مهاجرت تحصیلی یونان

شرایط بورسیه تحصیلی در یونان

شرایط بورسیه تحصیلی در یونان

آگاه بودن از شرایط بورسیه تحصیلی در یونان به دانشجویان و متقاضیان بین المللی کمک می کند تا وضعیت بهتری برای بهره مند شدن از بورسیه در یونان داشته باشند. بورس تحصیلی روشی بسیار مناسب برای تأمین منابع مالی تحصیل است و شما را قادر می سازد به جای نگرانی درباره مسائل مربوط به پول، در گرفتن مدرک خود کاملاً متمرکز شوید در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مروری بر چگونگی موفقیت در استفاده از بورس تحصیلی و شرایط بورسیه تحصیلی در یونان داشته اند. مراحل درخواست بسیاری از بورس های تحصیلی بسیار طولانی طول می کشد و مهلت درخواست بورس های تحصیل در کشورهای خارجی بسیار زود پایان می یابد. برای همین، توصیه می شود متقاضیان و دانشجویان برای کسب بورسیه و کمک هزینه جهت تحصیل در یونان، به موقع اقدام کنند.

تحصیل در یونان

وقتی نام یونان، کشور مدیترانه‌ ای در جنوب شرقی اروپا را می‌شنوید، تصاویری از آب ‌های آبی درخشان و خانه‌های سفیدپوش شده در زیر آفتاب تابستانی به ذهنتان خطور می ‌کند. اما قبل از هجوم گردشگران جهان مدرن به جزایر سانتورینی و میکونوس، جمهوری یونان همیشه مهد تمدن غرب بوده و خواهد ماند. نفوذ یونان باستان تا به امروز ادامه دارد و بیشتر مکاتب فکری را می توان به گونه ای به دانشمندان آن زمان نسبت داد. آموزه های بقراط هنوز در پزشکی مدرن مشهود است در حالی که کمک های فیثاغورث به علوم طبیعی هنوز در مدارس تدریس می شود. فلسفه های سقراط، ارسطو و افلاطون به مکاتب مختلف فکری منشعب شد و سیاست مدرن را شکل داد. جای تعجب نیست که دانش آموزان در سراسر جهان بخواهند به کشوری بروند و تحصیل کنند که زمانی آموزه های این دانشمندان باستانی در آن شکوفا شده بود.

بهترین بورسیه های تحصیلی در یونان

بورسیه های شایستگی در مقطع کارشناسی دو بخش از  NKUAمرکز آموزش زبان یونانی مدرن و مرکز آموزش زبان های خارجی) این بورسیه تحصیلی یونان را به دانش آموزان علاقه مند به اخذ مدرک کارشناسی در باستان شناسی، تاریخ و ادبیات یونان باستان ارائه می دهند. این یک بورسیه تحصیلی جزئی به مبلغ €10000 (یورو) برای دو متقاضی موفق که پاسپورت یونانی ندارند، خواهد بود.  بورسیه های بنیاد Leventis مدرک کارشناسی ارشد در بازرگانی یا امور مالی یکی از مقاطع تحصیلات تکمیلی قابل قبولی است که دانشجویان دنبال می کنند. مدرسه کسب و کار فارغ التحصیل آلبا دو بورسیه تحصیلی کامل را برای دانشجویان نیجریه ای برای برنامه MBA و یک بورسیه تحصیلی که 100% هزینه شهریه را برای برنامه کارشناسی ارشد در امور مالی پوشش می دهد ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی یونان با همکاری بنیاد AG Leventis با هدف پیشرفت آموزش در غرب آفریقا و تمدن یونان است.

درباره شرایط بورسیه تحصیلی در یونان

همانطور که می دانید، برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی، هزاران بورس تحصیلی و همچنین انواع دیگر بودجه مانند کمک های مالی، جوایز و سایر موارد وجود دارد و خوشبختانه بهره مند شدن از همه آنها فقط به نمرات دانشجویان وابسته نیست. موضوعات مختلفی می توانند در شرایط بورسیه تحصیلی در یونان و سایر کشورهای دنیا موثر باشند.

این موضوعات عبارتند از:

  • ملیت دانشجویان
  • رشته تحصیلی
  • عضویت در یک سازمان (مذهبی، سیاسی و غیره)

قبل از روند درخواست خود دانشجویان باید اطمینان حاصل کنند که بورس تحصیلی مناسبی را انتخاب کرده اند. دانشجویان باید تمام شرایط مربوطه را رعایت کنند و مدارک و اسناد لازم را ارائه دهند. برای دریافت اطلاعات دقیقتر، دانشجویان و متقاضیان خارجی می توانند به وب سایت ارائه دهنده بورس تحصیلی نیز مراجعه کنند. رشته های بورسیه تحصیلی در یونان:

درباره شرایط بورسیه تحصیلی در یونان

مدارک مورد نیاز و شرایط بورسیه تحصیلی در یونان

یکی از مهمترین موضوعاتی که در لیست نیازها و شرایط بورسیه تحصیلی در یونان قرار می گیرد، جمع آوری مدارک مورد نیاز برای بهره مند شدن از آن می باشد. دانشجویان باید قبل از مهاجرت به یونان، درباره مدارک مورد برای اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین بهره مند شدن از بورسیه تحصیلی اطلاعات کافی کسب کنند. دانشجویان بعد از این که اطمینان حاصل کردند که بورس تحصیلی مناسب را انتخاب کرده اند، باید مدارک و اسناد مورد نیاز را برای درخواست آن تهیه کنند. این مدارک عبارتند از:

مدارک و اسناد مورد نیازتوضیحات
گواهینامه های تحصیلات قبلی خودمدرک دوره متوسط، ریز نمرات و غیره
توصیه نامهتوصیه نامه های کاری، تحقیقاتی و دانشگاهی
مدارک زبان معتبرمانند تافل و آیلتس
انگیزه و اهداف نامهمشخص کردن هدف از دریافت بورسیه تحصیلی
رزومه یا CV (در صورت نیاز)اثبات سوابق کار، پژوهشی یا تحقیقاتی

قبل از درخواست بورس تحصیلی، دانشجویان باید مطمئن شوند که تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده اند. در صورتی که مدارک و اسناد مورد نیاز به طور کامل تهیه و جمع آوری نشوند، ممکن است دانشجویان در این روند موفق نشوند. دانشجویان همچنین باید اطمینان حاصل کنند که فرم های درخواستی به طور دقیق و کامل پر شده اند. توصیه می شود دانشجویان از مدارک جمع آوری شده نسخه کپی تهیه کنند. بسته به موسسه تحصیلی دانشجویان، ممکن است دریافت پرونده سوابق تحصیلی مدتی طول بکشد.

دانشجویان باید آنها را در اسرع وقت دریافت کنند. همچنین توصیه نامه بخش مهمی از هر برنامه بورسیه تحصیلی است. از آنجا که اساتید و کارفرمایان ممکن است مشغول کار باشند، دانشجویان باید توصیه نامه خود را نیز به موقع دریافت کنند. بهترین گزینه برای دریافت توصیه نامه جهت درخواست بورس تحصیلی، اساتیدی می باشند که دانشجو را آموزش داده اند.

معرفی و بررسی شرایط بورسیه تحصیلی در یونان

دانشجویان و متقاضیان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های یونان را دارند می توانند از بورسیه های کامل یا بورسیه های 50% بهره مند شوند. دولت یونان و دانشگاه های این کشور هر ساله بورس های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی و شهروندان خود ارائه می دهند و ما در این بخش به برخی از بهترین بورسیه های تحصیل در یونان اشاره کرده ایم.

این بورسیه ها عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلی فولبرایت (Fullbright) یونان
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه ارسطو یونان
  • بورس های تحصیلی ACT

معرفی و بررسی شرایط بورسیه تحصیلی در یونان

بورسیه تحصیلی فولبرایت (Fullbright) یونان

این برنامه بورسیه هایی را برای تحقیقات دانشگاهی و یا سخنرانی در همه رشته ها در سازمان های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در یونان ارائه می دهد. داوطلبان این فرصت را خواهند داشت تا از یک تجربه تحول فرهنگی و آکادمیک برخوردار باشند و در طول سال فولبرایت پشتیبانی بی نظیری به آنها ارائه می دهد. کمک های مالی فولبرایت در رشته های مخلتفی ارائه می شود.

این رشته ها عبارتند از:

ردیفرشته های تحصیلی
1هنر
2علوم اجتماعی و علوم انسانی
3تجارت و دارایی
4علوم و فناوری
5علوم محیط زیست
6آموزش
7رسانه

لازم به ذکر است که دانشجویان آمریکایی می توانند هر ساله از این بورس تحصیلی بهره مند شوند و هزینه اقامت در یونان و تحصیل در این کشور را با کمک آن پرداخت کنند.

شرایط بورسیه تحصیلی در یونان در دانشگاه ارسطو

برخی از دانشجویان با رعایت شرایط بورسیه تحصیلی در یونان می توانند با تحصیل در دانشگاه ارسطو از کمک هزینه های مختلفی بهره مند شوند.

این دانشجویان عبارتند از:

  • اتباع خارجی و متقاضیان خارجی که مقیم یونان هستند. (برای تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری در هر یک از دانشکده های دانشگاه ارسطو)
  • دانشجویان خارجی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های خارج از کشور یونان (برای شرکت در دوره فشرده تابستانی دانشکده زبان یونان مدرن)
  • اتباع خارجی با تبار یونانی از آلبانی، رومانی، مجارستان و جمهوری چک (برای شرکت در دوره فشرده تابستان و دوره زمستانی دانشکده زبان یونانی نوین)
  • دانشجویان خارجی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های خارج از کشور، در قالب توافق نامه های بین دانشگاهی همکاری علمی، برای شرکت در دوره فشرده تابستانی دانشکده زبان یونان مدرن
  • فارغ التحصیلان خارجی گروه مطالعات یونان مدرن از دانشگاه های اروپای جنوبی، برای تحصیلات تکمیلی یا تحقیقاتی
  • دانشجویان تحصیلات تکمیلی خارجی یا محققان جوان، تا 3 ماه تحقیق در زمینه علوم انسانی و به ویژه در دانشکده های دانشکده های فلسفه، حقوق، علوم اقتصادی و سیاسی، آموزش، هنر، دانشکده معماری و دانشکده مهندسی

معرفی بورس های تحصیلی ACT یونان

تعدادی بورسیه که سالانه به دانشجویان خارجی برای تحصیل در یونان، بخصوص در کالج آمریکایی سالونیک ارائه می شود.

این بورسیه ها عبارتند از:

  • بورس تحصیلی شایستگی که شامل €1.000 (یورو) کمک هزینه تحصیلی قابل استفاده برای پرداخت شهریه برای دانشجویانی می باشد که جمع GPA آنها 6 یا 4.0 است.
  • بورس تحصیلی یونانی آمریکایی که در ترم پاییز و بهار در دسترس است. (این بورسیه نصف شهریه متقاضیان واجد شرایط یونانی آمریکایی را پوشش می دهد و شامل هزینه های مسکن، راهنمایی، سفرها و هزینه تحصیل در خارج از کشور نمی شود).

هموطنان عزیز و گرامی می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی در زمینه های مختلفی مهاجرتی کسب کنید.

سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی یونان می باشیم:

  • بهترین بورسیه های تحصیلی در یونان چیست؟ بورسیه های شایستگی در مقطع کارشناسی دو بخش از  NKUAمرکز آموزش زبان یونانی مدرن و مرکز آموزش زبان های خارجی) این بورسیه تحصیلی یونان را به دانش آموزان علاقه مند به اخذ مدرک کارشناسی در باستان شناسی، تاریخ و ادبیات یونان باستان ارائه می دهند. این یک بورسیه تحصیلی جزئی به مبلغ €10000 (یورو) برای دو متقاضی موفق که پاسپورت یونانی ندارند، خواهد بود.  بورسیه های بنیاد Leventis مدرک کارشناسی ارشد در بازرگانی یا امور مالی یکی از مقاطع تحصیلات تکمیلی قابل قبولی است که دانشجویان دنبال می کنند. مدرسه کسب و کار فارغ التحصیل آلبا دو بورسیه تحصیلی کامل را برای دانشجویان نیجریه ای برای برنامه MBA و یک بورسیه تحصیلی که 100% هزینه شهریه را برای برنامه کارشناسی ارشد در امور مالی پوشش می دهد ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی یونان با همکاری بنیاد AG Leventis با هدف پیشرفت آموزش در غرب آفریقا و تمدن یونان است.
  • مدارک مورد نیاز و شرایط بورسیه تحصیلی در یونان چیست؟ گواهینامه های تحصیلات قبلی، توصیه نامه، مدارک زبان معتبر، انگیزه و اهداف نامه و رزومه یا CV (در صورت نیاز)
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط بورسیه تحصیلی در یونان

  1. پارسایی گفت:

    خیلی سپاسگزارم از زحمات شما. من تقیربا تصمیم درباره تحصیل در یونان قطعی هست و با مطالعه این مطلب بیشتر تشویق شدم به تحصیل و مهاجرت به یونان. فقط سوالی که هنوز برام برطرف نشده مبلغ بورسیه ها تو دانشگاه های یونانه

    1. صادقی گفت:

      سلام بله. در خصوص مشاوره تحصیلی یونان می توانید محتوا تحصیل در یونان را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *