مهاجرت کاری لهستان

بازار کار رشته NET Developer در لهستان

بازار کار رشته NET Developer در لهستان

درباره بازار کار رشته NET Developer در لهستان می توان گفت در سال های اخیر موقعیت های پیشرو در توسعه نرم افزار را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر، صنعت فناوری اطلاعات در لهستان به سرعت در حال رشد است. بدین ترتیب تا سال 2022، اندازه توسعه نرم افزار برابر با 8.8 میلیارد € (یورو) است. این کشور دارای بزرگترین مرکز استعداد تحصیلکرده در منطقه CEE با بیش از 300000 توسعه دهنده است و حداکثر 25% از آنها در توسعه نرم افزار تخصص دارند. مهارت های فناوری قدرتمند توسعه دهندگان عمدتاً توسط یک پیشینه آموزشی قوی با تمرکز بر (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) پرورش می یابد.

از نظر مدرک تحصیلی، 59% از کارمندان دارای مدرک کارشناسی ارشد و 8% از کارکنان مدرک لیسانس خود را در یکی از رشته های فناوری اطلاعات به پایان رسانده اند. این موضوع نشان می دهد که توسعه دیجیتالی چه نقش مهمی در امروز و آینده لهستان دارد و ورود به این کشور چه گزینه مناسبی است. چنانچه انتخاب لهستان جزئی از اولویت ها شما برای آینده شغلی است، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا همکاری و همراهی لازم را جهت ورود به بازار فناوری لهستان انجام دهد و امور مرتبط به پذیرش شما را در زمانی کوتاه پیگیری نماید.

حوزه های بازار کار رشته NET Developer در لهستان

صنعت شتاب دهنده های دیجیتالی در لهستان گستره وسیعی از مشاغل را در بر می گیرد که عمدتا تقاضا توسط صنعت برون سپاری توسعه نرم افزار صورت می گیرد. اما بخش های دیگری که شما می توانید در ان شاغل شوید، شامل فعالیت های تحقیق و توسعه، گسترش مراکز داده، عرضه خدمات ابری و اتخاذ راه حل های اتوماسیون برای فرآیندهای دیجیتال ایجاد است. سایر بخش‌های اصلی سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات عبارتند از تولید، صنعت داروسازی و مراقبت‌ های بهداشتی، خرده‌ فروشی و تدارکات، همچنین خدمات مالی و حرفه ‌ای و پس از آن پروژه ‌های مدیریت دولتی. بخش‌ های فرعی دیگری که انتظار می‌ رود سرمایه‌گذاری‌ های فناوری اطلاعات خود را افزایش دهند، بخش‌ های انرژی، مخابرات و ساخت و ساز هستند.

فناوری هایی که بیشترین پتانسیل رشد را دارند عبارتند از رایانش ابری، اینترنت اشیا و امنیت سایبری که هم در بخش عمومی و هم در بخش خصوصی اجرا می شوند. رهبران نرم افزارهای تخصصی شامل نرم افزارهای بازارهای عمودی، اینترنت و راه حل های تجارت الکترونیک، به ویژه در امنیت فناوری اطلاعات هستند. فرصت‌ های بخش دولتی شامل سرمایه ‌گذاری در مدیریت الکترونیک، از جمله ادغام خدمات الکترونیکی با سیستم ثبت زمین و رهن، دولت باز، می ‌شود. همچنین آموزش و فعالیت های دیگر با هدف افزایش سواد دیجیتال جامعه لهستان.

توسعه و بازار کار رشته NET Developer در لهستان

توسعه و بازار کار رشته NET Developer در لهستان

برنامه توسعه صلاحیت دیجیتال 2020-2030 بر توسعه مهارت های دیجیتال برای شهروندان، متخصصان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ، کارمندان شرکت های کوچک و متوسط و همچنین اداره عمومی و نهادهای ملی متمرکز است. ابتکارات و اقدامات برنامه ریزی شده در چارچوب این برنامه تمام سطوح مهارت ها و شایستگی های دیجیتال، از مهارت های پایه تا پیشرفته را در بر می گیرد. در عین حال، این برنامه همچنین با هدف ایجاد یک محیط مشترک، که در آن متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات می ‌توانند مهارت‌ های تکنولوژیکی خود را در زمینه تحول دیجیتال یا مهارت ‌های مورد نیاز برای کار با فناوری ‌های نوظهور کلیدی، مانند هوش مصنوعی توسعه دهند. برنامه توسعه شایستگی دیجیتال در چارچوب 4 رکن ائتلاف مهارت‌ ها و مشاغل دیجیتال اتحادیه اروپا برای همه شهروندان، نیروی کار، آموزش و پرورش و کارشناسان دیجیتال عمل می‌کند.

در همین راستا، آکادمی کاربردهای نوآورانه فناوری های دیجیتال «تکنولوژی AI» با هدف حمایت از توسعه صلاحیت های دیجیتال پیشرفته در فناوری های نوظهور (هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و امنیت سایبری). مهارت های دیجیتال در آموزش گسترش و بهبود آموزش مهارت های دیجیتال از سنین پایین در دوره پیش دبستانی و سپس در آموزش ابتدایی. برنامه توسعه استعدادهای فناوری اطلاعات 2019-2029 با هدف حمایت از توسعه جوانان در ریاضیات و فناوری اطلاعات را طراحی نموده است.

وضعیت بازار رشته NET Developer در لهستان

لهستان به عنوان کشور مقصد برای برخی دسته‌ بندی ‌های برنامه تعرفه هماهنگ، مانند ماشین‌های پردازش خودکار داده و دسته‌ های محصولات مرتبط با مدارهای مجتمع الکترونیکی و مونتاژ میکرو در رتبه پایینی قرار دارد. با این حال، این آمار ارزش واقعی را منعکس نمی کند و در سال های اخیر پیشرفت های بزرگی در این کشور رخ داده است. به عنوان مثال در پایان سال 2021، بازار فناوری اطلاعات حدود 4.1% از تولید ناخالص داخلی لهستان را تشکیل می داد که در 2022 به 4.2% رسیده و انتظار می رود در سال 2025 به 4.5 %برسد. مخارج دولت برای فناوری اطلاعات همچنان تا حد زیادی با بودجه اتحادیه اروپا تکمیل می شود که می تواند تا 85% افزایش یابد و طرح بازیابی ملی لهستان 3.4 میلیارد $ (دلار) برای پروژه های دیجیتال پیش بینی می کند.

مجریان جدید فناوری لهستان معتقدند که توسعه بازار توسط استراتژی های دیجیتالی بخش های عمومی و تجاری و نیاز به سرمایه گذاری در راه حل های صرفه جویی در کار یا به حداکثر رساندن بهره وری هدایت می شود. خدمات باعث رشد فروش می شوند، از جمله خدمات رایانش ابری، نرم افزار به عنوان سرویس، و خدمات زیرساختی و پلت فرم، که روندهای کلیدی در بازار سازمانی هستند. روندهایی مانند ادغام فناوری، دسترسی ساده به خدمات، رایانش ابری، امنیت فناوری اطلاعات و اینترنت اشیا منعکس کننده فرصت های بازار عمده برای تامین کنندگان ایالات متحده است.

در شکل زیر نگاهی واقع بینانه به کلیت بازار تکلنوژی و شتاب دهنده های اینترنتی در لهستان شده است:

کلیت بازار تکلنوژی و شتاب دهنده های اینترنتی در لهستان

درآمد شاغلان بازار کار توسعه دهنده وب در لهستان

فردی که به عنوان برنامه نویس در لهستان کار می کند، معمولا حدود 6930PLN (زلوتی) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از PLN5630 (زلوتی) در ماه (حداقل متوسط ​​حقوق) تا PLN9570 (زلوتی) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. حقوق متوسط حقوق متوسط ​​PLN7070 (زلوتی) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان برنامه نویس کار می کنند کمتر از PLN7070 (زلوتی) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 7070PLN (زلوتی) درآمد دارنداز سوی دیگر، 25% از افرادی که در قالب برنامه نویس کار می کنند کمتر از PLN5710 (زلوتی) درآمد دارند.

در جدول زیر سایر موضوعات مرتبط با حقوق توسعه دهندگان برنامه نویسی در لهستان اشاره شده است:

درصد تغییرسابقه کار
%36 افزایش حقوقبیش از 5 سال
21% افزایش حقوقبا رسیدن به مرز 10 سال
%14 افزایش حقوقبا عبور از مرز 15 سال سابقه

شما برای آگاهی از بهترین شهرهای لهستان برای انتخاب محل زندگی و همچنین مسائل مربوط به اخذ ویزای کاری برای شاغل شدن در حوزه برنامه نویسی و شتاب دهنده ها، می توانید از مطالب منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید و در ارتباط با سیر موضوعات با کارشناسان ما در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *