مهاجرت تحصیلی سریلانکا

بورسیه تحصیلی در سریلانکا

بورسیه تحصیلی در سریلانکا

بورسیه تحصیلی در سریلانکا نیز همانند بسیار از کشورها توسط وزارت آموزش این کشور و همچنین موسسات خصوص ارائه می شود. این بورسیه ها البته بیشتر به دانشجویان بومی و محلی این کشور ارائه می گردد. البته دانشگاه های ملی این کشور برای دانشجویان رایگان هستند. سایر دانشگاه های این کشور با توجه به نمرات آزمون ورودی و شایستگی به نفرات برتر بورسیه های تحصیلی در سریلانکا را ارائه می دهند. البته این کشور در راستای جذب دانشجویان بین المللی نیز دارای برنامه های تخفیف دانشجویی و ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی می باشد البته میزان هزینه تحصیل در سریلانکا نسبت به همتایان خود بسیار مقرون به صرفه است و هزینه مناسبی دارد. در صورت استفاده از بورسیه های تحصیلی در کشورهای مختلف می توانید اطلاعات لازم را از ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

تحصیل با بورسیه تحصیلی در سریلانکا

دانشجویان بین المللی بر اساس شایستگی علمی خود واجد شرایط درخواست بورسیه هستند. اینها به سه نوع تقسیم می شوند:

پارامترشرح
بورسیه های دولتیبورسیه تحصیلی دولتی برای همه دوره های تحصیلی به جز علوم پزشکی و دندانپزشکی آزاد است. این بورسیه ها برای یک دولت به دولت دیگر اعطاء می شود، بنابراین شما باید با توصیه آژانس معرفی بورس دولتی مربوطه اقدام کنید.
بورسیه های تحصیلی موسسه آموزشیبورسیه های تحصیلی اعطاء شده توسط موسسه ای که انتخاب می کنید می توانند هنگام ثبت نام درخواست شوند. اگر شرایط ورود شما مناسب باشد، می توانید از تخفیف شهریه یا معافیت برخوردار شوید، اگرچه این بستگی زیادی به موسسه مورد نظر دارد.
بورسیه های ارگان های خصوصیبورسیه های تحصیلی اعطاء شده توسط نهادهای خصوصی نیاز به درخواست شما در نهاد اعطای بورس تحصیلی مربوطه دارند. هر کدام از اینها معیارهای خاص خود را برای سنجش صلاحیت متقاضیان دارند، بنابراین ابتدا باید به شرایط آنها نگاه کنید.

همچنین وام های دانشجویی را می توان از بانک های دولتی و خصوصی دریافت کرد، اگرچه لازم است شرایط و ضوابط مربوط را به دقت مطالعه کرده و ارزیابی کنید که آیا می توانید بازپرداخت را در مدت زمان مشخص انجام دهید. در نمودار زیر هزینه تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی در سریلانکا قابل مشاهده است:

هزینه تحصیل در رشته های  سریلانکا

بورسیه تحصیلی در سریلانکا در دانشگاه کلمبو

دفتر رفاه دانشجویان در دانشگاه کلمبو مسئول رفاه کلیه دانشجویان ثبت نام شده در دانشگاه کلمبو است. این همکاری نزدیک با تمام بخشهای اداری و دانشگاهی برای کمک به دانشجویان برای آشنایی با محیط زیست و دستیابی به اهداف علمی آنها و همچنین کمک به دانشجویان با فرهنگ و جامعه است. ماموریت این بخش ارائه یک محیط امکان پذیر است که هدف آن خدمات با کیفیت دانشجویی و طیف وسیعی از فرصت های یادگیری، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و تفریحی است که تحقق کامل توانایی های دانشجویان برای رشد تحصیلی و شخصی و زندگی دانشگاه را تسهیل می کند. علاوه بر این، کمک های مالی در قالب بورس های تحصیلی:

  • بورسیه تحصیلی Mahapola
  • بورسیه تحصیلی Bursary
  • و سایر کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان نیازمند ارائه می شود.

بورس تحصیل ماهاپولا یک کمک مالی است که به صورت بورس تحصیلی به دانشجویان داده می شود و کمیسیون کمک هزینه دانشگاه هر ساله دانشجویانی را که واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند با توجه به معیارهای انتخاب، انتخاب می کند. لیست انتخاب شده اسامی برای هر سال تحصیلی برای انجام پرداخت به صندوق ارسال می شود. جوایز با انجام مراسم اهدای جوایز در سطح دانشگاه و منطقه هر ساله به دانشجویان اعطاء می شود. بورس تحصیلی برای افرادی که در مراسم اهدای جوایز موفق به جمع آوری گواهینامه های جوایز نشوند، لغو می شود. بورسیه تحصیلی بورسای یک کمک مالی است که به دانشجویان بی بضاعت داده می شود. برای کلیه دانشجویانی که در دانشگاه کلمبو انتخاب شده اند همراه با فرم های ثبت نام، درخواست Bursary صادر می شود. دانشجویان باید اطلاعات را با اسناد مربوط به جزئیات درخواست شده ارائه دهند.

بورسیه تحصیلی در سریلانکا در دانشگاه موراتاوا

دانشگاه موراتووا، واقع در ساحل دریاچه بولگودا در کاتوبدا است و این دانشگاه بهترین دانشگاه فناوری در سریلانکا است. به غیر از ارائه برنامه تحصیلی از جمله دوره های کارشناسی و مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا، دانشگاه موراتوا فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، خدمات دانشجویی و فعالیت های ورزشی و تفریحی را ارائه می دهد. این موسسه قبل از دستیابی به دانشگاه به عنوان دانشکده فناوری سیلان، Katubedda (فناوری کاتوبدا) شناخته می شد. ریشه آن به موسسه فناوری عملی برمی گردد که در سال 1960 برای ارائه آموزش فنی تاسیس شد.

بورسیه تحصیلی هزاره فناوری اطلاعات در این دانشگاه در بخش CSE برای کمک به دانشجویان با نیازهای مالی است. بودجه این بورسیه ها از طریق همکاری در صنعت تأمین می شود. در حال حاضر، دو بورس تحصیلی از طریق پشتیبانی مالی از هزاره فناوری اطلاعات (Pvt) با مسئولیت محدود (MIT) در دسترس است. دانشجویان در ابتدای ترم به طور رسمی از این بورسیه ها مطلع می شوند و در صورت داشتن هرگونه مشکل مالی در رابطه با تحصیل، باید با هماهنگ کننده ترم یا رئیس گروه خود صحبت کنند.

بورسیه تحصیلی در سریلانکا برای دانشجویان خارجی

بورسیه های تحصیلی در سریلانکا توسط وزارت آموزش عالی در کلمبو سریلانکا به دانشجویان خارجی ارائه می شود. این بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در چندین دانشگاه در سریلانکا به دانشجویان خارجی احتمالی به 48 کشور ارائه می شود. رشته های تحصیلی برای بورس تحصیلی شامل:

  • حقوق
  • فناوری کشاورزی
  • فناوری اطلاعات
  • مهندسی و معماری
  • علوم کاربردی و مدیریت
  • بودیسم
  • اقتصاد
  • جغرافیا و محیط زیست و حفاظت
  • باستان شناسی
  • مدیریت بازرگانی و چندین مورد دیگر است.

پیشنهاد بورس تحصیلی شامل معافیت از شهریه، کمک هزینه ماهیانه، کمک هزینه تسویه حساب پوشش پزشکی برای درمان در بیمارستان های دولتی و غیره می باشد.

بورسیه تحصیلی در سریلانکا برای دانشجویان خارجی

بورسیه تحصیلی دانشگاه های سریلانکا

تعداد زیادی از دانشگاه ها و موسسات خصوصی در سریلانکا که مدارک خارجی یا مدرک معادل آن را ارائه می دهند دارای کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی نیز هستند. در این موسسات بسیاری از دوره های معادل کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان در دسترس است. هر کدام از این موسسات شرایط خاص مربوط به خود را برای ارائه بورسیه تحصیلی دارند و باید به سایت این دانشگاه ها مراجعه کنید. علاوه بر این موسسات دانشگاه های دولتی و ملی در سریلانکا نیز دارای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیل و زندگی در سریلانکا هستند. شرایط ارائه بورسیه تحصیلی در این دانشگاه ها کسب نمرات برتر در آزمون ورودی GCE می باشد. از جمله دانشگاه های معتبر سریلانکا:

  • دانشگاه شرقی سریلانکا
  • دانشگاه روحونا
  • دانشگاه راجاراتا سریلانکا
  • دانشگاه موراتووا
  • دانشگاه پرادنیا
  • دانشگاه کلانیا
  • دانشگاه کلمبو
  • دانشگاه سری جایواردنپورا

تحصیل و زندگی دانشجویی در سریلانکا

جهت رفع هزینه تحصیل در سریلانکا می توانید به صورت مشترک با سایر دانشجویان اقامت داشته باشید. اما باید نکاتی را در این مورد در نظر بگیرید. اگر در یک خانه مشترک یا اتاق شبانه روزی اقامت دارید، باید مواردی مانند اتاق مشترک یا حمام را نیز به اشتراک بگذارید. سطح آرامش و سکوت را حفظ کنید برخی افراد ترجیح می دهند در آرامش و سکوت درس بخوانند، اما برخی دیگر هنگام خواندن نیاز به پخش موسیقی دارند. این قابل درک است، اما شما همیشه باید به یاد داشته باشید افرادی که در این خانه با آنها مشترک هستید ممکن است همان روش های شما را دنبال نکنند.

تمام تلاش خود را بکنید تا با سر و صدای زیاد مزاحم نشوید. اگر می خواهید یک مهمانی کوچک برپا کنید یا در آنجا می دانید که میزان سر و صدا در آن بالا خواهد بود، ابتدا با هم خانه های خود مشورت کنید تا ببینید آیا آنها می توانند نیازهای شما را تأمین کنند یا خیر. اگر می خواهید هم خانه ها با شما همکاری کنند، ابتدا باید آنچه را که تبلیغ می کنید تمرین کنید.

مهاجرت تحصیلی در سریلانکا

بسیاری از دانشجویانی که تحصیل در خارج را انتخاب می کنند با یک مشاور یا نماینده همکاری خواهند کرد که به آنها کمک می کند تا مسیر آینده خود را برنامه ریزی کنند، درخواست های دانشگاه خود را مدیریت کرده و سفر و محل اقامت خود را ترتیب دهند. اگر در مورد مکانی که می خواهید تحصیل کنید کاملا مطمئن نیستید، این می تواند بسیار مفید باشد. یک مشاور خوب نقاط قوت و ضعف شما را در داخل کلاس و خارج از کلاس بررسی می کند تا به شما کمک کند در مورد مناسب ترین رشته برای خود تصمیم بگیرید. برخی از نمایندگان به مدارس و موسسات خاصی وابسته هستند، بنابراین با روش های درخواست آشنا هستند و می توانند به ساده سازی روند کمک کنند. با این حال باید اطمینان حاصل کنید که نماینده شما بهترین گزینه ها را برای شما فراهم می کند.

به یاد داشته باشید که قبل از امضای سندی، شرایط و ضوابط هر سندی را که به شما ارائه می شود، با دقت بخوانید. همچنین مشاورین و وکلای با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در امورات مهاجرتی شما همراه شما باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *