مهاجرت تحصیلی هلند

بورسیه تحصیلی در هلند

بورسیه تحصیلی در هلند

اخذ بورسیه تحصیلی در هلند هر ساله و در سال 2023 موضوعی فراگیر می باشد که توانسته به میزان %20 الی 30% هزینه ها را پوشش دهد. افرادی که تمایل به گرفتن بورسیه تحصیلی در این کشورهلند دارند. باید رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند. این کشور برای دانشجویان نخبه از سراسر جهان بورسیه هایی را در نظر گرفته است. بورسیه تحصیلی در این کشور را به طور دقیق موشکافی کرده و به آن می پردازیم. انواع بورسیه های تحصیلی هلند را مورد تحلیل قرار می دهیم. در این مقاله که از سوی تحریریه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، به طور کامل بورسیه تحصیلی و نحوه اخذ آن را بررسی می کنیم. این کشور یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و از اعضاء شنگن می باشد. این کشور یکی از زیباترین کشورهای اروپا می باشد. همه ساله عده زیادی مهاجر و توریست را به خود جذب می کند.

شرایط بورسیه تحصیلی در هلند 2023

جهت اطلاع از بورسیه های این کشور، داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی می باشد. حتی جهت گذراندن دوره های زبان انگلیسی و دوره های آیلتس نیز در این کشور ارائه مدرک زبان از ملزومات می باشد. حداقل مدرک زبان برای طی کردن دوره های زبان در این کشور با توجه به مقطع تحصیلی متغیر است.

مدرک زبان مورد نیاز به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلینمره IELTS
کارشناسی5
کارشناسی ارشد5.5

ارائه مدرک زبان اساساً برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور الزامی است. در هر صورت دانشجو باید نمره آیلس خود را به سفارت ارائه دهد.

طول دوره تحصیلی در هلند

طول دوره های تحصیلی در این کشور متفاوت و به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی3 الی 4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکتری3 الی 5 سال

دانشجو دراین کشور اجازه کار دارند و می تواند میزانی از هزینه تحصیل خود را پوشش دهد. دانشجو در این کشور باید هزینه های تحصیل و خورد و خوراک و خوابگاه خود را پرداخت نماید. این هزینه بسته به نوع و سطح دانشگاه، خوابگاه، شهر تحصیل و غیره متفاوت می باشد. ما در همین جا تمامی این موارد را مورد بررسی قرار می دهیم و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهیم. در این بخش پیشنهاد می شود ابتدا مقاله ویزای تحصیلی هلند را مطالعه بفرمائید.

از این رو رشد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در هلند

هزینه تحصیل در هلند 2023

دانشجویان در این کشور به طور تقریبی ماهانه بین €800 الی 900€ (یورو) هزینه زندگی دارند. این هزینه شامل هزینه فقط شخصی می باشد، یعنی در صورتی که شخص از بورسیه نتواند بهره مند شود، باید جهت زندگی در هلند این هزینه را پرداخت کند. هزینه تحصیل دانشجو نیز باید جداگانه محاسبه گردد، معمولاً دانشگاه های هلند شهریه ای در حدود €7000 الی 19000€ (یورو) در سال از دانشجویان اخذ می نمایند که این هزینه، مبلغ زیادی در اروپا به حساب نمی آید. جهت اطلاع از هزینه های مربوطه به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

بررسی بورسیه تحصیلی در هلند

بررسی بورسیه تحصیلی در هلند 2023

معمولا آخرین فرصت ارسال مدارک جهت ثبت نام و اخذ پذیرش در اوایل ماه April (آوریل) است، که پس از ثبت نام از طریق اینترنت باید نسبت به ارسال مدارک اقدامات لازم انجام شود. جهت تحصیل در دانشگاه دلفت،ارائه آیلتس و همچنین معدل کارشناسی بالای 15 از شروط لازمه می باشد. از بابت کمک هزینه های تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیلی، اینکه هر دانشگاهی شرایطی را بنابر درخواست ها و شرایط خود، اعلام نموده است. معمولاً این بورسیه مختص دانشجویان و متقاضیان دوره دکترا می باشد که بتوانند جهت تحصیل در این کشور از بورسیه یا فاند استفاده نمایند.

البته دوره های دکترا در اکثر کشورهای دنیا و از جمله هلند به صورت کار محسوب می شود. جهت اخذ پذیرش در این مقطع مهلت زمانی خاصی وجود ندارد. هر زمانی متقاضی می تواند جهت پذیرش درخواست ارسال کند. نسبت به تکمیل مدارک یا کسب شرایط لازم پیگیری نماید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در هلند پیشنهاد می شود مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

بورسیه تحصیلی OKP در هلند

بورسیه تحصیلی هلند یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در یک برنامه کارشناسی ارشد تمام وقت یا دوره های کوتاه مدت است که توسط وزارت امور خارجه هلند تامین می شود. وزارت هلند یک بورسیه به نام (OKP) را آغاز کرده است که یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای تحصیل در هلند است. شما در دانشگاه های برتر هلند تحصیل خواهید کرد. مدت زمان تمام برنامه های کارشناسی ارشد 12 تا 24 ماه و طول دوره های کوتاه مدت از 2 هفته تا 12 ماه است.

طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی واجد شرایط هستند. این بورسیه تمام هزینه های تحت برنامه دانش نارنجی (OKP) را پوشش می دهد. بیش از 1000 رشته تحصیلی در دسترس است. هیچ هزینه درخواستی توسط وزارت آموزش هلند دریافت نمی شود. این یکی از بزرگترین بورسیه های تحصیلی در جهان است. برنامه دانش نارنجی بورسیه دولت هلند (OKP) توسط وزارت امور خارجه هلند راه اندازی و به طور کامل تامین می شود.

هزینه های زیر در این نوع بورسیه پوشش داده خواهد شد.

  • شهریه کامل
  • کمک هزینه زندگی
  • هزینه ویزا
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • بیمه

بورسیه تحصیلی در هلند پس از گرفتن پذیرش

این مقاله در مورد بورسیه تحصیلی در هلند نگارش شده بود امید است مورد توجه شما عزیزان بوده باشد. اخذ بورسیه از دانشگاه های این کشور گاه این صورت مشاهده می شود که دانشجو از کشور مبداء بورسیه شود. به طور مثال دانشگاهی در ایران دانشجو را بورسیه می کند. هزینه های متقاضی را پرداخت می کند. شخص متقاضی تعهد می دهد پس از اتمام تحصیلات به کشور خود برگردد. اخذ این بورسیه از جهاتی خوب و از جهاتی هم مناسب نیست.

ممکن است با پرسش های متعددی درباره هلند مواجه شوید. یکی از این پرسش های بی تردید هزینه زندگی و تحصیل در هلند خواهد بود. مزیت اقدام از این روش این می باشد که شخص با اطمینان خاطر نسبت به مراحل بورسیه خود در ایران اقدام می نماید. از معایب آن عدم توانایی در ماندن در آن کشور می باشد. متخصصین و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره های تحصیلی در هلند از جمله دوره های زبان می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط تحصیلی دراین کشورمی توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره ما بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *