مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا

راه اندازی بیزینس در کانادا

راه اندازی بیزینس در کانادا

مراحل و امور راه اندازی بیزینس در کانادا ممکن است در ابتدا بسیار زیاد به نظر برسد. اما به طور کلی، چند مرحله برای راه اندازی بیزینس در کانادا وجود دارد. متقاضیان و سرمایه گذاران بایستی آنها را قدم به قدم طی کنند. این راهنما که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به شما کمک می کند تا رویای خود را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین و راه اندازی بیزینس در کانادا به واقعیت تبدیل کنید. هر بخش از این راهنما به اطلاعات مفصلی اشاره می کنند که متقاضیان باید از آنها به طور کامل آگاه باشند. راه اندازی بیزینس در کانادا می تواند هم هیجان انگیز و هم ارزشمند باشد. با این حال وقتی یک شرکت را در یک عرصه رقابتی راه اندازی می کنید، باید در طول مسیر برای برخی موانع آماده باشید.

شرایط راه اندازی بیزینس در کانادا

کانادا دارای یک بازار پویا با فرصت های زیادی است، اما با عواملی مانند نوسان دلار یا سایر نوسانات اقتصادی غیر منتظره می تواند برای شروع بیزینس در این کشور چالش برانگیز نیز باشد. برای اینکه راه اندازی بیزینس موفقی در کشور کانادا داشته باشید، باید با یک برنامه متمرکز آماده باشید که جهت را مشخص می کند و شما را قادر می سازد تا در اوقات سخت تر به مسیر خود ادامه دهید. کانادا دارای یک اقتصاد قوی و پویا است و می تواند برای یک کارآفرین یا صاحب شرکت، مکانی عالی برای انجام امور تجاری باشد. در حقیقت، 97.9% شغل های شگفت انگیز در آمار کانادا ثبت شده اند. اگر به فکر پیوستن به این آمار هستید و قصد دارید بیزینس خود را راه اندازی کنید، باید در مورد آن بیشتر فکر کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نه تنها نیاز به ایده و برنامه ریزی شغلی عالی دارید، بلکه باید امور مالی خود را به ترتیب تهیه کنید، در دولت های فدرال و استان ها ثبت نام کنید، شرکت خود را به بازار عرضه کنید و با مشتری خود ارتباط برقرار کنید. راه اندازی بیزینس خود جهشی بزرگ است و می تواند در ابتدا کمی دلهره آور باشد. با این وجود، با انجام وظایفی که برای طی کردن مراحل لازم دارید، می توانید استرس را برطرف کرده و راه اندازی بیزینس در کانادا را شروع کنید.

مراحل راه اندازی بیزینس در کانادا

در جدول زیر به اصلی ترین مراحل راه اندازی بیزینس در کشور کانادا اشاره شده است:

مراحلامور
1داشتن ایده بیزینس خوب
2نوشتن برنامه بیزینس عالی
3انتخاب نام بیزینس
4ثبت نام کاربری
5کسب اطلاعات درباره انواع بیزینس و انتخاب بهترین مورد
6دریافت پروانه کسب و کار
7ثبت مالیات در مورد کالاها و خدمات (GST و HST)
8ثبت نام در برای مالیت فروش استان
9حفظ سوابق بیزینس عالی
10تبلیغ تجارت و بیزینس
11آمادگی برای استخدام کارمندان
12دریافت بیمه

در ادامه با مراحل راه اندازی بیزینس در کانادا بیشتر آشنا خواهید شد.

داشتن یک ایده بیزینسی در کانادا

مهم نیست که در کدام شهر کانادا قصد دارید بیزینس خود را راه اندازی کنید، برای شروع کار به یک ایده عالی نیاز دارید. شما ممکن است در نظر داشته باشید که یک بیزینس را خریداری کنید یا یکی از ایده های خود را توسعه دهید و آنرا تبدیل به یک کسب و کار جدید کنید. شاید شما از قبل تصورات و اهداف شخصی خود را برای راه اندازی بیزینس داشته باشید یا به یک محصول یا خدمات خاص علاقه دارید و می خواهید آن را با مخاطبان بزرگتری به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که در مورد روندهای تجاری در منطقه محلی خود فکر کنید و ایده های خود را در هر کجا که ممکن است آزمایش کنید. به عنوان مثال اگر در حال تولید و فروش محصولات هستید، می توانید سعی کنید بصورت آنلاین از طریق eBay یا در بازارهای محلی بفروشید.

اگر می خواهید یک سرویس ارائه دهید، می توانید این کار را برای دوستان و خانواده خود انجام دهید تا ایده های خود را تکمیل کنید، نظرات مشتری و علاقه خود را ارزیابی کنید. همانطور که گفته شد، فرقی نمی کند شما در کانادا باشید یا در هر جای دیگر. یک بیزینس موفق با یک ایده خوب شروع می شود. مهارت های خود را بشناسید، روندهای فعلی را تماشا کنید و به دنبال راه هایی برای بهبود مفاهیم موجود یا کمک به چیز جدیدی در بازار باشید و قبل از سرمایه گذاری وقت و پول جدی در آن، ایده خود را کاملاً آزمایش کنید.

برنامه تجاری عالی برای راه اندازی بیزینس در کانادا

بهترین روش برای آزمایش ایده شما تبدیل آن به یک برنامه تجاری است. این به شما امکان می دهد تا همه چیز در مورد صنعت، محصولات و بازار تجارت خود را به طور کامل بررسی کنید. نوشتن برنامه تجاری عالی این امکان را نیز به شما می دهد تا به سرمایه گذاران و وام دهندگان اطلاعاتی درباره نوع فعالیت خود، زمینه آزمایش نهایی ایده کسب و کار ارائه دهید. قبل از راه اندازی بیزینس، شما باید یک برنامه کاری کامل برای راهنمایی داشته باشید. هرچند در مراحل اولیه، می توان یک طرح سریع شروع کرد که به شما نشان می دهد ایده کسب و کار شما عملی است یا خیر.

انتخاب نام بیزینس در کانادا

انتخاب نام مناسب برای بیزینس به مشتریان کمک می کند تا درک کنند که شما چه کاری انجام می دهید و به آنها را از نوع فعالیت خود آگاه سازید. شما باید اسمی ساده و منحصر به فرد را انتخاب کنید که به مشتریان می گوید چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که نامی را انتخاب می کنید که مشتریان بتوانند به راحتی تلفظ کنند که متمایز و شباهت زیادی با بیزینس های موجود در خارج از کشور ندارد. انتخاب یک نام تجاری با ملاحظات قانونی و بازاریابی همراه است.

در کانادا، دولت محدودیت های بیشتری را برای شرکت ها نسبت به مالکیت های خاص قائل است، اما هر صاحب بیزینس باید هنگام نامگذاری بیزینس خود، موارد قانونی را در نظر بگیرد. اکثر بیزینس ها حداقل باید نام خود را در دولت کانادا ثبت کنند. از نظر بازاریابی، نام تجاری شما باید کاری را انجام دهد که تجارت به روشی جالب و به یادماندنی و مثبت انجام شود.

ثبت نام کاربری برای راه اندازی بیزینس در کانادا

بسته به موقعیت مکانی شما و نوع شغلی که ایجاد می کنید، اکنون ممکن است لازم باشد نام شرکت خود را در مقامات استان مورد نظر ثبت کنید. اگر قصد ایجاد یک بیزینس با مالکیت شخصی را دارید که بدون استفاده از نام قانونی خود از حق قانونی استفاده کند، ممکن است نیازی به ثبت آن نباشد. با این حال، مالکیت های انحصاری با نام دیگری و هر نوع بیزینس دیگر معمولاً نیاز به ثبت دارند. لازم به ذکر است که برای ثبت نام کاربری برای راه اندازی بیزینس در کانادا متقاضیان و سرمایه گذاران حتما باید جزئیات موقعیت مکانی خود را به طور کامل بررسی کنند.

انتخاب بیزینس برای راه اندازی بیزینس در کانادا

هنگام شروع یک بیزینس در کانادا، تنها 3 شکل اصلی مالکیت مشاغل وجود دارد که می توانید برای یک ساختار تجاری از آن استفاده کنید:

  • مالکیت اختصاصی
  • مالکیت مشارکتی
  • شرکت سهامی

گزینه های مختلفی در این زمینه وجود دارد، مانند یک شرکت تعاونی یا مشارکت محدود، اما همه آنها تحت این 3 مورد قرار دارند. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ساختار مناسب برای بیزینس شما باشد، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

پروانه کاری برای راه اندازی بیزینس در کانادا

بسته به نوع بیزینسی که در حال برنامه ریزی هستید، بایستی قبل از شروع فعالیت خود مجوز یا پروانه لازم را بگیرید. در حالی که کسب پروانه یا مجوز کار برای همه مشاغل لازم نیست، بسیاری از مشاغل جدید قبل از اینکه بتوانند به طور قانونی در شهرداری های خود فعالیت کنند مجوز کسب و کار را می گیرند. اگر استان یا شهر مورد نظر وب سایت مشخصی برای کسب اطلاعات درباره شرایط دریافت پروانه کار در کشور کانادا نداشته باشد، متقاضیان می توانند اطلاعات تماس با آژانس های دولتی را بصورت آنلاین پیدا کنند.

پروانه کاری برای راه اندازی بیزینس در کانادا

ثبت مالیات GST و HST برای شروع بیزینس در کانادا

بسته به جایی که در کانادا مستقر هستید و نوع بیزینس انجام شده، باید تجارت خود در دولت محلی و فدرال ثبت کنید. در بیشتر موارد، باید یک شماره تجارت از دولت فدرال دریافت کنید و اگر در کبک هستید، به یک شماره شرکت کبک نیز نیاز خواهید داشت. شماره کسب و کار شما یک عدد 9 رقمی است که در هنگام معامله با دولت برای شناسایی مشاغلتان استفاده می شود. در بیشتر موارد، مگر اینکه درآمد ناخالص بیزینس شما به مدت چهار ماه متوالی زیر 30.000$ (دلار) باقی بماند، باید برای مالیات کالاها و خدمات (GST) و مالیات فروش هماهنگ (HST) ثبت نام کنید.

ثبت مالیات بر فروش استان و حفظ سوابق تجاری

برخی استان ها مالیات فروش خود را با GST فدرال هماهنگ نکرده اند و در آن استان ها، شما نیز برای جمع آوری و برداشت مالیات مناسب استان باید ثبت نام کنید. اگر در آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا یا ساسکاچوان مشغول به کار هستید، باید به عنوان جمع کننده مالیات فروش استانی (PST) ثبت نام کنید. لازم به ذکر است که در کبک، باید برای مالیات فروش کبک (QST) ثبت نام کنید. به طور کلی، این روند بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت است، بنابراین باید جزئیات آن را از دولت منطقه خود دریافت کنید.

همچنین توصیه می شود سرمایه گذاران از اولین لحظه شروع کار خود به حفظ سوابق تجاری بپردازند. با داشتن سوابق خوب، پرداخت مالیات خود را سریعتر و آسان تر می کنید و حسابداری خود را مدیریت می کنید، بنابراین با راه اندازی یک سیستم قوی برای شروع بیزینس، در دراز مدت صرفه جویی می کنید. همچنین باید خودتان یک حساب کاربری کسب کنید تا امور مالی شرکت خود را از امور مالی شخصی خود جدا کنید.

تبلیغ تجارت در کشور کانادا

شناخت مشتری هدف شما اولین قدم برای تبلیغ در بیزینس شماست. با دقت فکر کنید که با چه کسی بیزینس انجام می دهید، بنابراین می توانید بهترین راه های ارتباط با این بخش را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر مشتری مورد نظر شما پدر و مادر بچه های کوچک است، شما ممکن است تصمیم بگیرید که در نزدیکی پارک محلی یا در گروه های مهد کودک، آگهی هایی را ارائه کنید، یا از پوسترها در کافه های دوستانه خانوادگی استفاده کنید. اگر تجارت شما در حال فروش کمیک های کلاسیک است، احتمالاً مشتری اصلی شما متفاوت خواهد بود و احتمالاً می خواهید از طریق وب سایت های مرتبط، رسانه های اجتماعی و تبلیغات هدفمند در مجلات تخصصی ارتباط برقرار کنید. بنابراین برای تبلیغ تجارت خود، شناخت مشتری و نیازهای آن بسیار مهم می باشد.

استخدام کارمندان برای راه اندازی بیزینس در کانادا

اگر بیزینس شما رشد می کند، شما باید برای فعالیت، آموزش و ثبت نام کارمندان آماده باشید. به محض اینکه به فکر استخدام شخصی برای کمک به بیزینس خود باشید، باید در هیئت جبران خسارت کارگران استان در منطقه خود ثبت نام کنید و در مورد بیمه جبران خسارت کارگران اطلاعات کسب کنید. حق بیمه مورد نیاز برای پرداخت بیمه جبران خسارت کارگران براساس نوع بیزینس شما انجام می شود. با ثبت نام در هیئت جبران خسارت کارگران استان و پرداخت حق بیمه خود، در حادثه ناگوار که فردی در محل کار مجروح شده است، از تجارت و کارمندان خود محافظت می کنید.

دریافت بیمه برای راه اندازی بیزینس در کانادا

دریافت بیمه برای راه اندازی بیزینس در هر نقطه از دنیا بسیار مهم است. پوشش دقیق مورد نیاز شما به نوع مشاغل شما و همچنین نگرش شما به ریسک بستگی دارد. خوب است که در مورد گزینه ها فکر کنید و با در نظر گرفتن آنچه ممکن است در طیف وسیعی از سناریوها اتفاق بیفتد، به شما کمک کند تا در مورد سطح پوشش مورد نیاز خود تصمیم بگیرید. اخذ بیمه برای املاک، کالاها و وسایل تجاری خود ضروری است، اما بسته به نوع تجارت خود، ممکن است مسئولیت عمومی، مسئولیت محصول یا پوشش مسئولیت حرفه ای را نیز در نظر بگیرید. همچنین ممکن است شما بخواهید نوعی از بیمه بیزینس را داشته باشید که در صورت عدم توانایی کار در اثر بلایای طبیعی، آتش سوزی یا سیل به شما کمک می کند تا هزینه های خود را تأمین کنید.

راه اندازی بیزینس هم هیجان انگیز است و هم کمی پرتحرک. کارهای زیادی وجود دارد که باید برای راه اندازی بیزینس انجام شود و موارد بسیاری باید در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که کاملاً طبق قانون عمل می کنید و فعالیت شما سودآور است. با طی کردن مراحلی که باید در بخش های مختلف انجام دهید، انجام بیزینس در کانادا آسان تر خواهد بود. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا به طور کامل با شرایط گرفتن اقامت کانادا از طریق راه اندازی بیزینس و همچنین مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا آشنا شوید.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *