مهاجرت تحصیلی در صربستان

بهترین دانشگاه های صربستان

بهترین دانشگاه های صربستان

تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان شرایط بسیار خاصی دارد و دانشجویان جهت تحصیل در این دانشگاه ها بایستی سابقه تحصیلی درخشانی داشته باشند. هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در کشور صربستان اقدام به کسب ویزای تحصیلی صربستان می کنند. سیستم آموزشی کشور صربستان در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری کرده است. دانشگاه های این کشور کیفیت بسیار بالایی در زمینه های مختلف دارند.

صربستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در بخش جنوبی این قاره قرار گرفته است. بیش از 7 میلیون نفر جمعیت دارد. مردم این کشور به زبان های صربی و انگلیسی صحبت می کنند. لازم به ذکر است که ساکنین این کشور پیرو ادیان ارتودوکس شرقی، کاتولیک، اسلام و پروتستان می باشند. متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این نوشتار هموطنان عزیز را از شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور آگاه سازند.

شرایط تحصیل در کشور صربستان

تحصیل در کشور صربستان در دانشگاه ها و کالج ها انجام می شود. به طور کلی مطالعات و تحصیلات در کشور مجارستان در 2 مرحله مطالعات آکادمیک در دانشگاه ها و مطالعات کاربردی در کالج ها انجام می شود. دانشکده های کشور صربستان شامل کالج های مختلف می شوند. دانشجویان می توانند جهت تحصیل در دوره ها و برنامه های تحصیلی مختلف وارد دانشگاه های صربستان شوند. کالج های کشور صربستان از موسسه های آموزش عالی مستقل می باشند که دوره های ابتدایی، تخصصی و کارشناسی ارشد در یک یا چند منطقه را ارائه می دهند. لازم به ذکر است که به طور کلی کالج های کشور صربستان به 2 بخش کالج های مطالعات علمی و کالج های مطالعات کاربردی تقسیم می شوند.

تحصیل در دوره های کارشناسی با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و همچنین کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاهی امکان پذیر می باشد. همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی ارشد را دارند، می توانند با کسب مدرک کارشناسی معتبر، در برنامه های مختلف تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد شرکت کنند. تحصیل در دوره دکترا با کسب مدرک کارشناسی ارشد امکان پذیر می باشد. متقاضیان حتما باید شرایط بسیار خاصی جهت تحصیل در این دوره داشته باشند. به طور معمول تحصیل در دوره کارشناسی 4 سال، در دوره کارشناسی ارشد 2 سال و تحصیل در دوره دکترا حداقل 3 سال به طور می انجامد. در ادامه شما عزیزان با شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان آشنا خواهید شد.

نمودار پذیرش دانشگاه های صربستان

دلایل تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان، با دلایل مختلفی تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. از اصلی ترین دلایل تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستانتوضیحات
صحنه های مختلف اجتماعی در دانشگاه هاتحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان دانشجویان را با صحنه های اجتماعی، هنری، علمی و ورزشی آشنا می کند.
آموزش با کیفیت بالاسیستم آموزشی در صربستان از سیستم بولونیا پیروی می کند، به همین جهت این دانشگاه ها از سطح علمی بالایی برخرودار هستند.
برنامه های محبوبتحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان، شما را با برنامه های محبوب که شامل مهندسی، اقتصاد علوم کامپیوتر می شود آشنا می کند.
کار ضمن تحصیلبا تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان می توانند حین تحصیل در این کشور به یک شغل پاره وقت نیز مشغول شوید.

بهترین دانشگاه های صربستان در رشته پزشکی

طی سالهای اخیر، دانشجویان پزشکی بی شماری از کشورهای مختلف جهان برای تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان درخواست داده اند. زیرا اغلب دانشگاه های پزشکی این کشور در بین بهترین دانشگاه های پزشکی جهان قرار دارند. از بهترین دانشگاه های صربستان در رشته پزشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین دانشگاه های پزشکی در صربستانتوضیحات
دانشگاه پزشکی بلگراددانشگاه بلگراد دارای 32 دانشکده و 13 موسسه تحقیقاتی است. که اصلی ترین دانشکده های این دانشگاه به رشته پزشکی اختصاص داده شده است. همچنین دروس پزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد.
دانشگاه پزشکی نیسدانشگاع نیس یک دانشگاه پزشکی دولتی است که برای اولین بار درهای خود را بر روی دانشجویان پزشکی در سال 1964 باز کرد. از آن زمان تا کنون دانشگاه نیس از هزاران دانشجوی پزشکی از سراسر جهان پذیرایی کرده است.
دانشگاه پزشکی نووی ساداین دانشگاه به دلیل ارائه برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی سالانه میزبان صدها دانشجوی پزشکی از کشورهای مختلف می باشد. این دانشگاه در سال 1959 تاسیس شد.

تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان

در کشور صربستان دانشگاه های با کیفیت بسیاری وجود دارند. تحصیل در این دانشگاه های شرایط خاص خود را دارد. در این بخش قصد داریم بهترین دانشگاه های کشور صربستان را به شما عزیزان معرفی کنیم:

نام دانشگاهرتبه
University of Belgrade1
University of Novi Sad2
University of Niš3
University of Kragujevac4
University of Prishtina5
Singidunum University6
State University of Novi Pazar7

جهت ورود به هر یک از دانشگاه های کشور صربستان دانشجویان حتما باید شرایط و مدارک مورد نیاز را دارا باشند. به یاد داشته باشید که شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد. هزینه های تحصیل نیز با در نظر گرفتن دوره تحصیلی، رشته تحصیلی و همچنین دانشگاه مورد نظر متغیر می باشند.

"تحصیل

معرفی دانشگاه بلگراد صربستان

دانشگاه بلگراد صربستان یکی از دانشگاه های دولتی واقع در شهر بلگراد کشور صربستان می باشد. بیش از 90000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل می باشند. در سال 1808 میلادی تاسیس شده است. نام این دانشگاه مدرسه تحصیلات عالی بگراد بود و سپس بعد از گذشت 30 سال، این مرکز تبدیل به دانشگاه بلگراد شد. دانشگاه بلگراد دارای 31 دانشکده، 11 مرکز علمی و تحقیقاتی، 8 دپارتمان پژوهشی و همچنین یک کتابخانه می باشد. کتابخانه این دانشگاه بیش از 3.5 میلیون جلد کتاب در خود جای داده است. لازم به ذکر است که بیش از 400000 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

از سال 1879، دانشکده پزشکی در دانشگاه بلگراد تاسیس شد. امروزه تحصیلات پزشکی و دندانپزشکی از مهم ترین دوره های تحصیلی در این دانشگاه به شمار می روند. هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل پزشکی در دانشگاه بلگراد به کشور صربستان مهاجرت می کنند. لازم به ذکر است که تحصیل پزشکی در این دانشگاه 6 سال طول می کشد. متقاضیان با کسب مدرک از این دانشگاه می توانند در تمامی نقاط جهان مشغول به کار شوند. این دانشگاه دارای کالج های فنی و مهندسی، کالج های علوم و ریاضیات، کالج علوم پزشکی و کالج علوم اجتماعی و علوم انسانی می باشد.

دانشگاه نووی ساد از بهترین دانشگاه های صربستان

دانشگاه نووی ساد صربستان یکی از دانشگاه های دولتی می باشد که در شهر نووی ساد ساخته شده است. هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل وارد این دانشگاه می شوند. بیش از 50000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. لازم به ذکر است که این دانشگاه در سال 1960 میلادی تاسیس شده است. قدمت 59 ساله دارد. در دانشگاه نووی ساد بیش از 3500 مشغول به کار می باشند. این دانشگاه شامل 14 کالج می شود:

  • کالج فنی
  • کالج علوم
  • کالج حقوق
  • کالج هنر
  • کالج پزشکی
  • کالج علوم فنی
  • کالج کشاورزی
  • کالج فلسفه
  • کالج تربیت بدنی و ورزش
  • کالج مهندسی عمران
  • کالج اقتصاد
  • کالج آموزش و پرورش
  • کالج تربیت معلم
  • کالج P.T.F.Z.

دانشجویان این دانشگاه می توانند در دوره های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل شوند. شایان ذکر است که متقاضیان می توانند در بیش از 320 برنامه تحصیلی شرکت کنند. این دانشگاه دارای خوابگاه های دانشجویی می باشد. دانشجویان دوره های مختلف می توانند با پرداخت هزینه های مربوطه، در خوابگاه های دانشجویی ساکن باشند.

دانشگاه دولتی نیس صربستان

دانشگاه دولتی نیس صربستان یکی از بهترین دانشگاه های صربستان می باشد که رتبه سوم در بین بهترین دانشگاه های این کشور را به خود اختصاص داده است. دانشگاه نیس بیش از 26000 دانشجو را در خود جای داده است. لازم به ذکر است که تعداد کارکنان این دانشگاه نیز به 1600 نفر می رسد. در سال 1965، فعالیت دانشگاه نیس در زمینه های مختلف تحصیلی شروع شد. هر ساله به تعداد دانشجویان این دانشگاه اضافه شد. دانشگاه نیس شامل 13 کالج می شود:

  • کالج مهندسی عمران و معماری
  • کالج اقتصاد
  • کالج مهندسی الکترونیک
  • کالج پزشکی
  • کالج حقوق
  • کالج علوم و ریاضیات
  • کالج ایمنی شغلی
  • کالج تربیت بدنی و ورزش
  • کالج فلسفه
  • کالج هنر
  • کالج فنی
  • کالج تربیت معلم

مدارک و شرایط مورد نیاز برای تحصیل در صربستان

همانند سایر کشورهای دنیا، جهت تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان و کسب ویزای تحصیلی این کشور متقاضیان بایستی شرایط و مدارک مورد نیاز را دارا باشند. مدارک و شرایط لازم جهت تحصیل در کشور صربستان به صورت زیر می باشد:

  1. کامل کردن فرم های دانشگاهی
  2. ارائه پرونده سوابق تحصیلی به صورت کامل به همراه ترجمه رسمی
  3. ارائه مدرک زبان معتبر و رسمی
  4. ارائه 2 نسخه کپی از مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم
  5. کسب قبولی در آزمون قبولی دانشگاه مورد نظر
  6. پرداخت هزینه های مربوطه
  7. داشتن توان مالی کافی

همچنین کسب ویزای تحصیلی کشور صربستان با داشتن مدارک و شرایط زیر ممکن می باشد:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • کسب دعوت نامه از دانشگاه
  • 6 عدد عکس
  • انگیزه نامه
  • داشتن توان مالی کافی
  • داشتن بیمه
  • پرداخت هزینه های مربوطه

شرایط پذیرش در بهترین دانشگاه های صربستان متفاوت می باشد. دانشجویان خارجی بایستی قبل از مهاجرت به صربستان از شرایط تحصیل در این کشور مطلع باشند. لازم به ذکر است که علاوه بر کشور صربستان، شما می توانید با کسب اطلاعات درباره شرایط زندگی در اتریش، اقدام به مهاجرت به این کشور اروپایی کنید. کشور اتریش می تواند جایگزین خوبی جهت تحصیل، زندگی و کار برای اکثر کشورهای اروپایی باشد. شما عزیزان می توانند برای کسب اطلاعات لازم درباره شرایط مهاجرت به صربستان با هماهنگی های قبلی در جلسات مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرکت کنید.

سوالات متداول در خصوص بهترین دانشگاه های صربستان

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از پرتکرار ترین سوالات شما عزیزان در خصوص بهترین دانشگاه های صربستان پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • آیا هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان بالا است؟ نکته قابل توجه در خصوص بهترین دانشگاه های صربستان این است که با وجود ارائه دروس با کیفیت جهانی اما هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بسیار مقرون به صرفه است.
  • شرایط ورود به بهترین دانشگاه های صربستان دشوار است؟ یکی از اصلی ترین چالش های دانشجویان بین المللی روند پذیرش در بهترین دانشگاه های صربستان می باشد. زیرا شرایط ورود به این دانشگاه ها بسیار دشوار است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *