مهاجرت به کشور آلمان

تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان

تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان

تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان از جمله مواردی می باشد که سالانه به طور خاص ذهن افراد زیادی را در این باره به خود اختصاص داده است. افرادی که سال‌ ها اقامت دائم در این کشور را دارند. بدین ترتیب از این طریق می‌ توانند از حق و حقوق شهروندی در آلمان استفاده نمایند. این راه آسان ترین و مناسب‌ ترین راه برای افراد دارای اقامت دائم در این کشور است. کشور آلمان یک کشور اروپایی محسوب می‌ گردد. همچنین از سطح بالایی نسبت به سایر کشورها برخوردار است.

بنابراین بسیاری افراد از روش‌ های مختلف، تصمیم به مهاجرت به آلمان را دارند. ممکن است در انجام این پروسه سوالاتی در ذهن‌ باشد. خواستار اطلاعاتی در این خصوص باشید. پس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت حضوری یا تلفنی تماس حاصل نمایید. این موسسه با در اختیار نهادن اطلاعات کافی همراه با جزئیات انجام این پروسه، شما را در رسیدن به هدف یاری می‌ نمایند.

بسیاری از افراد سال‌ ها اقامت دائمی آلمان را داشته و در آنجا زندگی کرده‌ اند. در حال حاضر می‌ خواهند نسبت به تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان اقدام نمایند. تبدیل نمودن اقامت به تابعیت در کشور آلمان مانند سایر امور مربوط به مهاجرت، دارای شرایطی است. شرایطی که دارا بودن و انجام آنها از عهده هر شخصی بر نمی‌ آید.

فرآیند تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان

اگر شما اقامت دائم کشور آلمان را داشته باشید، مجاز به استفاده از حقوق شهروندی آلمان را ندارید.در این صورت شامل یکسری محدودیت‌ ها می‌ شوید. زمانی که فردی تابعیت کشور آلمان را دارا باشد. از کلیه امکانات شهروندی این کشور می‌ تواند استفاده نماید. از این رو، تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان، از اهداف مقیم‌ های دائمی این کشور است. استخدام به‌‌ عنوان کارمند دولت، مجاز به رای دادن، دسترسی به کلیه مشاغل موجود در آلمان از جمله حقوق شهروندی است. اما چنانچه تابعیت آلمان را اخذ می‌ نمایید، می‌ باید به‌ عنوان یک شهروند آلمانی از کلیه قوانین حاکم بر کشور پیروی کنید. خدمت نظامی نیز یکی از قوانین آلمان است که می‌ باید توسط هر شهروندی رعایت و انجام گردد.

بررسی تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان

تابعیت شامل گذراندن یک فرآیند درخواست است که می تواند چندین ماه طول بکشد. این رایج ترین روشی است که مهاجران از کشور خارج می شوند تا تابعیت آلمان را دریافت کنند. برای واجد شرایط بودن برای تابعیت آلمان از طریق اقامت، باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • شما بیش از 8 سال است امکان اقامت در آلمان را خواهید داشت.
  • شما می توانید بدون اتکا به مزایای بیکاری، مزایای مسکن یا کمک هزینه مراقبت از کودک، خود و خانواده خود را حمایت مالی کنید.
  • شما سابقه کیفری نداشته باشید.
  • شما در آزمون تابعیت پذیرفته شده باشید.
  • شما آماده باشید که شهروندی قبلی خود را از دست بدهید.
  • شما به اصول دموکراتیک قانون اساسی آلمان متعهد هستید.

همچنین باید نشان دهید که تسلط کافی به زبان آلمانی دارید (سطح B1). این را می توان با هر یک از موارد زیر ثابت کرد:

  • گواهی زبان آلمانی مانند Deutschtest für Zuwanderer یا معادل آن
  • گواهی شرکت موفق در دوره زبان به عنوان بخشی از دوره ادغام
  • گواهی پایان تحصیلات متوسطه آلمانی یا معادل آن
  • پذیرش در کلاس 10 دبیرستان آلمانی با نمره حداقل قبولی در آلمانی
  • حضور در یک مدرسه آلمانی به مدت 4 سال
  • تحصیل در یکی از دانشگاه های آلمان یا تکمیل موفقیت آمیز دوره آموزش حرفه ای آلمان

انواع تابعیت کشور آلمان

کشور آلمان از جمله کشورهایی است که به منظور اعطاء تابعیت آلمانی، تابعیت مضاعف را قبول نمی کند. کشور آلمان به سختی تابعیت آلمان را برای هر متقاضی صادر می‌ نماید. به طور کلی هر شخصی از 3 طریق می‌تواند تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان را انجام دهد. برای بررسی این شرایط باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبول تابعیت
  • حق خون (Jus Sanguinis)
  • حق خاک (Jus Sanguinis)

اخذ تابعیت از طریق برآورده نمودن الزامات تنظیمی از سوی دولت توسط شخص می‌باشد. بدین معنا که شخصی الزامات و محدودیت‌‌ های دولت آلمان را بپذیرد. برای مدتی در آلمان اقامت دائم داشته باشد. در این صورت می‌ تواند تابعیت این کشور را دریافت نماید. ناگفته نماند رعایت محدودیت‌ های دولتی بسیار دشوار بوده و این اخذ نوع تابعیت از عهده هر کسی بر نمی‌ آید. 2 نوع قبول تابعیت وجود دارد. در باب کسب اطلاعات جامع در خصوص مهاجرت به آلمان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

نوع دیگر اخذ تابعیت آلمان، حق خون است. بدین معنا که اگر فردی از والدین آلمانی خود متولد شده باشد، می‌ تواند تابعیت آلمان را اخذ نماید. آخرین نوع اخذ تابعیت کشور آلمان، حق خاک است. بدین معنا که اگر شما در محدوده مرزهای آلمان متولد شده باشید. همچنین مجاز به اخذ تابعیت آلمان می‌ باشید. در واقع این نوع تابعیت شامل افرادی می‌ شود که جزء دسته‌ های شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی قاره اروپا و شهروند سوئیس نباشند.

الزامات تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان جهت اخذ شهروندی

فرد می‌ باید به مدت 7 یا 8 سال از طریق اجازه اقامت آلمان، در این کشور زندگی کرده باشد. همچنین می‌ باید در طول این مدت، دوره ادغام را نیز گذرانده باشد. برای اثبات این امر کافی است به سوابق اقامت فرد در سیستم دولت مراجعه گردد. فرد بایستی به طور کامل بر زبان آلمانی سطح B1 تسلط داشته باشد. شخص باید تمکن مالی خود جهت تامین هزینه‌ های زندگی خود و خانواده‌ را داشته باشد. برای اثبات این موضوع می‌ تواند گواهی‌ های بانکی و یا اسناد مرتبط را ارائه نماید.

متقاضی می باید مطیع قانون و دارای عدم سوء پیشینه در آلمان باشد. رد کلیه تابعیت‌ های پیشین توسط متقاضی: دولت آلمان قانون تابعیت مضاعف را نمی‌ پذیرد. بنابراین شخصی که دوتابعیتی است، مورد قبول آلمان واقع نمی‌ گردد

اگر شخص متقاضی بتواند برآورده کردن کلیه الزامات را به اثبات برساند. همچنین می‌تواند جهت اخذ تابعیت اقدام نماید. این پروسه نیز دارای مراحلی است که در ادامه شرح داده می‌شود. لازم به ذکر است کلیه متقاضی که سن آنها بیشتر از 16 سال است، بایستی درخواست خود را ارائه نمایند. درخصوص کودکانی که سن آنها کمتر از 16 سال است. قیم یا والدین‌ باید این درخواست را ارائه کنند.

الزامات تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان جهت اخذ شهروندی

تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان و آزمون تابعیت

شخص متقاضی می‌باید جهت اخذ تابعیت آلمان، در آزمون تابعیت این کشور شرکت نماید. تعداد سوالات این آزمون 33 سوال چند گزینه‌ ای است. زمان آزمون 1 ساعت بوده و بایستی حداقل 17 پاسخ درست ارائه نماید. در صورت پشت سر نهادن آزمون و کسب نمره قبولی، گواهی قبول تابعیت به شخص ارائه می‌ گردد. اکنون این مدرک نیز به مدارک پرونده فرد متقاضی ضمیمه می‌ گردد.

در مرحله تقدیم مدارک متقاضی بایستی کلیه مدارک خود همراه با تکمیل فرم درخواست را به اداره مهاجرت تسلیم نماید. ضمنا فرد بایستی رسید پرداخت هزینه‌ها در این خصوص را نیز به همراه داشته باشد. مدارک متقاضی توسط افسران مربوطه مورد بررسی قرار می‌ گیرد. در صورتی که پرونده او مورد تایید قرار گیرد، موفق به اخذ گواهی شهروندی یا تابعیت آلمان می‌ گردد. اکنون با دریافت این گواهی نه به عنوان یک مقیم دائمی، بلکه به عنوان یک شهروند شناخته می‌شود. بدین ترتیب شما موفق به انجام پروسه تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان شده‌ اید. همچنین می توانید مقاله هزینه زندگی در آلمان را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

روش تابعیت آلمان از طریق ازدواج

چنانچه شخصی با تبعه آلمانی یا شهروند آلمانی ازدواج نماید، از این طریق می‌تواند تابعیت آلمان را اخذ کند. لازم به ذکر است گذراندن آزمون تابعیت و نیز برآورده ساختن الزامات کشور شامل این دسته افراد هم می‌گردد. شخصی که با تبعه آلمانی ازدواج کرده باشد، برای دریافت تابعیت آلمان می‌ باید شرایط خاصی را به انجام برساند. سپری شدن حداقل 2 سال از زمان ازدواج با تبعه آلمانی و حداقل 3 سال اقامت در آلمان از جمله شرایط تابعیت است.

نحوه انصراف از تابعیت آلمانی

دولت آلمان و قوانین حاکم بر آن، به شهروند آلمانی خود اجازه انصراف از تابعیت آلمان را نمی‌ دهد. در واقع فرد با انصراف از تابعیت، حق چشم‌ پوشی از تعهدات شهروندی مانند خدمت نظامی یا پرداخت مالیات را ندارد.

در این صورت، تنها می‌ توانید از طریق ذیل انصراف خود را اعلام نمایید:

  • چنانچه شخص درخواست خود را به مقامات آلمانی ارائه نموده باشد. همچنین پیشنهاد تابعیت کشوری دیگر را داشته باشید.
  • چنانچه قیم یک کودک آلمانی، شخصی خارجی باشد. در این صورت، کودک از ملیت آلمانی خارج خواهد شد.
  • شخص به نظامیان کشوری که ملیت آنرا دارد ملحق شده باشد، بدون اینکه از مقامات آلمانی کسب اجازه نماید.
  • در صورتی که شخص تابعیت یک کشور دیگر را اخذ نماید. در این صورت به طور خودکار تابعیت آلمانی باطل می‌ گردد.
  • فعالیت‌ های غیرقانونی از سوی شخصی که از روش قبول تابعیت موفق به اخذ تابعیت آلمان شده باشد.
  • در این صورت نیز چون خلاف قانون عمل کرده است. تابعیت آلمانی او به دلیل عملکرد خلاف قانون، باطل می‌ گردد.

همانطور که مطلع شدید اخذ اقامت دائم آلمان می‌تواند به اخذ تابعیت و شهروندی مبدل گردد. هزینه مهاجرت به آلمان نیز یکی از مواردی است که متقاضیان باید در این مورد کسب اطلاع کنند. اما لازمه هر روشی، شرایطی است که می‌باید مشمول متقاضی گردد. بنابراین ابتدا بایستی روش اخذ اقامت را تعیین نمایید. سپس با توجه به ارائه مدارک لازمه، نسبت به اخذ اقامت و تابعیت آلمان اقدام فرمایید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در راستای اخذ تابعیت آلمان و سایر کشورها با دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *