مهاجرت کاری سریلانکا

بازار کار کامپیوتر در سریلانکا

بازار کار کامپیوتر در سریلانکا

بازار کار کامپیوتر در سریلانکا یکی از بازارهای پر رشد در این کشور بوده و چشم انداز خوبی را نیز در سال های آینده می توان برای آن متصور شد. به طور کلی رشته کامپیوتر و IT در سراسر جهان پیشرفت چشمگیری کرده و تقاضا برای این رشته با توجه به رشد این صنعت در خدمات و تکنولوژی افزایش می یابد. سریلانکا با توجه به نیروی کار ارزان مانند بسیاری از کشورهای شرق آسیا مورد توجه سازمان ها و شرکت های بین المللی قرار گرفته است و این رشته در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال تاثیر به سزایی گذاشته است. برای بررسی دقیق تر بازار کار کامپیوتر در سریلانکا همراه با مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید و این مقاله را مطالعه کنید.

درباره کار و اقتصاد سریلانکا

سریلانکا یک کشور جزیره ای با مساحت 65610 کیلومتر مربع است که در اقیانوس هند واقع شده و به عنوان یک کشور با درآمد متوسط ​​پایین طبقه بندی می شود. تولید ناخالص داخلی (GDP) آن در سال گذشته با سرانه تولید ناخالص داخلی 3،909 دلار به 83.8 میلیارد دلار رسید. اقتصاد در حال حاضر در تلاش است تا از اقتصاد كشاورزي روستايي به اقتصاد شهرنشيني تبديل شود و هدف آن تبديل شدن به يك قطب توليد، حمل و نقل و خدمات براي منطقه آسياي جنوبي با بخش گردشگري قوي است. به ویژه از زمان پایان جنگ داخلی، گردشگری رشد چشمگیری داشته و به عنوان محرکی برای اقتصاد سریلانکا عمل کرده است. سریلانکا با شاخص های اجتماعی که در بالاترین رتبه در منطقه آسیای جنوبی قرار دارد و با کشورهای با درآمد متوسط ​​مطابقت دارد، از شاخص اقتصادی انسانی بهتر از همتایان اقتصادی خود بهره می برد.

به طور قابل توجهی، امید به زندگی به طور مداوم افزایش یافته است، در حالی که این کشور در حال حاضر با افزایش جمعیت روبرو است، در حالی که شمار فقر به طور مداوم کاهش یافته است. اختلاف درآمد همچنان بالا است. سریلانکا در رتبه 20 از 156 شاخص جینی قرار دارد. در نمودار زیر نرخ بیکاری سریلانکا در سال های اخیر مشاهده می شود:

نرخ بیکاری در سریلانکابازار کار کامپیوتر در سریلانکا در سال 2023

صنعت کامپیوتر و فناوری در سریلانکا در 5 سال گذشته شاهد رشد سریعی بوده است و به چهارمین صادر کننده بزرگ کشور تبدیل شده است و هدف آن تبدیل شدن به یک صنعت 5 میلیارد دلاری تا سال 2023 است. این هدف همچنین 200000 فرصت شغلی مستقیم و 1000 شرکت های استارت اپ را ایجاد می کند. علاوه بر رقابت نسبی با همسایه دیرینه خود هند، به عنوان یک ارائه دهنده خدمات برون مرزی، آنچه سریلانکا را متمایز می کند و همچنان توجه شرکت های بین المللی را به خود جلب می کند، ثروت استعداد نیروی کار است. ارزش برای سرمایه گذاری و سازگاری فرهنگی از جمله موارد مهمی است که سریلانکا کیفیت بالاتری را در اختیار آنها قرار می دهد، اما ویژگی اصلی نوآوری و تعهد کارمندان در این بخش بوده است.

با توجه به این که این بخش یکی از معدود مواردی است که انتظار می رود شکوفا شود و از شوک تقاضای تأثیر COVID-19 رنج نبرد، سازمان های آی تی به خوبی درک خواهند کرد که چگونه بهترین روحیه ابتکاری را تشویق کرده و از مردم خود حمایت کنند. در برتری در مشاغل خود. این امر بطور خاص برای شرکتهای کوچک ​​و متوسط ​​مرتبط خواهد بود که شاید دشوارتر بتوانند در برابر رکود اقتصادی در اقتصاد جهانی مقاومت کنند.

تحصیل علوم کامپیوتر در سریلانکا

جهت ورود به بازار کامپیوتر در سریلانکا متقاضیان نیاز به تحصیل در رشته کامپیوتر و اخذ مدرک معتبر و حداقل در لیسانس در این رشته دارند. تحصیل رشته کامپیوتر در سریلانکا و تحصیل در سریلانکا در مقطع کارشناسی به طور کلی حدود 3 الی 4 سال به طول می انجامد. تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی امکان پذیر است که دانشجویان باید مدرک آیلتس 6.5 را ارائه کنند. این دوره ها بر ابعاد عملی و نظری علوم کامپیوتر متمرکز است و دانشجویان را برای مشاغل در زمینه کامپیوتر و توسعه نرم افزار آماده می کند. جنبه های اصلی این دوره، انعطاف پذیری و توانایی ایجاد یک مسیر سفارشی در رشته علوم کامپیوتر است. شما قادر خواهید بود مسیرهای پیشنهادی را از طیف وسیعی با علایق در حال توسعه خود را دنبال کنید.

شما در زمینه هایی مانند تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم، توسعه برنامه های موبایل، وب، توسعه بازی و چند رسانه ای، توسعه رابط کاربر و امنیت شبکه طیف گسترده ای از مهارت ها و دانش را توسعه خواهید داد. دانشجویان باید شرایط زیر را رعایت کنند:

  • حداقل نمره آزمون در سطح پیشرفته GCE
  • گواهینامه بنیاد در آموزش عالی
  • حداقل 6 قبولی در سطح معمولی GCE
  • مجوز اعتبار در انگلیسی و ریاضیات

درباره بازار کار کامپیوتر در سریلانکا

بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در سریلانکا با رشد زیادی همراه بوده است. چندین شرکت فناوری اطلاعات از کشورهای مختلف (از جمله ایالات متحده آمریکا، انگلیس، استرالیا، هلند، کانادا و نروژ) به دلیل تعداد زیادی از برنامه نویسان ماهر و نیروی کار نسبتاً ارزان تر، فعالیت خود را در سریلانکا آغاز کرده اند. صنعت نرم افزار و استارت آپ های متمرکز بر نرم افزار در سریلانکا روند خوبی را تجربه می کنند. سالهاست که دانشگاه ها و موسسات مختلف دیپلم زیادی از فارغ التحصیلان دارای مهارت در برنامه نویسی، سیستم های اطلاعاتی و توسعه وب را بدست آورده اند به حدی که معمولا استعدادهای خوبی برای شرکت های فناوری اطلاعات و استارت آپ ها برای انتخاب وجود دارد. بسیاری از محصولات نرم افزاری وجود دارد که در سریلانکا توسط شرکت های داخلی و شرکت های بین المللی تهیه و تولید می شوند.

همه اینها نشانگر محیطی است که حداقل در فناوری نرم افزار برای رشد مناسب است. سخت افزار، یک داستان دیگر دارد. راه اندازی امکانات تولید در سریلانکا کاملا متفاوت از استارت آپ های نرم افزاری است. این امر شامل مقدار قابل توجهی سرمایه گذاری مالی برای ایجاد امکاناتی است که بتوانند از پیچیدگی های تولید و مونتاژ الکترونیک استفاده کنند. این بدان معنا نیست که محصولات رایانه ای تولید داخل وجود ندارد. طی سه سال گذشته، یک کارخانه تولیدی سریلانکا در حال تولید رایانه های شخصی لپ تاپ مونتاژ محلی و همچنین تبلت و تلفن های هوشمند با مارک محلی است. لذا همانطور که مشاهده می کنید بازار کار کامپیوتر در سریلانکا روند مناسبی را در حال طی کردن است.

زنان در بازار کار کامپیوتر در سریلانکا

زنان در بازار کار کامپیوتر در سریلانکا

حضور زنان در میان سازمان های فناوری و کامپیوتر سریلانکا 37% ارزیابی شده است که بیشتر از 25% در بین سازمان ها و شرکت های فناوری ارزیابی شده در هند و همچنین 28% در میان 15 شرکت متوسط غیر فناوری در این کشور است. با این حال، این موقعیت ها مربوط به زمینه های غیر فناوری مانند مدیریت و منابع انسانی را شامل می شود. این امر می تواند برای دستیابی به بهترین حالت 49% الی 51% برای اطمینان از نیروی کار متنوعی که منجر به تنوع بیشتری از ایده های تولید شده و تفکر نوآورانه می شود، بهبود یابد.

همچنین مشاهده شد که در میان 10 مکان کاری برتر در شرکت های فناوری و کامپیوتر در سریلانکا، 28% از نقش مدیریتی به زنان تعلق دارد. با این حال، برای دستیابی به موفقیت قابل توجه در این هدف، باید تلاش بیشتری در جهت جذب زنان کارمند و اطمینان از مناسب بودن فرهنگ محل کار برای تحرک بالاتر صورت گیرد.

حقوق مشاغل رشته کامپیوتر در سریلانکا 2023

در حال حاضر شهر کلمبو بهترین شهر برای یافتن کار در بخش علوم کامپیوتر و فناوری و اقامت سریلانکا است. میزان حقوق متوسط مهندسین کامپیوتر و نرم افزار در سریلانکا در سال 2020 حدود 89.000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. این در حالی است که بازه حقوقی به صورت متوسط حداقل 46400 و حداکثر 137000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. لازم به ذکر است جهت مهاجرت کاری به سریلانکا و کار در بازار کار رشته کامپیوتر در سریلانکا به عنوان یک شهروند خارجی می بایست دارای ویزای کاری سریلانکا باشید و یا اقامت سریلانکا را بدست آورده باشید. همانطور که می دانید مشاغل رشته کامپیوتر به صورت کلی بسیار متنوع هستند و حقوق مختلفی دارند.

در جدول زیر می توانید میزان حقوق مشاغل رشته کامپیوتر در سریلانکا را مشاهده کنید:

شغلدرآمد متوسط ماهانه (روپیه سریلانکا*) LKR
مدیر توسعه برنامه128.000
تحلیلگر کیفیت داده ها84.900
تحلیلگر آموزش فناوری اطلاعات94.200
مهندس نرم افزار89,.300
تحلیلگر نرم افزار92.000
تحلیلگر هوش تجاری97.600
تحلیلگر سیستم های تجاری80.700
طراح نرم افزار87.800
تحلیلگر فنی95.000

*1 روپیه سریلانکا معادل 0.005$ (دلار) می باشد.

فراموش نکنید قبل از انجام کار در این کشور حتما شرایط کار در سریلانکا را بررسی کنید و از تفاوت های آن آگاه شوید. برای مهاجرت کاری و ورود به بازار کار کامپیوتر در کشورهای آمریکایی و اروپایی می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *