مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی

بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی از جمله کشورهای در حال توسعه است که از دانشگاه های معتبری برخوردار می باشد. بسیاری از دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیلات عالی در این کشور هستند به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی می باشند. کشور آفریقای جنوبی از زیبایی های بی نظیری برخوردار است. هر ساله توریستان زیادی با اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی به این کشور سفر می ­نمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره راهنمایی های لازم در زمینه مهاجرت های تحصیلی به دیگر کشورها را در اختیار دانشجویان قرار می ­دهند.

هم اکنون آفریقای جنوبی در زمینه اقتصادی پیشرفت های بسیاری نموده است. فرصت های کاری بسیاری در این کشور وجود دارد. به گونه ای که اکثر افراد این کشور را برای سرمایه گذاری و انجام کار انتخاب می­ کنند. همچنین دانشجویان زیادی به دلیل کیفیت مطلوب آموزشی این کشور را جهت ادامه تحصیل انتحاب می ­نمایند. ما در اینجا به بررسی بورسیه های تحصیلی در آفریقای جنوبی می ­پردازیم. از عزیزانی که قصد تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی را دارند دعوت می­ نماییم تا مطالب زیر را به دقت مطالعه فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در آفریقای جنوبی

سیستم آموزشی در مدارس آفریقای جنوبی به گونه ای است که دانش ­آموزان قبل از ورود به دانشگاه باید 2 مقطع ابتدایی و دبیرستان را گذرانده باشند. طول دوره ابتدایی 5 الی 6 سال می باشد. دوره دبیرستان در این کشور نیز به مدت 6 سال طول خواهد کشید. یکی از امتیازات تحصیل در دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی تحصیل به زبان انگلیسی است. زیرا اکثر دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل به زبان انگلیسی هستند. این کشور می تواند گزینه بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل برای این دسته از دانشجویان محسوب گردد.

از طرفی شرایط بازارهای کاری این کشور بسیار مساعد است. دانشجویان فرصت های شغلی بسیاری در اختیار دارند. همچنین دولت آفریقای جنوبی اجازه انجام کار ضمن تحصیل را به دانشجویان بین المللی داده است. دانشجویان بین المللی که جهت ادامه تحصیل به این کشور سفر نموده اند می­ توانند با انجام کاردانشجویی بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور را تأمین نمایند.

 

بررسی بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی

برای دانشجویان که در کشور آفریقای جنوبی زندگی می ­کنند بورسیه های تحصیلی بین المللی زیاد وجود دارد. این کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی برای دانشجویانی که تحصیلات تکمیلی خود را در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های آفریقای جنوبی می ­گذرانند تعلق می­ گیرد. همچنین مراکز و موسسات بین المللی زیادی وجود دارد که به دانشجویان آفریقای جنوبی در خارج و داخل این کشور کمک هزینه های ملی پرداخت می ­نمایند. اکثر دانشجویانی که قصد ارتقای تحصیلی و کسب مدارج علمی را در دانشگاه های برتر جهان دارند.

از دیگر بورسیه ها می­ توان به برنامه تحصیلی دانشگاه کمبریج و برنامه ای ال دی اشاره نمود. برنامه آموزشی ای ال دی که از طرف دانشگاه کمبریج برای دانش آموزان 16 الی 19 سال ایجاد گردیده شده است. آموزش هایی رایگان در اختیار دانشجویانی که قصد اقامت و کارآفرینی در آفریقای جنوبی را دارند قرار می دهد. دانش آموزان پس از اتمام تحصیلات خود در این دوره آموزشی به دانشجویان بورسیه های تحصیلی را جهت اقامت آفریقای جنوبی اعطاء می­ نماید.

بررسی بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی

دوره های زبان انگلیسی در آفریقای جنوبی

دانشگاه های آفریقای جنوبی 2 بار در سال دانشجویان خارجی را پذیرش می ­نمایند. دانشجویان برای ورود به مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه های این کشور باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس باشند. به طوریکه برای تحصیل در مقطع کارشناسی دارای مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حداقل نمره 6.5 و جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترا باید دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره7 باشند.

دانشجویانی که دارای مدارک زبان نمی ­باشند و یا از مهارت زبان انگلیسی برخوردار نیستند می­ توانند در دوره های زبان انگلیسی این کشور شرکت کنند. پس از به دست آوردن مهارت زبان برای ورود به دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. بهترین دوره های آموزشی زبان انگلیسی در دانشگاه های کیپ تاون و پروتریا، که به 2 صورت فشرده 21 ساعت در هفته و غیر فشرده 17 ساعت برگزار می گردد. شهریه های آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه های مذکور 6000$ الی 10000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا آفریقای جنوبی

دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد باید به مدت 2 سال به تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازند. همچنین این دانشجویان برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد باید پایان نامه ارائه دهند. هزینه های تحصیل در این مقطع از 8000$ (دلار) به بالا می­ باشد. شهریه های تحصیلی بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجو با یکدیگر متفاوت است.

تحصیل در مقطع دکترا در این کشور به مدت 2 الی 3 سال می باشد. دانشجویان در این دوره نیز ملزم به ارائه پایان نامه می باشند. در طول دوره تحصیل خود نیز باید بر روی پروژه پایان نامه خود کار کنند. در این دوره دانشجویان ملزم به اخذ استاد راهنما هستند تا آنها را در انجام پروژه پایان نامه راهنمایی نمایند. از امتیازات تحصیل در دوره دکترا در این کشور تحصیل رایگان است. تنها برخی از دانشگاه های این کشور از دانشجویان مقطع دکترا شهریه اخذ می ­نماید که میانگین شهریه پرداختی در این مقطع 2000$ الی 8000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.

مرکز پژوهشی تقویتی بورسیه در آفریقای جنوبی

دانشگاه وسترن کیپ تون یک دوره­ آموزشی 3 ساله در مقطع دکترا به عنوان بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی به دانشجویان این کشور قرار داده است. از جمله شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی که این دانشگاه قرار داده است عبارتست از دانشجویان آفریقای جنوبی برای ورود به این دوره باید 70% از نمرات تحصیلات خود در دروه­ کارشناسی یا کارشناسی ارشد را اخذ نموده باشند. علاوه بر آن باید دارای مهارت زبان انگلیسی بوده از مدرک زبان انگلیسی تافل برخوردار باشند.

دانشجویان برای تحصیل در این مرکز آموزشی باید به صورت تمام وقت حضور یابند. برای اخذ بورسیه تحصیلی این دوره ابتدا باید فرم درخواست بورسیه را به صورت آنلاین تکمیل و به مسئولین مربوطه در این مرکز ارسال نمایند. دانشجویان با سوالات مختلفی در زمینه بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی روبرو می­ شوند. از جمله:

  • آیا دانشگاه کیپ تاون به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی اعطاء می نماید؟
  • آیا به دانشجویان بین المللی کمک هزینه تحصیلی در این کشور تعلق نخواهد گرفت؟
  • آیا با مقایسه هزینه تحصیل در کشورها آفریقای جنوبی پایین ترین هزینه ها را دارد؟

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگو و راهنمای عزیزان در زمینه بورسیه تحصیلی و ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *