مهاجرت تحصیلی مجارستان

بورسیه تحصیلی در مجارستان

بورسیه تحصیلی در مجارستان

امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در مجارستان این امکان را به دانشجویان علاقمند به تحصیل در این کشور می دهد که با خیالی آسوده به تحصیل در مجارستان بپردازند. اما بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی داشته و در مقاطع خاصی ارائه می گردد. در ادامه مقاله به بررسی و توضیح هر یک بورسیه ها می پردازیم. مقاله ای که در ادامه می خوانید از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و با هدف آشنایی بیشتر شما در این زمینه نگارش شده است. بورسیه های تحصیلی مجارستان انواع مختلفی دارد که در ادامه بیشتر به هر یک پرداخته شده است.

مدت دوره های تحصیلی در دانشگاه های مجارستان در 2 ترم به دانشجویان ارائه می شود:

  • ترم زمستانه از مان سپتامبر (September) شروع که تا بازه زمانی 114 الی 115 هفته ادامه دارد. ترم بهاره نیز از اول فوریه (February) آغاز و تا اواخر می (May) ادامه خواهد داشت.
  • در هر 2 ترم بهاره و زمستانه دوره های مربوط به آزمون ها وجود دارد که به مدت 6 هفته می باشد.

مدارک ویزای تحصیلی مجارستان

افرادی که متقاضی دریافت ویزای تحصیلی در مجارستان هستند، باید مدارک زیر را آماده کنند:

  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • نامه اخذ پذیرش ارسالی از سوی دانشگاه انتخابی
  • پاسپورت دارای اعتبار به مدت حداقل 6 ماه
  • تصویر کلیه صفحات پاسپورت
  • گواهی بیمه درمان و سلامت پزشکی
  • مشخص نمودن آدرس محل اقامت در مجارستان
  • گواهیی تاییدیه بانکی به جهت تمکن مالی و اعلام موجودی حساب بانکی
  • تکمیل و ارائه فرم تقاضای ویزا

در ابتدا در تصویر زیر به بررسی اخذ بورسیه در مجارستان خواهیم پرداخت:

مزایا بورسیه از کشور مجارستان

هزینه ‌های تحصیل در مجارستان

هزینه و شرایط تحصیل در مجارستان برای دانشجویان که دارای بورسیه نبوده و در دانشگاه های دولتی نیز پذیرش نشده اند، وجود دارد که می بایست شخصا پرداخت نمایند. اما توجه داشته باشید که این هزینه با توجه به نوع دانشگاه و رشته انتخابی متغیر خواهد بود می تواند مبلغی بین 400$ (دلار آمریکا) برای رشته حقوق الی 2400$ (دلار آمریکا) برای رشته های پزشکی باشد. دوره های تحصیلی که مختص دانشجویان بین المللی به زبان های آلمانی و انگلیسی می باشد، دارای هزینه هایی معادل 10000€ (یورو) برای هر ترم است. استفاده از بورسیه تحصیلی در مجارستان می تواند برای دانشجویان بین المللی جهت تامین هزینه های تحصیلی بسیار عالی باشد.

بورسیه تحصیلی در مجارستان

همان طور که می دانید بورسیه تحصیلی در مجارستان به دانشجویانی تعلق می گیرد که از سطح علمی بالا و آکادمیک برخوردار هستند. به عبارت دیگر میزان 80% شانس اعطاء بورسیه ها به سوابق تحصیلی و نمرات اخذ شده در دروس مربوط می شود. 20% مابقی نیز به فعالیت های داوطلبانه و غیر درسی مرتبط است. کمک هزینه خرید کتب درسی نیز شامل بورسیه های تحصیلی دانشجویان می گردد. بورسیه تحصیلی در مجارستان انواع مختلفی دارد که به دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل در دانشگاه ها اعطاء می گردد.

بورسیه دولتی تحصیلی در مجارستان

ماجراجویی تحصیلی خود را در مجارستان شروع کنید. خبر خوب! بورسیه تحصیلی دولت مجارستان Stipendium Hungaricum Scholarship در حال حاضر باز است. بورسیه تحصیلی دولت مجارستان 2024 یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است. بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum هزینه های تحصیل، کمک هزینه HUF 43,700 در ماه، کمک هزینه خوابگاه HUF 40,000 در ماه و بیمه پزشکی تا سقف HUF 65,000 در سال / فرد را پوشش می دهد.Stipendium Hungaricum، که معتبرترین برنامه بورس تحصیلی آموزش عالی دولت مجارستان است، طیف گسترده ای از دوره ها را برای دانشجویان بین المللی با سوابق تحصیلی عالی ارائه می دهد. این بورسیه با هدف حمایت از بین المللی شدن آموزش عالی مجارستان و توسعه مداوم آن، تقویت روابط بین المللی جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی و ارتقای شهرت و رقابت پذیری آموزش عالی مجارستان در سراسر جهان است

این برنامه که توسط دولت مجارستان در سال 2013 تأسیس شد، توسط وزارت امور خارجه و تجارت نظارت و توسط بنیاد عمومی Tempus مدیریت می شود. این بر اساس توافقنامه های آموزشی دوجانبه بین مجارستان و دولت های کشورهای فرستنده است و در حال حاضر در پنج قاره در تقریباً 70 کشور در دسترس است و هر سال بیش از 5000 دانشجوی بین المللی را جذب می کند. بیش از 500 رشته تحصیلی کامل به متقاضیان ارائه می شود که تمام رشته های تحصیلات عالی در تمام سطوح، از جمله برنامه های پاره وقت و دکترا را پوشش می دهد.

در جدول زیر شاهد مبلغ بورسیه تحصیلی در مجارستان می باشید:

مقاطعمبلغ بورسیه به دلار
کارشناسی1600$
ارشد$2200
دکترا3400$

مزایای بورسیه تحصیلی مجارستان

دریافت بورسیه تحصیلی مزایایی به همراه دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. با دریافت بورسیه تحصیلی هزینه های تحصیلی کاهش پیدا می کند. با کسب بورسیه فرد زندگی راحت تر و کم هزینه تر را نسبت به سایر کشور های اروپایی تجربه می کند. امکان انتقال مدرک و ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور آمریکا و سایر کشورها اروپایی وجود دارد.

دانشجویان ایرانی می توانند با مدرک دیپلم در دانشگاه های مجارستان به تحصیل بپردازند و اگر دانشجو شرایط بورسیه تحصیلی مجارستان را داشته باشد می تواند با کمترین هزینه در رشته های پزشکی و دندان پزشکی تحصیل کند. در دانشگاه ها و کالج ها کشور مجارستان زبان انگلیسی با کیفیت بسیار خوب به متقاضیان آموزش داده می شود. متقاضیان باید این نکته را در نظر بگیرند که در طول تحصیل، داشتن بیمه های درمانی اجباری می باشد. همچنین دانشجو پس از فارغ التحصیلی می تواند مشغول به کار شود.

مزایای بورسیه تحصیلی مجارستان

موارد تحت پوشش بورسیه های تحصیلی جهت تحصیل در مجارستان ذیلا بررسی شده است:

بورسیه تحصیلی در مجارستان در قالب استیپندیوم

بورسیه تحصیلی استیپندیوم که کاملا دولتی می باشد، در سال 2013 میلادی جهت ارائه به دانشجویان بین المللی توسط دولت به تصویب رسید. دانشگاه های سایر کشورها که تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزشی و تحصیلی با کشور مجارستان دارند، مجاز به استفاده از این بورسیه هستند. این بورسیه در کلیه مقاطع تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که هزینه های دانشجویی مانند بیمه سلامت، مسکن، شهریه و حمل و نقل را تامین می نماید. بالغ بر تعداد 50 کشور از سراسر 4 قاره جهان دارای تفاهم نامه آموزشی با مجارستان بوده و امکان استفاده از این بورسیه را دارند. ناگفته نماند بر همین اساس همواره تعداد دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف در مجارستان در حال افزایش است.

بورسیه دولتی بین‌ المللی در مجارستان

این بورسیه های دولتی جهت تحصیلات تکمیلی به دانشجویان واجد شرایط ارائه می گردد. دارا بودن سوابق تحصیلی عالیه و استعدادهای درخشان از جمله شرایطی است که برای دانشجویان جهت اخذ این بورسیه در نظر گرفته شده است. بورسیه دولتی بین المللی از جمله بورسیه تحصیلی در این کشور است که امکان اعطای آن تا سال 2017 میلادی وجود داشته است. چنانچه اطلاعاتی درخصوص تکرار این بورسیه نیاز دارید، می توانید به برنامه های جدید دولت این کشور مراجعه نمایید. هدف از اعطاء این بورسیه جذب دانشجویان نخبه و مستعد است که در مقاطع کارشناسی ارشد به بالا اعطاء می گردد. کمک هزینه های بسیار خوبی در این نوع بورسیه برای دانشجویان وجود دارد. شایان ذکر است که اخذ بورسیه های تحصیلی برای تحصیل پزشکی در مجارستان برای متقاضیان به صرفه می باشد.

بورسیه تحصیلی اراسموس ماندوس در مجارستان

اراسموس شامل دوره های آموزشی می شود که از سوی اتحادیه اروپا به دانشجویان ارائه می گردد. در واقع این نوع بورسیه مختص ساکنین اروپایی می باشد. این بورسیه در کلیه مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به دانشجویان اعطاء می گردد. بالغ بر 4 میلیون دانشجو در سطح اروپا در حال استفاده از این بورسیه هستند. جالب است بدانید بورسیه اراسموس ماندوس شامل اساتید دانشگاه ها نیز می گردد که این امر، خود می تواند بهترین مسیر پیشرفت های علمی در سطح جهانی باشد.

بورسیه تحصیلی سیپوس در مجارستان

بورسیه تحصیلی سیپوس در مجارستان

دیگر بورسیه تحصیلی، بورسیه سیپوس است. این بورسیه تحصیلی به منظور ایجاد شبکه های ارتباطی علمی بین کشورهای عضو این بورسیه به شرح ذیل اعطاء می گردد:

  • آلبانی
  • استونی
  • اتریش
  • بوسنی‌هرزگوین
  • کرواسی
  • جمهوری چک
  • مولداوی
  • مقدونیه
  • لهستان
  • مونتنگرو
  • رومانی
  • صربستان
  • اسلوانی

بورسیه سیپوس علاوه بر دانشجویان در اختیار اساتید دانشگاه ها نیز قرار دارد. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل یا هزینه زندگی در مجارستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

فاند و بورسیه تحصیلی در مجارستان

دولت این کشور و سازمان فائو (سازمان کشاورزی و خواروبار سازمان ملل متحد) در سال 2007 میلادی قرارداد و توافق نامه ای را با هدف ایجاد شرایط تحصیلی برای برخی کشورها به شرح ذیل امضا نمودند:

  • افعانستان
  • تاجیکستان
  • نیجریه
  • سومالی
  • میانمار
  • ترکمنستان

همان طور که مشاهده می کنید کشورهای فوق که در لیست اعطاء بورسیه قرار دارند، جزو کشورهای محروم و فاقد امکانات آموزشی مناسبی می باشند. امکاناتی از قبیل هزینه های مسکن، شهریه دانشگاه، بیمه سلامت و امکانات رفاهی در این بورسیه ها قرار دارند. این بورسیه تحصیلی با هدف کاهش تبعیض های اجتماعی که در کشورهای نروژ، لیختن اشتاین، مجارستان و ایسلند به دانشجویان مجارستانی اعطاء می گردد. تحصیل در مجارستان برای متقاضیان می تواند بورسیه های متنوعی را به ارمغان آورد. جهت اطلاع از شرایط کار در مجارستان پس از اتمام دوره تحصیلی مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

جزئیات بورسیه تحصیلی کریپوس مجارستان

این بورسیه نیز با هدف ایجاد تبادل میان دانشجویان و اساتید ارائه می گردد. دانشجویان و اساتیدی که موفق به اخذ این بورسیه می شوند، قادر خواهند بود خارج از مرزهای این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. چنانچه هر گونه ابهام یا سوالی درخصوص هر یک از بورسیه ها و به طور کلی بورسیه تحصیلی در مجارستان دارید، از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید. هزینه زندگی در مجارستان یکی از معیارهای اصلی انتخاب این کشور است. کارشناسان این موسسه با علم به شرایط تحصیلی در این کشور از طریق مراجعه حضوری شما و یا تماس تلفنی رایگان راهنمای شما خواهند بود.

سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی مجارستان

در این بخس مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی مجارستان می باشیم:

  • بورسیه تحصیلی در مجارستان به چه دانشجویانی اعطاء می گردد؟ همان طور که می دانید بورسیه تحصیلی در مجارستان به دانشجویانی تعلق می گیرد که از سطح علمی بالا و آکادمیک برخوردار هستند. به عبارت دیگر میزان 80% شانس اعطاء بورسیه ها به سوابق تحصیلی و نمرات اخذ شده در دروس مربوط می شود. 20% مابقی نیز به فعالیت های داوطلبانه و غیر درسی مرتبط است. کمک هزینه خرید کتب درسی نیز شامل بورسیه های تحصیلی دانشجویان می گردد. بورسیه تحصیلی در مجارستان انواع مختلفی دارد که به دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل در دانشگاه ها اعطاء می گردد.
  • بورسیه تحصیلی کریپوس مجارستان چیست؟ این بورسیه نیز با هدف ایجاد تبادل میان دانشجویان و اساتید ارائه می گردد. دانشجویان و اساتیدی که موفق به اخذ این بورسیه می شوند، قادر خواهند بود خارج از مرزهای این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی در مجارستان

  1. کاردان گفت:

    من دوستانم مجارستان زندگی میکنند و با کمک شما به راحتی تونستم مدارک ویزای تحصیلی مجارستان رو جمع اوری و ارسال کنم و تمام این مدت خیالم از بابت همه چی راحت بود الانم مزایای بورسیه تحصیلی مجارستان رو خوندم و امیدوارم بازم با کمک شما بتونم بورسیه تحصیلی مجارستان رو بگیرم و خیالم از این بابت راحت بشه خیلی ممنونم ازتون

    1. صادقی گفت:

      با تشکر از مطالعه شما در خصوص بررسی شرایط تحصیل در مجارستان می توایند با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *