مهاجرت کاری گرجستان

بازار کار رشته NET Developer در گرجستان

بازار کار رشته NET Developer در گرجستان

در بازار کار رشته NET Developer در گرجستان بازار الکترونیک پورتال خدمات الکترونیک به عنوان پربازدیدترین وب سایت دولتی جایگاه پیشرو دارد. تنها در سال 2020، استفاده از خدمات موجود در وب سایت 40% افزایش یافته است در حالی که تعداد بازدیدهای روزانه به 30000 نفر رسیده است. راز این موفقیت این است که my.gov.ge دسترسی بسیار مورد نیاز به خدمات الکترونیکی را برای شهروندان و کسب و کارها فراهم می کند که طیف وسیعی از حوزه ها را از درخواست برای شناسنامه و گذرنامه گرفته تا ثبت شرکت جدید یا مالکیت زمین را پوشش می دهد.

در نگاه جدید دولت گرجستان، خدمات الکترونیکی باعث صرفه جویی در زمان می شود و با افزایش استفاده از پلتفرم های آنلاین در حوزه کارهای عمومی دولت و زندگی روزمره مردم، دامنه خدمات در دسترس نیز باید افزایش یاد. تعداد خدمات الکترونیکی در my.gov.ge از 468 در سال 2019 به 700 مورد در سال 2020 افزایش یافت و حالا در سال 2022، 133 مورد از خدمات جدید اضافه شده است و همین موارد موجب شده که گرجستان به سمت جذب نیروهای بیرون از کشور خود، حرکت کند و  موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درطول اعزام های خود به گرجستان، بخشی را در حوزه  رشته و بازار کار NET Developer فعال نموده که شما از طریق با کارشناسان ما می توانید از مشاوره های تخصصی بهره مند شوید.

هزینه تحصیل در رشته NET Developer در گرجستان

به طور متوسط ​​یک دانشجو حداقل 2 سال را برای تحصیل در گرجستان صرف می کند که محل اقامت، بزرگترین جزء هزینه های زندگی یک دانشجو است، که بخش عمده ای از کل هزینه هر ماه را به خود اختصاص می دهد. برای اجاره یک واحد یک خوابه با آشپزخانه و حمام در یک منطقه معمولی، می توان انتظار پرداخت چیزی بین $150 تا 250$ (دلار) در ماه را داشت. ترتیبات اجاره در گرجستان قراردادی است و معمولا برای مدت طولانی، مثلا 6 ماه تا 1 سال است. مناطق داخل شهر یا مناطقی که گردشگران در آن رفت و آمد می کنند، می تواند تا 300$ (دلار) در ماه افزایش یابد. قیمت اقامتگاه نیز به عواملی مانند نوع ساختمان، امکانات ساختمان و سایر بستگی دارد.

حمل و نقل عمومی در گرجستان بسیار خوب است و تمام مناطق را در هر یک از شهرها پوشش می دهد. سیستم حمل و نقل در شهرهای بزرگ مانند تفلیس، باتومی و کوتایسی بسیار موثر و قابل دسترسی است. اتوبوس، مترو، تراموا و تاکسی برای رفتن به هر نقطه از شهر وجود دارد. هزینه مترو و اتوبوس ثابت 0.50$ (دلار) برای رسیدن به هر نقطه از شهر است. هزینه تاکسی حدود 3$ تا 10$ (دلار) بسته به فاصله کوتاه یا طولانی است. البته اپلیکیشن ‌های اشتراک ‌گذاری سواری موبایلی مانند Yandex و Bolt به یک انتخاب بسیار محبوب در سراسر دانشگاه و جوامع دانشجویی تبدیل شده‌ اند، زیرا نه تنها گاهی اوقات معمولا ارزان ‌تر هستند، بلکه گزینه‌ هایی برای تقسیم کرایه با دانشجویان دیگر نیز دارند.

اهداف توسعه ای بازار کار NET Developer در گرجستان

اهداف توسعه ای بازار کار NET Developer در گرجستان

دولت گرجستان به صورت مداوم طرح های جدیدی را در حوزه شتاب دهنده های وب و برنامه نویسی ارائه می دهد که هدف این ابتکارات، گسترش مزایای بازار واحد دیجیتال اتحادیه اروپا به گرجستان و سایر کشورهای مشارکت شرقی، هدایت حمایت اتحادیه اروپا برای توسعه پتانسیل اقتصاد و جامعه دیجیتال، به منظور ایجاد رشد اقتصادی، ایجاد مشاغل بیشتر، بهبود زندگی مردم و توسعه کسب و کارهای آنلاین است.

در این زمینه، اتحادیه اروپا از طریق EU4Digital به گرجستان در کاهش تدریجی تعرفه‌ های رومینگ و هماهنگی بیشتر با تعرفه ‌های رومینگ اتحادیه اروپا، در توسعه و اجرای پهنای باند پرسرعت برای تقویت اقتصاد و هماهنگ کردن برنامه ‌های چارچوب دیجیتال در سراسر جامعه در زمینه‌ های مختلف حمایت کمک می کند.

در شکل زیر به برخی اهداف توسعه فناورانه گرجستان اشاره شده است:

اهداف توسعه فناورانه گرجستاناز طریق این حمایت از دولت گرجستان، اتحادیه اروپا امیدوار است که نه تنها شاهد یک اقتصاد دیجیتال قوی‌تر باشد، بلکه به مناطقی که گرجستان پتانسیل رشد دارد، مانند تجارت، کارآفرینی، گردشگری، صنعت ICT یا نوآوری، رونق بیشتری خواهد داد. حمایت اتحادیه اروپا همچنین با کار جاری استراتژی توسعه پهنای باند دولت ارتباط دارد و آن را تکمیل می کند. علاوه بر EU4 Digital، اتحادیه اروپا همچنین از اقتصاد و جامعه دیجیتال در گرجستان از طریق تعدادی پروژه دوجانبه حمایت می کند، حمایت از کمیسیون ملی ارتباطات گرجستان در توسعه چارچوب نظارتی ارتباطات الکترونیکی و ظرفیت‌ های عملیاتی آن در راستای چارچوب مقررات اتحادیه اروپا (دوقلوسازی).

درآمد شاغلان توسعه دهنده وب در گرجستان

فردی که به عنوان عضوی از دنیای توسعه دهندگان و برنامه نویسان در گرجستان کار می کند معمولاً حدود GEL6760  (لاری) در ماه درآمد دارد. حقوق ها از 5490GEL (لاری) (کمترین میانگین) تا 330GEL (لاری) (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است و این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد. با این حال،  متوسط ​​حقوق GEL6900 (لاری) در ماه است، به این معنی که نیمی  از افرادی که در مشاغل برنامه نویسی و علوم کامپیوتر و وب، کار می کنند کمتر از 6900GEL (لاری) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از GEL6900 (لاری) درآمد دارند.

از سوی دیگر، GEL2500 (لاری) از افراد شاغل در برنامه نویسی، کمتر از GEL5570 (لاری) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 5570GEL(لاری) درآمد دارند. همچنین 75% از افراد شاغل در برنامه نویسی کمتر از GEL8280 (لاری) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 8280GEL(لاری) درآمد دارند به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیشتر از فعالان کم سابقه تمام صنایع و رشته ‌ها درآمد دارند.

در جدول زیر سایر تغییرات حقوق توسعه دهندگان برنامه نویسی در گرجستان اشاره شده است:

درصد تغییر حقوقنوع مدرک
%24 افزایش در حقوقکارشناسی
%28 افزایش در حقوقکارشناسی ارشد
%23 افزایش در حقوقدکتری

برای دستیابی به اطلاعات بیشتری درباره گرجستان می توانید به بخش مطالب مرتبط با گرجستان در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید و یا مستقیما از تجارب کارشناسان فعال ما در این زمینه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *