مهاجرت تحصیلی انگلستان

بهترین شهر دانشگاهی انگلستان برای تحصیل

بهترین شهر دانشگاهی انگلستان برای تحصیل

یکی از سوالات متداول متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلستان را دارند در رابطه با بهترین شهر دانشگاهی انگلستان برای تحصیل می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارند به بررسی موضوع بهترین شهر دانشگاهی انگلستان برای تحصیل بپردازند و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان آرزوی بسیاری از متقاضیان در سراسر دنیا می باشد، پس از کشور آمریکا کشور انگلستان با 500000 دانشجو بین المللی دومین مرکز تحصیل در دنیا محسوب می شود که این رقم از دانشجویان را مدیون دانشگاه های معتبر و پیشرفته می باشد. ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان از بهترین انتخاب ها برای دانشجویانی می باشد که تصمیم دارند در دانشگاه های تراز اول دنیا ادامه تحصیل دهند. اگر کشور انگلستان را برای ادامه تحصیل و اقامت انتخاب کرده اید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلستان

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد دارند تحصیل در دانشگاه های انگلستان را تجربه کنند باید بدانند که امکان تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد و هیچ گونه محدودیتی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته نشده است. دانشگاه های این کشور رشته های تحصیلی گوناگونی را ارائه می دهند، اما پر مخاطب ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های بریتانیا عبارتند از:

  • رشته های فنی و مهندسی
  • رشته پزشکی
  • رشته دندانپزشکی
  • رشته داروسازی
  • رشته حسابداری
  • رشته های علوم انسانی
  • رشته های هنر

در رابطه با طول مدت تحصیلی در این کشور می توان گفت، طول مدت تحصیل در دانشگاه های این کشور کمتر از طول مدت تحصیل در سایر دانشگاه های دنیا می باشد. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 3 سال، مقطع کارشناسی ارشد یک سال و مقطع دکتری 3 سال می باشد.

زبان تحصیل در دانشگاه های کشور انگلیس زبان انگلیسی می باشد. اگر دانشجویی دارای حداقل مدرک معتبر زبان انگلیسی نباشد می تواند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزشی در نظر گرفته شده شرکت نماید و پس از تسلط کامل وارد دانشگاه شود. برای تحصیل در انگلستان لازم است متقاضی شخصا مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • گواهی تمکن مالی
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر

اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان

پس از دریافت ویزای تحصیلی دانشجویان می توانند با کمک متخصصین مهاجرتی مدارک لازم را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور انگلستان ارائه نمایند و درخواست خود را برای دریافت ویزای تحصیلی اعلام نمایند.

تعداد پذیرش دانشجویان بین المللی در شهرهای مختلف بریتانیا در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد پذیرش دانشجویان بین المللی در شهرهای بریتانیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدارک تحصیلی
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و ارائه رسید آن
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • گواهی تمکن مالی
  • 2 قطعه عکس
  • بیمه سلامت
  • انگیزه نامه
  • ارائه مدارک رزرو خوابگاه یا قرار داد اجاره خانه در کشور انگلیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه اخذ ویزای تحصیلی این کشور پیشنهاد می شود مقاله ویزای تحصیلی انگلستان را با دقت مطالعه نمایید.

بررسی بهترین شهر دانشگاهی انگلستان برای تحصیل

یکی از بهترین شهرهای دانشگاهی این کشور برای تحصیل پایتخت این کشور، لندن می باشد. در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان از 200 کشور دنیا در شهر لندن اقامت دارند و مشغول به تحصیلی می باشند. شهر لندن به عنوان شهری چند فرهنگی شناخته می شود. در بریتانیا هیچ شهر دیگری نمی تواند برای موقعیت تحصیلی با شهر لندن رقابت کند. چرا که این شهر تلفیقی از میراث فرهنگی و هنری بسیار غنی، برترین مراکز آموزشی در کشور انگلیس و مرکز تجارت جهانی محسوب می شود. همچنین این شهر یکی از مراکز مهم مالی در دنیا می باشد، دانشجویانی که قصد دارند در حین تحصیل در مشاغل دانشجویی مشغول به کار شوند، در این شهر فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد.

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های شهر لندن را دارند باید بدانند که این شهر جزء شهرهای گران قیمت در دنیا محسوب می شود. از این رو شما باید هزینه های زیادی بابت زندگی در این شهر بپردازید. علاوه بر شهر لندن، شهرهای دانشگاهی دیگری نیز در کشور انگلستان وجود دارد که در بخش بعدی به آن ها اشاره می کنیم. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در انگلستان پیشنهاد می شود مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بررسی بهترین شهر دانشگاهی انگلستان برای تحصیل

بیرمنگام از بهترین شهرهای دانشگاهی انگلیس برای تحصیل

اگر به دنبال یک شهر بزرگ با فرهنگ شلوغ و دانشگاه های درجه یک هستید، تحصیل در بیرمنگام را در نظر بگیرید. این شهر چند فرهنگی با 65000 دانشجو یکی از متنوع ترین شهرها در کل بریتانیا است که بیش از %20 از ساکنان آن از خارج از کشور آمده اند. بیرمنگام با تعداد زیادی از فرهنگ ‌های مختلف در یک مکان، میزبان رویدادهای فرهنگی منحصر به فردی مانند بازارهای کریسمس آلمان، جشنواره‌ های غذای دریای کارائیب و حتی بزرگترین جشن عید در بریتانیا است. صحنه غذاهای محلی نیز نشان دهنده میراث چند فرهنگی شهر است. حتی اگر در یکی از رستوران ‌های پنج ستاره میشلین ناهار نخورید، باز هم می ‌توانید یک غذای لذیذ را در یکی از صدها گزینه مقرون ‌به‌ صرفه در شهر میل کنید.

  • به عنوان دومین شهر بزرگ بریتانیا، بهترین منابع، فرصت های شبکه و گزینه های سرگرمی را خواهید داشت که با زندگی در یک شهر بزرگ همراه است.
  • اگر به استراحت از فشار آشفته زندگی شهری نیاز دارید، می توانید به یکی از پارک ها و باغ های متعدد بیرمنگام بروید.
  • مکان ‌های مورد علاقه محلی عبارتند از باغ‌ های وینتربورن و ساتون پارک که هر دو نزدیک به مرکز شهر قرار دارند.

بیرمنگام همچنین خانه 5 دانشگاه عالی رتبه است. بیرمنگام با توجه به دانشگاه های برجسته، فرهنگ متنوع و صحنه های سرگرمی پر رونق، به راحتی یکی از بهترین شهرها برای زندگی دانشجویی در انگلستان است.

3 دانشگاه برتر شهر بیرمنگام

هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی در انگلستان

برای دانشجویان بین المللی، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی حدود £10000 الی £30000 (پوند) در سال برای دوره های تمام وقت است. باید توجه داشته باشید که برای مدارک پزشکی در هزینه های تحصیل بالاتر است. به طور متوسط، هزینه ی تحصیل دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی حدود £12000 (پوند) در سال است. برای مقاطع تحصیلات تکمیلی، متوسط شهریه برای دانشجویان بین المللی برای برنامه های تمام وقت از 10000£ الی £13000 (پوند) در سال متغیر است. برای برنامه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی، متوسط هزینه سالانه £14000 (پوند) است. برای رشته های گروه پزشکی، این رقم به طور متوسط £22200 (پوند) است و می تواند تا £58000 (پوند) در سال هم برسد.

در جدول زیر هزینه های زندگی در کشور انگلستان به صورت زیر تخمین زده شده است:

پارامترهزینه به پوند انگلستان
اجاره آپارتمان677£
گاز و برق80£
غذا300£
تلفن همراه35£
لوازم تحریر و کتب درسی50£
رستوران30£
اینترنت45£

در نمودار زیر به مقایسه هزینه های زندگی در لندن و لستر می پردازیم:

مقایسه هزینه های زندگی در لندن و لستر

سایر بهترین شهر دانشگاهی انگلستان برای تحصیل

علاوه بر شهر لندن شهرهای دیگری در این کشور وجود دارد که برای تحصیل و اقامت بسیار مناسب می باشند، بهترین شهر دانشگاهی انگلستان برای تحصیل عبارتند از:

  • شهر منچستر: این شهر دانشگاهی با کسب رتبه 24 در دنیا یکی از شهر دانشگاهی انگلستان برای تحصیل می باشد. شهر مناسبی برای تدریس می باشد و توجه زیادی به دانشجویان خارجی و بین المللی می شود. دانشگاه های معتبر در این شهر عبارتند از: دانشگاه منچستر متروپولیتن، دانشگاه منچستر و دانشگاه NCUK
  • شهر ناتینگهام: این شهر دانشگاهی با رتبه 47 از دنیا یکی از شهرهای دانشگاهی انگلستان می باشد. در رتبه بندی شهرهای مقرون به صرفه برای تحصیل این شهر رتبه 23 را به خود اختصاص داده است. در شهر منچستر سیستم حمل و نقل پیشرفته ای وجود دارد که رفت و آمد شما را آسان می کند. مهمترین دانشگاه های این شهر دانشگاه ناتینگهام ترنت، دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه بازرگانی ناتینگهام می باشد.
  • شهر شفیلد: یکی از امن ترین شهرهای دانشگاهی بریتانیا شهر شفیلد می باشد. در سال 1897 دانشگاه شفیلد در این شهر سرسبز ساخته شد که یکی از دانشگاه های معتبر در کشور انگلستان محسوب می شود. دانشجویانی که در این شهر اقامت دارند پایین ترین میزان هزینه های تحصیلی را پرداخت می کنند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص بهترین شهر دانشگاهی کشور انگلیس برای تحصیل کسب کردید، اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید پیشنهاد می شود، مقاله راه های مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان پس از انجام اقدامات لازم با متخصصین در حوزه مهاجرت مشورت نمایید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا همه روزه به سوالات شما در این خصوص پاسخ دهند، برای کسب اطلاعات کامل تر با ما در ارتباط باشید.

سوالات متدوال در خصوص بهترین شهر دانشگاهی انگلستان برای تحصیل

در این بخش به سوالات متدوال شما در باب بهترین شهر دانشگاهی انگلستان برای تحصیل پاسخ داده ایم:

  • محبوب ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های بریتانیا چه رشته هایی هستند؟ رشته های فنی و مهندسی-رشته پزشکی-رشته دندانپزشکی-رشته داروسازی-رشته حسابداری-رشته های علوم انسانی-رشته های هنر
  • مهم ترین مدارک لازم برای تحصیلات در انگلستان چیست؟ مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات-گواهی تمکن مالی-انگیزه نامه-مدرک زبان انگلیسی معتبر-اخذ پذیرش-ویزای تحصیلی.
  • بهترین شهرهای دانشگاهی برای تحصیل در انگلستان کدامند؟ لندن-بیرمنگام –منچستر-شفیلد-ناتینگهام.
  • کدام شهر انگلیس بهترین شهر برای دانشجویان بین المللی است؟ لندن.
  • امن ترین شهر دانشجویی در انگلستان چه شهری است؟ شیفلد
  • مقرون به صرفه ترین شهر برای زندگی دانشجویی در انگلستان چه شهری است؟ نتینگهام
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *