ 30 متر مربع در بانکوک در مناطق مسکونی خارج از کشور مانند Onnut حدود 12000THB (بات) تا 15000THB (بات) در ماه هزینه دارد. در مناطق تجاری مانند آسوک یا سیلوم، قیمت ها می توانند تا 24000THB (بات) افزایش پیدا کند. در بانکوک، اگر می خواهید خانه ای با یک حیاط جلوی کوچک و حیاط پشتی اجاره کنید، انتظار پرداخت حدود 30000THB (بات) را داشته باشید. اما اگر در استانی مانند ساموت پراکان باشد، فقط ممکن است 16000THB (بات) بپردازید.

اینکه کالا ها و اقلام اولیه و ضروری در کشور تایلند چه قیمتی دارند نیز مهم است. در جدول مهم ترین هزینه ها را مشاهده می کنید:

کالا و خدماتهزینه به بات
کاپوچینو67THB
نان46THB
برنج 1 کیلوگرم42THB
گوشت قرمز369THB
مرغ82THB
پیاز37THB
سیب زمینی45THB
گوجه46THB
سیب91THB
پرتقال63THB
موز42THB
اجاره خانه 1 خوابه مرکز شهر13417THB
اجاره خانه 1 خوابه خارج از شهر7402THB

زندگی در کشور تایلند

در حال حاضر تعداد زیادی از مهاجران می توانند در این کشور زندگی خوبی را سپری کنند. ممکن است در ابتدا در صورتی که تجربه زندگی به صورت مستقل را نداشته باشید به مشکل بخورید. اما به سرعت می توانید خود را با جریان و شرایط زندگی در تایلند هماهنگ کنید. با توجه به آنکه تایلند کشوری است آسیایی جمعیت مهاجران اکثرا آسیایی است اما مهاجران از اروپا نیز به این کشور مهاجرت می کنند. زیرا شرایط برای زندگی و کار به طور کلی مقرون به صرفه است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش می کنند تا به شما در زمینه مهاجرت به تایلند بهترین و تخصصی ترین مشاوره را ارائه دهند. همچنین می توانید به مقالات پاسپورت تایلند و موسسات کاریابی در تایلند مراجعه فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *