مهاجرت به کشور رومانی

ازدواج در رومانی

دریافت تابعیت رومانی از طریق ازدواج برای فردی که با تبعه رومانیایی ازدواج می کند، میسر است و این قاعده بر اساس حقوق بین الملل خصوصی می باشد. کشور اروپایی رومانی نیز شامل این قانون می گردد. کشور ایران نیز مانند سایر کشورها این قانون را دارد. اینکه هر فرد خارجی با مرد ایرانی ازدواج نماید، موفق به کسب تابعیت ایران می گردد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند در این زمینه شما را همراهی نماید. همچنین قادر به انجام مسائل حقوقی در خصوص این گونه پرونده ها می باشد. این مقاله برای همین هدف نگارش شده است.

ازدواج در رومانی

افرادی که قصد مهاجرت به کشور رومانی از طریق ازدواج را دارند، باید شامل یکی از موارد زیر بشوند:

  • ازدواج کردن با فردی که دارای تابعیت کشور رومانی می باشد.
  • ازدواج کردن با فردی که دارای اقامت کشور رومانی می باشد.

میزان زمان لازم به منظور اخذ اقامت برای هر کدام از شرایط فوق متفاوت خواهد بود. البته لازم به ذکر است در هر 2 شرایط فرد به اقامت دائم خود در کشور رومانی خواهد رسید. حتی اگر فرد با مرد یا زن رومانیایی ازدواج کند، تابعیت این کشور را نیز اخذ خواهد کرد. اما یکی از مسائل مهم در این میان ارائه درست مدارک است که در بالا به آن اشاره شده است.

ازدواج شاید یکی از سهیل ترین راه های مهاجرت به هر کشوری باشد، اما اگر فردی تمایل به مهاجرت به کشور مقصد از روش دیگری داشت چطور؟ شاید روش های دیگر مهاجرت به کشور رومانی مخاطب بیشتری نیز داشته باشد، از جمله ان روش ها، روش مهاجرت تحصیلی است. در این روش فرد می تواند با دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور در یکی از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری به ادامه تحصیل در این کشور بپردازد.

فرآیند مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج

حساس ترین مرحله در این فرآیند مصاحبه در سفارت رومانی در کشور اولیه می باشد. در هنگام این مصاحبه، از متقاضی ازدواج، سوالاتی پرسیده می شود. این سوالات شامل موارد زیر می باشد:

  • بیوگرافی به صورت خلاصه (خلاصه ای از تولد فرد، دوران تحصیلی، موقعیتت شغلی، میزان درآمد و غیره)
  • چنانچه متقاضی ازدواج قبلی داشته باشد بایدد به آن اشاره نماید.
  • مدت آشنایی متقاضی با همسرش و ارائه مدارک برای اثبات دوران نامزدی، ازدواج و آشنایی
  • ارائه مدارک برای اثبات استطاعت مالی

بررسی تابعیت رومانی از طریق ازدواج

اخذ تابعیت در برخی کشورها از جمله ایران دارای محدودیت جنسی است. بدین معنا که اگر یک مرد خارجی با زن ایرانی ازدواج نماید، تابعیت ایران به فرد خارجی تعلق نمی گیرد. بلکه انتقال تابعیت ایران به فرد صرفا از طریق مرد ایرانی صورت می پذیرد. اما در کشور رومانی که یک کشور اروپایی است، محدودیت جنسی در اخذ تابعیت فرد خارجی وجود ندارد. به طور قطع ازدواج به اتباع رومانی منجر به اخذ تابعیت رومانی می گردد. مشروط بر این که مسائل حقوقی و قانونی پرونده فرد کاملا رعایت گردیده باشد. انتقال تابعیت از طریق مرد ایرانی، به نوعی تابعیت تحمیلی است. به عبارت دیگر زن خارجی در صورت ازدواج با مرد ایرانی قانونا و به خودی خود یک ایرانی محسوب می‌ گردد.

فرآیند مهاجرت و تابعیت به‌ رومانی از طریق ازدواج

حساس‌ترین مرحله تابعیت رومانی از طریق ازدواج انجام مصاحبه با فرد متقاضی ازدواج در سفارت رومانی در کشور مبدا است. در این مصاحبه، متقاضی بایستی به سوالاتی از قبیل سوالات به شرح ذیل پاسخ دهد:

  • در زمینه بیوگرافی: شامل سوالاتی مربوط به مشخصات هویتی فرد، موقعیت شغلی و درآمد و مدارک تحصیلی
  • در زمینه ازدواج قبلی: اگر در گذشته با شخص دیگری ازدواج کرده باشد، بایستی درخصوص آن توضیح دهد.
  • در زمینه نامزدی: سوالاتی مربوط به مدت زمان نامزدی و جشن آنها، مدت آشنایی زوجین و سایر موارد.
  • محل اقامت زوجین: در این خصوص سوالاتی درخصوص محل اقامت زوجین پرسیده می شود.

در خصوص کسب اطلاعات مورد نیاز در باب اقامت رومانی مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

مدارک اقامت رومانی از طریق ازدواج برای پیوست

اسناد مورد نیاز هنگام درخواست مجوز اقامت رومانی برای پیوستن به خانواده عبارتند از:

  • اسناد اثبات روابط خانوادگی (گواهی های تولد/ ازدواج، ترجمه و ضمیمه شده، به 2 نسخه اصلی و نسخه ای)
  • نامه معتبر مبنی بر اینکه اسپانسر با اعضای خانواده خود زندگی خواهد کرد.
  • نامه ای از طرف اسپانسر مبنی بر اینکه روابط بزرگ و چند همسری نیست (برای همسران)
  • اثبات اینکه حامی مالی از توانایی مالی کافی برای حمایت از اعضای خانواده خود برخوردار است.
  • کپی پاسپورت اسپانسر و اعضای خانواده
  • اثبات محل اقامت در رومانی
  • اثبات بیمه درمانی اجتماعی برای حامی و اعضای خانواده
  • یک گواهی پزشکی صادر شده توسط هر موسسه بهداشتی دولتی یا خصوصی مبنی بر اینکه نه حامی مالی و نه عضو خانواده از بیماری که تهدیدی برای سلامت عمومی باشد رنج نمی برند.

اثبات استطاعت مالی آن زوجی که تابعیت رومانی

یکی از شرایط اداره مهاجرت برای ازدواج یک تبعه رومانی با تبعه خارجی، اثبات استطاعت مالی می باشد. همین امر باعث شده استطاعت مالی برای زندگی مشترک شرطی الزامی برای اداره مهاجرت تلقی گردد. علاوه بر این شرط داشتن خانه با اندازه متناسب و در حد استاندارد نیز مهم می باشد. این خانه باید در زمان عزیمت همسر به رومانی وجود داشته بلشد.

اصل تمدید اقامت موقت رومانی حفظ شرایط مربوط به روش انتخابی برای اخذ این اقامت می باشد. اگر با استطاعت مالی اقامت موقت رومانی و اروپا را اخذ نمودید با همان می توانید تمدید نمایید. به عبارت دیگر برای تمدید مجدد اقامت باید همچنان استطاعت مالی خود را حفظ نموده باشید. برای اخذ اقامت رومانی از طریق ازدواج نیز این امر صادق می باشد.

مجوز کار و اقامت رومانی از طریق ازدواج

افرادی که موفق به کسب اقامت کشور رومانی از طریق ازدواج شده اند، اجازه کار در این کشور را نیز دارند. فرد متقای می تواند در ابتدای ورود خود به این کشور به منظور آشنایی بیشتر با زبان و فرهنگ آن، در کلاس های زبان رومانیایی شرکت کند. بعد از گذراندن این دوره و آشنایی با ساز و کار این کشور، فرد می تواند با ارسال رزومه خود به کارفرمایان چه از طریق سایت های کاریابی در این کشور و یا چه از طریق حضوری، در مصاحبه های کاری شرکت کند تا بتواند در انتها توسط یکی از این کارفرمایان دعوت به کار شده و در این کشور مشغول به کار شود.

نحوه تابعیت رومانی با ازدواج

اخذ تابعیت رومانی از طریق ازدواج مستلزم ارائه تقاضاء تابعیت توسط فرد خارجی است. چنانچه فرد جهت مهاجرت به رومانی با تبعه رومانی ازدواج کند، بایستی درخواست خود را جهت اخذ تابعیت ارائه نماید. در نتیجه مادامی که این درخواست از سوی متقاضی ارائه نگردد، به هیچ وجه تابعیت برای او صادر نمی‌شود.

مسائل در این خصوص بسیار پیچیده می باشد. از اینرو نیاز به کمک یک وکیل خبره دارد. مشاوره های مختلف در این زمینه می تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امکان را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. بنابراین پرونده حقوقی خود را به این موسسه بسپارید. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به رومانی می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

تفاوت میان تابعیت و اقامت رومانی

در مقوله قانون و تعاریف قانون، تابعیت و اقامت تعاریف مختلفی داشته و با یکدیگر متفاوت هستند. شخصی که با تبعه رومانیایی و یا عضو اتحادیه ازدواج می کند، مجاز به دریافت اقامت موقت است. اما برای تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم بایستی واجد شرایط اولیه و رعایت قوانین باشد. جهت زندگی در رومانی و بررسی هزینه های لازم مقاله مذکور را از طریق مراجعه به سایت مرجع ما بررسی بفرمائید.

با توجه به مطالبی که در این مقاله آمده است، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد بهتری را برای شما دارد. شما می توانید با اخذ مشاوره‌ های تخصصی در زمینه تابعیت رومانی از طریق ازدواج در این زمینه موفق‌ تر عمل نمایید. نحوه کسب این مشاوره ها، از طریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری امکان پذیر است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *