ویزای تحصیلی

بهترین کشورها برای تحصیل در سال 2022

بهترین کشورها برای تحصیل

یکی از روش های مهاجرتی تحصیل و آموزش می باشد، از این رو شناخت بهترین کشورها برای تحصیل در سال 2022 امری حیاتی جهت مهاجرت است. در این مقاله قصد داریم به تحلیل در مورد بهترین کشورها جهت تحصیل بپردازیم. برای مقدمه بیاد عرض کنیم که تحصیل در خارج از کشور به 2 موضوع ربط دارد:

  • تحصیل در خارج از کشور جهت مهاجرت و به عنوان بهانه ای برای اخذ اقامت انتخاب می شود؟
  • ویزای تحصیلی و تحصیل در کدام دانشگاه دلیل اصلی خروج از کشور است؟

جهت انتخاب بهترین کشور برای تحصیل و آینده خود مقاله پیشرو را که توسط نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تحریر درآمده است تا انتها مطالعه بفرمائید.

بررسی بهترین کشورها برای تحصیل

در حالت اول حتما توصیه می شود کشوری انتخاب شود که نظام اقتصادی و رفاهی قابل قبولی دارد. از نرخ بیکاری پایینی برخوردار است. برای مثال در این زمینه ویزای تحصیلی کانادا از بهترین های ویزاهای تحصیلی دنیا شناخته می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک مربوطه کلیک کنید. وارد این مقاله شده و توضیحات کامل را دریافت کنید. در حالت دوم انتخاب کدام دانشگاه یا کشور مشخصا دلیل اصلی خارج شدن می باشد. مثلا تحصیل پزشکی در مجارستان و یا تحصیل پزشکی در آلمان یا تحصیل پزشکی در اتریش و غیره. برای آگاهی از هر کدام از این موارد روی لینک آبی رنگ کلیک کنید و مقاله مربوطه را مطالعه بفرمایید.

بهترین دانشگاه های جهان

دانشگاه آکسفورد بهترین دانشگاه جهان است. این یک دانشگاه تحقیقاتی دانشگاهی در آکسفورد، آکسفوردشایر، انگلستان است. این دانشگاه توسط یک گروه راسل در سال 1096 تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه در جهان انگلیسی زبان است. خداوند نور من است شعار این دانشگاه است. آبی آکسفورد رنگ رسمی آنهاست. 39 کالج آکسفورد و 6 سالن خصوصی دائمی وجود دارد. آنها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و برنامه های آموزش مداوم دانشجو می پذیرند. دانشگاه مرکزی تقریباً دارای 100 بخش اصلی است که توسط 4 دانشکده مانند ریاضی، فیزیک و علوم زیستی نظارت می شود. علوم پزشکی؛ علوم انسانی و اجتماعی اداره می شود. علاوه بر این، آنها هر سال بیش از 1000 دوره را به روش های مختلف ارائه می دهند. در Oxonians 72 برنده جایزه نوبل و 28 PM بریتانیا و بسیاری از سران کشورها در سراسر جهان وجود دارد.

دانشگاه بعدی دانشگاه کمبریج است که  یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در کمبریج، انگلستان، بریتانیا است. این دانشگاه توسط گروه راسل در سال 1209 تاسیس شد و چهارمین دانشگاه قدیمی جهان است. از این مکان، ما روشنگری و دانش گرانبها را به دست می آوریم شعار این دانشگاه است. آبی کمبریج رنگ رسمی آنهاست. در حال حاضر مساحت کل این دانشگاه 288 هکتار است. این دانشگاه از 31 کالج و 150 گروه، دانشکده، مدارس و سایر مؤسسات تشکیل شده است. آنها در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس دانشجو می پذیرند. در میان فارغ التحصیلان خود، آنها 110 برنده جایزه نوبل و 47 رئیس دولت دارند.

در نمودار زیر شاهد افزایش دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد هستید:

روند تحصیل دانشجویان بین المللی در آکسفورد

اسامی بهترین کشورها برای تحصیل

بهترین کشورها برای تحصیل و اخذ ویزا تحصیلی بدین ترتیب می باشد:

  • آلمان
  • اتریش
  • ایتالیا

این کشورها نظام تحصیلی نسبتا رایگان دارند. در کشورهای اروپایی که نظام تحصیلی پولی دارند و تحصیل در آنها هزینه بر است مانند:

  • سوئد
  • دانمارک
  • هلند
  • مجارستان و غیره.

بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای تحصیل

خازج از حوزه شنگن کشورهایی نظیر کانادا و استرالیا و نیوزلند و انگلستان و آمریکا بهترین گزینه ها جهت تحصیل و موفقیت در مهاجرت هستند. دلیل اصلی برای این موضوع این است که این کشورها همگی انگلیسی زبان بوده و مهاجر پذیر هستند. همچنین نرخ بیکاری پایینی دارند. از رفاه اجتماعی بالایی جهت زندگی برخوردار هستند. البته همگی این کشورها از نظام تحصیلی پولی برخوردارند که بهترین این کشورها در چند سال اخیر با توجه به هزینه ها و غیره، کشور کانادا بوده است.

بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای تحصیل

شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورها

در چند سال اخیر از بین افراد و خانواده هایی که قصد مهاجرت داشته اند. شاید بیش از 70% آنها از طریق ویزای تحصیلی مهاجرت کرده اند. روش ورودی آنها مدل ویزای تحصیلی بوده است. البته دلیل انتخاب این روش این نبوده که هدف و دلیل تحصیل بوده باشد. اما قوانین به نحوی نگارش شده است که اخذ ویزای دیگر سختی و پیچیدگی های خود را دارا است. برای مثال ویزای کاری را فقط تعداد انگشت شماری از کشورها صادر می کنند. جهت اطلاع از شرایط کار در کشورهای اروپایی به عنوان مثال‌ مقاله کار در اتریش را بررسی بفرمائید.

 جزئیات ویزای کاری کشورها

کشورها هم معمولا قوانین سخت خود را در مورد موفقیت در این ویزا دارند. برای مثال ویزای کاری کانادا که از بهترین روش های مهاجرتی است. همچنین می توان گفت از سخت ترین راه های مهاجرتی هم می باشد. ویزای کاری کشورهای اروپایی به دلیل محدودیت های اتحادیه اروپایی به سادگی ممکن نیست. بر اساس قوانین اینگونه است که فرد کارفرما ابتدا باید کار مورد نظر را 3 ماه در کشور خود و در صورت نبودن متقاضی 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند. اگر متقاضی وجود نداشت به بیرون از افراد اروپا نوبت می رسد که این کار ساده ای نیست. شاید بتوان گفت در کشورهای اروپایی بهترین کشور در این زمینه و صدور ویزای کار کشور آلمان می باشد. برای آگاهی دقیق تر از این روش به قسمت ویزای کاری آلمان رجوع کرده و کامل مطالعه بفرمایید.

مهاجرت از طریق تحصیل زبان

برخی از افراد برای رسیدن به کشورهای خوب دنیا مسیر ویزای تحصیلی را انتخاب می کنند. انتخاب این مسیر نه از طریق دانشگاه ها بلکه از طریق کالج های زبان است. معمولا در 90% مواقع حتی اگر از کالج مربوطه پذیرش اخذ کرده باشند. متاسفانه در قسمت ویزا رد خواهند شد و موفق به ورود به کشور مورد نظر نمی شوند. شاید در کشورهای اروپایی بهترین کشور برای ورود از طریق خواندن زبان کشور مجارستان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ویزای تحصیلی مجارستان رفته و آخرین اطلاعات این نوع ویزا را دریافت کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با به کار گیری افراد زبده و وکلای برتر ایران به شما عزیزان بهترین خدمات مهاجرتی را ارائه می کند.

5/5 - (7 امتیاز)

4 دیدگاه برای “بهترین کشورها برای تحصیل در سال 2022

  1. رها گفت:

    بسیار مفید بود مرسی

  2. لیدا بهرامی گفت:

    عالی بود ممنون

  3. هامون گفت:

    مرسی از این همه اطلاعات خوب و جامع

  4. diana گفت:

    ba salam va ehteram besiar az maqale haye khooobetooon mamnoonam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *