مهاجرت به کشور استونی

تبدیل اقامت به تابعیت در استونی

تبدیل اقامت به تابعیت در استونی

تبدیل اقامت به تابعیت در استونی موضوعی می باشد که هر ساله ذهن مهاجرین و متقاضیان زیادی را به سمت خود سوق داده است. استونی با محیط زندگی بسیار تمیز، آرام و ایمن یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است و دور از ذهن نیست که مهاجران به فکر تبدیل اقامت به تابعیت در استونی باشند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، استونی بهترین کیفیت هوا را در کل جهان دارد. استونی یکی از كوچک ترین کشورهاست و در شمالی ترین كشور منطقه بالتیک قرار گرفته است و از تعداد زیادی جزیره در ساحل جنوبی خلیج فنلاند تشكیل شده است. از نظر منابع طبیعی می توان گفت که استونی دارای دریاچه های فراوان و جنگل های متراكم زیادی است.

استونی خیلی وقت نیست که به عضویت اتحادیه اروپا در آمده است و می توان گفت در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوسته و به طبع آن، این کشور به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو، و همچنین به عضویت کشورهای شنگن در آمده است . این مزیت برای خیلی از افراد چشمگیر است و اغلب افرادی که تمایل دارند زندگی در یک کشور عضو شنگن در اتحادیه اروپا را تجربه کنند به مهاجرت به این کشور ترغیب می کند. تیم موسسه حقوقی موسسه سفیران سروش سعادت اهتمام ورزیده در این مقاله درباره اقامت این کشور و چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت توضیحات کافی را ارائه بدهد.

درباره کشور استونی

این کشور دارای آب و هوای معتدلی است ولی با تمام این ها از نظر منابع طبیعی ضعیف می باشد. کشاورزی در کشور استونی به دلیل نوع و جنس خاک آن قابلیت مناسبی ندارد و همچنین می توان گفت که از نظر دامداری هم دامداری آن، فقط پاسخگوی 20 درصد نیاز كشور است. در طی چند سال گذشته، منابع کمی از نفت و فسفر در این منطقه پیدا شده است.

از صنایع عمده این كشور که در امر صادرات هم زبانزد است می توان به این موارد اشاره داشت:

  • فلزكاری
  • صنایع چوب
  • نساجی

زبان رسمی این کشور استونیایی ست که این زبان شباهت زبانزدی به زبان فنلاندی دارد. منتها مزیت بزرگی که زندگی در این کشور دارد این است که اکثر مردم استونی به زبان انگلیسی تسلط دارند. از نظر آداب مذهبی و شرعی، مذهب مردم این کشور مسیحی ارتودوکسی می باشد. 69% از مردم این کشور از تبار استونیایی و حدود 25% روس ‌تبارند.

اقتصاد در استونی

خیلی از افراد برای سرمایه گذاری در صنایع این کشور به این کشور مهاجرت می کنند که از نظر صنعتی می توان اینطور ذکر کرد که بیشترین درصد صنعت استونی که از منظر اقتصادی هم برای این کشور سود آور است شامل صنايع مهندسي و فرآوري غذايي است. گازکشی در این کشور انجام شده است و از نظر تامین گاز کشوری خودکفاست و براي استفاده گرمايشي و صنعتي از شيست قيرداری که در همانجا استخراج مي ‌شود، استفاده می کنند. محصول اصلی و تامین کننده نیازهای روزانه بخش مهم كشاورزی و دامپروری، لبنیات است. استونی از نظر آزادی رسانه ها، آزادی اقتصادی، آزادی فرهنگ و سیاست و آموزش در سطح بین المللی سردمدار است. واحد پول این کشور یورو می باشد.

تبدیل اقامت به تابعیت در استونی از طریق ثبت شرکت

انواع مختلفی از روش ها برای این منظور موجود است منتها افراد در صورت تمایل به اخذ اقامت استونی و به طبع تبدیل آن به تابعیت می توانند از این روش استفاده کنند. قبل از ثبت درخواست اقامتی مه متقاضی باید در اداره مهاجرت استونی به عمل بیاورد، شرکت متقاضی الزاما باید شرایط ملزومی را رعایت کرده باشد. این شرایط بدین شرح است:

شرکت فرد داوطلب باید در کشور مبدا خود دارای حداقل ۴ ماه سابقه فعالیت در زمینه های تجاری، بازرگانی و یا سایر خدمات سود آور بوده باشد.از الزامات این روش داشتن گردش مالی است که به صورت سالیانه باید حداقل مبلغ 200000€ (یورو) گردش حساب را بتوان نشان داد. هرساله برای تمدید اقامت هم باید همین میزان سرمایه را بتوان طی گردش حساب نشان داد. به صورت حداقلی ارزش سهام شركت متقاضی باید 65000€ (یورو) باشد.

در صورتی که تمامی مراحل فوق رعایت شود و اداره مهاجرت موافقت خود را مبنی بر اخذ اقامت اعلام کند در ابتدا به متقاضی، همسر و فرزندان زیر 18 سال او یک اقامت یک ساله قابل تمدید به 5 سال اعطاء خواهد شد که می‌بایست هر سال تمدید گردد و پس از اتمام و تمدید در سال پنجم متقاضی می‌ تواند برای اخذ اقامت دائم و شهروندی استونی اقدام کند و پاسپورت این کشور اروپایی را دریافت نماید.

تبدیل اقامت به تابعیت در استونی از طریق ثبت شرکت

اخذ اقامت استونی از طریق سپرده گذاری

داشتن اقامت این کشور می تواند در گروه سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری دولتی این کشور باشد. افراد با سرمایه گذاری حداقلی 1 ملیون € (یورو) در پروژه‌ های دولتی استونی که بدون بهره است و همچنین به صورت قرض الحسنه و حداقل به مدت 5 سال است، اقامت این کشور را می توانند بدست آورند. مزیت های دریافت اقامت استونی که بیشتر افراد به دنبال آن هستند بدین شرح است:

  • صدور کارت اقامت به مدت 3 سال
  • امکان داشتن شرکت با مالکیت قطعی و عدم نیازبه شریک محلی
  • دسترسی آزادانه به تمام ناحیه شنگن
  • امکان تقاضای اقامت دائم پس از 5 سال از گذشتن اقامت
  • امکان دریافت پاسپورت در کوتاه ترین زمان ممکن بعد از گذشت 1 سال از اقامت دایم
  • امکان افتتاح حساب در بانک های بین المللی و داشتن مستر کارت اروپایی

تبدیل اقامت به تابعیت استونی از طریق کار

شهروندان ساکن غیر اتحادیه اروپا که درخواست کار برای مقطع کوتاهی از سال مثلا شش ماه را دارند می توانند برای ویزای نوع D درخواست داشته باشند. البته متقاضی قبل از درخواست خود، باید کارفرمایی را پیدا کند که برای ثبت و استخدام کوتاه مدت در دفاتر مرزی اقدام کند.

اما اگر متقاضی قصد دارد برای مدت طولانی ‌تر یعنی بیشتر از 6 ماه در سال به کار در استونی بپردازند. باید برای مجوز اقامت درخواست کند. متقاضیان در ابتدا باید برای اقامت موقت یعنی برای کار تا دو سال اقدام کنند، سپس برای داشتن اقامت دائم، می‌ تواند درخواست اقامت طولانی مدت بدهد. حقوق و مزایا در این کشور متناسب با شغل و سابقه و تحصیلات معین می شود. چنانچه در امور مهاجرت به استونی و کشورهای برتر جهان نیاز به مشاوره تخصصی داشتید می توانید با مشاوران متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *